Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies saivartelee käytöksestäni

Vierailija
27.02.2014 |

Mies valittaa joka kerta käytöksestäni, kun tulemme jostain kyläpaikasta. Olen joko sanonut jonkin asian väärin, katsonut muualle jos joku on puhunut mulle tai en ole ottanut ihmisiä tarpeeksi hyvin huomioon. Itse en edes moisia tilanteita huomaa, ja joskus noi valitukset tulevat päiväkausia kyläreissun jälkeen jolloin en edes muista mistä mies puhuu. 

Ensimmäinen kerta kun mies tuli silmilleni oli hänen kummityttönsä ristiäisissä. Sanoin vain meidän kahden kuulten kuiskaten lapsen itkusta (pidin siis huolen, ettei kukaan kuule sitä) että siinä on tarpeeksi syytä miksemme vielä hanki vauvoja kun lapsi alkoi parkua. Mies suuttui ihan älyttömästi ja tiuskaisi minulle että turpa kiinni. Jos olin hetkeä aikaisemmin ollut juhlatuulella, ton kiukunpurkauksen jälkeen pidättelin itkua ja mietin tosissani poistuisinko paikalta. 

Toisella kerralla istuimme hänen isovanhempiensa luona päivällisellä. Pyysin, että lähtisimme nopeammin kuin tavallisesti, koska minulla oli kiire hoitamaan asioita. Lopulta, 45 minuutin vetkuttelun jälkeen, mies vihdoin sanoi, että voidaan mennä ja sanoin siihen että "vihdoin". Heti, kun olimme autossa ja matkalla kotiin, mies alkoi natkuttamaan että "vihdoin" kommenttini oli liian epäkohteliaasti lohkaistu. 

 

Jostain syystä loukkaannun miehen huomauttelusta. Ymmärtäisin, jos en oikeasti osaisi käyttäytyä tai olisin suoranainen sika, mutta tuollaiset ihan ihme pienet jutut ihmetyttävät. Sitä paitsi sanoin miehelle, ettei hänen valittamisellaan ole merkitystä tai ainakaan sillä ei ole toivottua lopputulosta, vaan jään jatkossa pois heidän päivällisiltään, ettei tule kiusausta mokailuun mikä häntä häiritsee. En ole kynnysmatto tai lapsi, ja hän itsekään ei käyttäydy aina aivan priimasti. 

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suhteenne muuten hyvä?

Tuosta kertomastasi tulee mieleen taistelu henkisestä vallasta. Kilpailetteko keskenänne?

Vierailija
22/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:20"]

selkeesti miehesi ei jaa huumorintajuasi.

Esimerkki tapauksissa käyttäydyit huonosti. Miksi kuljet miehen mukana, kun jatkuvasti nolostuu susta?

Muutenkaan ei voi sietää kaltaistasi kommentaattoreita. Enkä miehesi kaltaista nipoa. Jotenkin ette kuulosta yhtään sointuvalta pariskunnalta.

[/quote]

 

Mieheni nimenomaan jakaa huumorintajuni, se on se yhteinen klikki. Miksi musta tuntuu että tätä keskustelua on aivan turha jatkaa enää, koska se on sama kuin tiputtelisi vettä hanhen selkään..? :P Kukaan ei kuuntele perusteluita, palsta on täynnä meedioita jotka tietävät millainen mieheni on ja mitä hän ajattelee ja syy on yksinomaan minussa, mutta kukaan ei näe tuota henkistä väkivaltaa. 

 

Kiitos näkemiin, en kirjoittele tänne enää. 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun sinä käyttäydyit huonosti. Miehesi reaktio on ihan ymmärrettävä. Oman etusi vuoksi sinun olisi hyvä ymmärtää tämä.

Vierailija
24/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihmerllisen tarpeettomia/ajattelemattomia kommentteja sinulta, aloittaja. Ei tod. mikään ihme että muehesi reagoi niin kuin reagoi. Miehelläsi täysi syy jo nouden parin esimerkkisi perusteella ihmetellä käytöstäsi, ärsyyntyä siitä. Mahdat olla melkoisen sokea omalle käyttäytymisellesi, tilannetajusi lienee myös aika heikkoa lajia?

Vierailija
25/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:00"]

Kommenttisi vauvasta miehellesi oli minusta ihan ok, jos kerran olette päättäneet olla hankkimatta lapsia. Miehen reaktio siihen oli melkoisen raju, ja itsellänikin olisi noussut itku kurkkuun. Tuli vaan tuosta mieleen, että haluaisiko miehesi sittenkin lapsia ja olisi juuri niistä haaveillut? Tai kuiskasitko kenties niin kovaa, että joku toinen sittenkin kuuli (vaikka itse äitinä olen sitä mieltä, että noin saisi hyvin sanoa ääneen lapseni ristiäisissä). Ilman mitään selitystä miehesi reaktio oli todella outo.

[/quote]

 

No siis, lasten suhteen kaikki on vielä avointa ja se kommentti tuskin liittyi noin syvällisiin merkityksiin. Mies vain repi pelihousunsa, koska oli stressannut tilaisuutta mielin määrin jo ennen sitä, joten hän sai tuossa vain sopivan sauman alkaa purkaa sitä - eli minuun. Musta on vain todella surullista, että jos on hyvä meininki niin kaikki kaatuu kuin korttitalo yhteen huonoon läppään että itku tulee. Miksei mies vaikka sihauttanut vain, että hysss tai käskenyt jatkaa myöhemmin vaan huusi minulle niin että kaikki taatusti kuulivat? :(

 

ap

 

 

Vierailija
26/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:20"]

On äärimmäisen moukkamaista supatella juhlissa ja mollata juhlakalua! Ja isovanhemmille ei pidä lähteä, jos siellä sitten hoputtaa ja hosuu. Ja kuka käskee sopia aikataulut tuollaisiksi?

[/quote]

 

Olimme istuneet siellä jo kaksi ja puoli tuntia, joten melkoista hosumista se on todellakin, jos pyytää päästä lähtemään hieman aikaisemmin kuin tavallisesti? Ja aikataulut ovat vain sellaisia, ettei niitä aina voi rukata oman mielensä mukaan vaan joskus on joustettava. Minä joustin mieheni mukaan tulemalla mukaan, joten odotin miehen joustavan kohdallani ja lähtevän aikaisemmin. ap

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo mäki kyl menisin yksin juhlii jos mun ukko nolais mut aina tollee :D

Oot varmaan niitä jotka ei tajua kuinka kovaan puhuu

Vierailija
28/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:21"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:11"]

käytöksesi on kertomasi perusteella todella moukkamaista ja tökeröä  - ja ilmeisesti et lainkaan itse sitä ymmärrä, koska tässäkin ketjussa vielä puolustelet käytöstäsi. Miehesi on oikeassa, sinun todellakin tulisi kiinnittää huomiota tuohon. Et taida ymmärtää, että puolisosi häpeää moukkamaisuuttasi.

[/quote]

 

Mä käyttäydyn todella moukkamaisesti. Av- palstan suurin synti toistuu taas. Haukutaan aloittaja, ja löydetään vika hänestä itsestään ja unohdetaan alkuperäinen pointti. ap 

 

[/quote]

 

no voi hyvä ihminen, kun tällä kertaa se vika löytyy sinusta. Tuskin kukaan jaksaa moukkamaista puolisoa ja huonosta käytöksestä tulisikin huomauttaa jos kerran se toinen ei edes tajua käyttäytyvänsä huonosti!

 

Ja jos kerran nämä tilanteet toistuvat ja toistuvat niin ei ihme, että miehesi alkaa oikeasti hermostua - moukkamaisen puolison kanssa on todella raskasta olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Kiitos näkemiin, en kirjoittele tänne enää. 

 

[/quote]

 

Hyvä homma! Keskity ennemmin parantelemaan käytöstäsi. Opettele vaikka ensin kommentoimaan asioita todella kahden kesken, esim. autossa ja sen jälkeen nielemään kaiken roskan, mitä aiot sanoa.

Vierailija
30/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:30"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:20"]

On äärimmäisen moukkamaista supatella juhlissa ja mollata juhlakalua! Ja isovanhemmille ei pidä lähteä, jos siellä sitten hoputtaa ja hosuu. Ja kuka käskee sopia aikataulut tuollaisiksi?

[/quote]

 

Olimme istuneet siellä jo kaksi ja puoli tuntia, joten melkoista hosumista se on todellakin, jos pyytää päästä lähtemään hieman aikaisemmin kuin tavallisesti? Ja aikataulut ovat vain sellaisia, ettei niitä aina voi rukata oman mielensä mukaan vaan joskus on joustettava. Minä joustin mieheni mukaan tulemalla mukaan, joten odotin miehen joustavan kohdallani ja lähtevän aikaisemmin. ap

 

[/quote]

 

 

2 tuntia vai 45 min koitappa päättää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo niin ihmeellistä ole. Vähän sosiaalisesti kömpelöä, mutta se on yleistä ja normaalit ihmiset eivät stressaa siitä. Miehesi (ja täällä kärkevästi sinua arvostelevat) on vastaavasti keskivertoa nipompi tapaus, jolle pikkutarkat käytöstavat ovat tärkeitä. Nuo ovat sen verran tiukassa istuvia luonteenpiirteitä, että en usko teillä olevan muuta ratkaisua kuin sietäminen tai ero. Käykää vaikka lyhyessa pariterapiassa, niin terapeutti kertoo sen teille kummallekin sellaisella kielellä, että ymmärrätte asian ja voitte sitten päättää, haluatteko yrittää elää asian kanssa, esimerkiksi niin että vältät miehen sukutapaamisia ja muita yhteisiä sosiaalisia rientoja.

Vierailija
32/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ap, miksi sanot, ettet enää kirjoita tänne ja sitten kommenttia vieläkin tulee. Yritä päättää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kommentit sanotaan vasta kun on lähdetty, kotona tai autossa kahden kesken. Ei todellakaan kuiskutella juhlissa mitään. Tökeröä.

Vierailija
34/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakommentti oli minusta ihan ok, jos tosiaan vauvan vanhemmat eivät varmasti kuulleet sitä, mutta minusta tuo, että sanoo toisen isovanhempien kuullen "vihdoin" on epäkohteliasta. Vanhat ihmiset voivat pahoittaa tuosta mielensä, vaikka eivät sitä näyttäisikään. Ihan toinen asia on sitten se, että miehen viivyttely oli myös epäkohteliasta tai varmasti ainakin ärsyttävää.

 

Mutta miehen käytös sinua kohtaan on myös huonoa. Hän kuulostaa vähän rajattomalta eli ottaa vastuuta sinun toiminnastasi itselleen, ikään kuin jotenkin holhoaisi sinua. Jos hänen käytöksensä on muuttunut tuollaiseksi yhtäkkiä niin hänellä on ehkä joku henkilökohtainen kriisi tai on kyllästynyt sinuun, jos taas on aina ollut tuontapainen niin mies on ehkä hieman rajaton luonteeltaan, mikä taas on parisuhteessa tosi rasittavaa.

 

Tosin tämäkin kuulostaa oudolta: "ihmiset eivät edes tiedä, miten paljon pidättelen kun tekisi mieli sanoa ihan suoraan, milloin tiedän heidän valehtelevan ja milloin mielestäni heidän juttunsa ovat todella törkeitä tai epäkohteliaita." - mietitkö paljonkin muiden ihmisten loukkaavuutta ja epäkohteliaisuutta? Tuntuuko sinusta usein, että muut ihmiset ovat ilkeitä ja pahansuopia? Yhdistettynä noihin "huumori" -juttuihisi sinusta tulee jotenkin epäystävällinen kuva. Ehkä mies on aiemmin pitänyt kriittisyyttäsi muita kohtaan hauskana, mutta nyt tympiintynyt siihen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:24"][quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:20"]

selkeesti miehesi ei jaa huumorintajuasi.

Esimerkki tapauksissa käyttäydyit huonosti. Miksi kuljet miehen mukana, kun jatkuvasti nolostuu susta?

Muutenkaan ei voi sietää kaltaistasi kommentaattoreita. Enkä miehesi kaltaista nipoa. Jotenkin ette kuulosta yhtään sointuvalta pariskunnalta.

[/quote]

 

Mieheni nimenomaan jakaa huumorintajuni, se on se yhteinen klikki. Miksi musta tuntuu että tätä keskustelua on aivan turha jatkaa enää, koska se on sama kuin tiputtelisi vettä hanhen selkään..? :P Kukaan ei kuuntele perusteluita, palsta on täynnä meedioita jotka tietävät millainen mieheni on ja mitä hän ajattelee ja syy on yksinomaan minussa, mutta kukaan ei näe tuota henkistä väkivaltaa. 

 

Kiitos näkemiin, en kirjoittele tänne enää. 

 

[/quote]

Tai sitten ihmiset lukevat perustelut mutta ap ei usko että hänen käytöksessään on mitään vikaa

Vierailija
36/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta et ole tehnyt yhtään mitään moukkaa. En tiedä yrittävätkö nuo jotkut kommentoijat kiusata sinua uhallaan vai mitä ihmettä he haluavat. Ei kukaan voi tosissaan olla sitä mieltä että vika olisi sinussa :o.

 

Olen seurustellut vastaavanlaisen miehen kanssa. Hän tosiaan saattoi loukkaantua ihan mistä tahansa, vaikka siitä että huomasin tupakeittiön toiselta puolelta että mies on jättämässä maitoa pöydälle ja huikkasin "pistätkö maidon jääkaappiin, minäkään en tartte sitä enää". Esimerkkejä on turha keksiä koska loukkaantuminen saattoi tapahtua ihan mistä vaan, tai jopa viikkoja jälkikäteenkin tyyliin "sinäkin olit silloin niin töykeä, en nyt osaa kertoa miten mutta oli kuiteski".

 

Ainoa neuvoni on, että kannattaa harkita etsisikö itselleen sopivamman kumppanin. Tuon mökö-ökön jälkeen olin vuosia ihan vainoharhainen siitä, että sanonko tietämättäni asioita jotka loukkaavat muita.  Vasta nyt noin 6 vuotta eron jälkeen alan sisäistää että vika ei tosiaankaan ollut minussa vaan hänessä. Ei jatkuvassa stressissä voi elää, älä altista itseäsi sille. Ei tuo äijä muutu, jostain syystä teidän kommunikaatiotapanne ovat liian erilaiset ja/tai mies kokee olevansa alakynnessä ja ärsyyntyy ihan mitättömistä asioista. Et voi muuttua hänen mieleisekseen eikä hän muuksi.

Vierailija
37/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi asia on näin:

 

ristiästilaisuudessa mies pelästyi että joku saattoi kuulla tuon heittosi. Hän ei tietyissä tilanteissa siedä minkäänlaista läpänheittoa eli siinä menee miehesi raja.  

 

Isovanhempien luona tapahtunut miehelle suunnattu vihdoin -kommentti saattaa kuulostaa joidenkin korvaan, että "vihdoin mä pääsen täältä karmeesta mestata himaan". Näin miehesi todennäköisesti ajatteli, että isovanhemmat kokivat asian näin.

 

Eli miehesi ei kuule sitä samaa mitä sinä yrität sanoa.

 

Kun sinulle nyt on selvillä, että miehesi selvästi on hyvin tarkka tällaisista asioista, niin voisithan kenties yrittää vähän petrata ja skarpata kyläilyjen yhteydessä mitä sanot. Ja kerro miehellesi puolestaan, että et tahallisesti halua ketään loukata jutuillasi ja että tarkoituksesi on käyttäytyä tilanteen vaatimalla tavalla. Ja jos miehelläsi on jotain mikä kaivertaa häntä, niin haluat kuulla siitä asiallisesti kerrottuna.

 

Kannattaa kokeilla myös sitä, että joku kerta kun miehesi mainitsee sinulle sanomisistasi, oletkin pahoillasi asiasta, että puolustele käytöstäsi. Sanot miehellesi, että hän on oikeassa ja sinä olit ajattelematon. Miehesi todennäköisesti muuttaa linjaansa samantien (tai ainakin muutaman minuutin kuluttua) ja hyvittelee sinulle tilannetta, että ei se ollut niin paha jne. Koska hän ymmärtää, että hänen pointti meni sinulle perille, hän rauhoittuu. Voitte sen jälkeen keskustella asiasta hyvässä hengessä ja voit suoraan kertoa miehellesi miksi sanoit mitä sanoit. Mies tässä vaiheessa on leppynyt ja ymmärtää sinun kantasi asiaan. Jatkossa mies todennäköisesti mainitsee asiasta lempeämmin (jos mainitsee) tai jopa heittäytyy mukaan juttuun, koska tietää sinun kuitenkin yrittävän. 

 

Vierailija
38/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kritiikkiä et näemmä ainakaan osaa ottaa vastaan: tässä keskustelussa on vaikka kuinka monta perusteltua mielipidettä sekä puolesta että vastaan. Ei todella kannata aloittaa keskustelua täällä (tai missään, ei edes miehesi kanssa) jos ei ole valmis tarkastelemaan myös omaa toimintaa kriittisesti ja toiset mielipiteet huomioonottaen.

En sano, että sinun käytöksesi kuulostaisi nyt ihan täysin idioottimaiselta, mutta kuvaamasi tilanteet huomioonottaen en ihmettelw, että poikaystävältäsi on tullut sanomista. Vaikka keskinäinen huumorinne olisikin muutoin tuollaista, niin on mielestäni täysin ymmärrettävää, että poikaystävältäsi ei halua kuulla tuollaisia juttuja kesken oman kummitytön ristiäisten - vaikka olisikin niim, ettei heittoasi muut kuulleet. Ehkä miehesi halusi nauttia tilaisuudesta ja ajatteli, ettei tuollaiser kommentit sovi ko. hetkeen, vaikka ne muuten naurattaisivatkin.

Ymmärrän myös, että poikaystäväsi on pahoittanut mielensä isovanhempien takia tuosta vihdoin-kommentista. Totta kai poikaystävä olisi pitänyt hoitaa asia niin, että pääsette lähtemään ajoissa pois, jos hän tiesi menostasi, mutta kyllä tuollainen kommentti isovanhempien kuullen on aika ikävä. Olisit ripittänyt miestäsi myöhemmin kahden.

Vierailija
39/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:43"]Selkeästi asia on näin:

 

ristiästilaisuudessa mies pelästyi että joku saattoi kuulla tuon heittosi. Hän ei tietyissä tilanteissa siedä minkäänlaista läpänheittoa eli siinä menee miehesi raja.  

 

Isovanhempien luona tapahtunut miehelle suunnattu vihdoin -kommentti saattaa kuulostaa joidenkin korvaan, että "vihdoin mä pääsen täältä karmeesta mestata himaan". Näin miehesi todennäköisesti ajatteli, että isovanhemmat kokivat asian näin.

 

Eli miehesi ei kuule sitä samaa mitä sinä yrität sanoa.

 

Kun sinulle nyt on selvillä, että miehesi selvästi on hyvin tarkka tällaisista asioista, niin voisithan kenties yrittää vähän petrata ja skarpata kyläilyjen yhteydessä mitä sanot. Ja kerro miehellesi puolestaan, että et tahallisesti halua ketään loukata jutuillasi ja että tarkoituksesi on käyttäytyä tilanteen vaatimalla tavalla. Ja jos miehelläsi on jotain mikä kaivertaa häntä, niin haluat kuulla siitä asiallisesti kerrottuna.

 

Kannattaa kokeilla myös sitä, että joku kerta kun miehesi mainitsee sinulle sanomisistasi, oletkin pahoillasi asiasta, että puolustele käytöstäsi. Sanot miehellesi, että hän on oikeassa ja sinä olit ajattelematon. Miehesi todennäköisesti muuttaa linjaansa samantien (tai ainakin muutaman minuutin kuluttua) ja hyvittelee sinulle tilannetta, että ei se ollut niin paha jne. Koska hän ymmärtää, että hänen pointti meni sinulle perille, hän rauhoittuu. Voitte sen jälkeen keskustella asiasta hyvässä hengessä ja voit suoraan kertoa miehellesi miksi sanoit mitä sanoit. Mies tässä vaiheessa on leppynyt ja ymmärtää sinun kantasi asiaan. Jatkossa mies todennäköisesti mainitsee asiasta lempeämmin (jos mainitsee) tai jopa heittäytyy mukaan juttuun, koska tietää sinun kuitenkin yrittävän. 

 

[/quote]Amen! Juuri näin itse olisin ajatellut, jos olisin miehen tilanteessa. Minä olen saanut sellaisen kasvatuksen, että vanhempia ihmisiä kohtaan käyttäydytään aina kunnioittavasti ja koska kyseessä olivat miehen sukulaiset sitä suuremmalla syyllä sinun kuuluisi olla siellä myös miestäsi kohtaan ystävällinen, eikä heittää tuollaista. Autossa oisit voinut sanoa, että harmitti kun ette lähteneet aiemmin.

Vierailija
40/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:32"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:30"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:20"]

On äärimmäisen moukkamaista supatella juhlissa ja mollata juhlakalua! Ja isovanhemmille ei pidä lähteä, jos siellä sitten hoputtaa ja hosuu. Ja kuka käskee sopia aikataulut tuollaisiksi?

[/quote]

 

Olimme istuneet siellä jo kaksi ja puoli tuntia, joten melkoista hosumista se on todellakin, jos pyytää päästä lähtemään hieman aikaisemmin kuin tavallisesti? Ja aikataulut ovat vain sellaisia, ettei niitä aina voi rukata oman mielensä mukaan vaan joskus on joustettava. Minä joustin mieheni mukaan tulemalla mukaan, joten odotin miehen joustavan kohdallani ja lähtevän aikaisemmin. ap

 

[/quote]

 

 

2 tuntia vai 45 min koitappa päättää

[/quote]

 

Istuttu jo sen pari tuntia, mikä on ihan sopiva ja riittävä pituus kohteliaisuusvisiitiksi. Siihen päälle jouduin odottamaan vielä sen 45 minuuttia. 

 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi