Käsittämätön riita miehen kanssa
Oikeasti aivan naurettava juttu, vaan niin vaan saatiin riita pystyyn. Kertokaapa te kuka tässä on kohtuuton.
Meillä siis piti olla eilistä ruokaa jäljellä tämän päivän lounaaksi. Tultiin sitten asioilta ja pyysin miestä lämmittämään ruoan kun touhusin ite muksujen kanssa.
Mies siinä keittiössä puuhasteli ja tuli sit sanomaan että syömään voisi tulla ja niinkuin ohimennen heitti että hänpäs sitten tästä syö tästä nämä loput kalapullat.
Mä tähän hämmästyneenä että mitäköhän me muut sitten syödään sen muusin kanssa? Ja mies puolustelemaan että eihän niitä pullia ollut kuin neljä jäljellä, kun hän oli illalla syönyt muut. Kuvitteli ilmeisesti tosissaan mun ja lasten syövän pelkkää lämmitettyä muusia.
Eikä tietty kotona ollut mitään mitä ois voinut pikaisesti lämmittää kaveriksi.
Mies ei ymmärrä tehneensä tuossa mitään väärää ja on verisesti loukkaantunut mulle koska sanoin häntä itsekkääksi.
Kommentit (90)
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 18:14"]
Hohoi ap! Mitä te sitten söitte?
[/quote]
1v söi kaapista löytyneen purkkiruuan. Vanhempi lapsi söi sitä muusia ja mä söin jäätelöä ja nachosipsejä. Edelleen on tympeät tunnelmat, mies mököttää ja mä en todellakaan aio pyytää anteeksi koska mielestäni mies todellakin oli itsekäs. Jos siitä loukkaantuu niin minkäs teet.
Tässähän ei ole oikeastaan kysymys niistä kalapullista vaan ihmisen (kyseisen miehen)itsekkyydestä.Mitä luulette miten muuten mies käyttäytyy perhe-elämässä?Ensin minä ja minulle ja jos nyt jotain jää niin sit lapsille ja vaimolle.Mutta ennen kaikkea minä ja minulle.
Mitä hemmetin mököttämistä sillä miehellä on jos on toiminut itsekkäästi ja niin hänelle todetaan?!
Olisit pakannut perheen autoon ja sanonut että nyt mennään ulos syömään, iskä tarjoo.
No jos mies mököttää, voihan se olla pahoillaan. Siis pohjaa kehitykselle on.
Menepä nyt ap "suurempana ihmisenä" miehen luo, halaa ja pyydä anteeksi että huusit.
Sitten sanot vaan että kuule kulta, seuraavalla kerralla kerro, jos söit ruoat, että voidaan ostaa lapsille ruokaa, mehän haluamme että heistä tulee terveitä ja reippaita.
Sitten jos ja kun mies kertoo joskus että "sori, vetelin illalla ne jämät", sanot että "hei hyvä että kerroit, kävisitkös kipaisemassa lähikaupasta lounaaksi jotain tilalle."
Tässä asiassa ei ole tärkeintä kuka on "oikeassa" vaan se että ne lapset saa sitä ruokaa eikä joudu katselemaan vanhempien riitoja ja piakkoin iskän selkää kun se kävelee matkoihinsa.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 18:29"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 18:14"]
Hohoi ap! Mitä te sitten söitte?
[/quote]
1v söi kaapista löytyneen purkkiruuan. Vanhempi lapsi söi sitä muusia ja mä söin jäätelöä ja nachosipsejä. Edelleen on tympeät tunnelmat, mies mököttää ja mä en todellakaan aio pyytää anteeksi koska mielestäni mies todellakin oli itsekäs. Jos siitä loukkaantuu niin minkäs teet.
[/quote]
Teillä on koko ihana lauantai-ilta pilalla muutaman kalapullan takia..
Ok, vähän ajattelematonta mieheltä ja vähän ylireagointia sinulta, mutta kyse on kuitenkin vain muutamasta kalapullasta ja nythän teillä kaikilla on kupu täynnä.=)
Mee nyt sen miehes luo ja sano vaikka että ei viititä mokomasta enää vääntää.
Kyllä se mies varmasti tästä jo oppi, että ensi kerralla ilmoittaa napsineensa jääkaapista.
Pystyn hyvin ymmärtämään että tuli riita. Meillä mies saattaa usein syödä jälkiruoka-ainekset salaa eli suklaamousseen varattu suklaa onkin syöty. Lapsia ei ole. Minusta mies todella itsekäs että syö ruuat, jotka hänen olisi pitänyt ymmärtää olevan varattu mm. lapsille. Omat vanhempani söivät aikoinaan mitä oli, söin lapsena aina ensin.
Huutaminen ei tietysti auta vaan tarvitsee keksiä mitä sitten syödään. Vinkkinä että kannattaa aina pitää kotona aineksia, joista saa jonkin lounaan tehtyä tarvittaessa. Esimerkiksi katkaravut pakkaseen -> katkarapupasta. Bataatti -> bataattikorma (on tosin kasvisruoka mutta voittaa jäätelöt ym mennen tullen). Meillä miehen kanssa oli aikoinaan aina lauantaisin turhaa kiukuttelua, kun työviikosta väsyneenä kumpikaan ei olisi halunnut la-aamuna lähteä ostamaan lounastarvikkeita kaupasta. Ymmärrän siis tuon riidan niin hyvin! Meillä ongelmat katosivat, kun on käytännössä aina hätäkatkaravut ja bataatti/kurpitsa odottamassa.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 18:46"]
No jos mies mököttää, voihan se olla pahoillaan. Siis pohjaa kehitykselle on.
Menepä nyt ap "suurempana ihmisenä" miehen luo, halaa ja pyydä anteeksi että huusit.
Sitten sanot vaan että kuule kulta, seuraavalla kerralla kerro, jos söit ruoat, että voidaan ostaa lapsille ruokaa, mehän haluamme että heistä tulee terveitä ja reippaita.
Sitten jos ja kun mies kertoo joskus että "sori, vetelin illalla ne jämät", sanot että "hei hyvä että kerroit, kävisitkös kipaisemassa lähikaupasta lounaaksi jotain tilalle."
Tässä asiassa ei ole tärkeintä kuka on "oikeassa" vaan se että ne lapset saa sitä ruokaa eikä joudu katselemaan vanhempien riitoja ja piakkoin iskän selkää kun se kävelee matkoihinsa.
[/quote]
Siis ihanko oikeasti sitä mieltä, että mies saa käyttäytyä kuin lapsi, naisen tulee olla "suurempi ihminen" ja pyytää anteeksi sitä, ettei sulattanut miehen infantiilia ja itsekästä käytöstä naista ja ennen kaikkea lapsia kohtaan, ja kaikki tämä mielistely vain sen vuoksi, ettei mies suuttuisi ja jättäisi perhettään?
Kohteletko oikeasti miestäsi ja pahimmassa tapauksessa poikaasi jotenkin vajaina tapauksina ja curlaat miehesi tietä hurjalla tahdilla, ettei mies vaan jätä sinua? Olisiko aika kasvattaa selkäranka ja kohdella miestäsi ihan aikuiseja olentoja?
Meillä ainakin pitää sanoa selvästi, jos joku ruoka on tarkoitettu johonkin.
Kyllä vituttais ihan älyttömsti, erityisesti tuo että kehtas vedellä ne viimeisetkin kalapullat. Jos ajattelis vähääkään muita, olisi jättänyt edes ne jäljelläolevat muille, oman osuutensa oli syönyt jo aiemmin. Ja taatusti olisin saanut paskaraivarit.
Todella monia miehiä ei ole kotona opetettu ottamaan muita huomioon. Se koulutus lankeaa sitten vaimolle. Jos mies on fiksu, hän tajuaa kerrasta; jos taas typerä tai yksinkertaisesti liian itsekäs, aikoo elellä perheessä kuin mamman hoivissa aikoinaan tai poikamiehenä ottamatta muita huomioon. Jälkimmäisessa tapauksessa suosittelen näyttämään ovea ajoissa, sellaisen kanssa tuhlaa vain aikaansa ja antaa lapsille paskan isän mallin.
No oishan ap ihan helposti voinut ruokkia suurenkin joukon viidellä leivällä ja jopa kahdellakin kalapullalla. Miksi ei tehnyt niin?
Vast. nrolle 54.
Ei, en ole sitä mieltä että miehellä on oikeus käyttäytyä noin. Fakta vaan on, että he käyttäytyvät niin. Kuten ym. tapauksessa. Tilanne on jollain tavalla ratkaistava.
Jos sellaisen miehen kanssa on jo perhe perustettu kuten ap:llä, eikä halua heti erota, sitten pitää kokeilla muuttaa ko. miehen toimintaa, muutenhan perhe-elämästä tulee aika mahdotonta.
Miehet kasvatetaan itsekeskeisiksi, huolehtimaan vain omasta navastaan. Jos mies ei ole edes lapsia hankittuaan tajunnut, että maailmassa on muitakin ja että hän on itse asiassa vastuussa noiden pienten maailman laittamiensa naperoiden hyvinvoinnista, sitten ei ole muuta keinoa kuin opettaa hänelle asia, jo ihan lasten takia.
Avioliitossa on keskeistä kompromissi.
Itse en olisi vetänyt pultteja tilanteesta lainkaan vaan mennyt pöytään miehen tarjoamalle ruoalle ja sitten vaikka vitsinä nostellut lautasta ja "etsinyt" sieltä alta niitä kalapullia. Jos mies olisi silloin sanonut syöneensä ne, olisin ihmetellyt asiaa, ja kertonut että eihän lapset pelkällä muusilla elä kun naamatkin kellastuu, että käypäs ukko äkkiä kaupasta hakemassa jotain lihaa että saavat väriä poskiin.
Olisi varmaan muistanut seuraavan kerran jättää ruokaa lapsillekin, eikä olis tarttenut koko launtaita vetää draamaksi.
Viisi leipää ja kaksi kalapullaa ruokkii koko ap:n perheen...
Ihanko oikeasti aikuisen ihmisen pitää kotonaan kysyä että saako hän syödä kaapista ruuantähteitä? Kai ap:lla nyt jotakin syötäväksikelpaavaa kaapissa on, josta olisi oinut perunamuusin kanssa syödä, esimerkiksi pakastimessa, poronkäristyspakettia tai kalapuikkoja tai muuta.
Jos kotona ei ole mitään muuta kuin neljä kalapullaa niin katso ap peilliin ja googleta sana kotivara. Yöllä voi tulla hirmumyrsky ja aamulla olla sähköt ja tiet poikki. Sitten keitätte vettä eilisessä muusikattilassa ja juotte liemen?
Kannattaa aina varata nakkeja, niitä voi lämmiittää mikrossa, Kivikylän nakit tai Atrian kuorettomat...ruokaa pitää olla tarpeeksi kun on porukkaakin noin paljon, meitä on vain kaksi mutta teen aina ruokaa 3-4 lle hengelle.
okei sen vanukas jutun tajusin et mies oli itsekäs ku vetää kaikki lapsen herkut ja lapsi joutuu pettymään uudelleen ja uudelleen kun isi on syöny herkut.
mut tätä en tajua? Mä katon joka ainut päivä aamulla et kaapis on tallella se mitä ruuaksi on tarkotettu ja sanon viel lapsille ja miehelle että älkää nyt syökö noita ne on ruuaksi. Kyllä meillä mies saa kaapista illalla hakea vaikka kolmannen santsin päivän ruuasta. Seuraavana aamuna katotaan että päiväruokaa on!
Miksi syötte kuvottavia eineskalapullia ?
Yllättävän harva oivaltaa, että ei tässä ole pohjimmiltaan kyse 4 kalapullasta, ei myöskään siitä, että omasta jääkaapista ei saisi syödä mitä vaan.
Tässä on kyse siitä, että perheessä yksi ihminen elää kuin olisi yksin ottamatta muita huomioon. Siitä sopii sitten keskustella, onko se herra vai rouva.
Jos kaapissa olevat tähteet on tarkoitettu huomenna syötäväksi koko perheelle, niin sitten ne ovat ja sillä selvä. Turha siinä on vänkyttää "osta nakkeja jos tulee maailmanloppu".
Ap, onko tuo ainoa tilanne jossa mies tekee niin kuin parhaaksi näkee, muista välittämättä?
Kalapullavanukkaita kannattaa säilöä pahanpäivän varalle jos muona pääsee loppumaan
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 17:47"]
Minun mies sattaisi ihan helposti imuroida illalla jääkaapista just tuon tyyppisen jämän. Ei meillä aiheesta mitään riitaa nousisi, olisin varmaan varmistanut jo aikaisemmin aamulla onko lounaaksi jotain. Olisin varmaan antanut muusin + loput pullat lapsille ja kaivellut pakastimesta jotain muuta minulle ja miehelle. Hei, se on vaan pari kalapullaa. Olisi ihan kamalaa asua taloudessa, missä jääkaapin sisältöön ei uskalla koskea, tai kosketaan luvan kanssa. Jos niiden pullien pitäisi ehdottomasti säilyä seuraavaan päivään, sanoisin miehelle jo silloin edellisenä päivänä, ettei vedä niitä naamaansa.
Miehet ei vaan tajua näitä asioita, jos eivät ole vastuussa ruokien laittamisesta.
[/quote]
Siis kymmenkunta pullaa piti olla jäljellä. 1-vuotiaalle riittää yks ja muille ois jäänyt 3 jokaiselle(2lasta). En nyt hoksinut aamulla asiaa sen kummemmin tarkastella. Käytiin aamupäivällä kaupungissa ja oltais hyvin voitu käydä kaupassa samalla jos oisin tiennyt ettei ruokaa enää ole.
Sanoin miehelle ruuasta jotain että eilenhän jäi sitä ruokaa ettei tarvi tehdä mitään ja mies siihen vaan nyökytteli.
Ja tosiaan siinä vaiheessa kun mies muita pyysi syömään hän popsi ne loput pullat nassuunsa. Yks jäi, kaipa sen ois voinut lapsille puolittaa.