Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomalainen nainen ei osaa pukeutua?

Vierailija
27.02.2014 |

Joka kerta kaupungilla saa kyllä ihmetellä miksi nainen lähtee homssuisen näköisenä kotoa..Eniten kuitenkin ihmetyttää/huvittaa kun ei omaan tyyliin jakseta panostaa niin sitten kyllä arvostellaan ihmisiä, jotka niin tekee. Esim. tänään olin pukeutunut ihan normaali vaatteisiin, mustat suorat housut, valkoinen silkkipaita, jakku ja hiukset kauniisti kauniisti kiharalla/laineilla niin eiköhän joku keski-ikäinen rouvashenkilö tule kysymään, että minne juhliin sitä ollaan menossa..voi hohhoijaa sanon minä.

Kommentit (314)

Vierailija
181/314 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mää tiiä mut valkoinen silkkipaita ja mustat suorat housut on mun mielestä melkosta tätityyliä. Ei näytä omaa persoonaa, eikä vaadi hirveästi osaamista.  BOOOOOORING.

Vierailija
182/314 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt syitä miksi päälläni on usein leggarit ja trikoopaita: omistan kauniita vaatteita, mutta ne on epämukavia, kun kyyristyy kiristää selästä. Hihoja ei saa vedettyä ylös jos on napit.

Mitkään housut ei istu vaan kiristää vyötäröltä ja isompi koko pussittaa reisiltä.

Vaatteet valmistetaan usein laaduttomista materiaaleista ja hyviin ei ole varaa.

Syynä on siis lähinnä raha, kulutusvastaisuus ja mukavuus syyt.

Korkokenkiä en pysty käyttämään kun toinen jalkani alkaa särkemään.

Yritän kuiten parhaani mukaan näyttää rennosti nätiltä meikkaamalla ja laittamalla tukan.

Monilla on varmaa syybä ihan se ettei tiedetä mikä itselle sopii, ei sitä opeteta missään ja elämä on liian kiireistä opiskella stylistiksi muun elämän ohella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/314 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pintaliitäjille: Suomen vuodenajat ovat harmaita ja kosteita. Kadut lyhyitä, kapeita ja koppuraisia. Paistattele siinä sitten ateljeetakissasi ja korkokengissäsi.

Vieläkin kun on kiire ruokakauppaan, bussiin, viemään / hakeen lapsia hoidosta.

Muuta Pariisin kulmille, jos miljöö täällä kiusaa aistejasi. Kerro sitä ennen, onko itsetuntosi huono, kun yrität hienostella ja palella talvellakin täällä vierailutamineissasi, nupukivikaduilla. Entä onko luottokorttisi saldo nollilla. Minun on.

Vierailija
184/314 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaatemyyjä ja kauhistelen itsekseni kun asiakas haluaa juhlamekon häihin ja esittelen kauniita juhlamekkoja, mutta asiakas haluaa ostaa vain 10€ trikoomekkoja jotka ovat lähinnä rantakäyttöön :S

Vierailija
185/314 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti kyseessä on myös mukavuus ja sään mukaan pukeutuminen. Katsopa vaikka kesällä ihmisiä. itsekin kesällä voin pitää jakkuja yms.

Katsottu on, eikä voi kyllä tyylipisteitä suomalaisille naisille kesäpukeutumisestakaan antaa!

Vierailija
186/314 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 22:18"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:27"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:21"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:18"]

Tässäkin suuntaa antava esimerkki parempaan "tuulipukutyyliin"

http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/58/63/20/586320fcf588120572589fb7900e0c9b.jpg

Ja ihmisten tulee pukeutua noin, koska Sinä haluat niin ja Sinusta tuo on tyylikästä?

Tuo oli nyt lähinnä esimerkki siitä, että kyllä niitä tyylikkäämpiäkin ulkoiluvaatteita löytyy kun joku väitti, että ainoa vaihtoehto on ne mummo-malliset.

Tuo esimerkki on minusta lähinnä persoonatonta ja typeränoloista pukeutumista. Minulle noin pukeutuva on huonosti pukeutuva. Tässä sitä taas ollaan asian alkulähteillä vaan kierrettiin toista kautta.

Eli mielestäsi ne mummo-malliset tuulipuvut on siis jotenkin "persoonallisempi" vaihtoehto..haha ei siinä mitään :D

Niin, koska on mahdotonta että ne molemmat vaihtoehdot olisivat persoonattomia... Ja tuossahan nimenomaan verrattiin niitä keskenään...

Ei näin. Opettele lukemaan.

Vierailija
187/314 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat suorat housut ja silkkipaita? Ei kuulosta edes minusta, joka olen viiskymppinen, tuo pukeutuminen edustavan tätä päivää. Vaikuttaa jotenkin tätimäiseltä ja 80-luvulta. Ja silkkipaitoja taidettiin pitää joskus 90-luvulla paljonkin. Minullakin muutamia tuolla kaapin perällä. Suoria housuja olen viimensi pitänyt joskus 70-80-lukujen taitteessa. En kyllä tuntisi oloani niissä fiiniksi.Tää pukeutuminenkin on vähän makuasia. Mikä nyt kenenkin mielestä on hienoa. Siisteissä vaatteissa voi olla, vaikka ei arkena ylipukeudukkaan. Ja kukin tyylillään. Eihän se sinulta ole pois, miten muut pukeutuu. Ja sittenhän sinä voit loistaa tähtenä, kun ympärillä on pelkkiä "ryysyläisiä";). Ethän sinä sitten erottuisi hienoine housuinesi ja silkkipuseroinesi jos muutkin olisivat niin pukeutuneet.

Vierailija
188/314 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 22:07"]

Sää ei muuten kelpaa selitykseksi, koska pukeutumisessa on huomattavasti eroa suomessa asuvien ulkomaalaisten ja suomalaisten välillä.

No just muutama viikko sitten ihmettelin kaupassa maahanmuuttajaperheen pukeutumista. Perheen tytöillä ei ollut pipoja vaan ohuet huivit, äidin huivi oli sentään paksumpi. Lapsilla oli jalassa trikoohousut, äidillä oli ohuesta kankaasta tehty, nilkkapituinen mekko ja sandaalit. Pakkasta oli useampi aste eivätkä he olleet autolla liikenteessä, vaan lähtivät kaupasta kävellen. Ymmärrän kyllä uskonnon vaatimukset, mutta miksi ihmeessä vaatteet eivät voi olla lämpimämpiä.

Ehkä ei ole varaa. Olen joskus itsekin ihmetellyt samaa, kun on leikkipuistossa maahanmuuttajataustaisia lapsia.

Vierailija
189/314 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä pyöräilisin töihin noissa ketjuun laitetuissa "tyylikkäissä talvivaatteissa", jäätyisin kuoliaaksi ennen kuin olisin perillä :D. Pöljää ehdottaa 20 asteen, tai edes kymmenen, pelkkiä farkkuja ja tavallisia saappaita, ja "villakangastakin alle toinen mekko", lol!!!

Huomaa ettei nämä ihmiset ole itse ikinä polkeneet talvisäässä, pakkasessa ja viimassa, kilometriäkään. Se kun vaatii tasan varmasti toppahousut, paksun toppatakin (urheilumallia, ettei tule hirveä hikikään) ja päähän hupun, pipon ja huivin naamalle. Kengätkin pitää olla toppamallia jos haluaa että varpaissa on vielä perillä tuntoa. Ole siinä sitten tyylikäs ja naisellinen! (itse olen mieluummin lämmin ja ilman paleltumia)

En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa näille jotka ovat yrittäneet vastata ketjun (mielestäni parhaaseen ja olennaisimpaan) kysymykseen päiväkodissa tai vastaavassa työskentelevän naisen vaatetuspulmaan.

Valkoisia neuleita, tiukkoja farkkuja, kevyttoppatakkeja, merkkituotteita, pari-kolme mekkoa päällekkäin villakangastakin alle... Ihanko totta joku voi olla noin etääntynyt Suomen sääolojen todellisuudesta ja täysin ymmärrystä vailla lasten kanssa työskentelystä?

Lasten kanssa täytyy voida istua lattialla. Vaatteisiin tulee tahroja, sekä ruumiineritteistä että kaikesta mahdollisesta mihin lapset voivat kätensä tai vaikka kenkänsä sotkea. Vaatteiden on pakko olla mukavat päällä, sietää taajaa pesua, ja olla kevyeen palkkapussiin nähden helposti korvattavissa.

Sen mahdollisesti julkisilla kuljettavan työmatkan (mikä listattiin alkuperäisessa kysymyksessä) lisäksi siinä 15 asteen pakkasessa joutuu seisomaan ulkona tuntikausia. Kaatosade ei myöskään poista ulkoilun pakollisuutta.

Ei tässä nyt pyydetty tyylivinkkejä leutoihin kevätpäiviin tai pahimmillaan julkisilla tapahtuvalle työmatkalle toimistoon.

Suomen sään ääriolosuhteet, runsas ulkoilu, lasten sotkut ja peuhaaminen heidän kanssaan - siitä on kyse. En ole nähnyt vielä yhtä ainoaa varteen otettavaa ehdotusta tyylikkäisiin, realistisiin asuihin.

Vierailija
190/314 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene Venäjälle/Viroon ihastelemaan ja vaikuttumaan! Siellähän naiset osaavat pukeutua niin naisellisesti... Turkista ja verkkosukkaa, raskasta pakkelia ja kasarikampauksia. Harasoo!

Vierailija
191/314 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:57"]

Ja värejä ei uskalleta käyttää. Kaikilla harmaa tai musta takki ja vaatteet. Perus Anttila tai hennesmauritz kamaa. Arvostan naista joka panostaa itseensä. Olen siis munalla varustettu ihminen.

Miksi ihmiset tarvitsisivat sinun arvostustasi?

Tässä osutaan ainakin minun kohdallani tärkeään asiaan.

Jos pukeudun "hyvin" miehet tuijottavat. Onhan se tässäkin ketjussa nähty, kuinka miehet kuolaavat jo ajatusta naisellisesti pukeutuneesta naisesta (eli "arvostavat" laittautumista).

Itse en kaipaa sellaista huomiota ja koen sen toljotuksen häiritsevänä. Se, minkä verran minua jo meikkaamattomana, housuihin ja tasapohjaisiin kenkiin pukeutuneena tuijotetaan riittää enemmän kuin hyvin.

Auta armias jos uskaltaa lähteä hame päällä ulos... Toisten itsetunto ehkä kaipaa sellaista pönkitystä, tai luonne on muuten vaan huomionhakuinen, mutta minulla on erittäin terve itsetunto jo valmiiksi ja arvostan omaa rauhaani enemmän kuin keskivertokansalainen.

Vierailija
192/314 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän jos joku nainen liikkuu aina täydessä tällingissä kesät talvet niin epäilykset herää! Kaikella kunnioituksella mutta mielenterveysongelmat tulee ensin mieleen, tätä on nähty. Myös ajatteluttaa, että onko yleinen nainen kysymyksessä.

Vierailija
193/314 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mieskö sitten osaa :D :'D *huutonaurua*

Vierailija
194/314 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:27"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:21"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:18"]

Tässäkin suuntaa antava esimerkki parempaan "tuulipukutyyliin"

http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/58/63/20/586320fcf588120572589fb7900e0c9b.jpg

Ja ihmisten tulee pukeutua noin, koska Sinä haluat niin ja Sinusta tuo on tyylikästä?

Mitäs hyvinpukeutumista collegepaita ja tiukkikset (engl. tights) muka ovat? Vai tekeekö tuo Starbucksin pahvikuppi tyylin?

Tuo oli nyt lähinnä esimerkki siitä, että kyllä niitä tyylikkäämpiäkin ulkoiluvaatteita löytyy kun joku väitti, että ainoa vaihtoehto on ne mummo-malliset.

Tuo esimerkki on minusta lähinnä persoonatonta ja typeränoloista pukeutumista. Minulle noin pukeutuva on huonosti pukeutuva. Tässä sitä taas ollaan asian alkulähteillä vaan kierrettiin toista kautta.

Vierailija
195/314 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhana, kirjoitin väärään väliin. Siis:

Mitäs hyvinpukeutumista collegepaita ja tiukkikset (engl. tights) muka ovat? Vai tekeekö tuo Starbucksin pahvikuppi tyylin?

Vierailija
196/314 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tasa-arvo niin korkeel et naiset pukeutuu ku miehet. ja se on ok miehille. mä en kyl anna jos on rumat vaatteet. :D

Miehisesti pukeutuva nainen on minun mielestäni lesbo. Niin kuin se pankkianalyytikko Tiina Helenius vai mikä se on.

Vierailija
197/314 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi suomalainen nainen ei osaa pukeutua?"

Eikä riisuutua, kuten täälläkin miehet valittavat.

Vierailija
198/314 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama, ethän voi mitään hienoja villakangastakkeja tai trenssejä kaatosateessa pitää. On sekin tyhmää vilustuttaa itsensä ja pilata kalliit vaatteet tai kengät turhamaisuuden takia.

Trenssi on alun perin suunniteltu sadetakiksi, joten eiköhän sitä voi sateessakin pitää. Villakangastakkikaan ei mene huonoksi, kun käyttää sateenvarjoa.

T. Villakangastakkeja ja trenssejä käyttävä pukumies, joka omistaa sateevarjon

Vierailija
199/314 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku vasta Pariisiin viideksi päiväksi matkustanut on palannut kotiin ja on ihan varma että Suomessa naiset on vaan NIIN tyylitiedottomia!1! :D

Vierailija
200/314 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typeriä nämä aloitukset, jossa täysin suomenkielinen ihminen haukuu "suomalaiset". Mikäs hän sitten itse on, ellei suomalainen?

Aloittaja on se poikkeus sääntöön, ainoa suomalainen joka osaa pukeutua.