Muita, jotka käyttävät farkkuja myös kotona?
Olenko jotenkin omituinen, kun en omista "oloasua" tai käytä lökäreitä sohvalla löhötessä, vaan olen kotonakin yleensä farkuissa tms. paremmissa vaatteissa? Ihan kuin olisin missä tahansa muualla. Lapsillani on myös sama tapa, vaikken sitä heiltä vaadikaan.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivistyneisyys näkyy siinä, että kotiin tullessa vaihtaa kotivaatteet. Eikä niiden ole pakko mitään pieruverkkareita olla tietenkään.
Eikö sivistynyt ihminen voi jo aamulla laittaa sivistyneet vaatteet päälle ja olla niissä koko päivän? En oikeasti tajua sitä, että kotona pitäisi olla jotkut löysät tunikat ja legginsit.
Meillä ei ole koskaan kukaan vaihtanut esim koulupäivän jälkeen vaatteita. Ei lapsuudessani, eikä puolison perheessä, eikä nykyään meillä kotona. Työvaatteet on vaihdettu rennommiksi, eli vaikka juuri farkuiksi ja neulepaidaksi. Näillä vaatteilla vietetään vapaa-aikaa, eli käydään vaikka shoppailemassa tai tavataan ystäviä kotona arkena.
Meillä siis lääkäreitä, juristeja, opettajia ja muita ”sivistyneitä” lähipiirissä.
Tämä keskustelu hämmentää mua.
Meidän sukumme se vasta sivistynyt onkin. Miehet nukkuvat puku päällä ja kravatti kaulassa, naiset jakkupuvussa. Mitä sitä nyt sivistynyt ihminen suotta vaihtamaan yöasua. Sivistyneelle voi tulla äkkilähtö vaikka keskellä yötä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on teoria. Verkkareita ja leggingsejä käyttää alempi luokka, kun taas yläluokkaiset ovat tottuneet pukeutumaan tyylikkään rennosti myös kotona. Siitä tämä kahtiajakoisuus tässäkin keskustelussa.
Todennäkököisesti osut oikeaan päätelmässäsi.
Trikoot eivät myös purista tai kiristä mistään, joten voi sitten ”hyvällä omallatunnolla” vetää vähän isompia ruoka-annoksia kotona.
Itselläni kotivaatteina yleensä farkut ja perusneule. Vaatteet, joita ei tarvitse vaihtaa, jos ulos pitää mennä.
Mielenkiintoista. Tiedän juuri tuollaisen "yläluokkaisen" perheen ja kyllä hekin ovat ihan farkuissa tai muissa kauppavaatteissa myös kotona.
Kotiin tullessa voi vaihtaa myös kotifarkut päälle. Taitaa vaan olla niin, että kilojen myötä kaikki farkut tuntuvat kiristäviltä...
Voi että onneksi en ole niin sivistynyt, että pitäisi olla jokin tyylikäs housupuku päällä kotona. Töihin pukeudun siistin asiallisesti, mutta kotona viihdyn leggingsseissä, trikoopaidassa ja alustopissa. Pihahommiin on omat vaatteensa, samoin ulkoiluun ja kaupassakäyntiin.
En tietenkään. Kotona kotivaatteissa ja ulkovaatteet erikseen. Näin meillä tehtiin jo 80-luvulla kun olin lapsi.