Muita, jotka käyttävät farkkuja myös kotona?
Olenko jotenkin omituinen, kun en omista "oloasua" tai käytä lökäreitä sohvalla löhötessä, vaan olen kotonakin yleensä farkuissa tms. paremmissa vaatteissa? Ihan kuin olisin missä tahansa muualla. Lapsillani on myös sama tapa, vaikken sitä heiltä vaadikaan.
Kommentit (106)
Ei meillä ainakaan kukaan ole mieltänyt farkkuja mitenkään "ulkovaatteiksi". Kaikki ollaan farkut jalassa koko perhe myös kotona. Pitäisikö ne koko ajan riisua pois ja laittaa takaisin jos käy välissä jossain?
Tosi mielenkiintoista saada lukea eri ihmisten ajatuksia ja käytäntöjä. Itselleni ei tulisi mieleenkään olla kotona farkuissa, koen ne ulkohousuiksi. Kotona talvella villamekko (ja villasukkikset+villasukat) ja kesällä puuvilla- tai pellavamekko.
En käytä farkkuja kotona enkä muuallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei istuta valealle sohvalle farkuissa.
Teillä ei varmaan pahemmin vieraita käy
Onhan se ihan loogista, ettei mahdollisesti väriä päästäviä vaatteita haluta vaalealle sohvalle. Kyläoilin jokin aika sitten veljeni luona, minula oli uudet farkut ja hänellä uusi, vaaleahko sohva, joten levitti sille viltin ennen kuin istuin. Miksi kenenkään pitäisi tieten tahtoen sotkea huonekalujaan?
Mitäs sitä kotona pidetään yllä?
Sivistyneisyys näkyy siinä, että kotiin tullessa vaihtaa kotivaatteet. Eikä niiden ole pakko mitään pieruverkkareita olla tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI kukaan käyttäisi?
Epähygieenistä ja epämiellyttävää.
Jos kyseessä on halu pukeutua "siististi" tms. niin miksi kotivaatteiden pitäisikään olla epäsiistit? Mutta ulkovaatteet sisällä, juuei.
Itse vaihdan vain puhtaat farkut jalkaan kun tulen kotiin, jjos ne tuntuvat likaisilta.
ap
Suurinta osaa "likaisuudesta" ei näe. Jos housuilla on istunut bussissa, metrossa , lääkärin odotushuoneessa ja ties missä, niin ei tee mieli niillä samoilla vaatteilla löhöillä kotisohvalla ja sängyllä...
Kannattaa tehdä kuten Sheldon Cooper, ja pitää julkisilla matkustaessa bussihousuja.
Ihan turhaa vaatteidenvaihtoa tollanen että ois jotenkin "pakko" vaihtaa kotikuteet. Mulla on ihan mukavat ja väljät farkut, yleensä oon niissä.
Itse laitan tiukan, antavan topin ja kireimmät joogahousut, joista peräaukkoni ja ulkosynnyttimen muodot piirtyvät läpi. Ja meikkaan luonnollisesti myös. Ihan vain itseäni varten.
Sofia-Johanna, Porvoo
Siis tietenkin vaihdan kotona kotivaatteet heti kun tulen kotiin. Mutta ne ei ole mitkään rytkyy vaan siistit leggingsit, alustoppi ja tunikatyyppunen trikoopaita. Tai nätti mekko. Ulkoilemaan kun lähden niin laitan ulkovaatteet. Vaihdan päivässä vaatteita seitsemän kertaa.
Ostan urheiluliikkeestä kotivaatteeni yleensä.
Täytyy sanoa kyllä ihan rehellisesti, ettei oo tullut ikinä mieleenkään että vaatteet joita päivän mittaan käyttää olis jotenkin niin likaiset, ettei niillä vois istua sohvalla. Ihme bakteerikammoa omasta mielestäni. Kun tässä nyt ei kuitenkaan käydä töissä missään esim. lantalassa, työhaalarit on sitten erikseen sellaisissa paikoissa missä niitä tarvitaan.
Pidän farkkuja myös kotona ja ostan vain housuja, jotka istuvat hyvin eivätkä purista.
Ihan hullua ajatella, että aina kotiin tultaessa pitäisi vaihtaa vaatteet. Mitä konkreettisia seurauksia ajattelette olevan sillä, että ns. ulkovaatteita pitää sisällä? Ei niin yhtikäs mitään. Eriasia, jos vaatteet ovat likaantuneet.
Ymmärtäisin tämän toimintatavan silloin, jos joku on niin vakavasti allerginen, ettei esimerkiksi kestä yhden yhtä allergeenia saamatta anafylaktista shokkia. Mutta että terveet ihmiset pelkää tuovansa bakteereja sisälle. Vainoharhaa.
Minun 76-vuotias äitini on yleensä aina kotona farkuissa. Kylälle lähtiessään hän vaihtaa toisiin housuihin. Jotenkin hellyttävää, että hän on "kasvanut" farkkuihin nuoruudessaan 1950- ja 60-lukujen vaihteessa. Hänen nuoruudessaan oli naisilla hyvin tarkat pukeutumissäännöt, sillä töissä ja kyläreissuilla piti olla hame ja siisti pusero (ja ulkona takin lisäksi hansikkaat ja hattu), joten farkut olivat se rennompi koti- ja vapaa-ajan vaate.
Olet ihan ainoa koko maailmassa
Hyvä, että varmistit.
Farkut oli aivan parhaat vuosikausia. En edes omistanut mitään leggingsejä 😁
Mutta sitten mä lihoin ja vaihdoin trikoisiin 🙄
Suu auki hämmästyksestä luen näitä kommentteja. Missä ihmeen tunkioissa te pyöritte kodin ulkopuolella, jos ette voi olla samoissa vaatteissa kotona kuin vaikka mennä kauppaan?
Minä en edes omista mitään verkkareita. Omistan siistejä suoria housuja, joita käytän töissä ja farkkuja. Muita housuja ei ole. Urheiluun käytän teknisiä vaatteita, eli vaikkapa juoksutrikoita tai pyöräilyhousuja.
Töistä kotiin tullessani vaihdan siis ”rennot” vaatteet (jotka täällä ovat näköjään kauhistus), eli farkut ja joku tyköistuva t-paita ja neule. Näillä vaatteilla voin röhnöttää sohvalla ja käydä kaupassa. En keksi mitään tilannetta, jossa olisin jossain paitulissa ja legginseissä (joita kumpaakaan en omista).
Farkut on mulla pelkästään kodin ulkopuolella pidettävä vaate. Hiukan vatsakkaana ne on hiton epämukavat pitempään istuessa vaikka niissä on joustoakin. Ja onhan ne vähän tylsätkin. Teen etätöitä ja kotivaatteina mulla on kaikenlaisia legginssejä, ohuita trikooverkkareita ja erilaisia paitoja ja toppeja. Kesällä ihania hellemekkoja. Ripustan farkut heti kotiin tultua vaatekaappiin, tai laitan ulos hetkeksi tuulettumaan, sillä lailla niitä ei tarvitse pestäkään niin usein.
Vierailija kirjoitti:
Siis tietenkin vaihdan kotona kotivaatteet heti kun tulen kotiin. Mutta ne ei ole mitkään rytkyy vaan siistit leggingsit, alustoppi ja tunikatyyppunen trikoopaita. Tai nätti mekko. Ulkoilemaan kun lähden niin laitan ulkovaatteet. Vaihdan päivässä vaatteita seitsemän kertaa.
Vaihdan myös seitsemän kertaa vaatteita päivän aikana ja tuntuu etten muuta tekisikään.
Farkut jalassa totta kai! Collegehousut laitan jalkaan ainoastaan saunan jälkeen tai sairaana ollessani.