Muita, jotka käyttävät farkkuja myös kotona?
Olenko jotenkin omituinen, kun en omista "oloasua" tai käytä lökäreitä sohvalla löhötessä, vaan olen kotonakin yleensä farkuissa tms. paremmissa vaatteissa? Ihan kuin olisin missä tahansa muualla. Lapsillani on myös sama tapa, vaikken sitä heiltä vaadikaan.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin lapset tykkää olla farkuissa kotosallakin, mutta itse en. Voipa olla, että kaikki farkkuni ovat vähän liian kireitä, kun kiloja on tullut pari lisää, mutta farkut ovat pysyneet samoina.
Kesäisin tykkään kyllä olla siisteissä mekoissa kotonakin. Talvella ei sitäkään tule tehtyä, kun inhoan sukkahousuja.
Ethän sinä kotona tarvitse sukkahousuja. Itsekin olen usein kotona hame päällä myös talvisin.
Onko älyssä puutteita, kun et ymmärrä, että toiset kokevat sisälämpötilat liian viileiksi olla hame päällä ilman sukkiksia?
Ainahan voi pukea jonkun villatakin- tai paidan jos tulee kylmä.
Tai ylipäätään pukeutua yläosastaan lämpimämmin
Ei minun varpaita auta se, jos sormissa on rukkaset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin lapset tykkää olla farkuissa kotosallakin, mutta itse en. Voipa olla, että kaikki farkkuni ovat vähän liian kireitä, kun kiloja on tullut pari lisää, mutta farkut ovat pysyneet samoina.
Kesäisin tykkään kyllä olla siisteissä mekoissa kotonakin. Talvella ei sitäkään tule tehtyä, kun inhoan sukkahousuja.
Ethän sinä kotona tarvitse sukkahousuja. Itsekin olen usein kotona hame päällä myös talvisin.
Onko älyssä puutteita, kun et ymmärrä, että toiset kokevat sisälämpötilat liian viileiksi olla hame päällä ilman sukkiksia?
Onhan lämpimiäkin mekkoja olemassa
Onko niissä sukkaosio mukana?
Heti rönttösvaatteet ylle kun astun sisään ovesta, ja farkut ehdottomasti heti pois, rintaliivit jätän, ne otan pois vasta, kun menen nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Samat farkut koko ajan, miks vaatteita pitäis olla koko ajan vaihtelemassa?
En ymmärrä, tietty pesuun kun siltä tuntuu.
Sama.
Ajan yhdet arkikäyttöiset aina loppuun ja seuraavat pränikät on saumalle viikattuna jotain "tärkeämpää" tapahtumaa varten. Siirtyvät sitten aikanaan arkikäyttöön.
Ja vanhoista tulee ensin duunihousut ja lopuksi remppa ym. likahommabyysat.
M46
Olen opetellut käyttämään lököverkkareita mutta ei se vieläkään suju luontevasti. Farkut on just kivat ja pitävät ryhdinkin ojennuksessa. ;)
Enpä ole koskaan ajatellut että olisi omituista pitää farkkuja kotona.
Hyi en; farkut tm housut, jotka päällä olen ollut päivän, lentävät ensimmäisenä pois jalasta. Kevyt hame päälle ja tulee kotoisa olo.
Vierailija kirjoitti:
Hyi en; farkut tm housut, jotka päällä olen ollut päivän, lentävät ensimmäisenä pois jalasta. Kevyt hame päälle ja tulee kotoisa olo.
Ihanasti tuuletellen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI kukaan käyttäisi?
Epähygieenistä ja epämiellyttävää.
Jos kyseessä on halu pukeutua "siististi" tms. niin miksi kotivaatteiden pitäisikään olla epäsiistit? Mutta ulkovaatteet sisällä, juuei.
Itse vaihdan vain puhtaat farkut jalkaan kun tulen kotiin, jjos ne tuntuvat likaisilta.
ap
Suurinta osaa "likaisuudesta" ei näe. Jos housuilla on istunut bussissa, metrossa , lääkärin odotushuoneessa ja ties missä, niin ei tee mieli niillä samoilla vaatteilla löhöillä kotisohvalla ja sängyllä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siis ongelmasi jalkojen palelu vai koko kehon palelu? Se voi jo oikeasti auttaa, jos on lämmin neuletakki tms. päällä. Vaikka olisi pelkät alushousut mekon alla. Mutta tee niinkuin tykkäät, en vänkää sen enempää :)
Täällä ainakin koko perhe ollaan aina farkuissa, ellei ole jotain urheilua tai liikuntaa ohjelmassa.
Olen verkkareissa ja t-paidassa kotona. Ensinnäkin minulla on lemmikkejä, joten farkut riisun heti kotona ettei niihin tule likaa ja karvoja jota väistämättä kodissani on. Farkkuja ei ole hyvä pestä usein.
Isommat lapset ainakin tulevat ja menevät, joten eivät he mitään vaatteita vaihtele, jos ovat koulussa farkuissa, niin ovat kotonakin.
Minä en ole ikinä farkuissa kotona, mutta mieheni taas ei muita käytäkkään.
Minä en kotona edes pidä housuja, ahdistavat joten olen usein hame päällä. Lapseni viihtyvät puolestaan farkut jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole koskaan ajatellut että olisi omituista pitää farkkuja kotona.
En minäkään. Yllätyin pikemminkin kun näin moni on kertonut vaihtavansa farkut pois.
Kotiin tullessa vaihdan verkkareihin ja teepaitaan, rintsikat otan pois. En pysty rentoutumaan työvaatteet päällä. Etätyöpäivinä olen koko päivän kotivaatteissa.
Farkkuja käytän vapaa-aikana muualla kuin kotona sekä ulkotöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siis ongelmasi jalkojen palelu vai koko kehon palelu? Se voi jo oikeasti auttaa, jos on lämmin neuletakki tms. päällä. Vaikka olisi pelkät alushousut mekon alla. Mutta tee niinkuin tykkäät, en vänkää sen enempää :)
Kyllä minullakin yleensä jalat palelevat vaikka olisi toppatakki sisällä päällä. Pitää olla housut tai sukkikset, ja alkuperäinenhän sanoi ettei tykkää sukkahousuista. Samoin saattaa kädet palella vaikka olisi villapaita päällä.
En oikein ymmärrä, miksi jalkojen paleluun ehdotetaan neuleen laittamista päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan voi pukea jonkun villatakin- tai paidan jos tulee kylmä.
Miten villatakki- ja paita auttaa palelevia jalkoja?