Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntosalimimmit 40+

Vierailija
06.11.2020 |

Kyllä on vähän varttuneemmat naiset upean näköisiä kun pitävät huolta kropastaan. Salilla näkee välillä todella upeita 40-60 v naisia joilla on kroppa timmissä. Turha väittää, että naiset jotenkin rupsahtaisivat. Pysyvät hyvässä kunnossa pitkään kunhan viitsivät nähdä asian eteen hiukan vaivaa. Tuollaisen viisikymppisen kun saisi niin en vaihtaisi edes kahteen kaksvitoseen. M49v

Kommentit (170)

Vierailija
61/170 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan varma, että olet nähnyt yli nelikymppisiä naisia? Entä jos ne olivatkin 20-30-vuotiaita, mutta ovat ennenaikaisesti rupsahtaneet fitnessharrastuksen takia?

Olen ja ei, eivät ole.

Vierailija
62/170 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta aika plusmiinusnolla-hommaa kuluttaa elämästään tuhoton osa salilla ähkimiseen, missä vaan nostellaan jotain painavia mönttejä. Tehdään sen takia että pysyisi terveenä ja eläisi pitempään, mutta mikä järki kun se aika on sitten muusta elämästä pois. Ennemmin mätän sohvalla sipsejä nauttien elämästä ja kuolen vaikka 60v kuin että ähkin salilla säännöllisesti elämästäni 20v ja kuolen 80veenä.

Siksi koska se salilla ähkiminen on mukavaa ja siitä tulee todella hyvä fiilis. Niistä sipseistä taas tulee paska olo. Suosittelen kokeilemaan että tiedät mistä puhut.

Minut liikunta tekee vain väsyneeksi ja pahantuuliseksi.

En ole koskaan ymmärtänyt sitä"hyvää oloa" mikä tulee liikunnasta. No ei tule!

Ei kaikille tulekaan mutta silti kannattaa harrastaa liikuntaa. Sitäpaitsi ei se useinkaan heti tule, pitkäjänteistä touhua kuten yleensä kaikki itsensä kehittäminen on ja jos toinen vaihtoehto on nuorena kuoleminen niin ainakaan omalla kohdalla valinta on helppo vaikka välillä se treenaaminen v**uttaakin.

Pääsisikin jo pois!

Elämällä ei ole enää mitään annettavaa näin vanhalle. Elämäni ainoa ilo on syöminen.

N35 ja 98kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/170 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tavoite olla 40v paremmassa kunnossa kuin mitä oli parikymppisenä. Ketä varten? Omaa itseäni, koska itsensä ylittämisestä tulee niin hyvä olo. En tosin treenaa salilla,vaan kehonpainoilla kotona. Uskoisin että suurin osa naisista tekee treeniä oman hyvinvoinnin takia, eikä minkään miesten katseiden. Nuoremmat naiset saattavat sellaista enemmän kaivata.

Turhaan, ei se sen vanhaa naamaa pelasta. Ehkä pussi päässä panis.

Tuskin pääset panemaan. Ketään.

Vierailija
64/170 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan varma, että olet nähnyt yli nelikymppisiä naisia? Entä jos ne olivatkin 20-30-vuotiaita, mutta ovat ennenaikaisesti rupsahtaneet fitnessharrastuksen takia?

Totta. Koko keskustelu on muutenkin täysin epä-älyllinen, kun osa niistä hottiksista saattaa ollakin 40+ (tosin ehkä harvempi) ja osa korpuista ja tädeistä jopa alle kolmekymppisiä. Ap vain perustaa mielipiteensä ennakkoluuloille.

Se, että joku nainen ei sytytä, kertoo vain hänen omista rajoitteistaan. Yleensä riittää se, että saa sen yhdenkin jallitettua omakseen. Miksi kaikenikäisten naisten pitäisi miellyttää aivan kaikkia miehiä sänkykamarimielessä? Eikö se yksi oma kumppani riitä puolin ja toisinkin? Jos saa piparia kotosalla, niin huomio kiinnittyy muuhunkin kuin vieraiden naisten haukkumiseen.

Vierailija
65/170 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Koko keskustelu on muutenkin täysin epä-älyllinen, kun osa niistä hottiksista saattaa ollakin 40+ (tosin ehkä harvempi) ja osa korpuista ja tädeistä jopa alle kolmekymppisiä. Ap vain perustaa mielipiteensä ennakkoluuloille.

Se, että joku nainen ei sytytä, kertoo vain hänen omista rajoitteistaan. Yleensä riittää se, että saa sen yhdenkin jallitettua omakseen. Miksi kaikenikäisten naisten pitäisi miellyttää aivan kaikkia miehiä sänkykamarimielessä? Eikö se yksi oma kumppani riitä puolin ja toisinkin? Jos saa piparia kotosalla, niin huomio kiinnittyy muuhunkin kuin vieraiden naisten haukkumiseen.

Olet väärässä, näkemys ei perustu ennakkoluuloille. Olen jutellut monen kanssa ja ikä on tullut puheeksi monenkin kanssa. Heidän omissa puheissaan tietysti. Herrasmiehenä en naisten ikiä kysele. Siitä, että joku nainen ei sytytä en puhunut mitään. Puhuin osasta sellaisia naisia jotka sytyttävät. Oliko sänkykamarista mielestäsi jotain siis mainittu tuossa aloituksessani? Ei siinä ketään myöskään haukuttu. Kannattaa lukea uudestaan niin monta kertaa, että ymmärrät lukemasi ennen tunnekuohussa kommentointia. AP

Vierailija
66/170 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä tilanne muilla saleilla on mutta siellä missä itse käyn niin tässä ikäryhmässä olevia naisia on selvästi vähemmän kuin saman ikäisiä miehiä. Nuorisossa tilanne on taas päinvastoin.

Vierailija
67/170 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä tilanne muilla saleilla on mutta siellä missä itse käyn niin tässä ikäryhmässä olevia naisia on selvästi vähemmän kuin saman ikäisiä miehiä. Nuorisossa tilanne on taas päinvastoin.

Niin, miksi yli nelikymppiset naiset ei treenaa enemmän?

Vierailija
68/170 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä totta. Monet 40+ naiset puhuu tyylillä "KAIKKI naiset lihoo nelikymppisenä, sitä ei voi välttää!" mikä näin 23v naisena ajatuksena vähän hirvittää. Sitten tuleekin vastaan niitä 40+ naisia, jotka oikeasti harrastavat liikuntaa ja pitävät nimenomaan huolta lihaskunnosta. Siksihän monet siinä lihoo kun lihaskunto on mennyt alamäkeen kolmekymppisestä asti mutta silti syödään yhtä paljon kuin ennen. Lihaksista huolehtimalla pysyy paino normaalina ja ennen kaikkea pysyy paljon pidempään hyvinvoivana, virkeänä ja aktiivisena. Yksi lukion opettajistani oli tällainen 40+ monilapsinen nainen, joka harrasti maratoneja, hänellä oli aina vetreä, nuorekas ja aurinkoinen olemus. Tuollaiset naiset kyllä inspiroivat ja antavat hyvän muistutuksen, ettei elämänvoima lopu kun täyttää 40 jos siitä jaksaa huolehtia!

Vierailija
69/170 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä totta. Monet 40+ naiset puhuu tyylillä "KAIKKI naiset lihoo nelikymppisenä, sitä ei voi välttää!" mikä näin 23v naisena ajatuksena vähän hirvittää. Sitten tuleekin vastaan niitä 40+ naisia, jotka oikeasti harrastavat liikuntaa ja pitävät nimenomaan huolta lihaskunnosta. Siksihän monet siinä lihoo kun lihaskunto on mennyt alamäkeen kolmekymppisestä asti mutta silti syödään yhtä paljon kuin ennen. Lihaksista huolehtimalla pysyy paino normaalina ja ennen kaikkea pysyy paljon pidempään hyvinvoivana, virkeänä ja aktiivisena. Yksi lukion opettajistani oli tällainen 40+ monilapsinen nainen, joka harrasti maratoneja, hänellä oli aina vetreä, nuorekas ja aurinkoinen olemus. Tuollaiset naiset kyllä inspiroivat ja antavat hyvän muistutuksen, ettei elämänvoima lopu kun täyttää 40 jos siitä jaksaa huolehtia!

Mitä vi tun väliä, jos naama on vanha? N 35v

Vierailija
70/170 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntasuositusten mukaan lihaskuntotreeniä pitää olla sitä enemmän mitä enemmän ikää. Yli 50 vuotiailla suhde puolet ja puolet lihaskuntoharjoittelua ja aerobista. 

Itse saan suoranaista mielihyvää siitä kun kroppaa käyttää ja rasittaa. Ilman, että täytyy vetää mihinkään endorfiinirääkkeihin. Bonuksena tulee ulkonäköä ja terveyttä. Jotenkin säälittää ihmiset, jotka eivät tätä ole löytäneet.

Vierailija
71/170 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta aika plusmiinusnolla-hommaa kuluttaa elämästään tuhoton osa salilla ähkimiseen, missä vaan nostellaan jotain painavia mönttejä. Tehdään sen takia että pysyisi terveenä ja eläisi pitempään, mutta mikä järki kun se aika on sitten muusta elämästä pois. Ennemmin mätän sohvalla sipsejä nauttien elämästä ja kuolen vaikka 60v kuin että ähkin salilla säännöllisesti elämästäni 20v ja kuolen 80veenä.

Hmm. Itse ainakin olen saanut saliharrastuksesta niin paljon lisää energisyyttä, että kokonaisvaikutus elämänlaatuun on reippaasti plusssan puolella silti, vaikka itse saliharjoittelu nyt onkin sitä hikistä ähinää ja puhinaa. Sen jälkeen on kuitenkin ihan mielettömän hyvä olo ja energisyyden tunne seuraavanakin päivänä. Ei edes halua röhnöttää jossain sohvalla katsomassa realitymaratonia TLC:ltä, mitä ennen tein ihan silkan väsymyksen takia.

Minä taas en saa salilla käymisestä yhtään energiaa. Päinvastoin, olen aivan poikki sen jälkeen. Välillä, ehkä kolmen kuukauden välein, pidän kokonaisen viikon tai puolitoista kokonaan vapaata, kun keho tuntuu väsyvän aivan liikaa.

Pidän siis salilla käymisestä itsestään, painoista ja siitä hetkestä, kun pitää ponnistella, mutta mitään lisäenergiaa elämään en siitä saa. 

Tuollainen on varhaisempia merkkejä ylikuntotilan kehittymisestä. Jos treenin jälkeen ei parissa tunnissa ole virkeä ja energinen olo, niin treeni on ollut liian raskas. Jos tuntuu siltä, että toipuminen pitkittyy, kertoo se kehittyvästä ylikuntotilasta. Kannattaa pitää vaikka parin kuukaudenkin tauko salin kanssa ja käydä vaikka 2-3 kertaa viikossa kävelyllä.

Minulta kaikki liikunta vie voimia. Ihan siis lapsesta asti olen jo reagoinut niin. Jos lapsena pelasin jalkapalloa tunnin, seuraavat pari tuntia makasin sohvalla. Tai jos käyn kävelyllä, olo on nuutunut sen jälkeen. Olen vain sellainen, joka väsyy helposti. 

Minä olin juuri kuvailemasi kaltainen nuorena. Tulin kuntoilusta sairaaksi, enkä ymmärtänyt, miten muut saa siitä hyvän olon. Kävelylenkin jälkeen pari päivää kipeä ja todella väsynyt olo. Syyksi paljastui kilpirauhasen vajaatoiminta. Kun sain lääkityksen ja arvot kohdilleen, tapahtui tässäkin asiassa muutos. Nykyään rakastan liikkumista, en voisi elää ilman sitä.

Vierailija
72/170 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 47v nainen ja elämäni kunnossa. Todella mahtavaa, kun on hyvä ryhti, voimakas ja lihaksikas keho ja energiaa vaikka mihin. Käyn salilla 5krt/ vko + hyötyliikunta päälle ja joka ikinen kerta olen onnellinen, kun olen taas päässyt liikkumaan. Aivan mahtava olo jälkeenpäin. Toivon että saan jatkaa tätä elämäntyyliä vielä kauan.

Minä liikun siksi, että saan purettua vaativan työni stressiä, vältän istumatyön haitalliset terveysvaikutukset (muuten olisi kipeä selkä), haluan mahdollisimman pitkät, terveet ja itsenäiset vanhuudenpäivät sekä voimakkaan ja energisen olon. Mahdollisesti vältän monet sairaudet, vaihdevuosioireet ja masentuneen mielen.

Minulle on aivan sama pitääkö joku jonne minua ”pantavan” näköisenä vai ei. Vilkuiluista, tuijotteluista ja perään katsomisista päätellen kelpaisin kyllä monen ikäisille. Saattaa olla, että heistä moni ei tajua ikääni.

Vierailija
73/170 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla joku helppo kuntosaliohjelma käytössä? Katselin täältä https://saliohjelma.info/kuntosaliohjelma-aloittelijalle tätä aloittelijan kuntosaliohjelmaa, mutta vaikuttaa ehkä silti liian haastavalta :D

Vierailija
74/170 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vi tun väliä, jos naama on vanha? N 35v

Mitä väliä ikääntyneellä naamalla, jos oma vointi on hyvä ja energinen? Ainakin itselleni liikunnan pääpointti on se, että se parantaa omaa oloani kehossani. Ulkonäkö on sivuseikka. Liikunta myös tuntuu huomattavasti mielekkäämmältä, kun ajattelen "nyt kun käyn lenkillä niin ei tule päänsärkyä illalla / joogaan niin selkäkivut helpottaa" enkä "nyt jos rääkkään itseäni joka päivä kuukausien ajan niin ehkä näytän vähän enemmän siltä fitnessmallilta"

Vierailija
75/170 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joskus näkee sellasia punttimammoja, että huhhuh. Ei haittaa vaikka olisi vähän uurteita silmäkulmissa ;)

Vierailija
76/170 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa harrastusryhmässä on tällaisia kovassa tikissä olevia aikuisia naisia! Timmit trikoopakarat, litteät vatsat, hoikat treenatut sääret jne.  Ikää 40-50v, varmasti osa kiireisiä perheenäitejä, mutta niinpä vaan ahkerasti rehkivät ja hyvältä näyttää jälki <3

Vierailija
77/170 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla joku helppo kuntosaliohjelma käytössä? Katselin täältä https://saliohjelma.info/kuntosaliohjelma-aloittelijalle tätä aloittelijan kuntosaliohjelmaa, mutta vaikuttaa ehkä silti liian haastavalta :D

Pitääkö kaiken olla helppoa että pystyy tekemään? Et ole ehkä sisäistänyt ideaa, sen kuuluu olla kuormittavaa, ei siitä muuten mitään hyötyä ole.

Vierailija
78/170 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40 v. ja jotenkin en tykkää tulla niputetuksi yhteen 60 v.:den kanssa samassa lauseessa. Olemme eri aikakautta.

Vierailija
79/170 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä sitä näin naisena alkaa miettiä asioita myös muuta kautta kuin mistä miehet pitää tai miten pantavan näköinen on.

Vierailija
80/170 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 45 vuotias siro ja hoikka nainen, käyn kuntosalilla 5 krt viikossa. Minulla on palkattu PT jonka kanssa urheilen 2 krt viikossa, sen lisäksi teen voimaharjoittelua ja aerobista, kehonhuoltoa.

Harrastan Pilatesta, salia, aerobista. Urheilen monipuolisesti ja syön terveellisesti. Rasvaprosentttini on 22% mutta en ole mikään kuiva rusina, kuten täällä väitetään nelikymppisistä salilla kävijöistä. Olen hoikka mutta muodokas (DD-kupin rinnat ja treenattu peppu).

Näen jatkuvasti todella kauniita +40 v urheilusaleilla.

Ovat hyvinvoivia, hoikkia ja treenattuja. Terveet elintavat näkyvät ja usein myös naiset ovat terveellä tavalla itsevarmoja. Hyvä kuntoisuus luo itseluottamusta.

Itse esim jaksan juosta 10 km ja saan spagaatin. Keski-ikäinen ei ole mikään ikäloppu! Hyvä kunto tekee kehon terveelliseksi ja toimivaksi. Mikään ei roiku, iho hehkuu ja se terveys näkyy selkeästi ulospäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän