Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies saivartelee käytöksestäni

Vierailija
27.02.2014 |

Mies valittaa joka kerta käytöksestäni, kun tulemme jostain kyläpaikasta. Olen joko sanonut jonkin asian väärin, katsonut muualle jos joku on puhunut mulle tai en ole ottanut ihmisiä tarpeeksi hyvin huomioon. Itse en edes moisia tilanteita huomaa, ja joskus noi valitukset tulevat päiväkausia kyläreissun jälkeen jolloin en edes muista mistä mies puhuu. 

Ensimmäinen kerta kun mies tuli silmilleni oli hänen kummityttönsä ristiäisissä. Sanoin vain meidän kahden kuulten kuiskaten lapsen itkusta (pidin siis huolen, ettei kukaan kuule sitä) että siinä on tarpeeksi syytä miksemme vielä hanki vauvoja kun lapsi alkoi parkua. Mies suuttui ihan älyttömästi ja tiuskaisi minulle että turpa kiinni. Jos olin hetkeä aikaisemmin ollut juhlatuulella, ton kiukunpurkauksen jälkeen pidättelin itkua ja mietin tosissani poistuisinko paikalta. 

Toisella kerralla istuimme hänen isovanhempiensa luona päivällisellä. Pyysin, että lähtisimme nopeammin kuin tavallisesti, koska minulla oli kiire hoitamaan asioita. Lopulta, 45 minuutin vetkuttelun jälkeen, mies vihdoin sanoi, että voidaan mennä ja sanoin siihen että "vihdoin". Heti, kun olimme autossa ja matkalla kotiin, mies alkoi natkuttamaan että "vihdoin" kommenttini oli liian epäkohteliaasti lohkaistu. 

 

Jostain syystä loukkaannun miehen huomauttelusta. Ymmärtäisin, jos en oikeasti osaisi käyttäytyä tai olisin suoranainen sika, mutta tuollaiset ihan ihme pienet jutut ihmetyttävät. Sitä paitsi sanoin miehelle, ettei hänen valittamisellaan ole merkitystä tai ainakaan sillä ei ole toivottua lopputulosta, vaan jään jatkossa pois heidän päivällisiltään, ettei tule kiusausta mokailuun mikä häntä häiritsee. En ole kynnysmatto tai lapsi, ja hän itsekään ei käyttäydy aina aivan priimasti. 

Kommentit (114)

Vierailija
81/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 19:13"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:58"]

"Jos miehesi olisi ihan normaalilla tunne-elämällä varustettu yksilö, niin hän olisi kertonut sinulle jo ennen mitään sukutapaamisia, että älä sitten möläyttele siellä mitään."

Ai niinkuin lapselle? Silloin tulisi diagnoosia siitä miten mies on taas NARSISTI koska puhuu alentavasti.

Luulisi että aikuinen puoliso osaa käyttäytyä.

[/quote]

 

Ap:n kirjoituksesta saa sen käsityksen, että miehellä on hyvin tiedossa hänen vaimonsa käyttäytyminen. Jos ei jostain tykkää, niin silloin pitää avata suu ja sanoa siitä. Mitä siitä tulisi jos alkaisin mätkiä vastaantulijoita kadulla päin pläsiä kun he katsoivat minua väärin? Ei se niin mene. Jos jotain odotuksia on, niin ne pitää kertoa etukäteen eikä valittaa perästä päin. Aika sairaita yksilöitä olette jos kuvittelette, että joku pystyy lukemaan teidän ajatuksenne.

[/quote]

 

 

Väkivalta, mätkiminen on hieman eri asia.  Tuntemattoman käyttäytyminen tuskin ketään haittaa henk.koht levelillä.

Vierailija
82/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 19:17"]

sinulla on jonkin verran hiomista sosiaalisissa taidoissa, mutta ei ole miehen asia kasvattaa aikuista ihmistä. Jos vaan olet parhaasi mukaan tilanteessa, silloin ei ole reilua riipiä sanomisia jälkeenpäin. Keskustelutaitojakin voi opetella. Jos ei pitänyt jostain kirjasta, sitä ei tarvitse pamauttaa päin naamaa. Voi vaikka sanoa myös lukeneensa sen ja kysyä mistä keskustelukumppani kirjassa erityisesti piti.

Miehelle on varmasti ikävää olla kylässä sellaisen kanssa, joka on koko ajan jalka oven välissä lähdössä pois. Teillä molemmilla on hiomista käytöksessä.

[/quote]

 

Sanoiko ap, että hänellä oli jalka koko ajan oven välissä? Etkö tiedä, että sanomisten vääristely on kiusaamista? Mikä sinua vaivaa, että sinun pitää tehdä sellaista vai onko selitys se, että "kun se on niin kivaa"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos asia on noin paha niin mikset lähde? en ymmärrä. Miksi sitten katselet tuollaista.

Vierailija
84/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 19:23"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 19:13"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:58"]

"Jos miehesi olisi ihan normaalilla tunne-elämällä varustettu yksilö, niin hän olisi kertonut sinulle jo ennen mitään sukutapaamisia, että älä sitten möläyttele siellä mitään."

Ai niinkuin lapselle? Silloin tulisi diagnoosia siitä miten mies on taas NARSISTI koska puhuu alentavasti.

Luulisi että aikuinen puoliso osaa käyttäytyä.

[/quote]

 

Ap:n kirjoituksesta saa sen käsityksen, että miehellä on hyvin tiedossa hänen vaimonsa käyttäytyminen. Jos ei jostain tykkää, niin silloin pitää avata suu ja sanoa siitä. Mitä siitä tulisi jos alkaisin mätkiä vastaantulijoita kadulla päin pläsiä kun he katsoivat minua väärin? Ei se niin mene. Jos jotain odotuksia on, niin ne pitää kertoa etukäteen eikä valittaa perästä päin. Aika sairaita yksilöitä olette jos kuvittelette, että joku pystyy lukemaan teidän ajatuksenne.

[/quote]

 

 

Väkivalta, mätkiminen on hieman eri asia.  Tuntemattoman käyttäytyminen tuskin ketään haittaa henk.koht levelillä.

[/quote]

 

Jos se minua haittaa, niin silloin mätkiminen on oikein vai?

Vierailija
85/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 19:26"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 19:23"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 19:13"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:58"]

"Jos miehesi olisi ihan normaalilla tunne-elämällä varustettu yksilö, niin hän olisi kertonut sinulle jo ennen mitään sukutapaamisia, että älä sitten möläyttele siellä mitään."

Ai niinkuin lapselle? Silloin tulisi diagnoosia siitä miten mies on taas NARSISTI koska puhuu alentavasti.

Luulisi että aikuinen puoliso osaa käyttäytyä.

[/quote]

 

Ap:n kirjoituksesta saa sen käsityksen, että miehellä on hyvin tiedossa hänen vaimonsa käyttäytyminen. Jos ei jostain tykkää, niin silloin pitää avata suu ja sanoa siitä. Mitä siitä tulisi jos alkaisin mätkiä vastaantulijoita kadulla päin pläsiä kun he katsoivat minua väärin? Ei se niin mene. Jos jotain odotuksia on, niin ne pitää kertoa etukäteen eikä valittaa perästä päin. Aika sairaita yksilöitä olette jos kuvittelette, että joku pystyy lukemaan teidän ajatuksenne.

[/quote]

 

 

Väkivalta, mätkiminen on hieman eri asia.  Tuntemattoman käyttäytyminen tuskin ketään haittaa henk.koht levelillä.

[/quote]

 

Jos se minua haittaa, niin silloin mätkiminen on oikein vai?

[/quote]

 

Joo, just sitä tarkoitin. Älä viitti olla tyhmä. Ei tietenkään, väkivalta ei ole koskaan oikein.

Vierailija
86/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 19:28"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 19:26"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 19:23"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 19:13"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:58"]

"Jos miehesi olisi ihan normaalilla tunne-elämällä varustettu yksilö, niin hän olisi kertonut sinulle jo ennen mitään sukutapaamisia, että älä sitten möläyttele siellä mitään."

Ai niinkuin lapselle? Silloin tulisi diagnoosia siitä miten mies on taas NARSISTI koska puhuu alentavasti.

Luulisi että aikuinen puoliso osaa käyttäytyä.

[/quote]

 

Ap:n kirjoituksesta saa sen käsityksen, että miehellä on hyvin tiedossa hänen vaimonsa käyttäytyminen. Jos ei jostain tykkää, niin silloin pitää avata suu ja sanoa siitä. Mitä siitä tulisi jos alkaisin mätkiä vastaantulijoita kadulla päin pläsiä kun he katsoivat minua väärin? Ei se niin mene. Jos jotain odotuksia on, niin ne pitää kertoa etukäteen eikä valittaa perästä päin. Aika sairaita yksilöitä olette jos kuvittelette, että joku pystyy lukemaan teidän ajatuksenne.

