Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisella varoitusajalla pääsisit pakenemaan ulkomaille, jos Suomeen syttyisi

Vierailija
02.03.2014 |

sota? Vai jäisitkö? Mitä tekisit?

Kommentit (154)

Vierailija
141/154 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 22:57"]

Onneksi suomella on maahanmuttajia jotka taistelevat suomen puolesta kun suomen alkuperäasukkailta vietiin isänmaallisuusaate ja ajatukset. Yleensä "vitsaillaan" että tätä me haluttiin mutta nyt hallinto voi todeta sen että tätä ne halus ja tätä ne tulee saamaan kun kukaan ei lähde sotimaan. 

[/quote]

Hmmm...

Mietin tosin, hyväksyvätkö persut ja muut äärioikeistot koskaan ulkomailla syntyneitä tai Suomessa syntyneitä, mutta värigeeneiltään eri värisä suomalaiseksi. Mielestäni kannattaisi hyväksyä, koska Suomi on asukkaiden kotimaa ja kaikkia tarvitaan... Yhdistääkö lopulta sota suomalaiset vai ei...

Vierailija
142/154 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 21:54"]

Joku kysyi, noinko helposti hylkäämme isänmaamme. Harva kokee enää olevansa osa tätä maata, kaikki on korruptoitunutta ja romahtamispisteessä.

Juuri näin. Akatemisesta koulutuksesta huolimatta minä en ole saanut töitä, vaikka minua huonommin opinnoissaan menestyneistä iso osa on.

Kun muut rakensivat itselleen omakotitaloja, minä sain työkkärin palkatonta kyykytyspaskaa.

Puolustakaa nyt niitä kyproc-korsujanne, jos esimerkiksi sota joskus koittaa, minä häivyn ja nauran päälle keskisormi pystyssä.

Se ettet sinä ole saanut töitä on tietysti Suomen vika? Ulkomaillahan ei moista ikinä tapahdu. Ehdotan sinulle, että lähdet ulkomaille etsimään töitä ja kirjoitat tänne kokemuksistasi, niin saamme tietää, miten korruptoitunut ja romantamispisteessä maamme on, kun työtä ei sinulle heti löytynyt ja valtio ei syytänyt sinulle työttömälle tuhansia euroja kuussa nenän kaivamisesta kotisohvalla istuen. Jos/kun jäät siellä ulkomailla työttömäksi, niin siinä vaiheessa varmasti keksisormi vasta heiluukin, mutta rahattomana katuojassa siellä muualla, missä toimeentulo- ja työttömyystuet ovat tuntematon käsite.

Olet sentään saanut ilmaisen koulutuksen ja sinuun on näin investoitu suomalaisten veronmaksajien rahoja. Kaikkea ei kuitenkaan tuoda Suomessakaan hopealautasella nokan eteen vaan myös oma-aloitteisuutta pitää löytyä (töiden sinnikäs etsintä). Sen olet minusta maalle ja sen veronmaksajille velkaa, mutta ethän sinä sitä tietystikään itse tajua. Helpompaa on tuijottaa vaan sokeana omaa napaa ja syyttää muita omista virheistä ja laiskuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/154 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 21:36"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 21:22"]En tiedä kuinka nopeasti pääsisin pois. Haluaisin kuitenkin olla ystävien tai perheen kanssa, en yksin. Lähinnä tulee mieleen Viro, jossa on mahdollisuus olla. Tai sitten ottaa rohkeasti lennon Italiaan/Ranskaan ja elää siellä ja toivoo, että muutkin tulisivat samaan paikkaan.

[/quote]

hahaa, Baltiaan tuskin kannattaa suunnata, eiköhän ne nyt kuitenkin ennen Suomea valloiteta... Mistä Sä ne lennot Italiaan otat jos yksikään kone ei nouse ilmaan? Mitä ihmeen pässejä täällä on? Vai ootteko oikeesti noin tyhmiä???

[/quote]

Vitun IDIOOTTI!!!! NATO puolustaa VIROA!!!! SUOMI on yksinäinen URPO!

[/quote]

Idiootti. Luuletko tosiaan, että esim. Yhdysvaltoja kiinnostaisi jonkun helvetin Viron puolustaminen? Ja kuten on jo mainittu, Suomen perustuslakiin kirjattu maanpuolustusvelvollisuus koskee kaikkia, niin sairaanhoitajia, pankinjohtajia kuin pultsareitakin. Itse olen mies ja menen ensi tammikuussa armeijaan. Jäisinkö Suomeen? Totta helvetissä! Ilmaiseksi eivät saisi metriäkään tätä maata jos se minusta riippuisi. En halua ajatella, että esi-isämme ja -äitimme antoivat turhaan nuoruutensa, terveytensä ja henkensä Suomen itsenäisyyden puolesta. Jos minulla olisi hattu, ottaisin sen pois päästä. Kiitos!

