Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa enää mun miehen miesflunssia

Vierailija
07.11.2020 |

"Vähän on olotila huono ja kurkku tuntuu vähän kipeältä" ja sitten on ihan toimintakyvytön. Ei nuhaa, ei kuumetta, ei mitään. Koronatesti negatiivinen. Pitää kyllä työstään, mutta kun olotila on vähän huono, ei voi tehdä töitä ja makoilee vain tai katsoo telkkaria. Veriarvotkin hänellä on hyvät.

Itse pystyn kovassakin nuhassa ja pienessä kuumeessa olemaan ylhäällä ja tekemään töitä, toki lepään normaalia enemmän ja en riehu, yleensä paranenkin nopeasti. 39 asteen kuume alkaa kaataa sänkyyn, mutta kyllä sillionkin jaksan tiskikoneen täyttää ja tehdä itselleni ruokaa.

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, nuo on niin hauskoja! Muistan kerran, kun miehellä oli just joku 37.1 "kuumetta", ja minun olisi pitänyt hakea auto tallista 20 metrin päästä oven eteen, kun miehellä oli "heikko olo" :D Ja aina kolmen flunssapäivän jälkeen pohdintaa pitäisikö mennä lääkärille "kuunteluttamaan keuhkoja". Onneksi lasten syntymän jälkeen tuollainen typerehtiminen on vähän vähentynyt.

Kannattaisi sinunkin googlettaa aiheesta, kun olet noin tietämätön. 

Tiedän tutkimuksen, johon artikkelissa viitattiin, mutta jos itse olen esim. oksennustaudissa hoitanut pari pikkulasta, niin miehen kitinä "rajummista oireista" jossain pikku kurkkukivussa ei sympatiaa herätä. Kuten ketjussa monesti on sanottu, sairastakaa suu kiinni ja mankumatta, niin saatte olla siellä sängyssä kyllä rauhassa.

No minulla (mies 54v) on sairaslomia ollut kahdesti vatsataudin takia pari päivää, myyräkuumeen takia pari viikkoa, tuhkarokon vuoksi viikko (tämä jo yläasteella). tämän lisäksi joskus oli kurkku ihan oikeasti kipeä, niin oli viruspohjainen, eikä siten mitään saikkua tullut.

toisen kerran menin lievemmällä kivulla terkalle ja testi näytti plussaa. meinasin jäädä töihin, mutta terveyssisar pakotti kotiin.

Minä en tiedä mistä näitä uliulimiehiä löydätte, mutta turha yleistää kaikkiin miehiin.

Minä ainakin olen saanut miehenmallin molemmat sodat käyneeltä isältäni.  Äijä sai lievän sydärin kotona ja oli vähän hiljaisempi. Ei olisi asia tullut ilmi jos ei äiti olisi pakottanut sairaalaan. Ei valitellut. Joskus vessanpytystä löytyi venäläisiä kranaatinsirpaleita, jotka oli hieman "kierrelleet".

Tarkoitatko, että koronatesti näytti plussaa ja silti aioit jäädä töihin? 

Nyt on ihan pakko todeta että vastuutonta toimintaa.

Vierailija
82/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipeänä pitää todellakin levätä. Itseltäni meni immuniteetti joitain vuosia sitten ja nyt sairastan flunssia läpi talven. Kyllä se yleensä ohi menee parin päivän makuulla. Ja joskus nuorempana myös ruumiinlämpöni oli noin 35 astetta jolloin en koskaan melkein sairastellut edes. Ihmisen kehon toiminta on joskus erikoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä olet onnistunut saamaan flunssan? Eihän se voi mitenkään tarttua jos noudattaa koronaohjeita. Tietysti jos et ole noudattanut niitä aina ja kaikkialla niin sittenhän tuo on sinulle aivan oikein. Joko nyt ymmärrät, että ne turvaetäisyydet ja maskit ei ole mikään vitsi?

Vierailija
84/86 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran 2 taaperon kanssa kotona viikon kolmisteen 40'c kuumeessa miehen työmatkan vuoksi. Mies tili kotiin pienen vilusumisen kanssa ja vaati hoivaa. Juu ei saanut ja siitä loukkaantui. Ajhattelin, ette lapsilla hätää, kun isänsä kanssa ovat ja ajoin vähin äänin yksin lääkärille, joka passitti minut tippaan. Tuolloin kuumetta oli jo 40,5. Mies oli tulossa osastolle katsomaan ja totesi vasta pikan päällä, että tuli sinne turhaan, kun esitin luulosairasta. Noi taisi olla ensimmäisiä hetkiä, kun mietin, että suhteessa mättää jokin. 

Vierailija
85/86 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, nuo on niin hauskoja! Muistan kerran, kun miehellä oli just joku 37.1 "kuumetta", ja minun olisi pitänyt hakea auto tallista 20 metrin päästä oven eteen, kun miehellä oli "heikko olo" :D Ja aina kolmen flunssapäivän jälkeen pohdintaa pitäisikö mennä lääkärille "kuunteluttamaan keuhkoja". Onneksi lasten syntymän jälkeen tuollainen typerehtiminen on vähän vähentynyt.

Kannattaisi sinunkin googlettaa aiheesta, kun olet noin tietämätön. 

Tiedän tutkimuksen, johon artikkelissa viitattiin, mutta jos itse olen esim. oksennustaudissa hoitanut pari pikkulasta, niin miehen kitinä "rajummista oireista" jossain pikku kurkkukivussa ei sympatiaa herätä. Kuten ketjussa monesti on sanottu, sairastakaa suu kiinni ja mankumatta, niin saatte olla siellä sängyssä kyllä rauhassa.

No minulla (mies 54v) on sairaslomia ollut kahdesti vatsataudin takia pari päivää, myyräkuumeen takia pari viikkoa, tuhkarokon vuoksi viikko (tämä jo yläasteella). tämän lisäksi joskus oli kurkku ihan oikeasti kipeä, niin oli viruspohjainen, eikä siten mitään saikkua tullut.

toisen kerran menin lievemmällä kivulla terkalle ja testi näytti plussaa. meinasin jäädä töihin, mutta terveyssisar pakotti kotiin.

Minä en tiedä mistä näitä uliulimiehiä löydätte, mutta turha yleistää kaikkiin miehiin.

Minä ainakin olen saanut miehenmallin molemmat sodat käyneeltä isältäni.  Äijä sai lievän sydärin kotona ja oli vähän hiljaisempi. Ei olisi asia tullut ilmi jos ei äiti olisi pakottanut sairaalaan. Ei valitellut. Joskus vessanpytystä löytyi venäläisiä kranaatinsirpaleita, jotka oli hieman "kierrelleet".

Tarkoitatko, että koronatesti näytti plussaa ja silti aioit jäädä töihin? 

Nyt on ihan pakko todeta että vastuutonta toimintaa.

No ei. Anteeksi epäselvä artikulointi. Kurkkukivun takia. Minua ei nielutulehduksessa muu häiritse, mutta hoitamattoman angiinan  aiheuttamat jälkitaudit. voivat olla verrattain ikäviä. Tai siis niin olen uskotellut itselleni.  Koronaa ei ole, ainakaan oireellisena, ollut. 

Vierailija
86/86 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep! Myönnän olevani aivan kamala valittaja, kun saan flunssan. Saan sen varmasti kuulostamaan siltä, kuin olisin kuoleman kielissä. Olen kuitenkin jossain määrin toimintakykyinen, mutta kun olen vilukissa ihan terveenäkin, on flunssassa olo kuin asustaisi alasti siperiassa. Sen seurauksena myös luita kolottaa, kuin vanhuksilla ikään ja lihaksia särkee voimakkaasti. En tiedä miksi edes valitan ääneen, kun en sillä hae myötätuntoa enkä huolenpitoa. Ehkä minusta on vain kiva valittaa ongelmistani. Terveenä valitan ja kätisen sitten kaikesta muusta, mikä on pielessä. Milloin asiakas on ärsyttävä, töihin ottaa päähä mennä, autossa on rengas tyhjä ja ärsyttää mennä täyttämään se ja sen sellaista. Ehkä miesflunssailu on vain meidän ammattivalittajien korostunut kulttuuriperinne.