Millaisella varoitusajalla pääsisit pakenemaan ulkomaille, jos Suomeen syttyisi
Kommentit (154)
Nostaisin kytkintä jo ENNEN kuin varsinainen sota syttyisi. Olen jo vuosikausia sitten päättänyt, että jos esim. Venäjä alkaisi uhitella kunnolla Suomelle, niin siirrettäisiin säästöt ulkomaiseen pankkiin ja osa käteisrksi, myytäisiin auto ja sit lennot Aasiaan. Siellä on vielä maita, jotka tuskin kolmanteen maailmaan osallistuisivat jos semmoinen tulisi, (vaikka Kiinan läheisyys onkin huono juttu). Hintataso on niin alhainen että säästöillä tulisi toimeen jonkin aikaa.
En jäisi katsomaan sotaa. Mieskin on jo sen verran vanha, että ei rintamalle otettaisi.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 15:47"]Olen Kiinassa, uskon että tarpeeksi kaukana tuosta, vaikka Ukrainan tilanne huolestuttaaa...
[/quote]
Hahah! Tajuatko yhtään, että Kiina olisi Venäjän tärkein tukija ja liittolainen, jos kolmas maailmansota syttyisi? Ja kyllä se siinä vaiheessa syttyisi jos ryssä Suomeen hyökkäisi. Suomi on niin vahvasti läntistä etupiiriä, että Usan ja NATOn olisi pakko puuttua - toisin kuin nyt Ukrainassa, joka on vanha Neuvostomaa.
Venäjällä olisi Usaa ja natoa vastaan pakko ottaa liittolaisia - Kiina olisi ihan etunenässä. Viuh vaan sinne lähtisi Pekingiin ohjus heti kun Kiina ilmaisisi tukensa Venäjälle.
Yrittäisin kaikin keinoin pois maasta. Tuntisin itseni tyhmäksi jos puolustaisin henkeni vaarantaen maata joka kuhisee monikulttuurisia mamuja ja Vihreitä
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 17:14"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 15:47"]Olen Kiinassa, uskon että tarpeeksi kaukana tuosta, vaikka Ukrainan tilanne huolestuttaaa...
[/quote]
Hahah! Tajuatko yhtään, että Kiina olisi Venäjän tärkein tukija ja liittolainen, jos kolmas maailmansota syttyisi? Ja kyllä se siinä vaiheessa syttyisi jos ryssä Suomeen hyökkäisi. Suomi on niin vahvasti läntistä etupiiriä, että Usan ja NATOn olisi pakko puuttua - toisin kuin nyt Ukrainassa, joka on vanha Neuvostomaa.
Venäjällä olisi Usaa ja natoa vastaan pakko ottaa liittolaisia - Kiina olisi ihan etunenässä. Viuh vaan sinne lähtisi Pekingiin ohjus heti kun Kiina ilmaisisi tukensa Venäjälle.
[/quote] USAn apu kelpaisikin siina vaiheessa kun Suomeen hyokataan? Ainakin av:n mukaan USA hyokkaa vain siina tapauksessa etta se hyotyy sodasta jollain tapaa ja vasinkin oljya himoitsee. Suomessa kun ei ole oljya eika muitakaan luonnonvaroja niin USAlla ei olisi mitaan intressia ruveta sekaantumaan Suomen asioihin.
Kai jäisin tänne pommien alle kun ei ole rahaa
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 15:57"]
Ilmeisesti vain laivat kulkisivat, eli semmoinen 10h tästä taitaa Tukholmaan olla. Siitä sitten suoralla lennolla vaikka Miamiin ystävän hosteisiin tai jäisin Tukholmaan toisen kaverin luo.
[/quote] Miten aiot Miamissa paasta maahan? Onko sinulla aina kotona tarpeeksi kateista? Ei sinua kukaan ilmaiseksi ota kyytiin. Enta jos ilmahyokkays alkaa keskella yota ilman varoitusta, mihin silloin lahtisit.? Mita ottaisit mukaan kun oletettavasti et enaa koskaaan kotiasi nakisi.
Kaksoiskansalaisuus ei paljoa paina kun on tosi kysymyksessa.
Mina olen paennut konfliktista missa minulla ei ollut mitaan siteita siihen maahan ja voin vakuuttaa etta helppoa ei ollut.
Naurattaa nama av-mammojen pakosuunnitelmat!
Olen sairaanhoitaja ja suuntaisin todennäköisesti Sveitsiin, jossa olisi paljon töitä minulle. Jos siis lähtisin.
Lähtisin joko sukulaisteni luo Göteborgiin tai mieheni kotimaahan Etelä-Amerikkaan. Tosin en kyllä usko että tästä mikään iso sota syttyy :)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:38"]
3 tuntia menisi autolla Ruotsiin ja sieltä voisin lentää Englantiin tätini luo aloittamaan uutta elämää.
Kyllä mä tästä maasta häivyn muutenkin heti, kun saan tän koulun käytyä loppuun. Tuntuisi jotenkin turhalta ensin käydä lukio että pääsen lukemaan tätä alaa, lukea hulluna pääsykokeisiin, opiskella neljä vuotta ja jättää sitten viimeinen vuosi käymättä ja olla valmistumatta. Mutta puolentoista vuoden päästä se on heippa Suomi, ei tule ikävä.
[/quote]
Noin puhuu hyvinvointi-Suomessa kasvanut pullamössönuori. Odotas vaan kun ''pääset'' sinne ulkomaille, niin avautuu sinunkin silmät. Suomalaiset ollaan kovia valittamaan, mutta maamme on oikeasti yksi maailman parhaimmista kasvaa ja elää, hankkia lapsia ja saada nauttia turvallisesta ja stabiilista elinympäristöstä. Luokkaerot ja korruptio eivät rehota, niin kuin suurimmassa osaa muita Euroopan maita, muiden mantereiden maista puhumattakaan.
Melko sinisilmäinen saa olla, jos luulee, että ruoho on vihreämpää ja taianomaisella tavalla parempaa ulkomailla kuin Suomessa. Osa kansasta, varsinkin nuorisosta, on saanut kaiken aivan liian helposti ja kasvanut pumpulissa täällä Pohjolassa. Aina vaan on mennyt paremmin ja paremmin ja Suomi on kasvanut hyvinvointivaltiona ja huolehtinut kansalaisistaan lisääntyvässä määrin (mm. sosiaaliedut). Liian hyvään ollaan totuttu, varsinkin me jotka emme ole nähneet maata entisessä jamassa, kaukana siitä hyvinvointivaltiosta mikä se nyt on. Tästä on, harmi vaan, suunta vain alaspäin eli kansalaisten sosiaalietuja tullaan karsimaan tulevaisuudessa, eläkeikä nousee ja toimeentulo- ja työttömyyskorvauksilla elävät joutuvat nousemaan sohviltaan ja etsimään töitä jolleivat halua siirtyä sillan alle nukkumaan ja elämään kirkon jakamille ruoka-avuilla. Valtio on omilla toimillaan passivoinut ihmiset niin että työ ei maistu ja Suomi on ihan paska kun sossu ei maksa kalleinta pesukonemallia tai isointa taulutelevisiota.. Liian helpolla ollaan me nuoret ja nuoret aikuiset päästy näkemättä vaivaa asioiden eteen. Useat sukupolvet ovat menneet rappiolle, syrjäytyneet eikä heistä varmaan ole koskaan kunnon veronmaksajiksi saatika puolustamaan Suomea rintamalle.
Ulkomailla on tullut asuttua useita vuosia sekä Euroopassa että Amerikassa. Nyt Suomessa, enkä täältä lähtisi vaikka sota syttyisi. Tekisin kaikkeni maan eteen, ehkä niin saisin maksettua edes osan siitä kiitollisuudenvelasta, joka minulla on Suomea kohtaan, kaikesta mitä se on minulle antanut. Ilmaisen koulutuksen, tukia silloin kun ole ollut tiukilla, ilmaisen huippulaatuisen terveydenhuollon, äitispakkauksen ja -loman, lapsilisät, lapseni koulun jne. Koskaan en ole tuntenut olevani täällä yksin ja pulassa, sillä tiedän etten jää täällä heitteille, en ainakaan nykyisessä hyvinvointivaltiossa. Ja sitä olisin valmis puolustamaan loppuun saakka.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:05"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 15:57"]
Ilmeisesti vain laivat kulkisivat, eli semmoinen 10h tästä taitaa Tukholmaan olla. Siitä sitten suoralla lennolla vaikka Miamiin ystävän hosteisiin tai jäisin Tukholmaan toisen kaverin luo.
[/quote]Kyllä sodassa pistetään rajat kiinni, ei täältä enää mihinkään niin vain lähdettäisi.
[/quote]Mut ei se sota yhdessä yössä syty. Johan tuolta Ukrainastakin on paennut porukkaa koko alkuvuoden ajan (ja paljonko sitä ennenkin, en tiedä).
[/quote]Ei Ukraina ole sodassa. Jos puhutaan sodan syttymisestä, niin kyllä minä ymmärrän sillä sitä että alkaa luodit lennennellä vihollisen suunnasta.
Se on sitten eri asia jos puhutaan siitä että Suomi alkaisi ajautua kohti jotain vakavaa kriisiä.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 15:54"]
Mä en usko, että Suomen rajat hetkessä sulkeutuu, ei millään. Saletisti pääsen länteen jostain rakosesta, jollain kulkuneuvolla tai jalkaisin. Mutta heti lähden, kun on merkit olemassa ryssistä.
[/quote]Rajat suljettaisiin ennen kuin sotatila tulisi kansalle tietoon. Ei niitä rajanylityspaikkoja niin paljon ole ja siellähän on sotilaat jo valmiina. Rajojen sulkemisella estetään mm. vakoojien pakeneminen maasta, samoin asevelvollisten karkaaminen jne.
[/quote]
Höpö höpö. Kyllä sen tietää milloin on lähdettävä. Meillä on niin pitkä meriraja, ettei sitä valvo kukaan, ei tosin maarajaakaan.
en ala tuollaisia spekuloimaan jos jos niin lehmätkin lentäisi.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:37"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:13"]
Tietääkö kukaan mitä oikeasti tapahtuisi, jos venäjä tänne hyökkää? Itselläni on esim. ruotsin kansalaisuus, pääsenkö silloin lähtemään takaisin ruotsiin?
[/quote]
Minkä ihmeen takia Venäjä tänne hyökkäisi? Suomi ei millään tavalla liity noihin konflikteihin. Sodankäynti on kallista puuhaa, ei sitä sodassakaan hyökkäillä minne sattuu..viimeisenä ainakin naapurimaahan johon välit ovat erittäin hyvät.
[/quote]
Niin, miten se nyt silleen keksis tänne hyökätä....
Aika moni lähti Suomesta ns. vaaran vuosina Jenkkeihin, kun pelkäsivät vallankumousta... Turhaan.
Asevelvollinen olen. valinnan olen tehnyt, jäisin siis.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 15:54"]
Mä en usko, että Suomen rajat hetkessä sulkeutuu, ei millään. Saletisti pääsen länteen jostain rakosesta, jollain kulkuneuvolla tai jalkaisin. Mutta heti lähden, kun on merkit olemassa ryssistä.
[/quote]Rajat suljettaisiin ennen kuin sotatila tulisi kansalle tietoon. Ei niitä rajanylityspaikkoja niin paljon ole ja siellähän on sotilaat jo valmiina. Rajojen sulkemisella estetään mm. vakoojien pakeneminen maasta, samoin asevelvollisten karkaaminen jne.
[/quote]
Höpö höpö. Kyllä sen tietää milloin on lähdettävä. Meillä on niin pitkä meriraja, ettei sitä valvo kukaan, ei tosin maarajaakaan.
[/quote] Millainen vene sinulla on? Enta jos silloin iskee kova myrsky, onko merikelpoinen? Tai jos on rannat jaassa? Vai varastaisitko jonkun muun perheen veneen?
Metsia pitkinko ajattelit ajaa autolla sen maarajan yli?
Kesällä pääsisin lähtemään vaikka heti omalla veneellä niin kauas kuin tuulta riittää. Talvella 20min Helsingin satamiin, pari tuntia Hangon ja Turun saariston satamiin.
Tosin harkitsisin kyllä vakavissani tänne jäämistä ja oman kodin puolustamista. Lapset lähettäisin sukulaisten luo Kanadaan.
Viiden minuutin kävelymatka Ruotsiin.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:00"]
Olisitteko oikeasti valmiita hylkäämään Suomen?
[/quote]
Totta helvetissä. Maa joka teettää kansalaisillaan palkattomia pakkotöitä karenssilla uhkaillen on orjuuttaja. Olisin jo lähtenyt, jollei lasten eläämät olisi täällä. Jos tulee noin iso syy, kaatakoon ilomielin koko vitun valtion, niin voisi käydä tarjomassa tätä akateemista koultustani muualla Euroopassa.
En kusekaan enää tännepäin.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:47"]
Putin ei hyökkää Suomeen. Hän on merien uupumaton sukeltaja ja taideaarteiden etsijä, avaruuksien valloittaja, vuorien taitava kiipeilijä, voittamaton hiihtäjä/luistelija/juoksija/mäkihyppääjä/nyrkkeilijä/painija, tiikerien taltuttaja ja nerokas riippuliitäjä.
[/quote]
Ja Tarja Halosen hyvä ystävä..=)