Voi kökkö. Mies sai potkut töistä :/
Kriisi päällä, mies joutuu työttömäksi, mitä nyt eteen?! En osaa ajatella mitään, olen aivan shokissa.
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 23:28"]
Kyllä irtisanominen yt tilanteessa on potkut. Mitä muuta ne on? Nimimerkki vierestä vietiin, mutta omatyöpaikka säillyi.
[/quote]
No, toivotaan, että seuraavalla kerralla fiskaalinen päätös osuus sitten kohdalle. Kuulostat juuri sellaiselta, jolla olisi hiukan oppimista erinäisissä asioissa.
No ei sen palkkatulotkaan nyt ihan seinään lopu. Irtisanomisaika ja lomat tulee palkkaa ihan normaalisti. Sitten toivottavasti ansiosidonnaista ja uusi duuni.
Rauhoitu nyt.
On kyllä yllättävä uutinen näinä aikoina. Olette varmasti varautuneet, että hyvä ajat eivät ole ikuisiksi ajoiksi ansaittua. Olette ottaneen huomioon esim. asuntolainaa ottaessanne, miten pärjäätte jos tulonne laskevat, jos toinen sairastuu, jää työttömäksi tai kuolee. Elämässä, kun ei sitä ennustettavuutta ei ole, kuten me aikuisina ihmisinä tiedämme. Hyvää kevättä teille!
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 23:28"]
Kyllä irtisanominen yt tilanteessa on potkut. Mitä muuta ne on? Nimimerkki vierestä vietiin, mutta omatyöpaikka säillyi.
[/quote]
No mutta jos potkut tulevat yt-neuvottelujen kautta, niin ei kai tuo silloin voi olla iso shokki itselle tai perheellekkään? Itse olen myös parit yt:t käynyt läpi. Neuvottelujen alkaminen näytti kyllä tulevan shokkina joillekin, vaikka toisella kerralla yksikön lakkauttamisesta huhuttiin vuosi ennen kuin henkilöstö sai asiasta tietää, ja pääluottamusmies lähetti ennen kesälomakauden alkua viestiä, jossa vihjaili yt-neuvottelujen olevan tulossa vilkkaimman lomakauden jälkeen.
Jos taas potkut tulevat henkilökohtaisesti jonkun väitetynkin väärinkäytöksen seurauksena, niin missään nimessä ei pidä itse irtisanoutua, vaikka työnantaja kuinka esittäisi tämän olevan irtisanoutuvan edun, koska silloinhan päälle pätkähtää karenssi, vaan vaatia kirjallinen irtisanominen työnantajalta. Kyllä, tämän luulisi olevan itsestään selvää, mutta niinpä vain tässä taannoin eräs ystäväni oli sopinut asiasta suullisesti lähiesimiehensä kanssa, joka sitten myöhemmin väitti kaverin irtisanoutuneen itse.
...