[/quote]

 

 

Väkivalta, mätkiminen on hieman eri asia.  Tuntemattoman käyttäytyminen tuskin ketään haittaa henk.koht levelillä.

[/quote]

 

Jos se minua haittaa, niin silloin mätkiminen on oikein vai?

[/quote]

 

Joo, just sitä tarkoitin. Älä viitti olla tyhmä. Ei tietenkään, väkivalta ei ole koskaan oikein.

[/quote]

 

Jos ap:n miestä niin kovasti häiritsee ap:n käytös, niin miksi hän ei etukäteen kerro miten ap:n tulisi käyttäytyä? Aivan. Juuri siksi jotta hän pääsisi syyllistämään ap:ta. Vain hullut olettavat, että joainen vastaantulija jotenkin mystisesti pystyy lukemaan jatukset ja tietää niiden perusteella miten tulee käyttäytyä. Jos ei ole etukäteen kertonut miten kuuluu tehdä, niin jälkikäteen on turha napista ja syyttää muita telepaattisten kykyjen puutteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:42"]

Minusta et ole tehnyt yhtään mitään moukkaa. En tiedä yrittävätkö nuo jotkut kommentoijat kiusata sinua uhallaan vai mitä ihmettä he haluavat. Ei kukaan voi tosissaan olla sitä mieltä että vika olisi sinussa :o.

 

Olen seurustellut vastaavanlaisen miehen kanssa. Hän tosiaan saattoi loukkaantua ihan mistä tahansa, vaikka siitä että huomasin tupakeittiön toiselta puolelta että mies on jättämässä maitoa pöydälle ja huikkasin "pistätkö maidon jääkaappiin, minäkään en tartte sitä enää". Esimerkkejä on turha keksiä koska loukkaantuminen saattoi tapahtua ihan mistä vaan, tai jopa viikkoja jälkikäteenkin tyyliin "sinäkin olit silloin niin töykeä, en nyt osaa kertoa miten mutta oli kuiteski".

 

Ainoa neuvoni on, että kannattaa harkita etsisikö itselleen sopivamman kumppanin. Tuon mökö-ökön jälkeen olin vuosia ihan vainoharhainen siitä, että sanonko tietämättäni asioita jotka loukkaavat muita.  Vasta nyt noin 6 vuotta eron jälkeen alan sisäistää että vika ei tosiaankaan ollut minussa vaan hänessä. Ei jatkuvassa stressissä voi elää, älä altista itseäsi sille. Ei tuo äijä muutu, jostain syystä teidän kommunikaatiotapanne ovat liian erilaiset ja/tai mies kokee olevansa alakynnessä ja ärsyyntyy ihan mitättömistä asioista. Et voi muuttua hänen mieleisekseen eikä hän muuksi.

 

[/quote]

 

Täysin samaa mieltä. Sanot tai olet sanomatta, aina tulee sapiskaa...

 

Vierailija
88/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies häpeää sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän saa paljon positiivista, asiantuntevaa ja mukavaa palautetta josta tiedän mihin suuntaan lähden kehittämään itseäni. En ennen vauvapalstalle kirjoittelua tiennytkään, että mies häpeää minua, olen moukka, epäsosiaalinen, sosiaalisissa taidoissani on kehittämistä sekä pieni teeskentely ilmeisesti olisi poikaa. Vaikka tää onkin vain vauvapalsta, niin silti näiden juttujen lukemisesta tulee vielä kimurantimpi olo jollei aiemmin ollut ja todella pahat fiilikset. :s

Vierailija
90/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mies tosiaan häpeää käytöstäsi. Vaikka todellakin jouduit odottamaan kauan lähtöä isovanhemmilta, niin sinun olisi pitänyt sanoa "kiitos, oli niin hyvää pullaa. Oli kiva nähdä, tulkaapa meilläkin käymään." EIKÄ sanoa "vihdoinkin" (pääsen täältä pois ja teistä eroon).

 

Tai ruokapöydässä ei kysellä ruuasta vaan sanotaan "onpa hyvännäköistä kalaa, mitä se on? onpa kuohkeaa kakkua, miten olet sen tehnyt. Pitääpä kotona yrittää myös."

 

Vaikka kaikki tarjoilut olis pielessä niin keksit edes jotain kehuja. Et tosiaan ala kysellä ruuista kuten kaupassa käyttäydyttäisiin.

 

Vauvapalstan jutuista loukkaantuu joka kerta, mutta sen unohtaa nopeasti, koska olemme anonyymejä. Että älä välitä! Mutta ota parhaimmat vinkit onkeesi ja kokeile niitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja "vihdoinkin" tilalla yleensä ihmiset sanovat "anteeksi, kun minulla on kiire, mutta ensi kerralla sitten pidempään ja tulkaahan meillekin."

 

Eli pyydetään anteeksi kiirettä kotiin. Ei riemuita lähdöstä!! Autossa sitten kerrotaan omalle miehelle, että vihdoinkin lähdettiin.

Vierailija
92/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla adhd, jos sanat tulevat suustasi ajattelematta. Mulla on yksi tuttu, joka saattaa tokaista "saaks kahvia" heti kun astunut sisään. Loukkaavaa. Idea ei ole se, etteikö kahvia saisi vaan se, että yleensä tarjotaan ja sitten toinen osapuoli kiittelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. on oikeassa. Monet miehet pitävät lähtökohtaisesti naisia tyhmempinä ja heikompina, ja katsovat oikeudekseen "kasvattaa" heitä, osa vain omaa puolisoaan, mutta varsinkin vanhemmissa miehissä törmää usein myös nuorten naisten dissaamiseen yleensä.

 

Oli ap:n käytös huonoa tai ei, ei ole miehen asia alkaa muokkaamaan ap:n käytöstä, "kasvattamaan" häntä.

 

Mutta perus-av-mammahan toki menee aina miehen puolelle. :)

 

Vierailija
94/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:32"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:30"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:20"]

On äärimmäisen moukkamaista supatella juhlissa ja mollata juhlakalua! Ja isovanhemmille ei pidä lähteä, jos siellä sitten hoputtaa ja hosuu. Ja kuka käskee sopia aikataulut tuollaisiksi?

[/quote]

 

Olimme istuneet siellä jo kaksi ja puoli tuntia, joten melkoista hosumista se on todellakin, jos pyytää päästä lähtemään hieman aikaisemmin kuin tavallisesti? Ja aikataulut ovat vain sellaisia, ettei niitä aina voi rukata oman mielensä mukaan vaan joskus on joustettava. Minä joustin mieheni mukaan tulemalla mukaan, joten odotin miehen joustavan kohdallani ja lähtevän aikaisemmin. ap

 

[/quote]

 

 

2 tuntia vai 45 min koitappa päättää

[/quote]

 

Opettele lukemaan. jälkimmäisessä viestissä kerrottiin, että siellä oltiin jo kyläilty 2 ja puoli tuntia. Tämän jälkeen ap pyysi mieheltään, jotta voisivat lähteä, jonka jälkeen mies vielä vitkutteli 45min.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/114 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:43"]

Selkeästi asia on näin:

 

ristiästilaisuudessa mies pelästyi että joku saattoi kuulla tuon heittosi. Hän ei tietyissä tilanteissa siedä minkäänlaista läpänheittoa eli siinä menee miehesi raja.  

 

Isovanhempien luona tapahtunut miehelle suunnattu vihdoin -kommentti saattaa kuulostaa joidenkin korvaan, että "vihdoin mä pääsen täältä karmeesta mestata himaan". Näin miehesi todennäköisesti ajatteli, että isovanhemmat kokivat asian näin.

 

Eli miehesi ei kuule sitä samaa mitä sinä yrität sanoa.

 

Kun sinulle nyt on selvillä, että miehesi selvästi on hyvin tarkka tällaisista asioista, niin voisithan kenties yrittää vähän petrata ja skarpata kyläilyjen yhteydessä mitä sanot. Ja kerro miehellesi puolestaan, että et tahallisesti halua ketään loukata jutuillasi ja että tarkoituksesi on käyttäytyä tilanteen vaatimalla tavalla. Ja jos miehelläsi on jotain mikä kaivertaa häntä, niin haluat kuulla siitä asiallisesti kerrottuna.

 

Kannattaa kokeilla myös sitä, että joku kerta kun miehesi mainitsee sinulle sanomisistasi, oletkin pahoillasi asiasta, että puolustele käytöstäsi. Sanot miehellesi, että hän on oikeassa ja sinä olit ajattelematon. Miehesi todennäköisesti muuttaa linjaansa samantien (tai ainakin muutaman minuutin kuluttua) ja hyvittelee sinulle tilannetta, että ei se ollut niin paha jne. Koska hän ymmärtää, että hänen pointti meni sinulle perille, hän rauhoittuu. Voitte sen jälkeen keskustella asiasta hyvässä hengessä ja voit suoraan kertoa miehellesi miksi sanoit mitä sanoit. Mies tässä vaiheessa on leppynyt ja ymmärtää sinun kantasi asiaan. Jatkossa mies todennäköisesti mainitsee asiasta lempeämmin (jos mainitsee) tai jopa heittäytyy mukaan juttuun, koska tietää sinun kuitenkin yrittävän. 

