Millaisella varoitusajalla pääsisit pakenemaan ulkomaille, jos Suomeen syttyisi
Kommentit (154)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 20:55"][quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 20:18"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 17:36"][quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 17:30"]Voi ristus, olipas erikoista :)
Erikoisin teko, mikä tulee nyt mieleen, taitaa olla kehtolaulun laulaminen kuolleelle vauvalleni. Se tuntui hyvin höhlältä, mutta toisaalta silti valtavan tärkeältä tehdä, onneksi vain mies oli mukana kuuntelemassa.
[/quote]
Surullista ja samalla kaunista.
[/quote]Liikuttavaa. Ajattele , rakas vauvanne on taivaassa. Tekin pääsette sinne jos teette parannuksen.
[/quote]
Vauva voi olla myöskin helvetissä. Sitä sinä et tiedä.
[/quote]Raamatun mukaan kaikki lapset pääsevät taivaaseen.
huvittavaa kuinka moni lähtisi "sukulaisten hoiviin". itse asun ulkomailla ja voin sanoa että en todellakaan ottaisi jokaista sukulaista ja tuttua ja kumminkaimaa tänne asumaan. Itselleni läheiset ihmiset toki. Mutta maailmassa riittää ihan riittävästi autettavia iahn ilman itsekeskeisiä ja hyväosaisia puolituttujakin..
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 20:22"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 20:20"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 20:09"]
Yhteiskunnan eliitti ja hyväosaiset pääsevät aina maasta pois. Tämä on nähty lukemattomia kertoja.
[/quote]
Eivät todellakaan pääse.
[/quote]
Pääsevät jos haluavat, rahalla saa ostettua kaikenlaista.
[/quote]
Eivät todellakaan pääse.
En tiedä kuinka nopeasti pääsisin pois. Haluaisin kuitenkin olla ystävien tai perheen kanssa, en yksin. Lähinnä tulee mieleen Viro, jossa on mahdollisuus olla. Tai sitten ottaa rohkeasti lennon Italiaan/Ranskaan ja elää siellä ja toivoo, että muutkin tulisivat samaan paikkaan.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 21:22"]En tiedä kuinka nopeasti pääsisin pois. Haluaisin kuitenkin olla ystävien tai perheen kanssa, en yksin. Lähinnä tulee mieleen Viro, jossa on mahdollisuus olla. Tai sitten ottaa rohkeasti lennon Italiaan/Ranskaan ja elää siellä ja toivoo, että muutkin tulisivat samaan paikkaan.
[/quote]
hahaa, Baltiaan tuskin kannattaa suunnata, eiköhän ne nyt kuitenkin ennen Suomea valloiteta... Mistä Sä ne lennot Italiaan otat jos yksikään kone ei nouse ilmaan? Mitä ihmeen pässejä täällä on? Vai ootteko oikeesti noin tyhmiä???
Jaa. Mä en lähe yhtään mihinkään jos tarvitaan. Kielitaitoa mulla riittäis vaikka minne, mutta jos hätä syttyy nii en kyllä ole kiittämätön ruikuttaja ja lähe pakoon. Löisin hynttyyt yhteen jonkun solttajupojan kaa ja pyöräyttäisin tänne lisää kansalaisia. ;)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 21:36"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 21:22"]En tiedä kuinka nopeasti pääsisin pois. Haluaisin kuitenkin olla ystävien tai perheen kanssa, en yksin. Lähinnä tulee mieleen Viro, jossa on mahdollisuus olla. Tai sitten ottaa rohkeasti lennon Italiaan/Ranskaan ja elää siellä ja toivoo, että muutkin tulisivat samaan paikkaan.
[/quote]
hahaa, Baltiaan tuskin kannattaa suunnata, eiköhän ne nyt kuitenkin ennen Suomea valloiteta... Mistä Sä ne lennot Italiaan otat jos yksikään kone ei nouse ilmaan? Mitä ihmeen pässejä täällä on? Vai ootteko oikeesti noin tyhmiä???
[/quote]
Vitun IDIOOTTI!!!! NATO puolustaa VIROA!!!! SUOMI on yksinäinen URPO!
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Joku kysyi, noinko helposti hylkäämme isänmaamme. Harva kokee enää olevansa osa tätä maata, kaikki on korruptoitunutta ja romahtamispisteessä.
Juuri näin. Akatemisesta koulutuksesta huolimatta minä en ole saanut töitä, vaikka minua huonommin opinnoissaan menestyneistä iso osa on.
Kun muut rakensivat itselleen omakotitaloja, minä sain työkkärin palkatonta kyykytyspaskaa.
Puolustakaa nyt niitä kyproc-korsujanne, jos esimerkiksi sota joskus koittaa, minä häivyn ja nauran päälle keskisormi pystyssä.
Ihan oikeasti? Jos nyt spekuloidaan sodalla, niin se ei tässä maailmantilanteessa pysähdy yhdellekään rajalle. Voittajia ovat asekauppiaat ja muuta, joilla on tarjota jotain, mikä varmistaa hengissä pysymisen.
Minä jäisin. Olisi varmasti sotatilakin parempi kuin nykyinen elämäntilanteeni. Sodassa sentään pystyisin tekemään jotain ihan tällä ensiapukoulutuksellani. Muuten olen nelikymppisenä naisena ylijäämää työmarkkinoilla.
Eli: en lähtisi minnekään. Naapurit saisivat kaikin mokomin kaikota, mulle sopii kääriä hihat ja rullata takapihalle piikkilankaa.
Yrittäisin varmaankin Ruotsin kautta USA:aan jonne minulla ja lapsillani on oleskelulupa. Jos koko maa menisi kaaokseen, aikaa tuohon voisi mennä paljon sillä autottoman on hankalaa liikkua jos julkinen liikenne ei kulje mihinkään... Ehkä rahalla pääsisi jollakin tapaa lähtemään.
Raukat vain menköhöt merten taa
Viime sotien ennen kahtiajako kansassa oli punaisten ja valkoisten välillä ja isänmaan puolustamisen aate yhdisti.
Nyt näyttää kahtiajako olevan niiden välillä, joilla on ja niiden joilla ei ole. Eikä isänmaan puolustamisen aate enää heilauta muita kuin niitä, joilla on, eli on jotain menetettävää.
Suomi itsessään ei tunnu kovin kummoinen insitituutio ja itseisarvo olevan.
Jos ryssä tulee, tällä kertaa se nähtävästi myös onnistuu.
Mikä hemmetin maanpuolustusvelvollisuus? Kuvitteletko, että Syyriasta ja Irakista sairaanhoitajat eivät saaneet lähteä ensimmäisten joukossa? Haloo, perheelliset naiset ja miehet rintamalla. Luuletko oikeasti, että joku jonka mies on rintamalla, lähtee sinne itsekin, jos on useita lapsia? Taistelemaan isänmaan puolesta? Minä olen sairaanhoitajana tehnyt valtavasti hyvää ja hoitanut jo omalta osaltani hyvän jakamisen tässä elämässä. Minua ei kukaan tai mikään voisi Suomessa pakottaa ketään hoitamaan, jos en itse katso sitä tarpeelliseksi.
Jos lähdetään tuolle linjalle, niin miksi ette velvoita kaikkia ekonomeja tuplaamaan työtuntejaan, jotta he nostaisivat suomen laman pohjilta aallonharjalle? Tai kaikkia taloustieteen proffia irtisanoutumaan ja siirtymään tutkimustyöhön maailmantalouden pelastamiseksi? Tai kaikkia hyvätuloisia luopumaan osasta palkastaan? Niin juuri... mutta sairaanhoitajilta kehtaat pyytää mitä vain, heidän lapsensa voivat jäädä orvoiksi, kun sinä pakenet maasta ja piilottelet.
Mä en ymmärrä, miksi niin moni yrittäisi lähteä lentokoneella pois. Jos oletetaan että ilmatila olisi auki, kaikki koneet, riippumatta onko sota- vai matkustajakone, yritettäisiin ampua/ammuttaisiin alas.
Mä en myöskään lähtisi Ruotsiin, Norjaan tai Viroon. Ne on kumminkin niin lähellä Suomea, että jos se sota tulisi, niin tuskin veli Vladimir jättäisi niitä pommittamatta. Nämä maat luultavimmin auttaisivat Suomea hätätilassa. Aasiakin vähän niin ja näin, sinne kuitenkin pitäisi lentää tuosta Venäjän läheltä...
Itse varamaan jäisin tänne, vaikka ei musta kamalasti hyötyä olisi. Yrittäisin kuitenkin auttaa parhaani mukaan. Akateemisen ammatin opinnot kesken, ja omaan vielä herkän vatsankin (tyyliin rakon näkeminen omassa kantapäässä saa aikaan pahan olon....).
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 20:25"]
Ruotsiin laivalla...hätätapauksessa Tallinnan kautta...on sukulaisia Ruotsissa, joiden luokse voisimme mennä.
Joku kysyi, noinko helposti hylkäämme isänmaamme. Harva kokee enää olevansa osa tätä maata, kaikki on korruptoitunutta ja romahtamispisteessä.
[/quote]
Suomessa kaikki korruptoitunutta ja romahtamispisteessä?? Älä puhu paskaa! Yleissivistys ja maailmanpolitiikan seuranta taitaa sulla olla 0-tasolla. Tuollainen roskasakki saisi täältä kyllä lähteä ''parempiin maihin'' mielellään vaikka heti.
Onneksi suomella on maahanmuttajia jotka taistelevat suomen puolesta kun suomen alkuperäasukkailta vietiin isänmaallisuusaate ja ajatukset. Yleensä "vitsaillaan" että tätä me haluttiin mutta nyt hallinto voi todeta sen että tätä ne halus ja tätä ne tulee saamaan kun kukaan ei lähde sotimaan.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 20:55"][quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 20:18"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 17:36"][quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 17:30"]Voi ristus, olipas erikoista :)
Erikoisin teko, mikä tulee nyt mieleen, taitaa olla kehtolaulun laulaminen kuolleelle vauvalleni. Se tuntui hyvin höhlältä, mutta toisaalta silti valtavan tärkeältä tehdä, onneksi vain mies oli mukana kuuntelemassa.
[/quote]
Surullista ja samalla kaunista.
[/quote]Liikuttavaa. Ajattele , rakas vauvanne on taivaassa. Tekin pääsette sinne jos teette parannuksen.
[/quote]
Vauva voi olla myöskin helvetissä. Sitä sinä et tiedä.
[/quote]Raamatun mukaan kaikki lapset pääsevät taivaaseen.