Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain eilen käsiini isäni vanhan passin. Se oli diplomaattipassi

Vierailija
08.11.2020 |

Vuodelta 1958 🤩 Aivan mahtava! En ollut tiennyt, että MUN ISÄLLÄ on ollut diplomaattipassi 👍

Kommentit (177)

Vierailija
21/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passissa on myös syntymäaika. Näyttää KOVASTI siltä, että siinä olevaa vuosilukua on jälkikäteen käsitelty 🤣 2 vuotta aikaisemmaksi....

Ilmeisesti isän on pitänyt päästä ravintolaan 😄 Miettikää, kun menisitte 16-18-vuotiaana 50-luvulla ravintolaan diplomaattipassilla! Ei pöllömpi homma 🙃😆

Ap

Minulla on yksi tuttu joka köyttää hymiöitä samoin kuin sinä, hän on suljetulla osastolla edelleen.

Vierailija
22/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä mm. sanoi, että mene baariin ennemmin kaverin papereilla, kuin väärennät asiakirjaa. Asiakirjaväärennös on paljon pahempi rikos, kuin vääränä henkilönä esiintyminen baariin mennessä. Näin hän sanoi. Taisi olla omaa kokemusta!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen rautaesiripun repeämistä kaikenlaisille kauppamatkustajillekin myönnettiin diplomaattipasseja, jotta he pääsisivät liikkumaan itäblokkiin ja takaisin joutumatta käymään vaivalloista ja aikaavievää paperisotaa.

Vierailija
24/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passissa on myös syntymäaika. Näyttää KOVASTI siltä, että siinä olevaa vuosilukua on jälkikäteen käsitelty 🤣 2 vuotta aikaisemmaksi....

Ilmeisesti isän on pitänyt päästä ravintolaan 😄 Miettikää, kun menisitte 16-18-vuotiaana 50-luvulla ravintolaan diplomaattipassilla! Ei pöllömpi homma 🙃😆

Ap

Alkoholismi alkoi jo silloin. Ei pöllömpi homma!

Vierailija
25/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen rautaesiripun repeämistä kaikenlaisille kauppamatkustajillekin myönnettiin diplomaattipasseja, jotta he pääsisivät liikkumaan itäblokkiin ja takaisin joutumatta käymään vaivalloista ja aikaavievää paperisotaa.

No, kenelle 16-vuotiaalle?

Ap

Vierailija
26/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oon mennytkin baariin eli ravintolaan kaverin papereilla. Vain nynnyt noudattelee jotain lakeja, jos noudattamattomuudesta ei ole kenellekään mitään haittaa.

Ap

Vierailija
27/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et vaikuta ihan täyspäiseltä.

Vierailija
28/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai sua harmittaa, kun sun kotoas ei voisikaan löytyä edes tätisi kaiman serkun diplomaattipassia.

Ap

Vierailija
29/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä et vaikuta ihan täyspäiseltä.

No, olen kuitenkin todennäköisimmin sinua älykkäämpi.

Ap

Vierailija
30/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt ainakin hallussa diplomaattipassi, voin kansia näyttämällä osoittaa etten ole kuka tahansa, haha!

LOL

Ap

Vierailija
31/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kenelle 16-vuotiaalle?

Ap

Vanhempiensa tai muiden huoltajien kanssa liikkuville. Minäkin tunnen muutaman ihan tavallisen ihmisen, jotka ovat viettäneet lapsuutensa sukkuloiden vanhempiensa mukana Suomen ja Itä-Berliinin välillä. Diplomaattipassilla kulkivat isot ja pienet.

Vierailija
32/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi baariin olisi päässyt ostamaan alkoholia alaikäisenä 50-luvulla?

Ap

Vierailija
33/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla, miehelläni ja lapsillani on ollut diplomaattipassi useamman vuoden ajan, kun olimme diplomaattitehtävissä ulkomailla. Mutta ne eivät jää kotiin lojumaan, koska oikeat diplomaattipassit kerätään tehtävän päättyessä pois.

Vierailija
34/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on AP:n _omat_ saavutukset?

Vierailija
35/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei isä koskaan käynyt Itä-Saksassa. Onneksi. Ois varmaan silmät särkyneet siitä surkeudesta.

Ap

Vierailija
36/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla, miehelläni ja lapsillani on ollut diplomaattipassi useamman vuoden ajan, kun olimme diplomaattitehtävissä ulkomailla. Mutta ne eivät jää kotiin lojumaan, koska oikeat diplomaattipassit kerätään tehtävän päättyessä pois.

Vai diplomaattitehtävässä. Mun isällä ei ollut diplomaattipassia siksi, että sukulainen oli diplomaatti”tehtävässä”.

Ap

Vierailija
37/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi baariin olisi päässyt ostamaan alkoholia alaikäisenä 50-luvulla?

Ap

Huhuu?

Vierailija
38/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenhän tuo passi on entistäkin ainutlaatuisempi, jos niitä ei yleensä jää talteen haltijoilleen 🤔 Hmmmm, hauskaa.

Miksi lie isälle se on sitten jäänyt.

Ap

Vierailija
39/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta isä oli ihana ja supersiisti tyyppi.

Ap

Vierailija
40/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän tuo passi on entistäkin ainutlaatuisempi, jos niitä ei yleensä jää talteen haltijoilleen 🤔 Hmmmm, hauskaa.

Miksi lie isälle se on sitten jäänyt.

Ap

Varmaan siksi että passi ei ole aito. Väärennetty ikäkin sen kertoo. Kyllä valtio aidoista diplomaattipasseista huolehtii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi