Millaisella varoitusajalla pääsisit pakenemaan ulkomaille, jos Suomeen syttyisi
Kommentit (154)
Yhteiskunnan eliitti ja hyväosaiset pääsevät aina maasta pois. Tämä on nähty lukemattomia kertoja.
Jaa että mammat nostavat kytkintä kun miehet ja pojat ja muut vastakkaista sukupuolta olevat sukulaiset ja ystävät läksivät rintamalle? Hävetkää! Joidenkin tätä yhteiskuntaa täytyy pitää pyörimässä, ja olettekos kuullut sellaisesta kuin perustuslakiin kirjatusta velvollisuudesta, velvollisuudesta puolustaa maata? Koskee muuten naisiakin.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 19:34"]
No tästä on sata kilsaa Venäjän rajalle, että riippuu varmaan ketä vastaan sota tulisi..jos olisin Etelä-Suomessa, jossa oleskelen osan vuotta niin tunti helsinkiin ja siitä lentokentälle tai laivaan. Lähtövalmisteluihin menisi noin 30 minuuttia, jos tilanne olisi pakottava.
[/quote] Ihanan naiiveja nama suunnitelmat! Miten paasisit Helsinkiin? Radat pommitettu tohjoksi, bussit eivat kulje, lentokoneet tarvitaan miesten ja materiaalien kuljetuksiin eika ulkomaan matkoihin. Vihollinen pommittaisi jokaisen satamasta lahteneen laivan meren pohjaan. Hyvaa matkaa!
Olen rakennuttanut bunkkerin itselleni, joten ei tarvitse lähteä minnekään.
Ei nyt vielä puhuta pakenemisesta ulkomaille... :( Tilanne ei ole vielä niin paha, että meidän pitäisi paeta. Jos me mammat alamme jo suunnitella pakenemista ulkomaille niin lietsomme paniikkia myös nuorisoon ja lapsiin.
Pysytelläänpä nyt rauhallisina, ja harkitaan kahdesti ennen kuin säntäillään pois isänmaasta.
Ei nyt vielä puhuta pakenemisesta ulkomaille... :( Tilanne ei ole vielä niin paha, että meidän pitäisi paeta. Jos me mammat alamme jo suunnitella pakenemista ulkomaille niin lietsomme paniikkia myös nuorisoon ja lapsiin.
Pysytelläänpä nyt rauhallisina, ja harkitaan kahdesti ennen kuin säntäillään pois isänmaasta.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 20:09"]
Yhteiskunnan eliitti ja hyväosaiset pääsevät aina maasta pois. Tämä on nähty lukemattomia kertoja.
[/quote]
Eivät todellakaan pääse.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 20:20"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 20:09"]
[/quote]
Eivät todellakaan pääse.
[/quote]
Pääsevät jos haluavat, rahalla saa ostettua kaikenlaista.
Ruotsiin laivalla...hätätapauksessa Tallinnan kautta...on sukulaisia Ruotsissa, joiden luokse voisimme mennä.
Joku kysyi, noinko helposti hylkäämme isänmaamme. Harva kokee enää olevansa osa tätä maata, kaikki on korruptoitunutta ja romahtamispisteessä.
Kylläpä tähän ketjuun on eksynyt harvinaisen monta typerää mammaa. Tiedoksi kaikille, että miehillä on asevelvollisuus, mutta MAANPUOLUSTUSvelvollisuus koskee KAIKKIA. eli sairaanhoitajat, kirjanpitäjät, opettajat, kassatädit ja roskakuskit ja muut eli kaikki ovat velvollisia puolustamaam pyyteettömästi kotimaamme itsenäisyyttä.
Maanpetturit.
Todennäköisesti pakenisin lasten kanssa. Miestä ei ole, lasten etua ajattelen.
Tavaraa mukaan pienten matkalaukkujen verran, lukitsisin asunnon ovet ja avaimen veisin mukanani. Autolla kestää Helsingin satamaan/lentokentälle tunti, ensimmäiseen hypättäisiin ja muuttaisimme evakkoon ystävilleni joita asuu Ruotsissa ja Norjassa.
Jos tilanne muuttuu pahaksi, olen lähtövalmiina. Valmisteluihin menisi puoli tuntia.
Itse en lähtisi Suomesta. Asun Helsingissä, ja jos on suuri riski, että alkaa pommit putoilee, niin lähtisin syrjemmille seuduille. Joko Nurmijärvelle mummilaan tai Sysmään mökille. Kummassakin tapauksessa auto olisi melkeimpä pakollinen. Minulla on kaksi kissaa, ja olen kirjoittanut sellaisen lapun, missä lupaan pitää niistä huolta. Joten kissat lähtisivät mukaan. Jos en pääse/ei kannata Nurmijärvelle tai Sysmään suunnata, niin piiloutuisin Sipoonkorpeen/Nuuksioon. Onneksi harrastan partiota, niin löytyy tarvittavat kamat. Kissoille ja itselleni hankkisin ruuan virvelöimällä.
Piiloutuisin siis siksi, että kun olen kuitenkin nuori nainen ja noista Venäjän sotilaista ei koskaan tiiä...
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 20:25"]
Maanpetturit.
[/quote]
Suomi ei ole enää ollut pitkään aikaan itsenäinen maa, joten se on ihan sama, jos joku haluaa kuolla jonkun eu:n ja imf:n takia, niin siitä vaan, mutta mitään itsenäistä suomea ei enää ole, jonka puolesta taistella.
Olisin lähtövalmis alle 15 minuutissa. Heittäisin lämpimiä vaatteita, arvokkaimmat korut ja säästöpossun kassiin ja valmis. Suuntaisin pohjoiseen, Ruotsin tai Norjan Lappiin. Mutta vain jos olisi vaarana joutua ryssän valtaamaksi. Siis jos venäläiset valloittaisivat Suomen.
Sodan syttyessa lähtisin Lapin erämaahan, sieltä ne tuskin tulisivat ihan heti hakemaan siperiaan. Ja sitten kun noutajat lähestyisivät, päättäisin päiväni omakätisesti. Minä en alistuisi vieraan vallan alle.
Minulle ei ole lapsia joten niitten kohtaloa ei tarvisi surra.
Olisin valmis maksamaan henkeni säilymisen puolesta, siksi ottaisin korut mukaan. Rahallahan ei sodan syttyessä tekisi mitään, koska sen arvo romahtaisi kuitenkin. Se on kulta mikä puhuu.
Täytynee alkaa hamstraamaan alkoholia ja savukkeita, ne saattaisivat myös olla kovaa valuuttaa sota-aikana.
Olen jo ulkomailla ;) Mutta niin lähellä Ukrainaa, ettei paljon auta jos tässä nyt ruvetaan isostikin sotimaan. Varmasti saisin väliaikaisen oleskelupaikan jonkun kaverini luolta muualla Euroopassa ja voisin lähteä sinne, mutta en tiedä olisiko se välttämättä sen parempi ratkaisu.
Toisaalta miksi lähtis mihinkään? Moni on oikeesti alkanut miettiä olisiko mahdollista muuttaa venäjälle ja saada sieltä työtä. Talous on noussut hyvin voimakkaasti ja palkat ja ihmisillä näyttäisi menevän hyvin. Toi kuulostaa meille kuin todellinen unelma.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 23:07"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 21:54"]
Joku kysyi, noinko helposti hylkäämme isänmaamme. Harva kokee enää olevansa osa tätä maata, kaikki on korruptoitunutta ja romahtamispisteessä.
Juuri näin. Akatemisesta koulutuksesta huolimatta minä en ole saanut töitä, vaikka minua huonommin opinnoissaan menestyneistä iso osa on.
Kun muut rakensivat itselleen omakotitaloja, minä sain työkkärin palkatonta kyykytyspaskaa.
Puolustakaa nyt niitä kyproc-korsujanne, jos esimerkiksi sota joskus koittaa, minä häivyn ja nauran päälle keskisormi pystyssä.
Se ettet sinä ole saanut töitä on tietysti Suomen vika? Ulkomaillahan ei moista ikinä tapahdu. Ehdotan sinulle, että lähdet ulkomaille etsimään töitä ja kirjoitat tänne kokemuksistasi, niin saamme tietää, miten korruptoitunut ja romantamispisteessä maamme on, kun työtä ei sinulle heti löytynyt ja valtio ei syytänyt sinulle työttömälle tuhansia euroja kuussa nenän kaivamisesta kotisohvalla istuen. Jos/kun jäät siellä ulkomailla työttömäksi, niin siinä vaiheessa varmasti keksisormi vasta heiluukin, mutta rahattomana katuojassa siellä muualla, missä toimeentulo- ja työttömyystuet ovat tuntematon käsite.
Olet sentään saanut ilmaisen koulutuksen ja sinuun on näin investoitu suomalaisten veronmaksajien rahoja. Kaikkea ei kuitenkaan tuoda Suomessakaan hopealautasella nokan eteen vaan myös oma-aloitteisuutta pitää löytyä (töiden sinnikäs etsintä). Sen olet minusta maalle ja sen veronmaksajille velkaa, mutta ethän sinä sitä tietystikään itse tajua. Helpompaa on tuijottaa vaan sokeana omaa napaa ja syyttää muita omista virheistä ja laiskuudesta.
Onhan totuus kuitenkin se että suomalaisilla oli töitä mutta tällä huimalla halpatyövoimalla suomalaiset syrjäytettiin ja hurjan suuri ryhmä ammattimiehiä ja naisia on työttömänä koska työnantajat ottavat vain halpatyövoimaa. Kyllä hallinto "kusetti" suomalaiset ja siitä moni saattaa olla vähän katkeria.
Meren rantaan 200m siellä vene vesillä tankki täynnä. Ahvenanmaalle ajaisi päivässä, löpöä pitäis vaan saada matkan varrella lisää. Siellä olis kiva köllötellä omenapuiden varjossa sipsejä syöden.
Kun on turva Jumalassa, turvassa on paremmassa kuin on tähti taivahalla lintuemon siiven alla. On turvallista olla uskomassa, sodatkaan ei pelota.t. Vl-äiti