Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa enää mun miehen miesflunssia

Vierailija
07.11.2020 |

"Vähän on olotila huono ja kurkku tuntuu vähän kipeältä" ja sitten on ihan toimintakyvytön. Ei nuhaa, ei kuumetta, ei mitään. Koronatesti negatiivinen. Pitää kyllä työstään, mutta kun olotila on vähän huono, ei voi tehdä töitä ja makoilee vain tai katsoo telkkaria. Veriarvotkin hänellä on hyvät.

Itse pystyn kovassakin nuhassa ja pienessä kuumeessa olemaan ylhäällä ja tekemään töitä, toki lepään normaalia enemmän ja en riehu, yleensä paranenkin nopeasti. 39 asteen kuume alkaa kaataa sänkyyn, mutta kyllä sillionkin jaksan tiskikoneen täyttää ja tehdä itselleni ruokaa.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin on miesflunssa kylässä aina aika ajoittain. Normitilanteessa (ei koronaa) itse hoidin flunssassa lapset, ruuat, kauppareissut yms. Miehellä kun kurkkua kutittaa niin istuu viltti ympärillä, kuumemittari kainalossa (siis koko ajan, vaikka mittaa minuutissa, mutta jos vaikka nousisi) ja valittaa. Ei siis kuumetta. Ei kykene mihinkään.

Nyt koronan aikana näitä on ollut noin kolme miesflunssaa ja tietysti pois töistä. Testit olleet negoja, mutta vkon ollut joka kerta sairaslomalla. Itse olen pysynyt terveenä, eli eivät ole tarttuneet vaikka mies "kuolemankielissä." Vetoaa joka kerta siihen, että tutkimusten mukaan miehet kärsivät pahemmista flunssista... 🙄 Se vaatii voimia laittaa astiat koneeseen.

Eli tiedemaailma on väärässä ja sinä miestensheimaajana oikeassa? 

Vierailija
42/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesflunssan oireet lähtee yhdellä tai kahdella oluella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimuksilla on todettu, että miesflunssa on paljon ankarampi kuin naisten potema flunssa. 

Jaksoin siivota vain suuren omakotitalon, kun kuumetta oli 41 astetta. 

Miesflunssassa olisin kärsinyt paljon, paljon enemmän.

Mitä järkeä siivota 41 asteen kuumeessa?

Vierailija
44/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimuksilla on todettu, että miesflunssa on paljon ankarampi kuin naisten potema flunssa. 

Miksi omakotitalo pitää siivota 41 asteen kuumeessa? Kerro ihan omin sanoin. (paskapuhettahan tämä tosin on) 

Vierailija
45/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom. HYVÄLLÄ oluella ei millään pirkka lagerilla.

Vierailija
46/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sille miesflunssaa potevalle sitten pitäisi tehdä, kun "kuumetta" on reilusti alle 37 astetta, otsa ei ole edes lämmin, ei ole kuumeinen eikä viluinen ja mies on ihan yhtä energinen kuin aina ennenkin? Olen vienyt sille sängyn viereen särkylääkettä ja juotavaa ja tehnyt sitä ruokaa, mitä se haluaa silloin syödä, laittanut dvd:n pyörimään ja niin edelleen. Silti se tosiaan seuraa koko ajan perässä ja valittaa kamalasta olostaan, vaikka mun pitäis tehdä etätöitä ja siinä sivussa hoitaa huusholli ja lapset. Ei oikeasti voi olla tuskallisen kipeä, jos jaksaa rampata jalkeilla koko päivän. Jos se miesflunssa oikeasti tuntuu niin tosi paljon pahemmalta kuin tavallinen flunssa, niin mitä sille sitten pitäisi tehdä? Maata vieressä koko päivä päätä silittämässä, töistä viis? Ymmärtäisin, jos se olisi edes prosentin verran paikallaan ja kipeän oloinen. Itse ainakin silloin kun olen kipeä, niin TUNTUU niin kipeältä että on pakko olla sängyssä ja nukkua tai ainakin torkkua kuumeisena läpi koko päivän.

Vierailija
47/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah lol. Älä lähde tuohon showhun mukaan yhtään.

On se jännä miten naiset hoitaa työnsä, kodin ja lapset kipeänä mutta miestä pitäisi palvoa kuin jumalaa kun nenä vuotaa.

Nuoruusvuosien ex-poikaystävä oli tässä mestari. Kun lämpö nousi yli 37 (huom. normaali ruumiinlämpö) niin mun olis pitänyt perua menoni ja istua sängyllä hänen vieressään ja tuoda vartin välein uusi viileä pyyhe hänen otsalleen. :D Hauskaa oli. Lähdin kavereiden kanssa kaljalle ja jätin miehen kuolemaan allergianuhaansa.

Vierailija
48/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidat miesflunssaa näin:

Jos mies kitisee heikoa oloa ja luulokipuja, käsken kuvittelemaan, että hänelle peräaukkoon työnnetään isoa vesimelonia ja kipu on sen mukainen. Tämä on, Kultaseni, perussynnytys ja meillä on 2 lasta.

Vierailija
49/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

palstan typerimmät naiset taas ketjussa. lukekaa tiedemiesten tutkimuksia, ja tulkaa sen jälkeen vähättelemään. 

Vierailija
50/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BSH!

Vierailija
51/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

palstan typerimmät naiset taas ketjussa. lukekaa tiedemiesten tutkimuksia, ja tulkaa sen jälkeen vähättelemään. 

Lue itse. Se tutkimus on yksi maailman historian eniten väärinymmärretyistä tutkimuksista.

51

Vierailija
52/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesflunssa lakkaa vaivaamasta ja paranee hetkessä, kun joku kaveri soittaa ja pyytää lähtemään kaljalle tai saunailtaan.

Vierailija
53/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ruumiinlämpö ei ole 37

Vierailija
54/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex oli ihan hysteerinen kun sillä nousi lämpö 37 asteeseen. Se makasi sängyssä aivan toimintakyvyttömänä ja uupuneena :D 

Oma puolisoni mittailee hysteerisesti kuumetta kun on vähänkin nuhainen, välillä on mielestään kuumeinen ja välillä on "alilämpöä".

Vierailija
55/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali ruumiinlämpö ei ole 37

Kyllä on, ihmislajilla.

Vierailija
56/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt olevani kipeä. Ihmettelin, miksi väsytti.

Kuntosalilla treenasin 39,5 asteen kuumeessa ja kummastelin uupunutta oloa.

Ei kuume nitistä kaikkia.

Vaikeaa miesflunssaa en ole onneksi kokenut.

Vierailija
57/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehet ovat tuollaisia hauskinta on kun se flunssa kestää kuukaudesta toiseen. Naiset taas painaa 40 asteen kuumeessakin normi hommat.

En ikinä painaisi normihommia 40 asteen kuumeessa. Olisin vainaja jos yrittäisin. Jo 37 tuntuu, kun lämpöni alhaisempi normaalisti. En ikinä olisi fyysisesti raskaassa työssäni flunssassakaan, ilman kuumetta.

Älkää vähätelkö sairautta.

N41

Vierailija
58/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä tuo mies on jaksanut jotain tietokoneella värkätä omia hommiaan ja käydä jopa hakemassa itselleen pizzan, mutta etätöitäkään ei jaksanut tehdä alkuviikosta, kun oli niin kipeä. Ei vaan näy mitenkään, ei nuhaa, ei kuumetta, ei mitään. Miesflunssassa se jaksaminen on valikoivaa. Uskon, että kurkku hänellä on ollut kipeä se riittää saikkuun hänellä. Itselläkin on ollut kurkku kipeä ja olen ottanut vähän rennommin, mutta en ole toimintakyvytyön. Itseäni ärsyttää nimenomaan tuo valittaminen oooh-oooh, voi-juma jota jatkuu aamusta iltaan, jos on hereillä. Ei se sillä parane. Ap. 

Vierailija
59/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt olevani kipeä. Ihmettelin, miksi väsytti.

Kuntosalilla treenasin 39,5 asteen kuumeessa ja kummastelin uupunutta oloa.

Ei kuume nitistä kaikkia.

Vaikeaa miesflunssaa en ole onneksi kokenut.

Sama. Viimeksi kun olin kuumeessa (7 v sitten) olin lähdössä kaverin kanssa viettämään lauantai-iltaa. Sitä ennen kävin piipahtamassa vanhempien luona ja äiti sanoi heti oven avauttuaan että silmistä näkee kuumeen, et lähde tänään mihinkään. Lämpö oli 39.5. Olo oli vähän väsynyt mutta niin se on usein muutenkin.

51

Vierailija
60/86 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pari vuotta sitten sairastuimme molemmat samaan aikaan, lievää flunssaa ja kuumetta molemmilla noin 38. Itselläni särki päätä ihan jumalattomasti, en pystynyt liikuttamaan silmiä tai päätä, en nukkumaan tms. Miehellä vain kuumetta ja nuhaa.

Lähdettiin sitten lääkäriin molemmat, toinen pääsi toiselle lääkärille ja toinen toiselle. Itsellä todettiin korvatulehdus molemmissa korvissa ja joku otsaontelontulehdus ja määrättiin antibiootit ja kipulääkkeet. Mieheltä ei löydetty mitään, eikä määrätty mitään lääkkeitä. Hän sitten oli minulle hieman katkera kun sain antibiootit ja jonotti samointein uudestaan lääkäriin kun hänkin tahtoo niitä lääkkeitä...