Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies saivartelee käytöksestäni

Vierailija
27.02.2014 |

Mies valittaa joka kerta käytöksestäni, kun tulemme jostain kyläpaikasta. Olen joko sanonut jonkin asian väärin, katsonut muualle jos joku on puhunut mulle tai en ole ottanut ihmisiä tarpeeksi hyvin huomioon. Itse en edes moisia tilanteita huomaa, ja joskus noi valitukset tulevat päiväkausia kyläreissun jälkeen jolloin en edes muista mistä mies puhuu. 

Ensimmäinen kerta kun mies tuli silmilleni oli hänen kummityttönsä ristiäisissä. Sanoin vain meidän kahden kuulten kuiskaten lapsen itkusta (pidin siis huolen, ettei kukaan kuule sitä) että siinä on tarpeeksi syytä miksemme vielä hanki vauvoja kun lapsi alkoi parkua. Mies suuttui ihan älyttömästi ja tiuskaisi minulle että turpa kiinni. Jos olin hetkeä aikaisemmin ollut juhlatuulella, ton kiukunpurkauksen jälkeen pidättelin itkua ja mietin tosissani poistuisinko paikalta. 

Toisella kerralla istuimme hänen isovanhempiensa luona päivällisellä. Pyysin, että lähtisimme nopeammin kuin tavallisesti, koska minulla oli kiire hoitamaan asioita. Lopulta, 45 minuutin vetkuttelun jälkeen, mies vihdoin sanoi, että voidaan mennä ja sanoin siihen että "vihdoin". Heti, kun olimme autossa ja matkalla kotiin, mies alkoi natkuttamaan että "vihdoin" kommenttini oli liian epäkohteliaasti lohkaistu. 

 

Jostain syystä loukkaannun miehen huomauttelusta. Ymmärtäisin, jos en oikeasti osaisi käyttäytyä tai olisin suoranainen sika, mutta tuollaiset ihan ihme pienet jutut ihmetyttävät. Sitä paitsi sanoin miehelle, ettei hänen valittamisellaan ole merkitystä tai ainakaan sillä ei ole toivottua lopputulosta, vaan jään jatkossa pois heidän päivällisiltään, ettei tule kiusausta mokailuun mikä häntä häiritsee. En ole kynnysmatto tai lapsi, ja hän itsekään ei käyttäydy aina aivan priimasti. 

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:36"]

Nuo kommentit sanotaan vasta kun on lähdetty, kotona tai autossa kahden kesken. Ei todellakaan kuiskutella juhlissa mitään. Tökeröä.

[/quote]

 

Ihanaa, että syytätte mua siitäkin, koska mies itse oli se joka sen kuiskimisen aloitti eikä se ihmeemmin haitannut ketään.:/ ap

 

Vierailija
42/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että sä ap oot nolo! Käyttäydyt ihan nuijasti.

Minuakin nolottaisi, jos olisi mun avekki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 16:01"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:32"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:30"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:20"]

On äärimmäisen moukkamaista supatella juhlissa ja mollata juhlakalua! Ja isovanhemmille ei pidä lähteä, jos siellä sitten hoputtaa ja hosuu. Ja kuka käskee sopia aikataulut tuollaisiksi?

[/quote]

 

Olimme istuneet siellä jo kaksi ja puoli tuntia, joten melkoista hosumista se on todellakin, jos pyytää päästä lähtemään hieman aikaisemmin kuin tavallisesti? Ja aikataulut ovat vain sellaisia, ettei niitä aina voi rukata oman mielensä mukaan vaan joskus on joustettava. Minä joustin mieheni mukaan tulemalla mukaan, joten odotin miehen joustavan kohdallani ja lähtevän aikaisemmin. ap

 

[/quote]

 

 

2 tuntia vai 45 min koitappa päättää

[/quote]

 

Istuttu jo sen pari tuntia, mikä on ihan sopiva ja riittävä pituus kohteliaisuusvisiitiksi. Siihen päälle jouduin odottamaan vielä sen 45 minuuttia. 

 

[/quote]

 

 

Silti, sun ei tarvitse kuittailla miehellesi hänen isovanhempiensa edessä.

Vierailija
44/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:31"]

joo mäki kyl menisin yksin juhlii jos mun ukko nolais mut aina tollee :D

Oot varmaan niitä jotka ei tajua kuinka kovaan puhuu

[/quote]

 

Mun kuulossa ei ole vikaa, joten tajuan kyllä. Tarkistan muutenkin aina selustat, ettei kukaan ole kuulemassa.  

 

Vierailija
45/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sen miehen mummo, niin olisin sanonut että" et ole Pekka tarpeeksi antanut turpaan tuolle akalle, kun ei osaa käyttäytyä.."

Vierailija
46/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 16:03"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:36"]

Nuo kommentit sanotaan vasta kun on lähdetty, kotona tai autossa kahden kesken. Ei todellakaan kuiskutella juhlissa mitään. Tökeröä.

[/quote]

 

Ihanaa, että syytätte mua siitäkin, koska mies itse oli se joka sen kuiskimisen aloitti eikä se ihmeemmin haitannut ketään.:/ ap

 

[/quote]

 

Ootko aikuinen vai teini? "mutku mies alotti"

Sun kommentti oli se ylitti hyvän maun rajan, miehellesikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:07"]

Ap jatkaa..

 

Siis pääpointti ei nyt ollut käytöksessäni vaan mieheni tavassa saivarrella siitä. Jopa silloinkin, kun luulen kaiken menneen hyvin, mies alkaa mollata käytöstäni ihan ihme syistä. En katsonut silmiin, en ollut samaa mieltä siitä että Taru Sormusten herrasta on hyvä kirja (tästä keskustelin yhden sukulaisen kanssa, ja sanoin, etten pidä siitä. Mies sanoi automatkalla, että minua pidettiin sen vuoksi idioottina koska en suostunut myöntymään kaverin painostuksen alla ja sanomaan että joo, se oli ihan hyvä kokonaisuus ja se on epäkohteliasta mollaamista kuulemma..) tai en vain ollut tarpeeksi ihmisten jutuissa mukana. En vain enää tiedä, miten päin minun pitäisi olla, etten kuulisi taas tehneeni jotain väärin. Jostain syystä musta tuntuu, että siinäkin kohtaa mennään metsään, jos suhtautuisin miehen juttuihin rakentavasti, koska kritiikki ei todellakaan tule kauhean rakentavaan sävyyn. Olen tähän asti joka ikinen kerta saanut ison ryöpyn valituksia niskaani kun olemme tulleet jostain, ja mietin onko tuollainen kritisointi ja suoranainen silmille tuleminen noinkin vaarattomista jutuista ihan tervettä. Eikö parisuhteessa pitäisi suhtautua tuollaisiin pieniin kömmähdyksiin pienellä huumorilla ja kannustavammin, eikä arvostellen? Olen ihan alituisesti jatkuvan paineen alla, kun käymme jossain kyläpaikoissa tai juhlimassa, enkä uskalla enää avata suutani koska en tiedä mitä uskallan sanoa. Käytökseni ei olisi enää luonnikasta jos olisin sellainen perseennuolija millaiseksi mies minun haluaisi muuttuvan, ja se aiheuttaa ristiriitoja. Hän ei koskaan kehu, että olinpa hyvällä tuulella saati sano, missä onnistuin, vaan hän muistuttaa aina pikku takelteluistakin puheessa jne. Ei kukaan aikuinen ihminen jaksa tuollaista kasvatusta enää, äiti teki sen jo.

Sen sijaan, että mies aiheuttaisi tällä mitään parannusta aikaisempaan, olen alkanut vain etääntyä hänestä koska tuollainen arvostelu sattuu. Ihan kuin olisin jollain koeajalla. Sen avulla hän ainakin takaa sen, etten taatusti halua parantaa käytöstäni koska tuntuu että mies purkaa vain omaa pahaa oloaan. Kysyinkin kerran, kiinnittikö herra omaan tapaansa puhua mulle mitään huomiota? 

 

[/quote]

Siis sitä ihmettelin, että miten ihmiset jaksaa elää tällaisessa suhteessa, koska siinä arvostelun kohteena oleva on koko ajan altavastaajana, eikä todellakaan tee toisen mielestä mitään oikein, kun ei tee "niin kuin minä tekisin". Eikä tuollaiseen arvosteluun tietenkään voi suhtautuakaan kovin rakentavana kritiikkinä, jos se ei alun alkaenkaan tule rakentavassa hengessä. Enemmän tuo kuulostaa siltä, että puolisosi tarvitsee jonkun ohjattavakseen ja alistettavakseen kuin tasavertaiseksi kumppaniksi. 

 

t. olisinko ollu toinen vastaaja...

 

Vierailija
48/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 16:06"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 16:03"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:36"]

Nuo kommentit sanotaan vasta kun on lähdetty, kotona tai autossa kahden kesken. Ei todellakaan kuiskutella juhlissa mitään. Tökeröä.

[/quote]

 

Ihanaa, että syytätte mua siitäkin, koska mies itse oli se joka sen kuiskimisen aloitti eikä se ihmeemmin haitannut ketään.:/ ap

 

[/quote]

 

Ootko aikuinen vai teini? "mutku mies alotti"

Sun kommentti oli se ylitti hyvän maun rajan, miehellesikin.

[/quote]

 

Silti hyvää makua osoittaa se oli huutaa kaikkien kuullen ja solvata minua? Eli kuka tällä kertaa oli se joka ylitti sen todellisen rajan. 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 16:06"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 16:03"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:36"]

Nuo kommentit sanotaan vasta kun on lähdetty, kotona tai autossa kahden kesken. Ei todellakaan kuiskutella juhlissa mitään. Tökeröä.

[/quote]

 

Ihanaa, että syytätte mua siitäkin, koska mies itse oli se joka sen kuiskimisen aloitti eikä se ihmeemmin haitannut ketään.:/ ap

 

[/quote]

 

Ootko aikuinen vai teini? "mutku mies alotti"

Sun kommentti oli se ylitti hyvän maun rajan, miehellesikin.

[/quote]

 

Silti hyvää makua osoittaa se oli huutaa kaikkien kuullen ja solvata minua? Eli kuka tällä kertaa oli se joka ylitti sen todellisen rajan. 

 

[/quote]

 

Joojoo. Mikset sä voi ottaa yhtään kritiikkiiä vaan sysäät heti vian muiden niskalle?

Vierailija
50/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutaa ja solvata? Aloituksessahan sanoit että mies tiuskaisi turpa kiinni?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 16:12"]

Huutaa ja solvata? Aloituksessahan sanoit että mies tiuskaisi turpa kiinni?

[/quote]

 

Ihan miten vain, mutta suhtautui siihen niin kiukulla että taatusti kaikki huomasivat. Kun Sen jälkeen kun menin  vaisuksi ja istuin naama peruslukemilla loukkaantuneena sohvanreunalle, mies alkoi hyvitellä sanomisiaan ja veti minut saunatiloihin puhumaan jossa viimeistään siitä tyrmistyksestä aloin itkeä. Eikö sekin ole jotenkin epäkohteliasta? Ja tuollainen silmille tuleminen hävetti muakin.. Mies oli aikaisemmin todella kireä, kun kyselin ruuista et missä on mitäkin, koska tein senkin kyselemisen väärällä tavalla.  -ap

 

Vierailija
52/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teillä ei kerran ole yhteisiä lapsia niin häivy mitään kertomatta ja selittämättä miehen elämästä. Jos yrittää soittaa niin älä vastaa. Etsi itsellesi mies jolle kelpaat omana itsenäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 16:15"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 16:12"]

Huutaa ja solvata? Aloituksessahan sanoit että mies tiuskaisi turpa kiinni?

[/quote]

 

Ihan miten vain, mutta suhtautui siihen niin kiukulla että taatusti kaikki huomasivat. Kun Sen jälkeen kun menin  vaisuksi ja istuin naama peruslukemilla loukkaantuneena sohvanreunalle, mies alkoi hyvitellä sanomisiaan ja veti minut saunatiloihin puhumaan jossa viimeistään siitä tyrmistyksestä aloin itkeä. Eikö sekin ole jotenkin epäkohteliasta? Ja tuollainen silmille tuleminen hävetti muakin.. Mies oli aikaisemmin todella kireä, kun kyselin ruuista et missä on mitäkin, koska tein senkin kyselemisen väärällä tavalla.  -ap

 

[/quote]

 

No miten kyselit ruuista?

 

Mä en vaan voi ymmärtää miksi pitää heitellä tuollaista läppää juhlissa.

Vierailija
54/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on kyllä tosi pahoja ongelmia käyttäytymisen ja mielenterveyden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:24"][quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:20"]

 

selkeesti miehesi ei jaa huumorintajuasi.

 

Esimerkki tapauksissa käyttäydyit huonosti. Miksi kuljet miehen mukana, kun jatkuvasti nolostuu susta?

 

Muutenkaan ei voi sietää kaltaistasi kommentaattoreita. Enkä miehesi kaltaista nipoa. Jotenkin ette kuulosta yhtään sointuvalta pariskunnalta.

 

[/quote]

 

 

 

Mieheni nimenomaan jakaa huumorintajuni, se on se yhteinen klikki. Miksi musta tuntuu että tätä keskustelua on aivan turha jatkaa enää, koska se on sama kuin tiputtelisi vettä hanhen selkään..? :P Kukaan ei kuuntele perusteluita, palsta on täynnä meedioita jotka tietävät millainen mieheni on ja mitä hän ajattelee ja syy on yksinomaan minussa, mutta kukaan ei näe tuota henkistä väkivaltaa. 

 

 

 

Kiitos näkemiin, en kirjoittele tänne enää. 

 

 

[/quote]

Tai sitten ihmiset lukevat perustelut mutta ap ei usko että hänen käytöksessään on mitään vikaa

[/quote]

 

En uskokaan. Mä jaksan vääntää tästä vaikka maailmantappiin, koska tulin puhumaan miehen tavoista hoitaa asia eikä käytöksestäni. Olen sitä tarkastellut riittävän kriittisesti edellisessa suhteessani, joten siihen lankaan en enää mene. Nyt puhutaan siitä, onko tuo miehen käytös jotenkin kummallista vai ei. 

 

Vierailija
56/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 16:17"]

Ap:lla on kyllä tosi pahoja ongelmia käyttäytymisen ja mielenterveyden kanssa.

[/quote]

 

Kui ni? Mistä sä senkin nyt olet näkevinäsi? :D Täähän alkaa mennä jo koomiseksi :D -ap

 

Vierailija
57/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 16:17"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:24"][quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:20"]

 

selkeesti miehesi ei jaa huumorintajuasi.

 

Esimerkki tapauksissa käyttäydyit huonosti. Miksi kuljet miehen mukana, kun jatkuvasti nolostuu susta?

 

Muutenkaan ei voi sietää kaltaistasi kommentaattoreita. Enkä miehesi kaltaista nipoa. Jotenkin ette kuulosta yhtään sointuvalta pariskunnalta.

 

[/quote]

 

 

 

Mieheni nimenomaan jakaa huumorintajuni, se on se yhteinen klikki. Miksi musta tuntuu että tätä keskustelua on aivan turha jatkaa enää, koska se on sama kuin tiputtelisi vettä hanhen selkään..? :P Kukaan ei kuuntele perusteluita, palsta on täynnä meedioita jotka tietävät millainen mieheni on ja mitä hän ajattelee ja syy on yksinomaan minussa, mutta kukaan ei näe tuota henkistä väkivaltaa. 

 

 

 

Kiitos näkemiin, en kirjoittele tänne enää. 

 

 

[/quote]

Tai sitten ihmiset lukevat perustelut mutta ap ei usko että hänen käytöksessään on mitään vikaa

[/quote]

 

En uskokaan. Mä jaksan vääntää tästä vaikka maailmantappiin, koska tulin puhumaan miehen tavoista hoitaa asia eikä käytöksestäni. Olen sitä tarkastellut riittävän kriittisesti edellisessa suhteessani, joten siihen lankaan en enää mene. Nyt puhutaan siitä, onko tuo miehen käytös jotenkin kummallista vai ei. 

 

[/quote]

 

 

Mielestäni ei. Minusta voisit oikeasti oppia käyttäytymään. Kyllä mäkin miehelleni sanoisin jos käyttäytyisi tavalla kun olet kertonut käyttäytyväsi.

Vierailija
58/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuitenkin jo edellisessä suhteessa joutunut tarkastelemaan omaa käytöstäsi? Joku muukin on hermostunut sinuun kuin nykyinen miehesi?

Vierailija
59/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näkeehän sen näistä kirjoituksista, että ap:lla ei ole kaikki kotona.

Vierailija
60/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun miehesi häpeää itseään, sinua ja koko elämäänsä ja kaataa sitten koko paskan sinun niskaasi heti kun vaan vähänkin sanot jotain mistä voi vetää herneen nenuun.

Mies ottaa myös henkilökohtaisena loukkauksena kaiken mitä sanot hänen suvustaan tai jos et viihdy tuntikausia vierailulla.

Miehelle tulee parempi olo kuin saa sinua arvostella ja mollata.

Jos olisi minun mieheni niin kysyisin seuraavan arvosteluryöpyn jälkeen että mikä sinä olet jatkuvasti minua ja sanomisiani arvostelemaan..olet mieheni etkä isäni ja jos en omana itsenä kelpaa niin herra on hyvä ja etsii parempaa seuraa. Kiitos ja hyvästi ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi