En jaksa enää mun miehen miesflunssia
"Vähän on olotila huono ja kurkku tuntuu vähän kipeältä" ja sitten on ihan toimintakyvytön. Ei nuhaa, ei kuumetta, ei mitään. Koronatesti negatiivinen. Pitää kyllä työstään, mutta kun olotila on vähän huono, ei voi tehdä töitä ja makoilee vain tai katsoo telkkaria. Veriarvotkin hänellä on hyvät.
Itse pystyn kovassakin nuhassa ja pienessä kuumeessa olemaan ylhäällä ja tekemään töitä, toki lepään normaalia enemmän ja en riehu, yleensä paranenkin nopeasti. 39 asteen kuume alkaa kaataa sänkyyn, mutta kyllä sillionkin jaksan tiskikoneen täyttää ja tehdä itselleni ruokaa.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Pitänee jatkaa naisten kuukautisten vähättelyä ihan yhtä pitkään, kun naiset vähättelevät tiedemaailmankin tunnustamaa miesflunssaa, joka on ihan aito ilmiö.
Tässä ärsyttää se, että ei naisella ole oikeutta jäädä sohvan pohjalle nyyhkyttämään, vaikka olisi kova kuume ja pää kainalossa, tai kovat kuukautiskivut. Silti pitää hoitaa lapset, tehdä ruoat ja kotityöt, aivan sama mitkä tuskat on päällä. Mies sen sijaan luovuttaa heti ja kellahtaa petiin valittamaan, kun pikkurillistä katkeaa kynsi. Itse joudun vetämään roppakaupalla särkylääkkeitä, jotta pysyn toimintakykyisenä, kun kuukautiset alkavat. Miesten pitäisi ottaa sama asenne.
Eli ota sitä Buranaa ja hoida hommasi, mies!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitänee jatkaa naisten kuukautisten vähättelyä ihan yhtä pitkään, kun naiset vähättelevät tiedemaailmankin tunnustamaa miesflunssaa, joka on ihan aito ilmiö.
Tässä ärsyttää se, että ei naisella ole oikeutta jäädä sohvan pohjalle nyyhkyttämään, vaikka olisi kova kuume ja pää kainalossa, tai kovat kuukautiskivut. Silti pitää hoitaa lapset, tehdä ruoat ja kotityöt, aivan sama mitkä tuskat on päällä. Mies sen sijaan luovuttaa heti ja kellahtaa petiin valittamaan, kun pikkurillistä katkeaa kynsi. Itse joudun vetämään roppakaupalla särkylääkkeitä, jotta pysyn toimintakykyisenä, kun kuukautiset alkavat. Miesten pitäisi ottaa sama asenne.
Saatko sinä kuukautisistasi sydänlihastulehduksen? Onko naisten mainostama naisten korkea kipukynnys pelkkää valhetta?
En tienykkää, et meille miehille o ihka oma flunssa. :D Eli siis flunssa, joka ei olevinaa oo flunssa? :) Aina oppii uutta! M25
Tiedoksi vaan, että tämä miesflunssailu voi iän myötä myös pahentua! Mun mies on alusta lähtien miesflunssailija. Täysin työkyvytön, jos on vähän kurkkukipua tai nuhaa, mutta silti jaksaa kulkea perässä ja valittaa. Sanon aina, että jos on kipeä olo, niin sitten sänkyyn lepäämään ja juot paljon. Mutta ei se siellä sängyssä pysy, kun siellä on niin tylsää. (Eli ei ole kipeä oikeasti.)
Nyt vanhempana se on alkanut selittää, että sen kropan peruslämpötila on 36 astetta. Niinpä sitten kun se mittaa kuumeen ja se n 36.5 astetta, niin se onkin sitten kuumetta ja kauhea valitus taas. Ja siihen valitukseen pitäisi reagoida ihan koko ajan, muuten se taas seuraa levottomana perässä kuin koiranpentu.
Hämmentävää, kun se muutoin on ihan fiksu mies ja mukava ihminen ja hyvä kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, 37,5 on sellainen lämpö että en meinaa päästä sängystä ylös. 38 jo särkee jokaista solua ja mm. munuaiset kuin tulessa. En todellakaan liikuta sormeanikaan siinä tilassa. Jos olisi puoliso ja hän olisi kipeä, en vaatisi häntäkään kestämään urheasti. Päinvastoin hyvä jos malttaa kipeänä oikeasti levätä.
37,5 ei ole lämpöä. Mulla on aina yli 37.
Naisella ei ole oikeutta...? Nainen ottaa sen oikeuden, ei ole sen kummempi juttu. Ja olen itsekin nainen. Ikinä ei ole tullut eteen sellaista tilannetta, että tarvitsisi sairaana tehdä jotain, kun se nyt vaan on naisena pakko. Ei ole.
Olen myös sitä laatua, jolla 37 astetta kaataa sängynpohjalle, kun normaalisti lämpö on 35,5. "Oikeassa" kuumeessa, eli 38 astetta ja yli, olen ollut viimeksi varmaan 30 v. sitten. Joten, jos lämpö nousee vähänkin, sairastan ilman tunnontuskia.
Joo, nuo on niin hauskoja! Muistan kerran, kun miehellä oli just joku 37.1 "kuumetta", ja minun olisi pitänyt hakea auto tallista 20 metrin päästä oven eteen, kun miehellä oli "heikko olo" :D Ja aina kolmen flunssapäivän jälkeen pohdintaa pitäisikö mennä lääkärille "kuunteluttamaan keuhkoja". Onneksi lasten syntymän jälkeen tuollainen typerehtiminen on vähän vähentynyt.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi vaan, että tämä miesflunssailu voi iän myötä myös pahentua! Mun mies on alusta lähtien miesflunssailija. Täysin työkyvytön, jos on vähän kurkkukipua tai nuhaa, mutta silti jaksaa kulkea perässä ja valittaa. Sanon aina, että jos on kipeä olo, niin sitten sänkyyn lepäämään ja juot paljon. Mutta ei se siellä sängyssä pysy, kun siellä on niin tylsää. (Eli ei ole kipeä oikeasti.)
Nyt vanhempana se on alkanut selittää, että sen kropan peruslämpötila on 36 astetta. Niinpä sitten kun se mittaa kuumeen ja se n 36.5 astetta, niin se onkin sitten kuumetta ja kauhea valitus taas. Ja siihen valitukseen pitäisi reagoida ihan koko ajan, muuten se taas seuraa levottomana perässä kuin koiranpentu.
Hämmentävää, kun se muutoin on ihan fiksu mies ja mukava ihminen ja hyvä kumppani.
Luulisi jo varttuneemman naisen edes haluavan sivistää itseään, mutta ei näköjään.
Miesflunssa on aito ja tieteen todistama ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teet hommia kipeänä? Kuoleeko sun lapset nälkään, jos joudut vaikka sairaalaan? Minkälaisen tollon kanssa oot oikeen lisääntyny?
Vierailija kirjoitti:
Joo, nuo on niin hauskoja! Muistan kerran, kun miehellä oli just joku 37.1 "kuumetta", ja minun olisi pitänyt hakea auto tallista 20 metrin päästä oven eteen, kun miehellä oli "heikko olo" :D Ja aina kolmen flunssapäivän jälkeen pohdintaa pitäisikö mennä lääkärille "kuunteluttamaan keuhkoja". Onneksi lasten syntymän jälkeen tuollainen typerehtiminen on vähän vähentynyt.
Kannattaisi sinunkin googlettaa aiheesta, kun olet noin tietämätön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tutkimuksen, johon artikkelissa viitattiin, mutta jos itse olen esim. oksennustaudissa hoitanut pari pikkulasta, niin miehen kitinä "rajummista oireista" jossain pikku kurkkukivussa ei sympatiaa herätä. Kuten ketjussa monesti on sanottu, sairastakaa suu kiinni ja mankumatta, niin saatte olla siellä sängyssä kyllä rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Naiset taas painaa 40 asteen kuumeessakin normi hommat.
Mutta rutisevat terveenäkin kaikesta jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tutkimuksen, johon artikkelissa viitattiin, mutta jos itse olen esim. oksennustaudissa hoitanut pari pikkulasta, niin miehen kitinä "rajummista oireista" jossain pikku kurkkukivussa ei sympatiaa herätä. Kuten ketjussa monesti on sanottu, sairastakaa suu kiinni ja mankumatta, niin saatte olla siellä sängyssä kyllä rauhassa.
Toki sinä olet viisaampi kuin tiedemaailman tutkijat.
Halveksitko miestäsi muutoinkin yhtä paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi jo varttuneemman naisen edes haluavan sivistää itseään, mutta ei näköjään.
Kylläpäs sulla on ristiretki meneillään. Onko niin vaikea myöntää, että joskus osa miehistä teeskentelee ja nynnyilee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs sulla on ristiretki meneillään. Onko niin vaikea myöntää, että joskus osa miehistä teeskentelee ja nynnyilee?
Itsepähän olet miehesi valinnut. Kertoo kaiken myös omasta tasostasi.
Meilläkin on miesflunssa kylässä aina aika ajoittain. Normitilanteessa (ei koronaa) itse hoidin flunssassa lapset, ruuat, kauppareissut yms. Miehellä kun kurkkua kutittaa niin istuu viltti ympärillä, kuumemittari kainalossa (siis koko ajan, vaikka mittaa minuutissa, mutta jos vaikka nousisi) ja valittaa. Ei siis kuumetta. Ei kykene mihinkään.
Nyt koronan aikana näitä on ollut noin kolme miesflunssaa ja tietysti pois töistä. Testit olleet negoja, mutta vkon ollut joka kerta sairaslomalla. Itse olen pysynyt terveenä, eli eivät ole tarttuneet vaikka mies "kuolemankielissä." Vetoaa joka kerta siihen, että tutkimusten mukaan miehet kärsivät pahemmista flunssista... 🙄 Se vaatii voimia laittaa astiat koneeseen.
Niin no kuukautisethan ei ole mikään vaiva se voitaneen tässä nyt todeta. Kuukautisista valittaminen saa loppua tähän.
M43
Tutkimuksilla on todettu, että miesflunssa on paljon ankarampi kuin naisten potema flunssa.
Jaksoin siivota vain suuren omakotitalon, kun kuumetta oli 41 astetta.
Miesflunssassa olisin kärsinyt paljon, paljon enemmän.
Kuukautiset eivät ole ongelma. Särkylääke huiviin ja peli jatkuu. Näin se meni omaishoitajana.
Puoliso on nuorena eläköitynyt kipupotilas. Ei muuten valita mistään flunssasta, koskaan.
up