Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millälailla saisin häädettyä omistamaltani kiinteistöltä haltijan, joka ei tee siellä remontteja jotta rakennukset pysyisivät kunnossa?

Vierailija
05.11.2020 |

Eli henkilölle on annettu kiinteistöön elinikäinen hallintaoikeus. Ei ole mikään vuokralainen tms. Älä vastaa ja esitä tietävää , jos et ymmärrä, mistä on kyse. Muuten voi kommentoida ja kysyä, jos haluaa osallistua savustamismiettimiseen.
Eli jos rakennuksista ei huolehdita, minulla pitäisi olla oikeudellinen peruste vaatia hallintaoikeuden purkua tai muulla tavoin velvoittaa henkilö laittamaan rakennuksia kuntoon, niin ettei niiden arvo laske.
Hallintaoikeus on ollut tällä henkilöllä jo 20 vuotta, mutta aiemmin toisena siinä oli vanhempani. Nyt vieras leski. Hänet pitäisi saada savustettua mökiltä pois.
Myös mökin antaja ja lahjoittaja, joka pidätti näille sen hallintaoikeuden (mökki tuli minulle) on lausunut toivovansa, että vieras ihminen lähtee mökiltä vanhempani kuoleman jälkeen.

Kommentit (178)

Vierailija
21/178 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kun kokeilet. Asianajaja hymyilee leveästi matkalla pankkiin. Mutta sullahan onneksi on ylimääräistä hänelle annettavaksi. Asianajaja 6 - äitihullu 0

No tuleehan sille leskellekin asianajajakuluja, se hymyilyttää minua. Ja en mä kaikkia perimiäni rahoja muutenkaan ole käyttämässä, vai luulitko niin, ääliö? Osan saavat lapseni perintönä, aion itse käyttää vain tuotot. Mutta jos asianajokeissin takia sijoitettavaa on parikytä tuhatta vähemmän, se ei vaikuta minun arkeeni millään tasolla.

Ap

No en edes minä pidä sua niin hulluna, että kaikkia rahojasi hassaisit. Mutta kyllä se asianajaja sulta 5-numeroisen summan saa nyhdettyä.

Ei hän, vaan minä itse annan toimeksiannot ja sanon, etenemmekö vai emme. Mulle joku 20 000 on peanuts ja paikan arvon alenema saattaa olla enemmän, jos en ajaisi asiaa ja saa akkaa ulos sieltä.

Ap

Vierailija
22/178 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran olet omistaja niin kunnosta itse rakennukses, turhaa täällä mariset.

Ei niiden kunnossapito omistajalle kuulu, vaan hallintaoikeuden haltijalle. Hänellä on vastuu siitä, ettei omaisuuden arvo alene hallinta-aikana. Tosin ehkä vastuuni voi kattaa hänen pakottamisensa tekemään rakennusten kuntoon vaaditut asiat. Tai muuten haemme hallintaoikeuden purkua.

Ap

Huoltaminen ja remontointi on 2 eri asiaa. Ymmärrätkö niiden eron?

Remontointi kuuluu ehdottomasti omistajalle ja isommat huollotkin.

Ei vaan hänelle kuuluu kaikki.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/178 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos vain röyhkeästi menisi sinne mökille tekemään remonttia. Kaljat ja työkalut mukaan. Sitten katsoo soittaako toinen poliisit. Veikkaan, että poliisitkaan ei osaa tilannetta ratkaista, vaan jättää teidät tappelemaan keskenään.

Tuo leskikään ei välttämättä lähde oikeutta hakemaan, koska lopputulos on epäselvä, että kuinka käy. Saattaa tyytyä tilanteeseen.

Vierailija
24/178 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin mieltä tyydyttävää, kun rikkaat pilaavat elämänsä vihaamalla.

Vierailija
25/178 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lisäksi ositus tekemättä... joten kivat hänelle. Mä oon kuitenkin saanut pesästä jo lähes kaiken arvokkaan, millä ostaa oikeutta ja elää.

Ap

Vierailija
26/178 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaijai sulla pitää olla parempi asianajaja

Vierailija
27/178 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin pilaavat? Ei tällainen kiista rakkautta estä millään tavalla :) Minusta on kivaa antaa sille paskaläjälle ansionsa mukaan. Jos joku tästä saa pahan mielen, niin hän. Hän voisi välttää sen luopumalla hallintaoikeudestaan, joka ei enää edes kuulu hänelle.

Ap

Vierailija
28/178 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijaijai sulla pitää olla parempi asianajaja

Juttu on vasta ihan alussa. Vielä ei voi sanoa mitä hän saa siinä aikaan.

Ap

Vierailija
29/178 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmillä ihmisillä ei pitäisi olla rahaa eikä omaisuutta.

Ei ne osaa käsitellä niitä.

Vierailija
30/178 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on lisäksi ositus tekemättä... joten kivat hänelle. Mä oon kuitenkin saanut pesästä jo lähes kaiken arvokkaan, millä ostaa oikeutta ja elää.

Ap

Hän ei ole saanut sieltä vielä mitään. Paitsi viimeisen yhteisen asunnon hallinnan, jossa on hirveän iso vastike yhdelle ihmiselle (5h) :D

Ap

Vierailija
31/178 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mun mummilla oli miljoonaomaisuus, eli koko ikänsä pääomatuloilla ja nautti elämästä. En nyt sanoisi häntä tyhmäksi, vaikka tällaisen virheen omaisuuden kanssa tekikin, että antoi hallinnan ei-sukulaiselle. Mummi oli silloin jo 80-vuotias. Ja siis lakimies neuvoi niin, hän siinä tyhmä oli, ei isoäiti.

Ap

Vierailija
32/178 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin pilaavat? Ei tällainen kiista rakkautta estä millään tavalla :) Minusta

on kivaa antaa sille paskaläjälle ansionsa mukaan. Jos joku tästä saa pahan mielen, niin hän. Hän voisi välttää sen luopumalla hallintaoikeudestaan, joka ei enää edes kuulu hänelle.

Ap

No et ainakaan kovin onnelliselta vaikuta.

Vierailija
33/178 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kun kokeilet. Asianajaja hymyilee leveästi matkalla pankkiin. Mutta sullahan onneksi on ylimääräistä hänelle annettavaksi. Asianajaja 6 - äitihullu 0

No tuleehan sille leskellekin asianajajakuluja, se hymyilyttää minua. Ja en mä kaikkia perimiäni rahoja muutenkaan ole käyttämässä, vai luulitko niin, ääliö? Osan saavat lapseni perintönä, aion itse käyttää vain tuotot. Mutta jos asianajokeissin takia sijoitettavaa on parikytä tuhatta vähemmän, se ei vaikuta minun arkeeni millään tasolla.

Ap

No en edes minä pidä sua niin hulluna, että kaikkia rahojasi hassaisit. Mutta kyllä se asianajaja sulta 5-numeroisen summan saa nyhdettyä.

Ei hän, vaan minä itse annan toimeksiannot ja sanon, etenemmekö vai emme. Mulle joku 20 000 on peanuts ja paikan arvon alenema saattaa olla enemmän, jos en ajaisi asiaa ja saa akkaa ulos sieltä.

Ap

20t on pikkuraha ja samaan aikaan et maksa köyhyysrajan alapuolella elävistä lapsistasi elatusmaksuja.

Vierailija
34/178 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niiden kunnossapito omistajalle kuulu, vaan hallintaoikeuden haltijalle. Hänellä on vastuu siitä, ettei omaisuuden arvo alene hallinta-aikana. Tosin ehkä vastuuni voi kattaa hänen pakottamisensa tekemään rakennusten kuntoon vaaditut asiat. Tai muuten haemme hallintaoikeuden purkua.

Ap

Olet tässä oikeassa. Lesken on huolehdittava, että asunnon arvo ei alene. Jos taas asuntoon tehdään remontti, joka nostaa asunnon arvoa, silloin siitä vastaa asunnon omistaja. 

https://www.minilex.fi/a/kuolinpes%C3%A4n-remonttikulut

Vierailija
35/178 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mun mummilla oli miljoonaomaisuus, eli koko ikänsä pääomatuloilla ja nautti elämästä. En nyt sanoisi häntä tyhmäksi, vaikka tällaisen virheen omaisuuden kanssa tekikin, että antoi hallinnan ei-sukulaiselle. Mummi oli silloin jo 80-vuotias. Ja siis lakimies neuvoi niin, hän siinä tyhmä oli, ei isoäiti.

Ap

Eli hän kuoli yli 100-vuotiaana.

Vierailija
36/178 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin pilaavat? Ei tällainen kiista rakkautta estä millään tavalla :) Minusta

on kivaa antaa sille paskaläjälle ansionsa mukaan. Jos joku tästä saa pahan mielen, niin hän. Hän voisi välttää sen luopumalla hallintaoikeudestaan, joka ei enää edes kuulu hänelle.

Ap

No et ainakaan kovin onnelliselta vaikuta.

No, tuskin olisin köyhänä jotenkin onnellinen! :D Miksi luulet teidän vastaajien vaikuttavan jotenkin onnellisilta? Ette vaikuta yhtään onnellisilta.

Ap

Vierailija
37/178 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli hän kuoli yli 100-vuotiaana.

Miten niin? Ei kuollut.

Ap

Vierailija
38/178 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Oletko käynyt keskustelemassa asukkaan kanssa. Kerro hänelle mikä sinua huolestuttaa. Usein rauhallinen keskustelu tuottaa paremman tuloksen kuin lakipykälien kanssa hosuminen. Keskusteluun pitää saada sävy, että tämä on Myös hänen asiansa. Vastakkainasettelut ovat huonoja.

Vierailija
39/178 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olet tässä oikeassa. Lesken on huolehdittava, että asunnon arvo ei alene. Jos taas asuntoon tehdään remontti, joka nostaa asunnon arvoa, silloin siitä vastaa asunnon omistaja. 

https://www.minilex.fi/a/kuolinpes%C3%A4n-remonttikulut

Hahaa, nonni! Nyt ihmettelen enää sitä, ettei asianajajani ole auttanut minua asiassa jo aikaisemmin. Tähänkin tarvittiin lähtölaukaukseksi se, että tätini ystävä sattumalta kävi paikalla ja raportoi tädille. Hän on kunnan rakennuslautakunnan jäsen ja sanoi, että rakennus näytti huolestuttavalta. Äitini ehdotti, että lakimieheni soittaa tälle tätini ystävälle ja hän teki niin. Sen jälkeen hän alkoi ehkä ymmärtää, että olen ollut koko ajan oikeassa murehtiessani mökkiasiaa.

Toisaalta ehkä sen ajamisen oikea aika on nyt, kun isä ei ole enää kärsimässä mistään tästä.

Ap

Vierailija
40/178 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuolla leskellä resursseja valvoa, että käytätkö mökkiä? Siis jos esim mökki on kaukana lesken asuinpaikasta ja leski käy siellä harvoin. Useinhan tilanne on tämmönen.

Eihän se edes tiedä, että käytät mökkiä, ja jos valittaa, niin kiistät asian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme