Millaisella varoitusajalla pääsisit pakenemaan ulkomaille, jos Suomeen syttyisi
Kommentit (154)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 17:43"]
Olen sairaanhoitaja ja suuntaisin todennäköisesti Sveitsiin, jossa olisi paljon töitä minulle. Jos siis lähtisin.
[/quote]
Ja mitäköhän alapeukuttamista tässä on?
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 18:39"]
Olen sairaanhoitaja ja suuntaisin todennäköisesti Sveitsiin, jossa olisi paljon töitä minulle. Jos siis lähtisin.
[/quote]
[/quote]Sairaanhoitajillahan ei töitä riittäisi sotaan joutuneessa maassa?
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 18:41"]
[/quote]
[/quote]
Niin, että täällä tietty ammattiryhmä uhraisi ilmaiseksi itsensä? Minulla on koko ajan ollut suunnitelmana muuttaa ulkomaille, siksi valitsin maailman kansainvälisimmän ammatin, joka toimii maassa kuin maassa. Ette ole meitä arvostaneet aiemminkaan, tuskin kukaan sairaanhoitajista jäisi tänne ilmaiseksi maata puolustamaan.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 18:28"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:00"]
Olisitteko oikeasti valmiita hylkäämään Suomen?
[/quote]
Totta helvetissä. Maa joka teettää kansalaisillaan palkattomia pakkotöitä karenssilla uhkaillen on orjuuttaja. Olisin jo lähtenyt, jollei lasten eläämät olisi täällä. Jos tulee noin iso syy, kaatakoon ilomielin koko vitun valtion, niin voisi käydä tarjomassa tätä akateemista koultustani muualla Euroopassa.
En kusekaan enää tännepäin.
[/quote] Ai Suomi ei olekaan se maanpaallinen paratiisi niinkuin minun on annettu ymmartaa? Hmmm.
Naurettavaa ajatella, että tietty ammattiryhmä uhraa itsensä kutsumuksen vuoksi. Samalla tavalla oikeutetaan sairaanhoitajien riisto pienellä' palkalla nytkin. Pitäkää tunkkinne! Lukekaa kirjasta miten elvytetään ja avataan suoniyhteys, sehän on niin helppoa kuulemma ettei siinä lukupäätä tarvita.
10 minuutissa olisin Ruotsissa, jos tietä pitkin pääsisi. Vähän kauemmin, jos pitäisi vaihtoehtoisia reittejä etsiä.
Jos rajoja ei suljettaisi, niin nopeasti kun jonnekkin maahan voi päästä. Olen opiskelija, jolla on rahaa vuodeksi elämiseen ja ei mitään tärkeää mitä pitäisi tuoda mukana.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 15:52"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 15:44"]
Ilman muuta häipyisin. Vaikka olen reserviupseeri.
Tämä maa on muuttunut sellaiseksi paskaläjäksi, etten todellakaan aio tätä puolustaa.
[/quote]
kukaan ei estä lähtemästä jo nyt? ;)
[/quote]
Häivynkin, jahka työpaikkani varmistuu.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 18:41"]
[/quote]
[/quote]
Kun katsoo Molin sivuilta, esimerkiksi koko Varsinais-Suomessa on auki 67 kokoaiakista vakituista paikkaa KOKO SOTE -sektorilla lääkäristä farmaseuttiin, lähihoitajasta fysioteraputtiin ja eläinlääkäreistä ammattiurheuilijoihin (jotka myös luetaan muuten sote -sektoriin)
67 !?! Muilla aloilla sitten huonommin.
Jos tämä on sitä paljon puhuttua työvoimapulaa, niin kaiketikin sota-aikana sitten auvautuu muutama palkallinen vakipaikka?
Vai hoidetakoon nekin palkattomina orjatöinä?
Sota saattaisi vähentää muutaman ylimääräisen käsiparin työmarkkinoilta, joten hyvä juttu sinänsä.
Etenkään ne, jotka nyt toimettomana odottavat palkallisia töitä ilman mahdollisuutta rakentaa tulevaisuuttaan, eivät taida nähdä maassa paljoa puolustettavaa.
Ihan yhtä lailla muuten kannattaa selvittää, mistä nämä nylyiseen kriisiin Janukovitshin erottamiseen johtaneet syyt ja alkoivat. Sama työttömyys ja epätoivo, joka sai aikaan Arabikevään on takana pitkälti tässäkin
Tilanne on monilla sama Suomessakin.
En lähtisi vaan kutsuisin kaverit puolustamaan ruokalähdettämme. Ja aika hyvässä turvassa täällä korvessa oltais.
Tunnissa: vartti pakkaamiseenn ja 45min lentokentälle. Matkalla vois soittaa tiskille ja kysyä missä koneessa on tilaa. Mitä kauemmas sen parempi:)
Näin työttömänä häivyn kyllä samantien ja jätän vuokrakämppäni ilomielin. Ja nopeasti.
Jääköön ne taistelemaan. jotka ovat töitäkin saaneet, minulla ei ole mitään puolustettavaa.
hädän tullessa toivoisin että lapset pääsisivät kanadaan sukulaisten luo, ovat vielä niin pieniä että varmasti nopeasti oppisivat kielen&paikallisille tavoille.
mies on armeijaan mennyt jo 17vnä vapaaehtoisesti, se ei täältä varmaan minnekään lähtisi
Lähtisin heti. Ottaisin pikavipin. En maksais koskaan takaisin. Menisin jonnekin sansibarille , tekisin siellä pari lasta ja perustaisin jollain hikisillä avustuksilla vaikka orpokodin.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 18:28"]
[/quote]
Totta helvetissä. Maa joka teettää kansalaisillaan palkattomia pakkotöitä karenssilla uhkaillen on orjuuttaja. Olisin jo lähtenyt, jollei lasten eläämät olisi täällä. Jos tulee noin iso syy, kaatakoon ilomielin koko vitun valtion, niin voisi käydä tarjomassa tätä akateemista koultustani muualla Euroopassa.
En kusekaan enää tännepäin.
[/quote]
Hahahaha huomaa ettet ole asunut ulkomailla ja ollut töissä Suomen ulkopuolella. Jos Suomessa sinun mukaasi orjuutetaan, niin suosittelen että käväiset vaikkapa Italiassa tai Ranskassa töissä. Voi olla, että silmät avautuu aika äkkiä ja maitojunalla tullaan koto-Suomeen takaisin.
Oikeastiko joku kuvittelee, että sairaanhoitajilla on joku isänmaallinen velvoite puolustaa kotimaata? Lotaksihan pääsee kuka vain nainen, ei siinä hoitotyötä tarvita.
[/quote]Suomi on jo tullut hyljättyä...
No tästä on sata kilsaa Venäjän rajalle, että riippuu varmaan ketä vastaan sota tulisi..jos olisin Etelä-Suomessa, jossa oleskelen osan vuotta niin tunti helsinkiin ja siitä lentokentälle tai laivaan. Lähtövalmisteluihin menisi noin 30 minuuttia, jos tilanne olisi pakottava.
minä antaisin henkeni kotimaani puolesta vaikka olenkin vielä nuori. tunnen suunnatonta ylpeyttä ollessani SUOMALAINEN ja uskon ja toivon, että miehenikin jäisi taistelemaan tämän puolesta. lapsista olisin eniten huolissani... ne piiloittaisin jonnekin turvaan en vain tiedä minne :)
Mä en lähde mihinkään! Olen suomalainen ja suomalaisena pysyn!