Vierailija
144/154 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 21:36"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 21:22"]En tiedä kuinka nopeasti pääsisin pois. Haluaisin kuitenkin olla ystävien tai perheen kanssa, en yksin. Lähinnä tulee mieleen Viro, jossa on mahdollisuus olla. Tai sitten ottaa rohkeasti lennon Italiaan/Ranskaan ja elää siellä ja toivoo, että muutkin tulisivat samaan paikkaan.

[/quote]

hahaa, Baltiaan tuskin kannattaa suunnata, eiköhän ne nyt kuitenkin ennen Suomea valloiteta... Mistä Sä ne lennot Italiaan otat jos yksikään kone ei nouse ilmaan? Mitä ihmeen pässejä täällä on? Vai ootteko oikeesti noin tyhmiä???

[/quote]

Vitun IDIOOTTI!!!! NATO puolustaa VIROA!!!! SUOMI on yksinäinen URPO!

[/quote]

Idiootti. Luuletko tosiaan, että esim. Yhdysvaltoja kiinnostaisi jonkun helvetin Viron puolustaminen? Ja kuten on jo mainittu, Suomen perustuslakiin kirjattu maanpuolustusvelvollisuus koskee kaikkia, niin sairaanhoitajia, pankinjohtajia kuin pultsareitakin. Itse olen mies ja menen ensi tammikuussa armeijaan. Jäisinkö Suomeen? Totta helvetissä! Ilmaiseksi eivät saisi metriäkään tätä maata jos se minusta riippuisi. En halua ajatella, että esi-isämme ja -äitimme antoivat turhaan nuoruutensa, terveytensä ja henkensä Suomen itsenäisyyden puolesta. Jos minulla olisi hattu, ottaisin sen pois päästä. Kiitos!

Vierailija
145/154 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja koen oikeutetuksi sekä kunniani puolesta velvollisuutenani ryhtyä puolustamaan omaa maatani jossa saan itse olla mukana vaikuttamassa tämän maan lakiin ja oikeuksiin kansaansa kohtaan.

Haluni puolustaa ja tarvittaessa taistella tämän maan säilymisestä vapaana maana omille lapsilleni tuntuu itsestäni oikealta. 

Vierailija
146/154 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 23:07"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 21:54"]

Joku kysyi, noinko helposti hylkäämme isänmaamme. Harva kokee enää olevansa osa tätä maata, kaikki on korruptoitunutta ja romahtamispisteessä.

Juuri näin. Akatemisesta koulutuksesta huolimatta minä en ole saanut töitä, vaikka minua huonommin opinnoissaan menestyneistä iso osa on.

Kun muut rakensivat itselleen omakotitaloja, minä sain työkkärin palkatonta kyykytyspaskaa.

Puolustakaa nyt niitä kyproc-korsujanne, jos esimerkiksi sota joskus koittaa, minä häivyn ja nauran päälle keskisormi pystyssä.

Se ettet sinä ole saanut töitä on tietysti Suomen vika? Ulkomaillahan ei moista ikinä tapahdu. Ehdotan sinulle, että lähdet ulkomaille etsimään töitä ja kirjoitat tänne kokemuksistasi, niin saamme tietää, miten korruptoitunut ja romantamispisteessä maamme on, kun työtä ei sinulle heti löytynyt ja valtio ei syytänyt sinulle työttömälle tuhansia euroja kuussa nenän kaivamisesta kotisohvalla istuen. Jos/kun jäät siellä ulkomailla työttömäksi, niin siinä vaiheessa varmasti keksisormi vasta heiluukin, mutta rahattomana katuojassa siellä muualla, missä toimeentulo- ja työttömyystuet ovat tuntematon käsite.

Olet sentään saanut ilmaisen koulutuksen ja sinuun on näin investoitu suomalaisten veronmaksajien rahoja. Kaikkea ei kuitenkaan tuoda Suomessakaan hopealautasella nokan eteen vaan myös oma-aloitteisuutta pitää löytyä (töiden sinnikäs etsintä). Sen olet minusta maalle ja sen veronmaksajille velkaa, mutta ethän sinä sitä tietystikään itse tajua. Helpompaa on tuijottaa vaan sokeana omaa napaa ja syyttää muita omista virheistä ja laiskuudesta.

MOLissa tällä hetkellä vajaa 10 000 työpaikkaa auki, työnhakijoita yli 550 000

Kerro lisää sinnikkään työnhaun autuudesta.

Väitänpä, että läheskään kaikilta ei "virheitä" tai "laiskuutta" löydy, joten ollaankin aivan uuden tilanteen edessä. on epäoikeudenmukaisuutta ja epäreiluutta niitä yhtä kovasti tai kovemminkin yrittäneitä kohtaan, jotka eivät SILTIKÄÄN pääse vihreälle oksalle.

Ja siihen tilanteeseen ei huulien heiluttelut auta. Se on myös yksi isoista syitä, miksi Ukrainassa ja muuallakin kapina nostaa päätään.

Vierailija
147/154 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 23:19"]

Olen mies ja koen oikeutetuksi sekä kunniani puolesta velvollisuutenani ryhtyä puolustamaan omaa maatani jossa saan itse olla mukana vaikuttamassa tämän maan lakiin ja oikeuksiin kansaansa kohtaan.

Haluni puolustaa ja tarvittaessa taistella tämän maan säilymisestä vapaana maana omille lapsilleni tuntuu itsestäni oikealta. 

[/quote]

Sinä olet Sinisilmäinen Hölmö

Vierailija
148/154 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 23:19"]

[/quote]

Jahas, olet siis melko nuori mies, onnistunut säilyttämään työpaikkasi, elänyt suojattua elämää ja kuljet ilmeisesti leijonapaita päällä tai omaat leijonakaulakorun? No, kyllä se aikuisuuskin siitä koittaa, kun koet ekat vastoinkäymiset.

Itse olen mies ja vieläpä RUKin käynyt, mutta näin vanhemmiten en juurikaan löydä itsestäni haluja tätä maata puolustaa.

Sen verran alkaa  "maan tapa" ja muut siihen liittyvät vituttaa.

Vierailija
149/154 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivo koko ajan sotaa, silloin asiat on helpompi järjestää niin kuin niiden kuuluisikin olla. Lainaus J. Parviainen

Vierailija
150/154 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä me täältä minnekään päästäisi. Kait yritettäisiin päästä syrjäisemmille seuduille koska asumme sataman vieressä. Eli tämä paikka olisi todennäköisesti yksi pommitetuimmista.

Miehen olisi kait pakko mennä sotimaan joten minun vastuulleni jäisi lasten saaminen turvaan.

Nojoo, itse en kuitenkaan usko, että Suomessa syttyisi sota.

Vierailija
151/154 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen sodan syttymistä on yleensä nähtävissä ennusmerkkejä, jolloin pystyy vielä pakenemaan. Jos kävisi niin että en olisi paennut ennen sodan syttymistä, niin koska minulla on Ruotsin kansalaisuus, pakenisin Lapin kautta Ruotsiin. Laivoja ja lentokoneita ei menisi sotatilanteessa, tai jos menisi, niiden käyttäminen olisi vaarallista. Sitä paitsi en usko että junia ajettaisiin sodan ollessa päällä. Lappiin pääseminen voisi olla vaikeaa, sillä en omista autoa enkä ole edes ajanut ajokorttia. Varmaan yrittäisin palkata jonkun kuljettajaksi tms. ja ajo tehtäisiin yhtä soittoa.

Vierailija
152/154 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolen mieluummin kotiini.Jos kotirauha menee,ei ole mitään.

Vierailija
153/154 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Mieheni ei ole Suomen kansalainen eikä ole saanut missään maassa minkäänlaista taistelukoulutusta, joten oletettavasti hänen kotimaansa yrittäisi evakuoida hänet ennen kuin rintamalle lähtö tulisi ajankohtaiseksi. Kotimaassaan miehellä ei olisi hätää, on sukulaisia, ystäviä, asunto ja töitäkin tiedossa. Omasta tilanteestani en tiedä, koska minulla ei ole kaksoiskansalaisuutta ja olen vielä raskaana (viimeisellä kolmanneksella), joten matkustaminen olisi hankalaa. Jos lähtö kuitenkin tulisi, en ottaisi mitään mukaani, joten teoriassa olisin lähtövalmis alta puolen tunnin.

Lemmikkimme joutuisin tappamaan/vapauttamaan ennen lähtöä, niitä ei voisi ottaa mukaan. Karmea mutta realistinen ajatus.

Vierailija
154/154 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pakkaamiseen menee, tunti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi