Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa enää mun miehen miesflunssia

Vierailija
07.11.2020 |

"Vähän on olotila huono ja kurkku tuntuu vähän kipeältä" ja sitten on ihan toimintakyvytön. Ei nuhaa, ei kuumetta, ei mitään. Koronatesti negatiivinen. Pitää kyllä työstään, mutta kun olotila on vähän huono, ei voi tehdä töitä ja makoilee vain tai katsoo telkkaria. Veriarvotkin hänellä on hyvät.

Itse pystyn kovassakin nuhassa ja pienessä kuumeessa olemaan ylhäällä ja tekemään töitä, toki lepään normaalia enemmän ja en riehu, yleensä paranenkin nopeasti. 39 asteen kuume alkaa kaataa sänkyyn, mutta kyllä sillionkin jaksan tiskikoneen täyttää ja tehdä itselleni ruokaa.

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies on samanlainen, että vähän kun on väsymystä tai kurkku käheä, alkaa heti manata olevansa sairas. Näin korona-aikana viimeisillään raskaana ollessa ahdistaa aika lailla, kun sitä "kurkkukipua" ja väsymystään valittelee melkein viikoittain, mutta ei sitten koskaan kuitenkaan ole oikeasti sairas. Tulee sellainen fiilis, että vain pelottelee, vaikka ei siis tee sitä pelotellakseen vaan on jotenkin vaan niin... luulotautinen, että jokainen poikkeus virkeään fiilikseen meinaa heti sairautta. Sairas ei kuitenkaan ole, kun maanantain tullen painuu töihin, vaikka ei työstään tykkää eikä varmaan haluaisi mennä.

Keväällä mies sairasti oikeastikin 3 päivää ja tartutti minuun melkein neljä viikkoa kestäneen taudin, joten en oikein arvosta noita vääriä hälytyksiä. Enkä kyllä sitäkään, jos oikeasti kantaa kotiin taudin, kun pitäisi kohta puoliin mennä synnyttämään ja infektio-oireiset tukihenkilöt eivät saa osallistua synnytykseen, saatikka sitten että olisi itse mukava taudissa synnyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex oli ihan hysteerinen kun sillä nousi lämpö 37 asteeseen. Se makasi sängyssä aivan toimintakyvyttömänä ja uupuneena :D 

Vierailija
4/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikamiehet sikaflunssassa. Piikille vaan!

Vierailija
5/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki miehet ovat tuollaisia hauskinta on kun se flunssa kestää kuukaudesta toiseen. Naiset taas painaa 40 asteen kuumeessakin normi hommat.

6/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on flunssaisina kipeämpiä kuin naiset.

Tärkein hoito on juoda riittävästi (ei alkoholia) ja levätä. Mikään kotityö ei ole niin kiireellinen, että sen tekemiseen pitää hätyyttää sairaana. Fyysinen rasitus voi aiheuttaa sydänlihaksen tulehduksen.

Kaverini poika, kahden lapsen isä, kuoli sydänlihaksen tulehdukseen. Hän ajatteli vetämättömyytensä olevan vain laiskuutta ja pakotti itsensä pääsiäisen vapaapäivinä lenkkeilemään tavalliseen tapaan.

Älä tee miehen sairastamisesta valtataistelua.

Vierailija
7/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten on vaikea käsittää semmoista mitä vain miehillä on.

Voitashan me miehetkin kuukautisia vähätellä, että eihän ne ole mitään.

Vierailija
8/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Tärkein hoito on juoda riittävästi (ei alkoholia) ja levätä. Mikään kotityö ei ole niin kiireellinen, että sen tekemiseen pitää hätyyttää sairaana. Fyysinen rasitus voi aiheuttaa sydänlihaksen tulehduksen.

Kaverini poika, kahden lapsen isä, kuoli sydänlihaksen tulehdukseen. Hän ajatteli vetämättömyytensä olevan vain laiskuutta ja pakotti itsensä pääsiäisen vapaapäivinä lenkkeilemään tavalliseen tapaan.

Sama se tekeekö kotitöitä vai ei miehet ulisee sängystäkin käsin. Olisivat edes hiljaa. Kauheeta draamaa.

Vierailija
9/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehet ovat tuollaisia hauskinta on kun se flunssa kestää kuukaudesta toiseen. Naiset taas painaa 40 asteen kuumeessakin normi hommat.

Jaa jaa. Mulla on ollut kurkku kipeä tässä vähän aikaa ja nenäkin vuotanut, mutta ei se ole töissäkäyntiä estänyt

Vierailija
10/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/uutiset/3-8597135

Vieläkö vuonna 2020 joku nainen femspleinaa miesflunssasta? Sivistäkää itseänne edes joskus. 

Miesflunssa ei ole mikään vitsi, vaan todellinen ilmiö. 

Mulle rajut oireet ovat kuumetta 39-40 jäätävä kurkkukipu niin että ei pysty nielemään ja henki kulkee pers reiän kautta mutta miehille ne ovat lämpöä 37.1 vähän kurkku karhea ja kaks tippaa räkää. 

Vierailija
11/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex oli ihan hysteerinen kun sillä nousi lämpö 37 asteeseen. Se makasi sängyssä aivan toimintakyvyttömänä ja uupuneena :D 

En ole mies vaan nainen, mutta kyllä minäkin olen täysin sairas ja toimintakyvytön jos lämpö kohoaa edes 37 tienoille. Se on yksilökohtaista.

Vierailija
12/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole mies vaan nainen, mutta kyllä minäkin olen täysin sairas ja toimintakyvytön jos lämpö kohoaa edes 37 tienoille. Se on yksilökohtaista.

Olisikohan sitten jossain ihan muualla vika kun naisella voi olla kuukautisten aikaan ylikin 37 lämpöä ja se on ihan normaalia.

Vierailija
13/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Sama se tekeekö kotitöitä vai ei miehet ulisee sängystäkin käsin. Olisivat edes hiljaa. Kauheeta draamaa.

Etkö osaa seurustella muiden kuin neitien kanssa?

Jos on kuumeessa janiinpaljon vetämätön olo, että haluaa maata sängyssä, eniten ketuttaa se, että joku pyörii ympärillä hössöttämässä, passaamassa ja kyselemässä vointia. Helvetin kotileikki.

Silloin fiilis on huutaa "ski in to the vagina" eli "suksi vitt..n!"

Et kai vain ole se uliulitäti?

Vierailija
14/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesflunssaan auttaa imuhoito. Anna ap miehellesi apua ja voita flunssa. 

Vierailija
15/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että mies nauttii siitä flunssasta? Se on kiva jos sinulla flunssa ei aiheuta mitään mutta itse voin sanoa että flunssa voi viedä todellakin toimintakyvyn. Olisiko sinusta pilkkaamisen aihetta jos sinä flunssaisena tuntisit ettet jaksa nostaa lyijykynääkään, saati sitten työskennellä?

Vierailija
16/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette rumia läskejä rupikonnia koko akkalauma.

Vierailija
17/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, 37,5 on sellainen lämpö että en meinaa päästä sängystä ylös. 38 jo särkee jokaista solua ja mm. munuaiset kuin tulessa. En todellakaan liikuta sormeanikaan siinä tilassa. Jos olisi puoliso ja hän olisi kipeä, en vaatisi häntäkään kestämään urheasti. Päinvastoin hyvä jos malttaa kipeänä oikeasti levätä.

Vierailija
18/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuume ei vie toimintakykyä mutta laittaa pään sekaisin. Puhun mitä sattuu ja unohtelen asioita jos kuumetta on 38 astetta tai enemmän. Ex vaimo voisi todistaa että olen kuumeisena puhunut ihmisille keitä ei ollut paikalla. Olin vielä kysellyt mihin ne yhtäkkiä katosivat? Kuumeisena en meinannut millään uskoa että kuvittelin kaiken.

Vierailija
19/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies ei kärsi miesflunssasta. Hän saattaa tulla töistä kotiin ja sanoa, että onpa vetämätön olo. Yleensä käsken hänen laittaa mittarin kainaloon ja kuumetta onki 38 astetta. Miehelle pitää myös aina sanoa, että nyt pitää levätä.

Isä taas oli toista maata. Jos elohopeakuumemittari ei näyttänyt kuumetta, se oli kuulemma rikki. Äiti ei puolestaan saanut sairastaa ollenkaan, muuten isä suuttui.

Vierailija
20/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse yleensä aika stoialainen ja säälimätön itseäni kohtaan. Mielenkiintoista kuulla, että miehet noin yleensä valittaisivat sairastelujaan naisia enemmän. Usein ongelmana nimenomaan on, että miehet eivät mene lääkäriin ja vähättelevät fyysisiä ja henkisiä oireitaan.

Jos miehet valittavat, niin he saavat osaksensa pilkkaa (naisilta). Ja kun eivät avaudu tunteistaan ja tuntemuksistaan, niin kyseessä on toksinen maskuliinisuus. Sitten vielä ihmetellään, mistä käyttäytymismallit kumpuaa... Lisäksi on todettu, että jotkut sairaudet ovat oikeasti rankempia miehillä. Esim Espanjan tauti tappoi suhteettoman paljon nuoria miehiä.

Mukava huomata, että omat poikani eivät ole omaksuneet näitä perinteisen miehen käyttäytymismallejani, vaan käyttäytyvät juuri niin neitimäisesti kun haluavat ja valittavat sekä pillittävät kun siltä tuntuu. Tästä on hyvä jatkaa