Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun äidin rakkaus loppuu lapseen?

Vierailija
22.02.2014 |

Onko se edes mahdollista? että vanhemmat lakkaa välittämästä ja rakastamasta lastaan ja harjoittaa esim. sitä kohtaan henkistä väkivaltaa? pitää kotona vankina? katkomalla kierolla tavalla elämässä siltoja poikki. sulkee puhelinliittymät ettei saa yhteyttä ulkomaailmaan yms?

Eilen minulle taas suututtiin yhtäkkiä ja alettiin vittuilemaan ihan ilman syytä, kun isä oli juonut kaljaa ja oli kännissä. Sillä oli oikein sellanen vittumainen ilme naamalla ja puhu mulle vittuilen. Sai taas miettiä että mitä oikein olen tehnyt... sitä ennen oli ihan normaalisti ja oli kivaa. Tänä päivänä jatku tuo sama homma, kumpikaan vanhemmista ei puhu mulle taas yhtään mitään tai sitten kommentit on vaan jotain hyvin negatiivistä "älä tiputa sitä tietokonetta!" tai muuta paskaa... ja en muuten kertaakaan ole tiputtanut tätä konetta.

Taisi eilen alkaa tuo isän vittuilu siitä kun huomasi että googlettelin netistä opiskelupaikkoja. Kun minä en saisi ilmeisesti menestyä, se suuttuu siitä heti. Jos minusta tulisi onneton siivooja, sitten hän olisi tyytyväinen. Koska hän ite painaa työtä paskalla palkalla tehtaalla ja äiti on työtön, niin minäkään en saisi sitten menestyä ja mun tulisi myös olla onneton, jotta vanhempani voisivat olla onnellisia kun olisin aina vähän niitä huonommassa asemassa ja ehkä apua pyytämässä tai en ainakaan yläpuolella. Ei tunnu kivalta, kun ei voi vapautuneesti kotona kertoa: että minä haluaisin lähteä opiskelemaan sitä tai tätä. Kun vaistoaa ja haistaa, että täällä on heti kielteinen ilmapiiri. Saa pelätä sitä kertomista.

Olen tosi rikki ja väsynyt tähän kaikkeen. Minulla ei ole edes siskoja tai veljiä ja jos olisi.. en haluaisi edes kuvitella miten huonossa jamassa nekin olisi kun olisi syntyneet tähän perheeseen. Isä on mm. kommentoinut joskus että jos olisin poika, hän olisi kasvattanut minut aivan toisella tavalla. Esim. väkivalta on sillon isän mielestä hyväksyttyä. Tukiverkostoni ovat siis tosi huonot, minulla ei oikeasti ole KETÄÄN kehen voisin turvautua. En taida jaksaa yksin enää...

Olen hyvin katkera ja nyt tietysti tämä kaikki on kääntynyt niin päin, että minua syyllistetään siitä että tämä perhe on tämmönen ja tällä perheellä on ongelmia. Vaikka monta vuotta se oli vanhempieni vika, nyt kaikki on kääntynyt minun viaksi. Mikä tätä perhettä oikein vaivaa? täällä riidellään aina. On huono ilmapiiri jne... kukaan ei eroa. Ei ilmeisesti ajattele minua, välitä minusta. Nykyään tuntuu et noille ois parempi ja ehkä ollu ookoompi jopa ettei ne ois hankkinu ees yhtä lasta. :)) paremmin niillä menee hitto soikoon kahdestaan. <3

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiiän ja pystyn kohtaamaan omat virheeni ja myöntämään ja se siitä. Mut kun se ei auta mitään, jos ihminen ei ees myönnä tai nää! niitä. Vaikka tekis helvetti mitä. Tai tee sit mitään niille asioille vaikka myöntäis saatana... :D

Isä on sössöttäny joskus jotain sen mielestä ja virheistä, mut eiiiiiiii , sama narsismi paska jatkuu seuraavana päivänä ja se on unohettu ihan mitä on sanottu ja ikinä ei itelleen haeta apua, vaan " pilaa mielesi, pilaa lapsesi. " <3

Äitilläkään kyllä menny ennen isää ihan normaalisti nuo muut jutut...

HELVETTI VOIKO KOKO SUKU OLLA TÄYNNÄ SAIRAITA SAATANA!

Vierailija
2/66 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 20:30"]Mitenniin koulutus missä on asuntola? siis mä aion vaihtaa sitä nykystä asuntoo, kun se on niin huono.. no nuo liittymät ei oo ollu mun käsissä tähän asti, mut nyt ite varmaan aion hankkia prepaid liittymän.

Ja porukat maksoi sen edellisen asunnon alaikäsenä. Niin ja noinhan se vika kääntyy minuun aina, eikä vanhempiin...

Ne pääsee sekoiluistaan kuin koira veräjästä.

Vaikka mä en enää niihin energiaa kuluttaiskaan.. se on aika vittumaista. Et pilataan monta vuotta lapsen elämää, yrittämättä tehdä niille kodin ongelmille yhtään mitään ja sit vaan... taas ne rulaa. En minä. :')

Ja eipähän minun ole ikinä tarvinnut täällä kotona edes siivota mitään ja jos olen joskus jotain yrittänyt niin ei ole äitille kelvannut, se tulee perässä siivoomaan sen minunkin huoneen kun ei kelpaa sille kun sillä on tuo siivoomis pakkomielle, jynssätä joka päivä tätä asuntoo läpi...

[/quote]

Ymmärrän tämänkin niin hyvin! Minunkin äitini teki kaiken puolestani, ei minun tarvinnut koskaan tehdä mitään, kuten siivota huonettani. Äiti teki sen mieluummin itse. Keittiössä olisin halunnut auttaa, mutta minut ajettiin pois kun olin vain tiellä. Jossain vaiheessa vanhempana aloin itse siivota huoneeni kun en halunnut äidin sitä tonkivan, mutta kyllä minut olisi pienempänä nimenomaan siihen tullut KÄSKEÄ, että sen olisin oppinut ja kantamaan sen vastuun. Ensin asiat tehdään puolesta ja alistetaan, mollataan ja nujerretaan ja sitten pitäisi 18v täytettyään osata elää ja olla kuin muut. Jos ei osaa, haukutaan. Ei mitään logiikkaa tuollaisten vanhempien käytöksessä! Asiat on täytynyt oppia kantapään kautta, mutta minun tapauksessani koulukiusaaminen ja vanhempieni käytös vaikutti minuun lopullisesti, en saanut koskaan itsetuntoani korjattua ja esim. työpaikan saaminen on ollut minulle äärimmäisen vaikeaa aina. Nytkin työttömänä ollut pitkään, uskallusta ei ole oikein mihinkään. Ei vanhempiaan kaikista ongelmistaan voi syyttää, mutta kyllä minä ainakin olen hyvin tietoinen heidän vaikutuksestaan elämääni, vuosia kun olen terapiassa juossut ja yrittänyt tuloksetta kursia itseäni kokoon. Hienoa ap, että ymmärrät ongelmasi ja yrität kamppailla siitä eroon. Toivon, että saisit rohkeutta rimpuilla eroon vanhemmistasi ja elää itsenäistä elämää. Minä pääsin muuttamaan kotoa vasta 22-vuotiaana, silloinkaan vanhempani eivät olisi haluneet minua päästää vaan alistamalla koittivat nujertaa minua. Minulle kyllä maksettiin kaikki ja sain rahaa, mutta tuokin oli vain huono juttu itsenäistymisen kannalta... Mutta he kai halusivatkin, etten muuttaisi pois. Sinun tapauksessasi näen positiivisena sen, etteivät he maksa liittymääsi jne, se motivoi sinua pääsemään pois kotoa ja itsenäistymään. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja äskeinen (viesti 41) oli jatkoa viestilleni nro 33.

Vierailija
4/66 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nyt aloittaja monta viestiä täällä kirjoittanut. Realistisesti, mitä vaihtoehtoja sinulla nyt on?

1. jatkat elämää vanhempiesi luona, et tee töitä tai opiskele. Passivoidut

2. lähdet hakemaan apua. Johonkin koulutukseen, vaikka kansanopistoon, jos ei muualle (niissä on asuntolat). Tai haet johonkin opiskelemaan, jolloin saat opintotukea. Koska olet täysi-ikäinen, voi ilmoittautua käsittääkseni myös työttömäksi työnhakijaksi tai mennä sossulle. Suosittelen mys terveyskeskuksen lääkärille hakeutumista, terapiaahan tuossa vaikutat tarvitsevan. 

Kun minulla oli nuorena vaikeaa, otin yhteyttä:

https://www.tukinet.net/ ja

http://www.mll.fi/mll/auttavatpuhelimet/lnpn/

Omaan paskaan makaaminen ei ainakaan koskaan tule auttamaan mitenkään.

Vanhemmillasi saattaa olla myös mielenterveysongelmia

Vierailija
5/66 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi aloittaja pyrkiä johonkin turvakotiin? Mene nyt ainakin ihan ihmeessä juttelemaan tilanteestasi jonnekin! Näytä heille tämä ketju. 

Tarvitset apua, aloittaja on vielä nuori ihminen, meille aikuisillekin tuollaisesta tilanteesta jaloilleen selviäminen olisi rankaa, saati sitten nuorelle, jolla ei ole niin paljon elämänkokemusta.

Ehdottomasti terveempiin olosuhteisiin. Se turvakoti voisi olla hyvä, jos sua kerran henkisesti selkeästi pahoinpidellään kotona. Tuohon pitää tulla stoppi. Vanhempasi ovat päästänsä vialla, eivätkä ehkä voi sille mitään, mutta sinä voit sille, että haet itsellesi apua vielä tänään. Soita vaikka auttavaan puhelimeen, tai mitä niitä on? Mielenterveysseuran sos-puhelin?

Auttava puhelin ev.lut srk mutta ei tarvitse olla kirkon jäsen, että soittaa: 09-10071 joka päivä  klo 21-03 auttaa elämän ongelmatilanteissa.

Sekä:

Suomen Mielenterveysseuran Valtakunnallinen kriisipuhelin
01019 5202
- arkisin klo 9-06
- lauantaisin ja arkipyhinä klo 15-06
- sunnuntaisin klo 15-22
Kriisipuhelin on tarkoitettu kaikille, joilla itsellään tai joiden läheisellä on elämässään kriisi tai muuten vaikea elämäntilanne.

Voimia, ap!

Vierailija
6/66 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, viesteistäsi ei oikein saa tolkkua. Siis sinulla ON nytkin oma asunto? Millä maksat sen? Miksi et maksa myös omaa puhelinlaskuasi? Normaaliliittymä tulee sitäpaitsi halvemmaksi kuin Prepaid, niihinkin saa saldorajat laitettua. Jos sinulla on oma asunto niin miksi ihmeessä pyörit vanhempiesi nurkissa, jos he kohtelevat sinua huonosti?

Vierailija
7/66 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa aika sosiaalitoimistoon sosiaaliohjaajalle. Yhdessä voitte miettiä sun tulevaisuutta. Olet elänyt koko elämäsi narsisitisen ihmisen/ihmisten vallan alla ja se on vaurioittanut sun kehitystä aika paljon. Sun kuvauksesi vanhempiesi käytöksestä tuntuu hyvin tutulta, kun olen lukenut aika paljon narsisimista. Sosiaaliohjaajan kanssa voitte miettiä, mistä haet apua oloosi ja mitä sun kannattaa tulevaisuudessa tehdä. Voit saada mahdollisesti myös tukihenkilön, vaikka etsivän nuorisotyön kautta. Tsemppiä sinulle. Narsisteista irroittautuminen on iso työ ja raskasta, mutta aika varmasti se on tärkein ratkaisu sun ongelmiin.

Narsistien uhrien tukiryhmä voisi olla sinulle hyvä paikka käydä, jotta saisit jotain ymmärrystä siitä, miksi elämäsi on mennyt näin. Toki sinun selviytymiseen vaikuttaa suuresti myös sinun oma asenne ja tahto selviytyä. Ja terapiaankin kannattaa yrittää päästä. Tilaa siis aika myös mielenterveystoimistoon. Mut ehkä ensin kuitenki sille sosiaaliohjaajalle, niin voit selkiyttää kokonaistilannettasi hänen kanssaan.

Vierailija
8/66 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm onko normaalia? No vastaan tähän, että toki on ihanteellista, että vanhemmat huolehtivat lapsestaan. Mutta läheskään aina ei valitettavasti niin ole. Et oel ainoa. Se ei johdu sinusta.

Vanhemmilla saattaa olla aina tai joskus vaikea rakastaa ja huolehtia jälkikasvustaan siten, kuin se olisi lapsille parasta. Jostain syystä aikuisille saattaa tulla tilanteita tai kausia, jolloin on vaan vaikea olla hyvä vanhempi. Joillakin sellaista on aina. Jokainen vanhempi töpeksii joskus. Jokaiselle lapselle tulee tilanteita, joista on selvittävä yksin ja joissa omista vanhemmista ei saa tukea. Silloin pitää vaan hakea tukea muualta. Opolta, opettajalta, äidin siskolta, naapurilta, kirjasta tai lehdestä. Ei se aina mitään isoa tukea ole, mutta muru sieltä toinen täältä.

Älä keskity vanhempiesi riitelemiseen tai pulmiin, vaikka se on vaikeaa. Hengität vaan syvään, etkä provosoidu. Luo oma unelmasi ja lähde työskentelemään sitä kohti. Älä ikinä anna kenenkään lannistaa sinua. Vaikeistakin oloista voi päättäväisyydellä ponnistaa vaikka kuinka korkealle. Toivottavasti tämä auttoi sinua.

Vierailija
9/66 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla ap ole mitään hätää. Olet 18v vasta. Koko elämä edessä. Joku toinen saattaa herätä vasta 30-vuotiaana, siellä vanhempiensa kamarissa talutusnuorassa, silloin on aika vaikeaa enää muuttaa elämäänsä.

Sun täytyy vaan tehdä päätös, että elämäsi muuttuu ja tulee paremmaksi.Haet opiskelemaan ja otata etäisyyttä vanhempiisi. Ei sun tarvitse välejä katkaista mutta käyt jatkossa vain vierailulla, et jää asumaan.

Vierailija
10/66 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitapa maanantaina esimerkiksi tänne ja kerro huolistasi. En tiedä, millä paikkakunnalla asut (en lukenut koko ketjua niin tarkkaan), mutta soittaa voit silti. Osaavat toivottavasti ohjata eteenpäin, johonkin josta saisit keskusteluapua. Tarvitset ulkopuolista tukea tuosta kuviosta poispääsyyn. Nuorten Kriisipiste on Helsinki Mission ylläpitämä, mutta minkäänlaista kristillistä vakaumusta sinne meno ei vaadi, eikä siellä millään tavalla edes mainita uskontoa. Kokemusta on, en kuulu edes kirkkoon. Aikanaan (yli 10 vuotta sitten) sain sieltä hyvän avun ja pääsin itse oman toipumistieni alkuun. Voimia.

http://www.helsinkimissio.fi/?sid=443

Vierailija
11/66 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap, että mitkä ovat ne syyt, miksi et muuta omillesi ja aloita omaa elämääsi?

Vierailija
12/66 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstistäsi saa kuvan että olet saamaton ja nyt vanhempasi ovat kyllästyneet. Löydät oman laiskan käytöksesi syyn aina ulkopuolisista. Mitä olet saanut aikaiseksi elämässäsi? Etsit syyllistä kokoajan muista. Et ota vastuuta mistään. Milloin syy on siinä että sinut on kasvatettu väärin, milloin siinä ettei ole kannustettu oikein, milloin siinä että joku kiusasi, milloin siinä että vanhemmat riiteli jne. Kyllä syitä aina löytyy jos sellaisia haluaa.

Arvaa mitä? Lukemattomat ihmiset ovat kokeneet paljon pahempaa kuin sinä eivätkä osoita siltikään sormella muita. He tekevät asioille jotain. Heräävät aikaisin aamulla, siivoavat kotinsa, lähettävät hakemuksia, etsivät töitä, käyvät töissä. Ilman että kukaan kannustaa tai käskee. He omilla palkkatuloilla maksavat nettinsä ja elleivät rahat riitä ovat ilman. Miksi? Koska he ottavat vastuuta itsestään. He eivät ajattele jonkun muun tulisi tehdä heidän velvollisuudet tai hommat. Tietää heidän puolesta. He lukevat itse, ottavat selvää, eivätkä selitä "miksei kukaan kertonut mulle".

En epäile etteikö sinusta tuntuisi kivalta jos nyt joku tulisi, tekisi kaiken puolestasi ja vielä kehuisi kuinka ahkera ja hyvä olet. Ole itse itsellesi se joku. Turhaan odotat että joku muu tulee, mitä aiemmin sen sisäistät sitä parempi se on itsellesi!

Vierailija
13/66 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä karua lukea viestejä, joissa vain kehoitetaan lopettamaan vanhempien syyttely sekä ottamaan vastuu omasta elämästä. Pointtihan näissä apn viesteissä on se, että hän voi hirveän huonosti siksi, koska vanhemmat ovat hänen ainoa tukensa, mutta samalla suurimmat kiusaajansa. Henkinen väkivalta ja tunnekylmyys, joka on jatkunut vanhempien taholta ties koko apn elämän ajan on kamala, lannistava ja pään sekaisin laittava kokemus. on todella väärin alkaa moralisoimaan varmasti vasta 18 täyttänyttä ihmistä siitä, että vanhemmat ovat oikeutettuja laittamaan hanat kiinni ja lakata maksamasta puhelinlaskun... Pointti tuskin on mikään hikinen puhelinlasku. Ap on selvästi yrittänyt irrottautua kotoa, mutta on auttamatta äärimmäisen ahdistuneen ja masentuneen oloinen, mikä on vaikeuttanut prosessia. Älä ap vaan sorru päihteisiin ja sen sellaisiin vaan hae apua.

vakavaan viestiin sellanen kevennys, että ekassa apn viestissä mainittiin vanukas jolloin ajattelin, että on provo, harmikseni tämä ei ole provoa nähnytkään. Sen verran karua settiä on...

Vierailija
14/66 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 04:24"]

Tekstistäsi saa kuvan että olet saamaton ja nyt vanhempasi ovat kyllästyneet. Löydät oman laiskan käytöksesi syyn aina ulkopuolisista. Mitä olet saanut aikaiseksi elämässäsi? Etsit syyllistä kokoajan muista. Et ota vastuuta mistään. Milloin syy on siinä että sinut on kasvatettu väärin, milloin siinä ettei ole kannustettu oikein, milloin siinä että joku kiusasi, milloin siinä että vanhemmat riiteli jne. Kyllä syitä aina löytyy jos sellaisia haluaa.

Arvaa mitä? Lukemattomat ihmiset ovat kokeneet paljon pahempaa kuin sinä eivätkä osoita siltikään sormella muita. He tekevät asioille jotain. Heräävät aikaisin aamulla, siivoavat kotinsa, lähettävät hakemuksia, etsivät töitä, käyvät töissä. Ilman että kukaan kannustaa tai käskee. He omilla palkkatuloilla maksavat nettinsä ja elleivät rahat riitä ovat ilman. Miksi? Koska he ottavat vastuuta itsestään. He eivät ajattele jonkun muun tulisi tehdä heidän velvollisuudet tai hommat. Tietää heidän puolesta. He lukevat itse, ottavat selvää, eivätkä selitä "miksei kukaan kertonut mulle".

En epäile etteikö sinusta tuntuisi kivalta jos nyt joku tulisi, tekisi kaiken puolestasi ja vielä kehuisi kuinka ahkera ja hyvä olet. Ole itse itsellesi se joku. Turhaan odotat että joku muu tulee, mitä aiemmin sen sisäistät sitä parempi se on itsellesi!

[/quote]

Tätähän ne vanhemmatkin just mulle sönkkää! :D

Vierailija
15/66 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 05:14"]

On kyllä karua lukea viestejä, joissa vain kehoitetaan lopettamaan vanhempien syyttely sekä ottamaan vastuu omasta elämästä. Pointtihan näissä apn viesteissä on se, että hän voi hirveän huonosti siksi, koska vanhemmat ovat hänen ainoa tukensa, mutta samalla suurimmat kiusaajansa. Henkinen väkivalta ja tunnekylmyys, joka on jatkunut vanhempien taholta ties koko apn elämän ajan on kamala, lannistava ja pään sekaisin laittava kokemus. on todella väärin alkaa moralisoimaan varmasti vasta 18 täyttänyttä ihmistä siitä, että vanhemmat ovat oikeutettuja laittamaan hanat kiinni ja lakata maksamasta puhelinlaskun... Pointti tuskin on mikään hikinen puhelinlasku. Ap on selvästi yrittänyt irrottautua kotoa, mutta on auttamatta äärimmäisen ahdistuneen ja masentuneen oloinen, mikä on vaikeuttanut prosessia. Älä ap vaan sorru päihteisiin ja sen sellaisiin vaan hae apua.

vakavaan viestiin sellanen kevennys, että ekassa apn viestissä mainittiin vanukas jolloin ajattelin, että on provo, harmikseni tämä ei ole provoa nähnytkään. Sen verran karua settiä on...

[/quote]

Kiitos sinulle!

Vierailija
16/66 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 22:16"]

Ap, viesteistäsi ei oikein saa tolkkua. Siis sinulla ON nytkin oma asunto? Millä maksat sen? Miksi et maksa myös omaa puhelinlaskuasi? Normaaliliittymä tulee sitäpaitsi halvemmaksi kuin Prepaid, niihinkin saa saldorajat laitettua. Jos sinulla on oma asunto niin miksi ihmeessä pyörit vanhempiesi nurkissa, jos he kohtelevat sinua huonosti?

[/quote]

Juu on ja senkin sain suurella vaivalla, kun tuntui että kukaan ei meinaa ottaa sossun asiakasta tai ole halukas auttamaan edes sen verran vaikeassa tilanteessa olevaa nuorta, jonka vuokra tulisi kuitenkin varmasti vaikka se tulisi sosiaalitoimiston kautta.

Milläkö maksan sen? perin täysi-ikäiseksi tullessani 4000e. jonka mummo jätti minulle kuollessaan kun olin jotain 7-vuotias. Niistäkin rahoista vanhempani tosin kerkesivät käyttää osan kun minä olin pieni, kertomatta mulle mitään, näin sano äidin vanhemmat ja ukki ja mummo sitten siltä puolelta joutu hommaamaan erillisen tilin niille rahoille ja laittamaan edunvalvojan koska ei voinut luottaa kuulemma siihen että vanhempani onnistuisivat pitämään huolta niistä minun rahoista.. tällästä olen kuullut, en tiiä onko totta. Niin noilla perintörahoilla maksan sen, ne kun pitää käyttää ensiksi pois ennen kun sossulta saa yhtään mitään... niistäkään en ole saanut penniäkään käyttää itselleni mihinkään kivaan. Kaikki on mennyt vaan elämiseen ja ruokaan..

Siksi en ole maksanut omaa puhelinlaskuani vielä, koska minulla ei ole tuloja vielä ja ei rahaakaan liikaa, kerta sitä ei myöskään mistään tällä hetkellä lisää tule. Toivoin siis että vanhempani kuitenkin auttaisivat vielä siinä, vaikka ei se oikein ole ja eihän niillä ole enää pakosti mikään velvollisuus edes siihenkään kun olen yli 18v. vaikka olenkin vielä heidän teini-ikäinen tyttärensä ja lapsensa. Mutta vaikka äiti on jo 48v, maksaapa edelleen sen omat vanhemmat jopa sen puhelinlaskut...

No mä haluan prepaid liittymän kun se on muistakin syistä hyvä, sitä numeroo ei pysty muut selvittämään yms.

Se miksi oon nyt vanhempien luona niin sen takia kun en viihtynyt siellä asunnossa, se oli tosi huono loppujen lopuks. Putket paukkaa yms. Minulla kun on ollu aina tähän asti vaan semmonen tapa et oon kokenu ettei minulla ole muuta mahdollisuutta kun tyytyä kaikista huonoimpaan... oli kyse asunnosta tai mistä tahansa, kunhan pääsee kotoa tai täältä pois. :( sellanen on ollu minun asenne. Niimpä yritän nytkin tässä minun tilanteessa ehtiä paremman kodin ja asettaa silti riman korkeammalle!

Toivon että se onnistuu. Koska jos kukaan ei ota minua vuokralle opiskelijanakaan, niin... vaikka en kyllä siihen nää syytä miks ei ottais hyväänkin asuntoon, vaikka oisin opiskelija. :) yleensähän ne just opiskelijoille tai työntekijöille vuokrataan. Harvemmin työttömille, vaikka sosiaalitoimistolta olisikin varma vuokranmaksu...

Itse voisin kyllä ottaa sellasenkin vuokralaisen, koska se saattais olla jopa parempi kun tavallinen vuokralainen sillä sillon sieltä sosiaalitoimiston puolelta tulee ainakin VARMASTI se vuokra. Tavalliselta talliaiselta ei välttämättä tule, kävi töissä tai ei.

Vierailija
17/66 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään lähden käymään siellä asunnolla ja hakemaan vähäsiä tavaroitani pois. Vanhempani eivät kehanneet enää edes sen verran auttaa tai halunneet että olisivat muuttoauton sillon tilanneet, että olisin saanut sinne asuntoon edes patjat ja sängyn vietyä.. nyt olen nukkunut kylmällä lattialla siellä ja sairastunut uniongelmiinkin ehkä sen takia, kun siinä oli niin huono nukkua.. vaan laittovat isojen, raskaiden astia kassien yms. kanssa raahautumaan junaan...

Sitten pitäisi vielä saada se liittymä avattua jollain, varmaan ei auta muu kuin maksaa se ite jotta pystyy nyt niitä koulu juttuja yms. uutta asunnon hoitamista hoitamaan.

Toivottavasti nuo nykyset vuokranantajat ei rupee enää perii multa mitään maksuja vaikka katkasenkin nyt kesken kaiken vuokra sopimuksen kun ei mulla ole varaa pitää sitä asuntoa, koska mulla ei todella ole varaa maksaa niitä...

Mietin et ottaisko myöhemmin esim. sit kanin tai jonkun joka helpottais sitä yksinäisyyden tunnetta. :) ois aina kotona joku odottamassa.! kun ei oo enää sit tuota koiraakaan yms...

Vierailija
18/66 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja... Ihan oikeasti, älä nyt muuta siitä asunnosta enää pois vaan pidät sen ja pysyt siellä! Vaikka tavara kerrallaan viet junassa sinne jotain tai jotain, keksit kyllä jos haluat... Ei se kenenkään ensiasumto mitään luksusta ole, joku putkien paukkuminen, hohhoijakkaaa.. Ihan oikeasti en ihmettele että vanhempasi ovat hieman kyllästyneet :D ja oikeesti hanki nyt se hemmetin opiskelupaikka tai mitä tahansa....

Vierailija
19/66 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 11:09"]

Voi luoja... Ihan oikeasti, älä nyt muuta siitä asunnosta enää pois vaan pidät sen ja pysyt siellä! Vaikka tavara kerrallaan viet junassa sinne jotain tai jotain, keksit kyllä jos haluat... Ei se kenenkään ensiasumto mitään luksusta ole, joku putkien paukkuminen, hohhoijakkaaa.. Ihan oikeasti en ihmettele että vanhempasi ovat hieman kyllästyneet :D ja oikeesti hanki nyt se hemmetin opiskelupaikka tai mitä tahansa....

[/quote]

No eihän ihmisen kannata nyt olla semmosessa paikassa missä ei ole henkisesti hyvä olla! jotain lähellä tehdasaluetta vielä se romu kämppä...

Ei kai mun tilanne siinäkin mielessä voi olla näin huono, ettei mulla ole varaa valita...

En mitään luxusta nyt etsi. Mutta kuitenkin uudempaa kun joku -60luvun lähiö ja siistimpää asuntoa.

Vierailija
20/66 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä sit valita. Jos on 4000 tilillä ja kämppä. Ilmoittaudu työkkäriin. Ota yhteys edunvalvojaasi. Ja mielenterveystoimistoon.