Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomalainen nainen ei osaa pukeutua?

Vierailija
27.02.2014 |

Joka kerta kaupungilla saa kyllä ihmetellä miksi nainen lähtee homssuisen näköisenä kotoa..Eniten kuitenkin ihmetyttää/huvittaa kun ei omaan tyyliin jakseta panostaa niin sitten kyllä arvostellaan ihmisiä, jotka niin tekee. Esim. tänään olin pukeutunut ihan normaali vaatteisiin, mustat suorat housut, valkoinen silkkipaita, jakku ja hiukset kauniisti kauniisti kiharalla/laineilla niin eiköhän joku keski-ikäinen rouvashenkilö tule kysymään, että minne juhliin sitä ollaan menossa..voi hohhoijaa sanon minä.

Kommentit (314)

Vierailija
61/314 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joskus töissä kauluspaita ja suorat housut. Työkaverit kyselivät, että onko treffit tiedossa. Joo, ei ollut.

Jokainen pukeutukoot miten haluaa. Minäkin pukeudun värejä käyttäen, jalkaani laitan korkokengät ja hameen arkenakin. :)

Vierailija
62/314 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:18"]

Tässäkin suuntaa antava esimerkki parempaan "tuulipukutyyliin"

http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/58/63/20/586320fcf588120572589fb7900e0c9b.jpg

[/quote]

Ja ihmisten tulee pukeutua noin, koska Sinä haluat niin ja Sinusta tuo on tyylikästä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/314 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:13"]

Eikö tyylikkyyteen kuulu myös käytöstavat? Minun mielestäni muiden pukeutumisen halveksunta ja nenännyrpistely ei ole tyylikästä.

[/quote]

Jos tämän muistaisivat myös ne tuulipukuihmiset nyrpistellessään meille tyylitietoisille. ;)

Vierailija
64/314 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun ulkomailla ja olen kiertänyt maailman suur- ja muotikaupungit läpi, mutta aina kun tulen Helsinkiin niin hämmästyn miten kauniita ja tyylikkäitä naiset siellä ovat. Varsinkin nuoret. Maaseudulla ja pienemmissä kaupungeissa ei toki pukeutumiseen panosteta yhtä paljoa, mutta saman huomaa hyvin vaikka Pariisin lähiöissä ja New Yorkin osavaltion pikkupaikoissa. Suomalaiset ovat toki myös aika vaatimattomuuden taipuvaisia eikä Suomessa onneksi tarvitse käyttää ulkonäköään päästäkseen uralla eteenpäin.

Vierailija
65/314 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:21"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:18"]

Tässäkin suuntaa antava esimerkki parempaan "tuulipukutyyliin"

http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/58/63/20/586320fcf588120572589fb7900e0c9b.jpg

[/quote]

Ja ihmisten tulee pukeutua noin, koska Sinä haluat niin ja Sinusta tuo on tyylikästä?

[/quote]

Tuo oli nyt lähinnä esimerkki siitä, että kyllä niitä tyylikkäämpiäkin ulkoiluvaatteita löytyy kun joku väitti, että ainoa vaihtoehto on ne mummo-malliset.

Vierailija
66/314 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:57"]

Ja värejä ei uskalleta käyttää. Kaikilla harmaa tai musta takki ja vaatteet. Perus Anttila tai hennesmauritz kamaa. Arvostan naista joka panostaa itseensä. Olen siis munalla varustettu ihminen.

[/quote]

Miksi ihmiset tarvitsisivat sinun arvostustasi?

[/quote]

Puhun omasta naisestani. En sinusta, arvoisa feministilepakko.

Vierailija
67/314 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Elämä on liian lyhyt siihen, että pukeutuu tylsästi.

Vierailija
68/314 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:32"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:57"]

Ja värejä ei uskalleta käyttää. Kaikilla harmaa tai musta takki ja vaatteet. Perus Anttila tai hennesmauritz kamaa. Arvostan naista joka panostaa itseensä. Olen siis munalla varustettu ihminen.

[/quote]

Miksi ihmiset tarvitsisivat sinun arvostustasi?

[/quote]

Puhun omasta naisestani. En sinusta, arvoisa feministilepakko.

[/quote]

Hui, kamala haukkumanimi! Miten minä pieni ihminen nyt saan unta yöllä, kun ilkee palsta-anonyymi sano femakoks...

PS. Jos puet kädelle mekon, niin sitä ei lasketa naiseksi.

Vierailija
69/314 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:22"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:13"]

Eikö tyylikkyyteen kuulu myös käytöstavat? Minun mielestäni muiden pukeutumisen halveksunta ja nenännyrpistely ei ole tyylikästä.

[/quote]

Jos tämän muistaisivat myös ne tuulipukuihmiset nyrpistellessään meille tyylitietoisille. ;)

[/quote]

Eiköhän se 99%sesti tapahdu toisinpäin. Teille nyt "nyrpistelyä" on se, ettei ihmisiä kiinnosta pätkääkään teidän pukeutuminen.

Vierailija
70/314 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluu teille ketjun "tyylitietoisille". Miten pukeudutte / pukeutuisitte töihin julkisilla kulkiessanne kaatosateessa tai -20 asteen pakkasessa. Korkokenkiin ja villakangastakkiinko? Töihin päiväkotiin päästessänne vaihtaisitteko sitten pukuhuoneessa korkokengät, hameen ja silkkipaidan lapsiryhmään ja päiväkotiin soveltuvaksi. Tai onko tullut mieleenne, että se ulkoilupukuun pukeutunut nainen voi siellä Helsingin keskustassa kävelessään työskennellä kotihoidossa tai lapsiperheiden kotipalvelussa, olla menossa salille jne. Ei luoja sanon minä, miten voi jollain olla aivoitus taas 10, ei ymmärretä, etteivät kaikki työskentele siistissä toimistotyössä, vaan tähän maahan mahtuu ammattikuntaa laidasta laitaan.

Vierailija
71/314 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa nyt yleisesti ei ole juuri arvostettu ulkonäköä ja muotia. Nokiankin puhelimista heti huomaa, että täältä puuttuu estetiikan taju. Suomalainen nainen ei ole kasvanut ympäristössä, missä naiset puunaavat eikä leikkinyt isoäidin merkkivaate-ja laukkumerissä, kuten vaikka Italiassa olisi voinut - vaikeampi kehittyä miksikään fashionistaksi, varsinkin kun siitä saa pinnallisen ja typerän maineen.

Vierailija
72/314 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta pukeutuminen. Pinnallista, turhaa. Riittää, että on puhtaat ja ehjät vaatteet.

Vierailija
73/314 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalainen osaa pukeutua, mutta usein arvostaa mukavuutta ulkonäköä enemän. Miksi pukeutumisessa vain ulkonäkö ratkaisee, kun makujakin on monenlaisia? Eikö voi ihailla pakkasessa toppavaatteissa ja huopatossuissa kulkevaa suomalaista naista ja ihmetellä nailoneissa,  lyhyessä hameessa ja ohut pohjaisissa korkkareissa kulkevaa? Toisaalta voisi arvostaa ekologisuutta ja kestävyyttä. Kirpputorivaatteisiin pukeutuvaa voisi ihailla, koska se on ekologista. Toisille se on merkki tai hinta joka erottaa hyvin pukeutumisen. Jollekin toiselle se on vaikka persoonallisuus tai itse tehty mitä arvostaa.

Vierailija
74/314 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se, että tarttee pukeutua niiden paikkojen mukaan, joissa liikkuu sillä kuka haluaisi olla yli- tai alipukeutunut. Paikat joissa itse olen liikkunut ovat olleet sellaisia, että on pakko alipukeutua verrattuna siihen miten haluaisin pukeutua. On todella koko garderoobi täynnä vaatteita, joita en ole ikinä käyttänyt ja sitten olen jo pursunut niistä ulos kun on niin monta vuosikymmentä mennyt. Sitä vetää jotkut Anttilan tai HenkkaMaukan kuteet päälle niin vastaa sitä mitä muillakin on. Todella kurjaahan tämä on. On tullut mieleen, että mitkä näistä ryysyistäni olisivat sellaisia, jotka voisi pukea päälle, jos olisin kuollut ja ruumis pitäisi haudata. Ruumis kun puetaan vaatteisiin. Huh, huh...

Vierailija
75/314 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Musta taas elämä on ihan liian lyhyt siihen, että viitsisin kauheasti käyttää aikaani vaatteiden kanssa puljaamiseen, saati muiden ihmisten vaatetuksen miettimiseen. On perhettä, ystäviä, kirjallisuutta, luonnonihmeitä, kulttuuria, työtä, vapaaehtoistoimintaa, taidetta, liikkumisen iloa, rakkautta, kasvattavia ihmiskohtaloita, yhteiskunnallisia ilmiöitä, lapsia ja heidän kavereitaan... Tuhat ja yksi mielenkiintoisempaa ja arvokkaampaa kiinnostuksen kohdetta. Siinä minun syyni.

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:40"]

[/quote]

Vierailija
76/314 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se, että tarttee pukeutua niiden paikkojen mukaan, joissa liikkuu sillä kuka haluaisi olla yli- tai alipukeutunut. Paikat joissa itse olen liikkunut ovat olleet sellaisia, että on pakko alipukeutua verrattuna siihen miten haluaisin pukeutua. On todella koko garderoobi täynnä vaatteita, joita en ole ikinä käyttänyt ja sitten olen jo pursunut niistä ulos kun on niin monta vuosikymmentä mennyt. Sitä vetää jotkut Anttilan tai HenkkaMaukan kuteet päälle niin vastaa sitä mitä muillakin on. Todella kurjaahan tämä on. On tullut mieleen, että mitkä näistä ryysyistäni olisivat sellaisia, jotka voisi pukea päälle, jos olisin kuollut ja ruumis pitäisi haudata. Ruumis kun puetaan vaatteisiin. Huh, huh...

Vierailija
77/314 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ihmisen ei tulisi haista niin pahalle, että hänen läheisyydessään olevat joutuvat tästä väkisin kärsimään esim. kaupoissa ja kulkuvälineissä

2. Ihmisen tulisi pukeutua jokseenkin säädyllisesti niin, ettei muiden tarvitse vahingossakaan todistaa hänen genitaalejaan tai muita vastaavia epätoivottavia näkyjä

Jos nämä kriteerit ulkonäön ja vaikutelman puolesta täyttyvät, ei toisten ihmisten pukeutumisen pitäisi kaivella kenenkään persettä yhtään sen enempää. Jos kaivelee, on kaiveltavalla itsetutkiskelun paikka.

Itse käytän ympäri vuoden hametta ja pukeudun lähes aina tyylikkäästi ja siististi. Mainittava ennen kuin kukaan jakkuhaahka hyökkää voivottelemaan minua toisen luokan tuulipukukansalaista.

Vierailija
78/314 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:43"]

Kysymys kuuluu teille ketjun "tyylitietoisille". Miten pukeudutte / pukeutuisitte töihin julkisilla kulkiessanne kaatosateessa tai -20 asteen pakkasessa. Korkokenkiin ja villakangastakkiinko? Töihin päiväkotiin päästessänne vaihtaisitteko sitten pukuhuoneessa korkokengät, hameen ja silkkipaidan lapsiryhmään ja päiväkotiin soveltuvaksi. Tai onko tullut mieleenne, että se ulkoilupukuun pukeutunut nainen voi siellä Helsingin keskustassa kävelessään työskennellä kotihoidossa tai lapsiperheiden kotipalvelussa, olla menossa salille jne. Ei luoja sanon minä, miten voi jollain olla aivoitus taas 10, ei ymmärretä, etteivät kaikki työskentele siistissä toimistotyössä, vaan tähän maahan mahtuu ammattikuntaa laidasta laitaan.

[/quote]

Esmes

http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/fc/65/91/fc6591189a0f0ebd17569b2094a86470.jpg

ja tuohon sitten hyvin istuva toppatakki talvella/kevyt toppis sateella :)

Vierailija
79/314 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:43"]

[/quote]

Juurihan tässä ketjussa on useaan kertaan sanottu, että tilanteen mukaan. Minäkin, nro 57. Kuinka huono itsetunto pitää olla, että nuokin tekstit vääntyvät päässäsi muotoon: "Sinun pitää pukeutua korkkareihin ja silkkipaitaan!1!!!"

Vastauksena ensimmäiseen kysymykseesi: itse pukeudun kaatosateella kuten muutenkin pukeutuisin (fiiliksen, lämpötilan, tilanteen ja vuodenajan mukaan) ja lisään asuun läpinäkyvän täyspitkän, trenssimallisen sadetakin + sateenvarjon. Kovalla pakkasella puen villakangastakin alle ylimääräisiä kerroksia, siis samoja vaatteita mitä muutenkin käytän mutta useampia päällekäin. Esim. kaksi mekkoa tai mekko + hame + villaneuletakki.

Siinä minun tyyliini sopiva ratkaisu. Oma ratkaisusi voi ja saa olla jotakin aivan muuta.

57

Vierailija
80/314 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:59"]

Ai. Musta taas elämä on ihan liian lyhyt siihen, että viitsisin kauheasti käyttää aikaani vaatteiden kanssa puljaamiseen, saati muiden ihmisten vaatetuksen miettimiseen. On perhettä, ystäviä, kirjallisuutta, luonnonihmeitä, kulttuuria, työtä, vapaaehtoistoimintaa, taidetta, liikkumisen iloa, rakkautta, kasvattavia ihmiskohtaloita, yhteiskunnallisia ilmiöitä, lapsia ja heidän kavereitaan... Tuhat ja yksi mielenkiintoisempaa ja arvokkaampaa kiinnostuksen kohdetta. Siinä minun syyni.

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:40"]

[/quote]

[/quote]

Toisille muoti ja tyyli voivat olla myös harrastuksia, plus että mukavasti piristää myös omaakin päivää kun on jotain tyylikästä päällä! :)