Käsittämätön riita miehen kanssa
Oikeasti aivan naurettava juttu, vaan niin vaan saatiin riita pystyyn. Kertokaapa te kuka tässä on kohtuuton.
Meillä siis piti olla eilistä ruokaa jäljellä tämän päivän lounaaksi. Tultiin sitten asioilta ja pyysin miestä lämmittämään ruoan kun touhusin ite muksujen kanssa.
Mies siinä keittiössä puuhasteli ja tuli sit sanomaan että syömään voisi tulla ja niinkuin ohimennen heitti että hänpäs sitten tästä syö tästä nämä loput kalapullat.
Mä tähän hämmästyneenä että mitäköhän me muut sitten syödään sen muusin kanssa? Ja mies puolustelemaan että eihän niitä pullia ollut kuin neljä jäljellä, kun hän oli illalla syönyt muut. Kuvitteli ilmeisesti tosissaan mun ja lasten syövän pelkkää lämmitettyä muusia.
Eikä tietty kotona ollut mitään mitä ois voinut pikaisesti lämmittää kaveriksi.
Mies ei ymmärrä tehneensä tuossa mitään väärää ja on verisesti loukkaantunut mulle koska sanoin häntä itsekkääksi.
Kommentit (90)
Ei voi olla totta! Voiko joku olla noin tyhmä???
Ja kunnon av-mamman tavoin asutte niin kaukana kaikesta ettei millään voinut kipaista kaupassa hakemassa jotain lihaa tms. lisäksi?
Sitä paitsi, sinä voit ihan hyvin syödä sitä pelkkää lämmitettyä muusia, meillä ainakin jako menee niin että lapset syö ensin ja vasta sitten aikuiset jos on jotain tuollaisia eilisen päivän jämiä olemassa. Ja eipä se pelkkä lämmitetty muusi niitä lapsia tapa.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 17:31"]
Oikeasti aivan naurettava juttu, vaan niin vaan saatiin riita pystyyn. Kertokaapa te kuka tässä on kohtuuton.
Meillä siis piti olla eilistä ruokaa jäljellä tämän päivän lounaaksi. Tultiin sitten asioilta ja pyysin miestä lämmittämään ruoan kun touhusin ite muksujen kanssa.
Mies siinä keittiössä puuhasteli ja tuli sit sanomaan että syömään voisi tulla ja niinkuin ohimennen heitti että hänpäs sitten tästä syö tästä nämä loput kalapullat.
Mä tähän hämmästyneenä että mitäköhän me muut sitten syödään sen muusin kanssa? Ja mies puolustelemaan että eihän niitä pullia ollut kuin neljä jäljellä, kun hän oli illalla syönyt muut. Kuvitteli ilmeisesti tosissaan mun ja lasten syövän pelkkää lämmitettyä muusia.
Eikä tietty kotona ollut mitään mitä ois voinut pikaisesti lämmittää kaveriksi.
Mies ei ymmärrä tehneensä tuossa mitään väärää ja on verisesti loukkaantunut mulle koska sanoin häntä itsekkääksi.
[/quote]
Mut eihän neljälstä kalapullasta olisi teille kuitenkaan ollut syötäväksi kuin korkeintaan yksi per syöjä.
Mä luulen että AP ei edes tiennyt että niitä kalapullia ei ollut kuin neljä jäljellä. Tuskin on huomannut että ukko oli niitä vedellyt illalla :(
mitähän se ukko ajatteli että olistte syöneet lounaaksi tänään?
Nuo on niitä tilanteita jossa ei kannta miettiä kuka on oikeassa eikä varsinkaan riidellä. Kannattaa vaan miettiä miten ratkotaan. Voisin hyvinkin kuvitella että mies söis pullat ja mä paistaisin vaikka muille munakasta muussin kanssa. Ei ihme että avioeroja tulee jos tuollaisista väännetään
Mies on itsekäs idiootti! Olisi kertonut aikaisemmin syöneensä ne kalapullat, että olisitte voineet ostaa jotain muuta muussin kanssa. Tuossa tilanteessa se on kyllä mies, joka syö pelkkää muussia, kalapullansa popsi jo illalla...
Mies on itsekäs idiootti! Olisi kertonut aikaisemmin syöneensä ne kalapullat, että olisitte voineet ostaa jotain muuta muussin kanssa. Tuossa tilanteessa se on kyllä mies, joka syö pelkkää muussia, kalapullansa popsi jo illalla...
Idiootti ajattelematon mies, kykenemätön näkemään muiden tarpeita. Yök.
Uskomatonta! Kyllä kaikki sympatiat on tässä sun puolella. Ensin vetää illalla seuraavan päivän lounaan lähes kokonaan eikä kerro siitä, sitten vielä aikoo syödä loputkin lasten nenän edestä
Mies siis oli syönyt salaa seuraavan päivän lounaan, eikä viitsinyt kertoa sitä etukäteen. Jos kalapullia oli vain neljä enää, ne olis pitänyt antaa lapsille ja mies äkkiä kauppaan hakemaan jotain lisää. Vituttais tollainen salasyöminen!
Kai teillä nyt jotain olis ollut muusin kylkeen? Leipää, salaattia, tomaattia, kurkkua.. Mielestäni teit kärpäsestä härkäsen kun kalapullia ois kuitenkin riittänyt vain yksi per nassu, mut toisaalta mieheltäkin vähän ajattelematonta syödä ne itekseen.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 17:40"]Mä luulen että AP ei edes tiennyt että niitä kalapullia ei ollut kuin neljä jäljellä. Tuskin on huomannut että ukko oli niitä vedellyt illalla :( mitähän se ukko ajatteli että olistte syöneet lounaaksi tänään?[/quote]
En tosiaan tiennyt että niitä oli niin vähän, tietty ois muuten käyty kaupasta jotain muuta. Luulin et niitä nyt ois se pari kolme ollut jokaiselle ja laiskotti niin en viitsinyt sitten kauppaan.
Tuota just ihmettelen että miksi ei siinä vaiheessa kun ruuasta puhuttiin voinut sanoa syöneensä ne pullat jo? Ja sitten tosiaan popsi ne loputkin eikä ajatellut antaa vaikka lapsille :/
Sisareni entinen mies oli juuri tuollainen. Saattoi esim tehdä munakkaan, lapsi pyysi myös munakasta, isä sanoi lapselle että paista itse. Lapsi oli tuollloin noin kolmen vanha. Meinasin tappaa lankomieheni, onneksi hoksasin kävellä ulos rauhoittumaan! Ja paistoin sitten lapselle sen munakkaan! No sisareni tajusi lopulta jättää sen paskan, kunpa olisi uskonut, kun yritimme varoitteen ennen liiton solmimista! Mutta piti katsoa, no uskoi kun näki!
Mistä te tiedätte montako lasta ap:lla on! Kun kerran olisi riittänyt yksi per naama. Ettekö nyt älyä että niitä oli enemmän niitä pulleroita, mutta ne olivat jo miehen suolessa matkalla)
Minun mies sattaisi ihan helposti imuroida illalla jääkaapista just tuon tyyppisen jämän. Ei meillä aiheesta mitään riitaa nousisi, olisin varmaan varmistanut jo aikaisemmin aamulla onko lounaaksi jotain. Olisin varmaan antanut muusin + loput pullat lapsille ja kaivellut pakastimesta jotain muuta minulle ja miehelle. Hei, se on vaan pari kalapullaa. Olisi ihan kamalaa asua taloudessa, missä jääkaapin sisältöön ei uskalla koskea, tai kosketaan luvan kanssa. Jos niiden pullien pitäisi ehdottomasti säilyä seuraavaan päivään, sanoisin miehelle jo silloin edellisenä päivänä, ettei vedä niitä naamaansa.
Miehet ei vaan tajua näitä asioita, jos eivät ole vastuussa ruokien laittamisesta.
Kaikesta ihmiset saakin riidan aikaan...
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 17:46"]
Mistä te tiedätte montako lasta ap:lla on! Kun kerran olisi riittänyt yksi per naama. Ettekö nyt älyä että niitä oli enemmän niitä pulleroita, mutta ne olivat jo miehen suolessa matkalla)
[/quote]
Ap puhui lapsista joten ainakin kaksi lasta on. Neljästä kalapullasta ei enempää per syöjä saa vaikka miten päin miettisi.
Joo, eli ap meinasi ruokkia perheensä muutamalla kalapullalla? Toivottavasti olit varannut muutakin sapuskaa.. Meillä tuollaista tilannetta ei olisi päässyt tulemaan, ensinnäkin tiedän tasan tarkkaan mitä kaapista löytyy ja jos ruokaa ei olisi tarpeeksi, söisivät lapset ensin ja minä kaivelisin kaapeista miehen kanssa muuta ruokaa. Tosin viikonloppuna meillä harvoin syödään jämiä kun koko perhe on syömässä. Mutta ehkä ap oppi tästä jotakin?
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 17:47"]
Miehet ei vaan tajua näitä asioita, jos eivät ole vastuussa ruokien laittamisesta.
[/quote]
Vaikka mun mies on ex, niin IKINÄ ei lasten ruokia ole syönyt. Aina tajusi, että jämät syödään seuraavana päivänä. Ruokaa ruoka-aikana, leipää tms.iltapalalla. Ei tarvitse olla mikään järjen jättiläinen tämän tajutakseen. Joskus jos oli jotain laatikkoruokaa saattoi kysyä, että riittääkö sitä huomiseksi, jos hän syö sitä vielä illalla. Mutta hän olikin ja on edelleen fiksu ja lapsiaan ajatteleva mies.
Kyllä se toi sun miehes oli itsekäs. Mut kiinnitin enemmän huomiota siihen, et yks kalapulla ei taida kovin kummosen kokonen olla. Että ei sen kummosempi annos olis tullu yks per naama + muussi. Oliko ees salaattia?