Mies saivartelee käytöksestäni
Mies valittaa joka kerta käytöksestäni, kun tulemme jostain kyläpaikasta. Olen joko sanonut jonkin asian väärin, katsonut muualle jos joku on puhunut mulle tai en ole ottanut ihmisiä tarpeeksi hyvin huomioon. Itse en edes moisia tilanteita huomaa, ja joskus noi valitukset tulevat päiväkausia kyläreissun jälkeen jolloin en edes muista mistä mies puhuu.
Ensimmäinen kerta kun mies tuli silmilleni oli hänen kummityttönsä ristiäisissä. Sanoin vain meidän kahden kuulten kuiskaten lapsen itkusta (pidin siis huolen, ettei kukaan kuule sitä) että siinä on tarpeeksi syytä miksemme vielä hanki vauvoja kun lapsi alkoi parkua. Mies suuttui ihan älyttömästi ja tiuskaisi minulle että turpa kiinni. Jos olin hetkeä aikaisemmin ollut juhlatuulella, ton kiukunpurkauksen jälkeen pidättelin itkua ja mietin tosissani poistuisinko paikalta.
Toisella kerralla istuimme hänen isovanhempiensa luona päivällisellä. Pyysin, että lähtisimme nopeammin kuin tavallisesti, koska minulla oli kiire hoitamaan asioita. Lopulta, 45 minuutin vetkuttelun jälkeen, mies vihdoin sanoi, että voidaan mennä ja sanoin siihen että "vihdoin". Heti, kun olimme autossa ja matkalla kotiin, mies alkoi natkuttamaan että "vihdoin" kommenttini oli liian epäkohteliaasti lohkaistu.
Jostain syystä loukkaannun miehen huomauttelusta. Ymmärtäisin, jos en oikeasti osaisi käyttäytyä tai olisin suoranainen sika, mutta tuollaiset ihan ihme pienet jutut ihmetyttävät. Sitä paitsi sanoin miehelle, ettei hänen valittamisellaan ole merkitystä tai ainakaan sillä ei ole toivottua lopputulosta, vaan jään jatkossa pois heidän päivällisiltään, ettei tule kiusausta mokailuun mikä häntä häiritsee. En ole kynnysmatto tai lapsi, ja hän itsekään ei käyttäydy aina aivan priimasti.
Kommentit (114)
Voi olla, että mies esittää asiansa saivartelevasti, mutta ihan asiasta kuitenkin mainitsee. Ap on moukka ja lisäksi ilonpilaaja. Yritä ymmärtää, ettei miestä ehkä kiinnosta kohdistaa teidän ronskia huumoria omiin rakkaisiin sukulaisiinsa. Hän myös toivoo sukunsa pitävän sinusta eikä tuo käytöksesi edistä asiaa.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 16:17"]
Nyt puhutaan siitä, onko tuo miehen käytös jotenkin kummallista vai ei.
[/quote]
No minusta periaatteessa on kummallista.
On kuitenkin mielestäni myös mahdollista, että mies on jotenkin kyllästynyt käytökseesi/sinuun, ja reagoi siihen nyt aggressiivisesti. On vaikea arvioida näiden tekstien perusteella, mistä oikein on kyse.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 16:17"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:40"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:24"][quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:20"]
selkeesti miehesi ei jaa huumorintajuasi.
Esimerkki tapauksissa käyttäydyit huonosti. Miksi kuljet miehen mukana, kun jatkuvasti nolostuu susta?
Muutenkaan ei voi sietää kaltaistasi kommentaattoreita. Enkä miehesi kaltaista nipoa. Jotenkin ette kuulosta yhtään sointuvalta pariskunnalta.
[/quote]
Mieheni nimenomaan jakaa huumorintajuni, se on se yhteinen klikki. Miksi musta tuntuu että tätä keskustelua on aivan turha jatkaa enää, koska se on sama kuin tiputtelisi vettä hanhen selkään..? :P Kukaan ei kuuntele perusteluita, palsta on täynnä meedioita jotka tietävät millainen mieheni on ja mitä hän ajattelee ja syy on yksinomaan minussa, mutta kukaan ei näe tuota henkistä väkivaltaa.
Kiitos näkemiin, en kirjoittele tänne enää.
[/quote]
Tai sitten ihmiset lukevat perustelut mutta ap ei usko että hänen käytöksessään on mitään vikaa
[/quote]
En uskokaan. Mä jaksan vääntää tästä vaikka maailmantappiin, koska tulin puhumaan miehen tavoista hoitaa asia eikä käytöksestäni. Olen sitä tarkastellut riittävän kriittisesti edellisessa suhteessani, joten siihen lankaan en enää mene. Nyt puhutaan siitä, onko tuo miehen käytös jotenkin kummallista vai ei.
[/quote]
Kummallista tai ei, niin sä et voi sun miehen käytöstä muuttaa mihinkään. Ainoa ketä voit muuttaa on itsesi ja sitä kautta saada aikaan toisenlaista vuorovaikutusta ja vastakaikua. Sama pätee sun mieheen. Sä ja sun mies olette toistenne peilit.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 16:17"]
En uskokaan. Mä jaksan vääntää tästä vaikka maailmantappiin, koska tulin puhumaan miehen tavoista hoitaa asia eikä käytöksestäni. Olen sitä tarkastellut riittävän kriittisesti edellisessa suhteessani, joten siihen lankaan en enää mene. Nyt puhutaan siitä, onko tuo miehen käytös jotenkin kummallista vai ei.
[/quote]
Mitä teet sillä tiedolla, onko se kummallista vai ei? Luuletko sen parantavan suhdettanne, jos saat tietää, että se on? Luuletko, että miehesi muuttuu sillä, että sanot, että hänet on todettu kummalliseksi nettipalstalla? Tai muututko itse, jos todetaan, että sinä olet kummallisempi? Ei se niin toimi. Jokainen on tavallaan kummallinen, ja suhteessa pitää vain sovittaa ne kummallisuudet. Tässä näyttää vahvasti siltä, että teidän kummallisuudet eivät vain sovi yhteen.
Jos nyt minulta kysytään, olette molemmat hieman kummallisia, mutta vain eri suuntiin keskiarvosta eikä kumpikaan pahalla tavalla. Kuten aiemmin kirjoitin, sinä olet sikäli hyvässä asemassa, että käytöstavoista piittaamattomia miehiä on selvästi enemmän kuin naisia. Harvemmin noin päin sopimaton suhde edes etenee alkua pitemmälle, mutta ilmeisesti alkuihastus on sokaissut miehesi harvinaisen pahasti.
T: 32
Mun mielestä ap:n kommentit ei ollut mitenkään törkeitä tai typeriä miestä kohtaan- mies taas vaikuttaa todella kontrolloivalta, en itse jatkaisi tuollaisen miehen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 17:38"]
Mun mielestä ap:n kommentit ei ollut mitenkään törkeitä tai typeriä miestä kohtaan- mies taas vaikuttaa todella kontrolloivalta, en itse jatkaisi tuollaisen miehen kanssa.
[/quote]
No ei miestä kohtaan, mutta muita kyllä.
Mulle ei tulis mieleenkään että kehtaisin miehen isovanhempien luona huokaista vihdoin kun lähdetään. Todella epäkunnioittavaa!
Ap olisi voinut sanoa ajat sitten, että valitettavasti meidän täytyy nyt lähteä.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 12:31"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 16:06"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:36"]
Nuo kommentit sanotaan vasta kun on lähdetty, kotona tai autossa kahden kesken. Ei todellakaan kuiskutella juhlissa mitään. Tökeröä.
[/quote]
Ihanaa, että syytätte mua siitäkin, koska mies itse oli se joka sen kuiskimisen aloitti eikä se ihmeemmin haitannut ketään.:/ ap
[/quote]
Ootko aikuinen vai teini? "mutku mies alotti"
Sun kommentti oli se ylitti hyvän maun rajan, miehellesikin.
[/quote]
Silti hyvää makua osoittaa se oli huutaa kaikkien kuullen ja solvata minua? Eli kuka tällä kertaa oli se joka ylitti sen todellisen rajan.
[/quote]
miestäsi hävetti ja hän halusi muiden tietävän ettei jaa ajatuksia mitä sinä ajattelit ja että hän oli mielellään paikan päällä.
Ajattelematonta myös mieheltäsi mutta ymmärrettävää. Minäkin häpeissäni käyttäydyn äkkipikaisesti kun yritän saada nolon tilanteen unohduksiin.
puhu miehesi kanssa. Sinä jäät tästä lähin kotiin etkä mee nolaamaan muita
[/quote]
En muuten jää, se on ihan varma! ;) ap
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 13:28"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 02:15"]
En nyt haluaisi tulistua, mutta viimeisen kerran: kyselin ruuista hienovaraisesti, koska allergia. Jotkut vatipäät sanovat, että ruoka ei sisällä kalaa, mutta unohtavat mainita että kastikkeessa on kuitenkin jotain kalaperäistä. Make sense? Mulla ei ole aspergeriä, mulla ei ole adhdta, mulla ei ole narsismia, mulla on vain sairaan lyhyt pinna mitä tulee avpalstan psykologeihin. Tiedän, että koet miehesi kanssa elämäsi hyvinkin vaikeaksi, mutta meidän vaikeutemme eivät johdu samoista syistä. koska olen tunneherkkä ihminen, aistin herkästi mielialoja, näen milloin ihmiset valehtelevat, pahastuvat tai ilostuvat ja erotan teennäisyyden. Pystyn normaaliin kanssakäymiseen ihmisten kanssa. Ihan ainoa asia, johon tuon asp. Jutun voinet perustaa, on tämä jankutus tällä palstalla koska en suostu myöntämään virheitäni ääneen tän hunnilauman edessä. Ja kuka myöntäisikään herkästi? Saatoit saada sen kuvan ihan tästä ketjusta, mutta luonnossa jos tapaisimme , toteamus voisi olla aivan toinen. En ole mielestäni myöntänyt suoraan oikestaan mitään mitä mieltä olen itse käytöksestäni. Entä jos jätin ne huomiokmatta kokonaan, koska remmin päällekäyminen siivutti täysin kyselemäni pääpointin ja keskittyi vain virheisiini? Entä jos halusin kerrankin jossain puhua miehen osuudesta koska tavallisesti se unihdetaan ja muistetaan vain puhua siitä kuinka kämmään jotain jossain pienissä jutuissa.
Edelleen siitä kuiskuttelusta. Eiköhän se olisi enemmän aspergeria, jos olisin sanonut sen ääneen ruokapöydässä, kuin kuiskannut kahden kesken huoneessa jossa ei ole muita? :}
[/quote]
Okei, sanot, että pystyt ymmärtämään toisten kannat asioista.
Mitä luulet isovanhempien ajattelevan sinun "vihdoinkin" sanasta?
Miten luulet, että vieraat/muut suhtautuvat siihen, että sinä alat mököttämään ja meneen naama väärinpäin miehesi turpa kiinni- sanomisesta?
Mitä mieltä olet itse miten sinä otat kritiikkiä vastaan asioista? Osaatko sitä ottaa ollenkaan vastaan vai onko niin, että sinähän et tee ikinä mitään sellaista, mistä oikeasti voi kritisoida ihan juuri sinua?
[/quote]
Tiedän, että isovanhemmat kuulivat kun houikuttelin miestä lähtemään, joten he tajusivat että vihdoinkin oli sanottu miehelleni eikä heille. Kiitin vanhempia iloisesti ruuasta ja kahvista, ja vaihdoimme vielä joitain kuulumisia ovella ennen lähtöä. He tiesivät menostani, joten en usko että he pahastuivat.
Minusta nuo miehen kommentit voisivat johtua hänen omasta huonosta itsetunnostaan. Hän selkeästi miettii todella paljon sitä, mitä muut ajattelevat sinusta ja hänestä. Hän koittaa sitten murtaa sinun itsetuntoasi siirtämällä omaa epävarmuuttaan noilla kommenteilla sinuun. Ei kuulosta kivalta. En jaksaisi miestä joka ikäänkuin häpeää minua.
en kyllä ap:n kumppanina yhtään tykkäisi noista ap:n kommenteista, joten en ihmettele rajuakin reagointia, jos ap aina möläyttelee noin. Joo häpeäisin, mutta olisi mielestäni syytäkin hävetä! Ette selvästi sovi yhteen, koska teillä on täysin erilaisetkäsitykset siitä, miten seurassa käyttäydytään.
Mies kuulostaa ihan narsistilta, niille tyypillistä käytöstä toisen mollaaminen, joutuu olemaan varpaillaan ja paskan fiiliksen levittäminen. Ajan myötä vaan pahenee, kohta et osaa tehdä mitään oikein....
Ihmeellinen nipo tuo mies. Kontrollifriikki. Hae itsellesi rento kunnollinen mies, joka ei häpeä sua.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:27"]
Mies kuulostaa ihan narsistilta, niille tyypillistä käytöstä toisen mollaaminen, joutuu olemaan varpaillaan ja paskan fiiliksen levittäminen. Ajan myötä vaan pahenee, kohta et osaa tehdä mitään oikein....
[/quote]
Joo, narsistihan se, kun häpeää kumppaninsa tökerää käytöstä. Tää nykypäivän muotidiagnoosi!
Ap, tiedän mitä tarkoitat. Olen itsekin ollut juuri samanlaisessa suhteessa ja olen itsekin tosi kiltti. Mielestäni miehesi on narsisti. Hän yrittää alistaa sinua moittimalla käytöstapojasi vaikka niissä nyt ei mitään suurempaa vikaa ole. Älä välitä noista muista kommenteista. Ne voivat vaikka kaikki olla yhden ja saman ihmisen kirjoittamia. Kiltit ihmiset houkuttavat ympärilleen narsisteja jotka nauttivat siitä, että saavat mollata toisia ja siten kohottaa itseään. Pelasta itsesi kun vielä voit. Jos voit suhteessa huonosti, niin se merkki siitä, että jokin on pielessä. Epämääräinen syyllisyydentunne ja epäoikeudenmukaisen arvostelun kohteeksi juotumisen tunne ovat juuri se tunteet joita narsistien uhrit usein tuntevat. Usein narsistit myös harrastavat juuri tuota, että ensin itse tehdään jotain ja sitten kun uhri älähtää siitä, niin leikitään loukkaantunutta ja syytetään uhria huonosta käytöksestä. Miehesi vitkutteli tahallaan vaikka tiesi, että sinulla on menoa ja se on huonoa käytöstä. Sinulla on oikeus ottaa siitä nokkiisi. Lisäksi sanoisin sen vielä, että narsisteille ei ikinä tule mikään kelpaamaan. Jos alat muuttamaan käytöstäsi, niin kohta löytyy jokin toinen seikka josta sinua voidaan syyllistää. Varsinkin narsistit eivät kerro etukäteen mitä toisen käytökseltä odottavat vaan keksivät itse käyttäytymissääntöjä sitä mukaa mikä heidän pirtaansa kuilloinkin sopii. Jos miehesi olisi ihan normaalilla tunne-elämällä varustettu yksilö, niin hän olisi kertonut sinulle jo ennen mitään sukutapaamisia, että älä sitten möläyttele siellä mitään.
Pelasta itsesi. Miehesi käytös ei ole normaalia.
"Jos miehesi olisi ihan normaalilla tunne-elämällä varustettu yksilö, niin hän olisi kertonut sinulle jo ennen mitään sukutapaamisia, että älä sitten möläyttele siellä mitään."
Ai niinkuin lapselle? Silloin tulisi diagnoosia siitä miten mies on taas NARSISTI koska puhuu alentavasti.
Luulisi että aikuinen puoliso osaa käyttäytyä.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 14:50"][quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 14:38"]
Mä ihmettelen täällä ihan aina tätä ihme pomottamista ja toisen käytöksen ja toiminnan arvostelua. Tosin, en oo sellaista omassa parisuhteessani kohdannut, koska mun mielestä se menee niin päin, että arvostus ja sen mukainen kohtelu on vaan niin paljon hedelmällisempää. Toisaalta ajattelen myös niin, että jokainen aikuinen on vastuussa itsestään ja tekemisistään ja siis mulla ei oo siinäkään mielessä syytä puuttua mieheni käytökseen. Ja onhan hänet jo omat vanhempansa kasvattaneet. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, ettei me voitais keskustella esim. perheen sisäisistä asioita, joista ei olla ihan samaa mieltä, mutta ei siinä ikinä kyllä ole mitään tuollaista arvostelevaa sävyä..
[/quote]
Alusta loppuun word.
ap
[/quote]
Kyllä hullu toisen tuntee
Esimerkkinä keskusteluaiheista.. selostaisin mitä vain, niin se on aina väärin. Sen sijaan miehen veli selosti pöydässä isovanhemmilla, että tykkää olla kotona alasti. Millainen haloo siitä olisi alkanut, jos olisin selostanut samaa. Vastaavasti miehen serkku kertoili avioliittonsa alkuajoista, miten mies oli yllätetty vieraista alituiseen.ap
Haluaisin olla miehelleni parempi, mutta tiedän, etteiniin vain tule koskaan taoahtumaan. Aiemmat naiset ovat lähteneet hänen läheltään vähin äänin tai poikkasseet suhteet hyvin nopeasti. Viimeisin eksä ei suostunut tulemaan miehen aveciksi joihinkin isompiin juhliin ollenkaan, joten jotain on vialla miehessäkin.
Nämäkin kommentit riippuvat ihan katsontatavasta. Toiset, joillaon kokemusra kontrolloivista miehistä ymmärtävät yskän paljon paremmin kuin ne, jotka eivät ole tapailleet sellaisia. Toiset, jotka tuomitsevat minut, tekevät sen sen pohjalta, etteivät ole nähneet tilanteita ja muodostavat käsityksensä vain siitä mitä olen kertonut. se vain tuntuu olevan aivan sama, miten sen kertoisin, sillä minuthan tässä leimattiin moukaksi ja huonosti käyttäytyväksi bridget jonesiksi ottamatta huomioon etteä se mieskin on ollut ihan yhtälailla mukana tilanteissa.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:58"]
"Jos miehesi olisi ihan normaalilla tunne-elämällä varustettu yksilö, niin hän olisi kertonut sinulle jo ennen mitään sukutapaamisia, että älä sitten möläyttele siellä mitään."
Ai niinkuin lapselle? Silloin tulisi diagnoosia siitä miten mies on taas NARSISTI koska puhuu alentavasti.
Luulisi että aikuinen puoliso osaa käyttäytyä.
[/quote]
Ap:n kirjoituksesta saa sen käsityksen, että miehellä on hyvin tiedossa hänen vaimonsa käyttäytyminen. Jos ei jostain tykkää, niin silloin pitää avata suu ja sanoa siitä. Mitä siitä tulisi jos alkaisin mätkiä vastaantulijoita kadulla päin pläsiä kun he katsoivat minua väärin? Ei se niin mene. Jos jotain odotuksia on, niin ne pitää kertoa etukäteen eikä valittaa perästä päin. Aika sairaita yksilöitä olette jos kuvittelette, että joku pystyy lukemaan teidän ajatuksenne.
sinulla on jonkin verran hiomista sosiaalisissa taidoissa, mutta ei ole miehen asia kasvattaa aikuista ihmistä. Jos vaan olet parhaasi mukaan tilanteessa, silloin ei ole reilua riipiä sanomisia jälkeenpäin. Keskustelutaitojakin voi opetella. Jos ei pitänyt jostain kirjasta, sitä ei tarvitse pamauttaa päin naamaa. Voi vaikka sanoa myös lukeneensa sen ja kysyä mistä keskustelukumppani kirjassa erityisesti piti.
Miehelle on varmasti ikävää olla kylässä sellaisen kanssa, joka on koko ajan jalka oven välissä lähdössä pois. Teillä molemmilla on hiomista käytöksessä.
Jos se kerran on noin rankkaa ja jatkuvaa, niin mikset ota ja lähde, jos teillä ei ole lapsiakaan? Tuo on kuitenkin hyvin oleellinen luonne- ja osin myös lahjakkuuskysymys, jota on mahdoton muuttaa toisen mieliksi. Tapanipottamisesta piittaamattomia miehiä on suuri enemmistö suomalaisista, sanoisin, joten ei sinulla pitäisi sen suhteen olla hätää, jos vain olet valmis luopumaan miehen tapanipotuksen hyvistä puolista (pukeutumistyyli, sujuva supliikki sosiaalisissa tilanteissa jne.).
T: 32