 

[/quote]

 

You wish. Sentyyppinen kontrolloiva mies, jota ap selvästi kuvaa, keksii aina uusia vaatimuksia puolisolleen, joka ei koskaan saa tuntea olevansa tarpeeksi hyvä.

 

Esimerkkejä, joista oma exäni minua valisti:

-paita on pidettävä aina housujen sisällä

-housuissa on käytettävä vyötä

-juusto kuuluu laittaa leivällä päällimmäiseksi

-ei saa sanoa haju, pitää sanoa tuoksu

jne jne

 

Periksiantaminen on loputon suo.

Vierailija
96/114 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 23:34"]Sun mies tosiaan häpeää käytöstäsi. Vaikka todellakin jouduit odottamaan kauan lähtöä isovanhemmilta, niin sinun olisi pitänyt sanoa "kiitos, oli niin hyvää pullaa. Oli kiva nähdä, tulkaapa meilläkin käymään." EIKÄ sanoa "vihdoinkin" (pääsen täältä pois ja teistä eroon).

 

Tai ruokapöydässä ei kysellä ruuasta vaan sanotaan "onpa hyvännäköistä kalaa, mitä se on? onpa kuohkeaa kakkua, miten olet sen tehnyt. Pitääpä kotona yrittää myös."

 

Vaikka kaikki tarjoilut olis pielessä niin keksit edes jotain kehuja. Et tosiaan ala kysellä ruuista kuten kaupassa käyttäydyttäisiin.

 

Vauvapalstan jutuista loukkaantuu joka kerta, mutta sen unohtaa nopeasti, koska olemme anonyymejä. Että älä välitä! Mutta ota parhaimmat vinkit onkeesi ja kokeile niitä!

[/quote]

Jospa kyselinkin kohteliaasti mitkä ruuista olivat niitä, jotka oli tarkoitettu mulle. Mulla on paha allergia ja keliakia, joten varmistin hienovaraisesti mitä uskallan syödä. Mies nyt ärsyyntyi aivan kaikesta tuona päivänä, olisi varmasti silloinkin ollut parempi jäädä pois kelkasta. Miksi lähtökohtaisesti kaikki täällä keksivät heti kaikki diagnoosit adhdsta töksäyttelyyn? Mulle ei tulisi mieleenkään marssia vaatimaan kyläpaikassa mitään ihmeempiä, sillä mennään mitä tarjitaan kyläpaikan määräämällä tahdilla. Lähtökohtaisesti olisi varmasti pitänyt mainita, että olen peruskohtelias ihminen, joka viljelee kiitos, anteeksi, ole hyvä- fraaseja liikaakin. En puhu päälle, en keskeytä, en räplää puhelinta. Olen varovainen ja haistelen ihmisten käytöksestä millä päällä he ovat enkä jatka tyhmien vitsien kertomista, jos kukaan ei lämpeä jutuilleni. Mulla on tilannetaju suhteellisen hanskassa jo ammattini puolesta. Joten pliis, lopettakaa jo pikkuhiljaa keksimästä mikä mussa mättää, sillä varsi nainen ongelmani on miehen liioiteltu suhtautuminen käytökseeni. Kyse on kuitenkin normaaleista vierailuista normaalien ihmisten keskellä, ei mistään valtiovierailuista tai linnanjuhlista. Nuo muutamat esimerkit ovat jäävuoren huippuja, eivätkä anna näemmä metsää puilta näkeville av palstalaisille sitä mitä halusin ihmetellä alun alkaen,. Varsinainen ongelmanihan oli miehen maaninen vahtimiseni jopa niin tarkkaan, etgä hän unohti käytöstavat itsensä kohdalla tyystin. Noissa samoissa juhlissa hän nolasi minut mainitsemalla pukeutumisestani alentuvaan sävyyn, vaikka valitsimme vaatteet yhdessä. Se ei epävarmalle ihmiselle tee kuin hallaa entisestään. Siihen tuli joku todella koppava täti-ihminen, joka alkoi aukoa päätään, kunnen käyttänyt kirkokenkiäni vaan seisoin sukkasillani vaikka muillakin oli kengät jalassaan. Mies osallistui tähän mollaamiseen ja nolostuneena poistuin seurasta - noutamaan kenkiä takaisin jalkaan. Ensimmäisellä kerralla kun tapasin miehen sisarukset, pyysin saada iistiytyä ensin wcssä, sillä oli kävellyt sateessa pysäkiltä. Mies ei ajatellut, vaan toi perhednsä heti kättelemään minua ja kysyi kovaan ääneen, miksi hiukseni olivat erikoisesti..

Kenen on siis syytä hävetä ja ketä?

Vierailija
97/114 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset jätä tuollaista miestä. Kauhealta kuulostaa.Ja jos nyt oikein luet , on ketjussa monta vastausta , jotka eivät moiti sinua, vaan miestäsi. Teillä ei ole lapsia , joten lähteminen ei ole niin vaikeaa. Ei tuollaista käytöstä pidä ketää , se ei ole tervettä.

Vierailija
98/114 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa sosiaalisesti kömpelöltä ja miehensä tulistuvalta kontrollifriikiltä. Vaikea yhdistelmä ja kovin tuttu - meillä kotona osat ovat vaan toisin päin... Miehelläni on lieväpiirteinen asperger ja hän ei vaan tajua noita sosiaalisia kuvioita, vaikka miten selittäisi. Ei ymmärrä, että miksi on epäkohteliasta tivata emännän vaivalla valmistaman buffet-pöydän ääressä epäluuloisen oloisena, mitä pastasalaatissa ja eri kupeissa on ainesosina jne. Luin koko ketjun ja tunnistin tosi paljon samoja piirteitä mieheni käytöksessä sosiaalisissa tilanteissa. Ne ovat minulle piinaa, koska itse olen todella todella herkkä aistimaan muiden ihmisten tunnetiloja (eli huomaan aina, kun mieheni kömpelyys sosiaalisissa tiloissa herättää jossakussa ärtymystä tai ihmetystä) ja kontrollifriikkinä asia nolottaa ja häiritsee suunnattomasti. Pystyn listaamaan joka vierailun jälkeen useita mokia, mitä mieheni on tehnyt, eikä hänellä ole hajuakaan niistä. Huonoina hetkinä ärsytyskynnyksen ylityttyä saatan naputtaa niistä, usein yritän olla hiljaa, koska ymmärrän kyllä, mitä se valittaminen tekee toisen itsetunnolle.

 

Tosi kuvaavaa on, että ap mainitsee kolme esimerkkiä, jotka kaikki on sosiaalisten konventioiden mukaan epäkohteliaita, eikä millään tajua tai usko, että näin on (vihdoin-tokaisu, päivänsankarin haukkuminen "selän takana" - haloo herkemmillä antureilla varustetut arvasivat kyllä mitä kuiskasit tuossa tilanteessa, ja viimeisenä vielä ruokien kaivelu ja kysely aineisosista).

 

Jos ap oikeasti olet kiinnostunut kehittämään tuota sosiaalisten tilanteiden lukutaitoa, niin aspergereille suunnatuista käytösharjoituksista yms. voisi löytyä apua. EN siis väitä, että sinulla olisi aspergerin oireyhtymä, mutta siinä on noita samantyyppisiä sosiaalisen sokeuden piirteitä, joita voi harjoittaa. Mieheni on harjaantunut paljon jostain 10 vuoden takaisesta tilanteesta ja itse räjähtelen vähemmän hänen kömmähdyksistään. Kaksi rampaa tässä toisiaan taluttelee - helpompikin luonneyhdistelmä voisi kieltämättä olla.

Vierailija
99/114 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miehesi kuulostaa kamalalta. Tuommoinen ihminen saa itsetuntosi lytättyä maan rakoon, niin ettet lopulta edes uskalla lähteä. Lähde siis ennen kuin menetät liikaa itsestäsi tuollaisen seurassa. Tässä ketjussa olet saanut aivan kamalia vastauksia, todellakin on taas voimissaan tämä aloittajan teilaus... Tsemppiä ja rohkeutta, tuollaiseen mieheen ei kannata aikaa tuhlata!

Vierailija
100/114 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on oikeassa, olet idiootti joka ei osaa käyttäytyä ja miettiä mitä suustaan päästään.

 

Äitini on samanlainen, isäni yrittää toppuutella häntä, muttei äiti tajua olevansa väärässä vaikka kaikki vieraatkin mulkoilevat häntä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi