Käsittämätön riita miehen kanssa
Oikeasti aivan naurettava juttu, vaan niin vaan saatiin riita pystyyn. Kertokaapa te kuka tässä on kohtuuton.
Meillä siis piti olla eilistä ruokaa jäljellä tämän päivän lounaaksi. Tultiin sitten asioilta ja pyysin miestä lämmittämään ruoan kun touhusin ite muksujen kanssa.
Mies siinä keittiössä puuhasteli ja tuli sit sanomaan että syömään voisi tulla ja niinkuin ohimennen heitti että hänpäs sitten tästä syö tästä nämä loput kalapullat.
Mä tähän hämmästyneenä että mitäköhän me muut sitten syödään sen muusin kanssa? Ja mies puolustelemaan että eihän niitä pullia ollut kuin neljä jäljellä, kun hän oli illalla syönyt muut. Kuvitteli ilmeisesti tosissaan mun ja lasten syövän pelkkää lämmitettyä muusia.
Eikä tietty kotona ollut mitään mitä ois voinut pikaisesti lämmittää kaveriksi.
Mies ei ymmärrä tehneensä tuossa mitään väärää ja on verisesti loukkaantunut mulle koska sanoin häntä itsekkääksi.
Kommentit (90)
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 17:50"]Joo, eli ap meinasi ruokkia perheensä muutamalla kalapullalla? Toivottavasti olit varannut muutakin sapuskaa.. Meillä tuollaista tilannetta ei olisi päässyt tulemaan, ensinnäkin tiedän tasan tarkkaan mitä kaapista löytyy ja jos ruokaa ei olisi tarpeeksi, söisivät lapset ensin ja minä kaivelisin kaapeista miehen kanssa muuta ruokaa. Tosin viikonloppuna meillä harvoin syödään jämiä kun koko perhe on syömässä. Mutta ehkä ap oppi tästä jotakin?
[/quote]
Mies oli syönyt ne SALAA! Jos kalapullia jää aterialta 10kpl (esim.), niin kai ap voi olettaa, että niitä on seuraavana päivänä yhtä monta. Etenkin jos mies ei puhu mitään edes ruokaa lämmittäessään.
Ihan kuin meillä, mutta ei me tosta riitaa saada. Mies ei laita koskaan ruokaa, mutta syö senkin edestä. Hänestä ei ole mikään ongelma, jos tilanne olisi sama kuin teillä ja näin on monta kertaa ollutkin. MInä vaimonahan taion vaikka pyhästä hengestä ruokaa lapsille. Minä olisin vain kaivanut kaapin kätköistä lapsille jotain. Jos ei muuta niin vaikka leipää tai kaurapuuroa.
Aloituksesta käy selvästi esiin, että kalapullia oli enemmän, mutta mies oli vedellyt ne jo edellisenä iltana kertomatta tästä ap:lle. Ap siis luuli, että kalapullia olisi enemmän.
Minusta mies toimi itsekkäästi. Toki kotona saa jääkaapista aika vapaasti syödä, mutta kyllä pitäisi tajuta edes kysyä, onko jämäruuat tarkoitettu seuraavalle päivälle. Mieheni ei kyllä koskaan ota niitä jämäruokia kysymättä ensin. Tietää itsekin, miten paljon helpompaa on jos ruokaa ei tarvitse kaupasta lähteä hakemaan heti aamusta ja vielä tekemään siitä ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 17:54"]
Ihan kuin meillä, mutta ei me tosta riitaa saada. Mies ei laita koskaan ruokaa, mutta syö senkin edestä. Hänestä ei ole mikään ongelma, jos tilanne olisi sama kuin teillä ja näin on monta kertaa ollutkin. MInä vaimonahan taion vaikka pyhästä hengestä ruokaa lapsille. Minä olisin vain kaivanut kaapin kätköistä lapsille jotain. Jos ei muuta niin vaikka leipää tai kaurapuuroa.
[/quote]
No minusta on hienoa, että vastaavassa tilanteessa nainen osaa pitää puoliaan eikä vaikene ja jousta. Ei mikään muutu jos ei koskaan pidä omia puoliaan.
Passitat miehesi kauppaan hakemaan teille ruokaa ja juot seuraavaksi hänen saunakaljansa!
Ettekö osaa lukea, että mieshän mainitsi illalla syöneensä kalapullia eli ap kuuli siitä vasta silloin. Ihme äijä.
Miksi teillä oli vain neljä kalapullaa? Miksi ette ostaneet kaupungilta lisää? Kannattaisi varata ruokaa niin, että kaikille riittää.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 17:50"]
Joo, eli ap meinasi ruokkia perheensä muutamalla kalapullalla? Toivottavasti olit varannut muutakin sapuskaa.. Meillä tuollaista tilannetta ei olisi päässyt tulemaan, ensinnäkin tiedän tasan tarkkaan mitä kaapista löytyy ja jos ruokaa ei olisi tarpeeksi, söisivät lapset ensin ja minä kaivelisin kaapeista miehen kanssa muuta ruokaa. Tosin viikonloppuna meillä harvoin syödään jämiä kun koko perhe on syömässä. Mutta ehkä ap oppi tästä jotakin?
[/quote]
Miten vaikeaa on ymmärtää lukemansa? Mies oli salaa syönyt kalapullia illalla, ap luuli että ne siellä kaapissa vielä on mutta jäljellä oli enää neljä. Urpot.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 17:58"]
Miksi teillä oli vain neljä kalapullaa? Miksi ette ostaneet kaupungilta lisää? Kannattaisi varata ruokaa niin, että kaikille riittää.
[/quote]
miksi jankkaat etkä lue
Perimmäinen syypää riitaanhan oli se, että ap LUULI heillä olevan ruokaa jota ei sitten ollutkaan.
Se, että mies oli niitä kalapullia jo aiemmin syönyt ei varsinaisesti tilannetta paranna, mutta vanha sanonta siitä ettei luulo ole tiedon väärti, pitää jälleen kerran paikkansa.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 17:54"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 17:50"]Joo, eli ap meinasi ruokkia perheensä muutamalla kalapullalla? Toivottavasti olit varannut muutakin sapuskaa.. Meillä tuollaista tilannetta ei olisi päässyt tulemaan, ensinnäkin tiedän tasan tarkkaan mitä kaapista löytyy ja jos ruokaa ei olisi tarpeeksi, söisivät lapset ensin ja minä kaivelisin kaapeista miehen kanssa muuta ruokaa. Tosin viikonloppuna meillä harvoin syödään jämiä kun koko perhe on syömässä. Mutta ehkä ap oppi tästä jotakin?
[/quote]
Mies oli syönyt ne SALAA! Jos kalapullia jää aterialta 10kpl (esim.), niin kai ap voi olettaa, että niitä on seuraavana päivänä yhtä monta. Etenkin jos mies ei puhu mitään edes ruokaa lämmittäessään.
[/quote] Kyllä jonkun kalapullan hajun pöllömpikin haistaa, saati kuulee, kun mies jääkaapilla kolisee. Ja eikö aamulla ennen reissuun lähtöä ole hyvä katsoa, että on mistä ottaa jos kerran tietää, että porukka nälkäisenä kotiin tulee? Tsori, en ymmärrä vaikka kuinka väännetään.
Mikä ihme siinä on että aikuisilla miehillä on lupa jäädä lasten tasolle??? Ihan oikeesti!!! Eikö todellakaan tule miettineeksi edes niitä omia lapsia? Suututtaa tommoset tampiot, kun rauhassa odotellaan että rouva passaa ja huolehtii ja itse ollaan aivottoman vapaamatkustajan asemassa. Omassa miehessänikin on vikansa mutta onneksi se kiltisti kysyy saako ottaa, jos jääkaapissa on jotain mikä ei selkeästi ole "vapaata riistaa"...
Poikalapsien äitien kannattaa kyllä varautua henkisesti siihen, että ne jämät katoaa kaapista kun murrosikä koittaa. Seuraavan päivän lounas on nuorukaisille välipala. Ja en ole koskaan tästä palkoa nekkuun vetänyt. =)
Olen täysin ap:n puolella. Itse olen aivan lopen kyllästynyt ainaiseen ruoan ajattelemiseen (pitäs olla monipuolista, vaihtelevaa ja samalla helppoa ja nopeaa jne.), valmistamiseen ja jälkien siivoamiseen. On mukavaa, kun joinain päivinä on edellisen päivän jämiä jäljellä, että saa pienen tauon hellapoliisin hommasta.
Kyllä meillä mies yleensä vielä kysyykin, että pitääkö jättää huomiseks vai voiko syödä loput.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 17:54"]
[/quote]
[/quote] Kyllä jonkun kalapullan hajun pöllömpikin haistaa, saati kuulee, kun mies jääkaapilla kolisee. Ja eikö aamulla ennen reissuun lähtöä ole hyvä katsoa, että on mistä ottaa jos kerran tietää, että porukka nälkäisenä kotiin tulee? Tsori, en ymmärrä vaikka kuinka väännetään.
[/quote]
No, en mä ainakaan jaksa koko aikaa kotona kuunnella komppaako se äijä jääkaapilla tai onko sillä nyt kalapullahönkä. Ja tuskin tulee jääkaappiin kurkittua ja tarkisteltua jos on ruokaa tehnyt kahdelle aterialle. Joku teini-ikäinen kolli voi käydä surutta ratsaamassa jääkaappia, mutta aikuinen perheenisä?...
Ei mulla ainakaan ole tapana kurkistella jääkaappiin jatkuvasti. Miksi pitäis? Jos sinne jätän ruokaa joka on seuraavalle päivälle ja ukko vetää sen napaansa niin en todellakaan sitä huomaa kuin vasta sitten kun sitä ruokaa pitäisi lapsille antaa.... Mellä kun isä antaa aamupalan lapsille jotta minä voin nukkua pidempään joten en aamulla katso jääkaappiin...
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 17:47"]
Minun mies sattaisi ihan helposti imuroida illalla jääkaapista just tuon tyyppisen jämän. Ei meillä aiheesta mitään riitaa nousisi, olisin varmaan varmistanut jo aikaisemmin aamulla onko lounaaksi jotain. Olisin varmaan antanut muusin + loput pullat lapsille ja kaivellut pakastimesta jotain muuta minulle ja miehelle. Hei, se on vaan pari kalapullaa. Olisi ihan kamalaa asua taloudessa, missä jääkaapin sisältöön ei uskalla koskea, tai kosketaan luvan kanssa. Jos niiden pullien pitäisi ehdottomasti säilyä seuraavaan päivään, sanoisin miehelle jo silloin edellisenä päivänä, ettei vedä niitä naamaansa.
Miehet ei vaan tajua näitä asioita, jos eivät ole vastuussa ruokien laittamisesta.
[/quote]
Miten te poikanne oikein kasvatatte, kun pidätte miehiä sukupuolena jotenkin vajaina? Totta kai mies on täysipainoinen aikuinen suhteessa. Ja totta kai mies, jonka kanssa joku nainen on katsonut asiakseen lisääntyä, ymmärtää, ettei hän voi syödä lasten lounasta illalla ja olla ostamatta/sulattamatta/tekemättä mitään tilalle ITSE! Ei miehet ole mitään vajaita olentoja, jotka "eivät vaan ymmärrä".
Ja mikä ihmeen kotiorja se nainen on, ai, mies söi ruoat kaapista, eikä ymmärtänyt laittaa mitään korvaavaa tilalle, no minäpäs erinomaisena vaimoihmisenä varmistan tämän aamulla, koska tietenkin ymmärrän, ettei minun pikkuinen mies-parkani osaa muuta kuin syödä kaapin tyhjäksi ja että tällaistahan sattuu, ja sitten minä valmistan ruoan koko perheelle... Marttyyrinkruunu tietysti hohtaa, mutta miettikää edes millaista kuvaa annatte omille lapsillenne.
Ap:n mies sai toki syödä ne kalapullat illalla, ei se ongelma ollutkaan. Ongelma oli se, ettei hän korvannut ruokaa mitenkään, vaan lasten olisi tullut kärsiä hänen syömisistään ja se ei ole okei.
Mä olen vissiin vähän radikaali mutta mä olisin odottanut että mies "kipaisee" sinne kauppaan ihan itse omin töppösin jos kerran julkeaa syödä lounaan perheen edestä. Ajatteli huitaista kalapullat sellaisenaan huiviinsa ilman muusia?
Käsittämätön urpo!
Meillä ei yleensä varata tähteitä seuraavalle päivälle, mutta jos teillä nimenomaan oli tarkoitus kiireen tms takia säästää ruoka, niin miehesi on itsekäs jos ei tajua olla siihen koskematta. Olisi ottanut leipää tai jotain muuta nälänsiirtoruokaa!
ps. Miehesi mököttää koska hänellä on syyllinen olo.
No ap, miten ratkaisitte tilanteen? Mielenkiinnolla täällä odottelemme.