Äh, pakollinen sukujuhlareissu edessä...
Viikonloppuna on miehen isän suvun sukujuhlat (jätetään pois, mistä tilaisuudesta on kyse), eikä mua YHTÄÄN huvita mennä. Miehen isä on aivan karmea mulkku, onneksi sentään muu suku on tosi mukavaa. Oon raskaana, enkä meinaa oikein jaksaa mitään, ja tiedän, etten ehkä ole sosiaalisimmillani satojen kilometrien ajomatkan jälkeen. Pelkään, että tulee sanottua appiukolle turhan tylysti...
Miehellekään ei ole mitään herkkua mennä, joten en vaan voi sanoa, että lähde yksin tai lapsen kanssa, mun pitää siis mennä hänen henkiseksi tuekseen. Mutta tuntuu, ettei voimat riitä!
Kommentit (49)
Ap on marttyyri: ei voi olla menemättä mutta ei voi olla sitten valittamattakaan.
Kasvoin tuollaisen äidin kanssa ja voin sanoa, että sääliksi käy lapsiasi ap.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 15:23"]
Ruikutiruikuti, mikä teidät velvoittaa menemään? Ja jos appiukko on tosiaan niin mulkku, niin ehkä hänelle tekisi hyvää välillä kuulla olevansa sellainen.
[/quote]
Oikeasti. Haista sinä vittu.
Ap
[/quote]
Mitä pahaa tuossa viestissä oli? Eihän mihinkään ole pakko mennä, jos ei halua. Syitä on helppo keksiä ja raskauden aiheuttama väsymys yhdistettynä monen tunnin automatkaan on myöskin ihan hyvä syy. En ymmärrä miksi kiroilet kuin merimies ja vastailet niin epäasiallisesti ja suorastaan aggressiivisesti? Rauhoitu hyvä nainen.
Meillä ei ole poikaa kutsuttu perheineen sukujuhliin vuosiin. Miniä ruikuttaa koko ajan ja haastaa riitaa. Miksi sellaista katselisi? Eläkööt omaa elämäänsä toisaalla ja valittakoot siellä. Meillä muilla on paljon mukavampaa, kun ei ole yhtä sukuun naitua marisijaa mukana.
Ap, ymmärrän sinua todella hyvin.
Nyt vaan mietit, mitä tapahtuu jos ette mene: helpotus siitä, ettei tarvitse lähteä ja tavata niitä ihmisiä, varsinkin appiukkoa. Saat levätä ja olla rauhassa, kuten toivot. Mutta nouseeko siellä miehesi suvussa iso myrsky, ihmettely ja paheksunta, jos ette mene? Onko se seurauksena kuitenkin niin paha, ettei kannata jäädä pois?
Tai sitten menette, sovitte, ettei olla pitkän kaavan mukaan, mutta käydään näyttämässä naamat ja poistutaan. Missä olette yötä? Toivottavasti hotellissa, jossa voitte sitten relata yhdessä kaikki. Ja jossa voitte jälkeenpäin kuitenkin olla hyvillään, että tulitte nyt kuitenkin siihen tilaisuuteen. Joskus elämässä vain on tällaisia velvollisuuksia, jotka täytyy hoitaa.
Eli nyt punnitset tarkoin ja päätä sen mukaan.
Tsemppiä kohtalotoverilta :)
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 17:40"][quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 17:03"]
Nyt kyllä tuli ap semmoinen kuva sinusta ihan näiden parin viestin perusteella että olit raskaana tai ei niin on nyt vaan parempi ettet sinä ainakaan mene sinne hautajaisiin mököttämään marttyyrinä "kun appi on niin mulkku ihminen"!
Miehesi on aikuinen ihminen ja hän menee jos haluaa ja selviää varmasti kaikesta paremmin kun sinä et ole naama norsun vitulla mukana vinkumassa.
Sinä olet nyt vähän väsynyt ja liian raskaana ja niin epäsosiaalinen että miehesi joitaa teidän perheen "edustamisen" ihan yksin ja sinä voit hautoa peppua kotisoffassa.
[/quote]
Mä en ole ollenkaan tuollainen ihminen, vaan sosiaalinen ja mukava. Mieheni taas on sosiaalisesti epävarma, ja sen takia lähden paikalle, koska hänen on näin helpompi olla. Älä projisoi omia käytöstapojasi minuun. Tuo juhla on juuri sen takia mulle raskas tilaisuus, että en mene sinne vain möllöttämään, kuten ehkä sinä tekisit, vaan yritän olla ystävällinen ja huomaavainen.
Mä en kuitenkaan vastaa typerään nillittämiseen, jota palstan wannabe-sosiopaatit tässä ketjussa ovat harrastaneet, vastaan hymyilemällä, vaan annan sille asiankuuluvan vastaantoton.
Appiukon persoonasta ehkä kertonee jotain se, että hänellä on 6 lasta, ja mieheni on ainoa, joka suostuu olemaan hänen kanssaan tekemisissä. 4 noista muista sisaruksista ei edes vastaa hänelle puhelimeen, 1 vastaa. Mutta toki palstamamma tietää paremmin ;)
Mä aion tehdä juuri niin kuin joku tuolla ylempänä sanoi, vältellä appea ja jutella muiden kanssa. Onneksi on lapsi, jonka perään pitää katsoa.
Joskus ihmisen on tärkeää saada valittaa. Palstan norsunvitut eivät sitä ymmärrä, onneksi joku kuitekin.
Ap
[/quote]
Mutta eikös ne palstan norsunvitut juuri valita?
Ihan asiallista on myöskin mennä pelkästään siunaustilaisuuteen/ haudalle. muistotilaisuuden voi vallan jättää välistä. Kiitätte kauniista tilaisuudesta, ja valitat väsymystä/ heikkoa oloa tms. Sitten kotiin/ hotelliin.
Kirkossa tuskin appikaan ehtii kiusata ja olette kuitenkin olleet mukana saattamassa.
Mun isänäiti kuoli pari vuotta sitten. Hän oli herttainen ihminen, mutta isoisäni on suoranaisesti mies helvetistä.
Mä menin hautajaisiin muistamaan isoäitiäni ja ennen kaikkea tukemaan isääni. Ja mun mies tuli tukemaan mua.
En käsitä mikä tuossa on niin kauheaa?
Ap aika samassa tilanteessa kuin mun mies oli. Paitsi mun mies ei edes tuntenut sieltä hautajaisista ketään kuuta kuin mun perheen.
Miehen sukulainen kuollut, tukee siis miestään, kylläpä siinä onkin kiukuttelun aihetta kerrakseen, kun joutuu tekemään jotain jonkun toisen eteen. Luulisi, että pystyisi seisomaan miehensä tukena ja rinnalla ihan pyyteettömäasti eikä pää syvällä omassa perseessä.
Alkuun ymmärsin hyvin ap:n fiilikset. Appiukko on varmaan todella rasittava.
Jatkokommentit haistatteluineen sen sijaan paljastivat ap:n. En tunne minkäänlaista empatiaa, vaikka joutuvat lusimaan hautajaisreissun.
Miniä taitaa olla samaa maata apen kanssa.
Ihan turha uikuttaa, että on muka pakko. Ei ole pakko. Ihan itse joudut vastaamaan päätöksistäsi.