Mikä ongelma parisuhteessa on yllättänyt eniten?
Siis tyyliin en olisi ikinä uskonut tai ei olisi ikinä tullut mieleenkään, että meille tapahtuu tällaista.
Omalla kohdalla miehen seksuaalinen haluttomuus. Kuvittelin nuorena, että kaikki miehet haluaa aina seksiä.
Kommentit (2601)
Se miten paljon joudun itse tekemään kotitöitä, käymään kaupassa, siivoamaan taloa ja huolehtimaan lapsien ruokkimiset, pyllyjen pesut, ulkoilutukset, viihdytykset, aamutoimet, nukuttamiset ja päivähoitoon viemiset ja haut sekä lemmikkien ruokinnan ja lenkityksen. Mies on jatkanut elämäänsä oikeastaan kuin lapsia ei olisikaan, käy 3x viikossa iltaisin harrastuksissaan, tuo kaverinsa pelaamaan pleikkaa meille illaksi, nukkuu aamuisin pitkään ja hoitaa vain itsensä autoon. Leikkii lasten kanssa lähinnä viikonloppuisin iltapäivisin.
Koska minulla ei ole säännöllistä harrastusta, en saa samalla tavalla omaa aikaa ilman lapsia. Mies ei tunnu hoksaavan, mikä homma kaikessa on. Olen tosi uupunut.
Ei itse ongelmat ole yllättäneet, vaan se kuinka paljon sitä onkaan valmis joustamaan ja antamaan anteeksi. Sellaisiakin asioita joista oli ennen helppo kavereille päteä, että jos mulle noin tehtäisiin/sanottaisiin noin niin ukko lähtis saman tien kävelemään.
Kyse ei siis mistään fyysisestä väkivallasta, vaan ihan loukkauksista, pettämisestä, läheisyyden puutteesta... se myös on tullut yllätyksenä kuinka itsekin löytää välillä uusia, uniikkeja tapoja satuttaa omaa puolisoaan.
Näin miehenä totean kirjoitti:
No ei halua miehet parisuhteessa tiheään seksiä, varsinkaan alkuhuuman jälkeen. Alkuhuuman jälkeen se reikä on nähty, eikä siinä ole enää sen puoleen koettavaa. Välillä voi nusasta muodon vuoksi, mutta oma käsi ja haaveilu työpaikan Tiinasta on jo siinä vaiheessa kiihottavampaa.
Tiesithän, että sille "reiälle" voi tehdä muutakin kuin katsoa?
Mutta onneksi on oma käsi ja työpaikan Tiina.
Että miehen haluttomuus kotitöihin ei ole vitsi ja että roskapussin vietyään mies pullistelee kuin olisi pelastanut koko maailman.
Vierailija kirjoitti:
20 vuoden avioliiton kokemuksella se kuinka paljon mies miettii ja elää sek sin kautta. Koko ajan puhuu siitä, koko ajan sitä pitäisi olla , koko ajan pitäisi räplätä sieltä.
Kaikki asiat linkittyy sek siin. Jos ostan uudet alusvaatteet niin mies luulee että se on kutsu sek siin. Jos hymyilen, mies luulee että olen puutteessa. Jos menen suihkuun yksin, mies näkee sen mahdollisuutena sek siin.
Voisko olla vaikka viikon hiljaa ja selibaatissa!?!? Tässä elämässä on muutakin tekemistä ja ajateltavaa.
Hahhah. Käännä kaikki päinvastoin ja tervetuloa mun elämään. Ostan uudet alusvaatteet ja esittelen miehelle-> mies ei pysty edes katsomaan mua. Ei mitään pientäkään flirttiä koskaan, että tuntisin olonsa halutuksi tai kivannäköiseksi naiseksi. Semmonen tasapaino olis kiva.
Vierailija kirjoitti:
Että miehen haluttomuus kotitöihin ei ole vitsi ja että roskapussin vietyään mies pullistelee kuin olisi pelastanut koko maailman.
Tämä! Odotetaan tiskaamisesta palkinnoksi tyyliin suuhoitoa. Kotityöt on tehtävä eikä niistä mitään palkintoa minullekaan tule. Annan kyllä tunnustusta hyvin tehdystä työstä, mutten anna kalalle aplodeja uimisesta.
Vierailija kirjoitti:
Se, kuinka toinen osapuoli muuttuukin haluttomaksi seksin suhteen, vaikka antoi muuta ymmärtää suhteen alussa. Siitä on tullut huijatuksi tulemisen olo. Itselläni tekisi yhä mieli seksiä päivittäin hänen kanssaan.
Tuo nyt on ihan normaalia. Noin se tahtoo aina olla.
Tuossa tutkimuskin aiheesta:
https://www.hs.fi/tiede/art-2000006242066.html
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Sitä, että maailman ihanimmasta miehestä kuoriutuu vuosien kuluessa hirveä kontrolloiva, manipulatiivinen valehtelija, ja ainoa vaihtoehto oman mielenterveyteni kannalta oli ero. Jos joku olisi tämän kertonut kun tavattiin niin en olisi kuuna päivänä uskonut. Nyt en enää koskaan ikinä luota kehenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä totean kirjoitti:
No ei halua miehet parisuhteessa tiheään seksiä, varsinkaan alkuhuuman jälkeen. Alkuhuuman jälkeen se reikä on nähty, eikä siinä ole enää sen puoleen koettavaa. Välillä voi nusasta muodon vuoksi, mutta oma käsi ja haaveilu työpaikan Tiinasta on jo siinä vaiheessa kiihottavampaa.
Tämä on kyllä aivan totta. Koskee kyllä kaikkea muutakin kuin seksiä eli ei jaksa kuunnella vaimoa tai viettää mitään "helliä hetkiä".
Sikamiehet! Te naiset varmaan sen sijaan olette jatkuvasti yhtä huumaantuneita ja halukkaita seksiin kuin suhteen alussakin?
No "näin miehenä totean" kommentti tuolla ylempänä on kyllä paskaukon kirjoittama. Tai sitten hän ei ole parisuhteessa koskaan ollutkaan,(peräkammarippika todennäköisesti, ei koskaan saanut naista) tai vihaa vaimoaan, koska kirjoittaa naisesta "reikänä" joka on jo nähty.
Siis jokainen normaali ihminen tajuaa, että nainen ei takuulla ole pelkkä reikä eikä mies pelkkä makkara/nakki aviopuolisolleen. Ihminen, jonka kanssa halutaan jakaa elämä, on paljon muuta ja hänen sukupuolielimensä ei koskaan ole "reikä".
Ja normaali mies ei myöskään kyllästy kovin äkkiä puolisonsa sukupuolielimiin. Haluttomuus johtuu muusta, yleensä siitä miehestä itsestään, ei suinkaan siitä, että puolison "reikään" on nähty.
Tuo aikaisempi kommentoija sanoi mieluummin tyytyvänsä omaan nyrkkiinsä kuin vaimoonsa. Tämä kyllä kertoo siitä, että puolisoilla on pahasti sukset ristissä, varmaan lähes kaikilla elämän alueilla eikä siitä, että mies nyrkkipyykillä saisi paremmin läheisyyttä ja rakkautta, kuin vaimonsa kanssa kunnolla rakastellessaan.
Nämä nyrkkipyykkääjät voivat kyllä ihan hyvällä omalla tunnolla erota ja uskon, että kummankin puolison elämä siitä kummasti paranee.
Nainen saa mahdollisuuden löytää uudes ja viliilin miehen, joka ei kyllästy "reikään" joka on nähty ja mies saa mahdollisyyden siirtyä kokonaan nyrkkipyykkiin, eikä tarvitse suorittaa viikoittain "velvollisuusseksiä".
Se, että vaikka miten tahtoo, tahtoo ja tahtoo, se ei sittenkään riitä pitämään parisuhdetta kasassa.
Aiemassa suhteessa ei ollut mitään varsinaisia ongelmia. Tässä nykyisessä oli yllätyksenä se, miten vähän seksiä voi haluta jopa sellainen ihminen, joka on se rakastuneempi osapuoli.
Vierailija kirjoitti:
Että mies istuu paskalla ja räplää puhelinta aina 30min - 1,5h kerralla. Viettää jopa 5 tuntia vessassa päivän aikana. Eikä ole vatsan kanssa mitään ongelmia, vaan jää selaamaan puhelinta tai lukee kirjaa. Saisi tehdä näitä rauhassa muissakin huoneissa, mut meillä on vaan yksi vessa. Kiva odottaa aamulla tunti että pääsee vessaan, jos toinen on ehtinyt ensin.
Koettakaa saada aikaan sopimus siitä, että ennen lukittautumista hän kysyy sinulta tarvitsetko käydä. Omassa suhteessani tämä onnistui. Niissä tilanteissa hoidin wc-asioinnin hyvin nopeasti. Meikkaamisen, hiusten laiton ym. voi hoitaa sen jälkeen muualla kuin wc:ssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 vuoden avioliiton kokemuksella se kuinka paljon mies miettii ja elää sek sin kautta. Koko ajan puhuu siitä, koko ajan sitä pitäisi olla , koko ajan pitäisi räplätä sieltä.
Kaikki asiat linkittyy sek siin. Jos ostan uudet alusvaatteet niin mies luulee että se on kutsu sek siin. Jos hymyilen, mies luulee että olen puutteessa. Jos menen suihkuun yksin, mies näkee sen mahdollisuutena sek siin.
Voisko olla vaikka viikon hiljaa ja selibaatissa!?!? Tässä elämässä on muutakin tekemistä ja ajateltavaa.
Tämäpä juuri. Meilla yhdessä oloa takana jo 40v ja aina vaan se seksi kiinnostaa. Joka asia kiertyy seksiin ja jos olen vähänkään ystävällisempi miehelle, heti ollaan jo kopeloimassa. Ja toisin päin, kun mies on ihan yliystävällinen, tiedän, että taas ollaan vailla. Pesulle kun uskaltaa mennä, mies luulee, että se on kutsu seksiin. Ollaan jo molemmat siis vanhoja ja minulta vaihdevuodet vei kaikki seksi halut, eikä paikatkaan toimineet. Muutenkin oireet oli niin rajut kuumine aaltoineen, menetettyine yöunineen, että jouduin turvautumaan harmooninkorvaushoitoon ja se pelasti miehen selipaatilta. Nyt kuitenkin lopetin hoidon, koska olen käyttä nyt sitä jo yli 6v ja riskit kasvaa.
Vehkeet ei taas tietenkään minulla toimi ja halut on pyöreä 0, mutta mies vaan haluuaa ja haluaa. Tekee kaikki temput, että suostuisin ja pakkohan se välillä on, vaikka ei se hyvältä tunnu.
Toivon totisesti, että mieheltäkin loppuisi halut tai ainakin lakkaisi vehkeet toimimasta.
Järkyttävää, että kuvittelet, että on pakko. Siis mikä sinua vaivaa? Sinun ei ole pakko olla miehesi makuualunen
No sen takia "pakko", koska mies ei anna periksi ja yrittää ja yrittää . Mies on sitkeä joka asiassa mitä haluaa. Ollut aina. Pääsee vähemmällä, kun joskus suostuu.
Tuollaisen asian takia en halua alkaa eroa hakemaan ja muuten asia ei järjestyisi. Meillä on pitkä avioliitto ja se on ollut hyvä. Nuorena tietenkin seksi sujui itseltäkin, eikä siinä ollut ongelmia.
Eikä mies missään nimessä pidä minua "makuualustanaan", mutta ei täysin ymmärrä, että halut voi loppua, kun ne hänellä itsellään ovat pysyneet kaikki nämä vuodet.
Sitäpaitsi mies yrittää tehdä parhaansa, että minäkin nauttisin ja saavuttaisin huipun.
Minuakin vaivaa tämä haluttomuusongelma, on vaivannut jo muutaman vuoden.
Yhteiseloa takana meilläkin 40v. Se on vaan taivahan tosi, että hormonit kun lakkaa
hyrräämästä, niin ei vaan asia jaksa kiinnostaa.
Nuorempana olin hyvinkin kiinnostunut seksistä. Onneksi meillä on mieskin rauhoittunut ja
elellään kaikessa sovussa ilman seksiä.
Sinulla on kyllä viriili ukko, se täytyy sanoa. Mahtaa olla tosi rasittavaa.
Kuinka jääräksi ja periksiantamattomaksi mies on muuttunut vuosien aikana. Suuri ego ja itsekritiikin puute ovat kauhea yhdistelmä.
Puhumattomuus tunneasioissa. Mies on täysin tyytyväinen elämäänsä kun puhutaan arkiasioita, mutta kun pitäisi käsitellä asioita syvällisemmin, niin halu ja kapasiteetti eivät riitäkään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että mies istuu paskalla ja räplää puhelinta aina 30min - 1,5h kerralla. Viettää jopa 5 tuntia vessassa päivän aikana. Eikä ole vatsan kanssa mitään ongelmia, vaan jää selaamaan puhelinta tai lukee kirjaa. Saisi tehdä näitä rauhassa muissakin huoneissa, mut meillä on vaan yksi vessa. Kiva odottaa aamulla tunti että pääsee vessaan, jos toinen on ehtinyt ensin.
Koettakaa saada aikaan sopimus siitä, että ennen lukittautumista hän kysyy sinulta tarvitsetko käydä. Omassa suhteessani tämä onnistui. Niissä tilanteissa hoidin wc-asioinnin hyvin nopeasti. Meikkaamisen, hiusten laiton ym. voi hoitaa sen jälkeen muualla kuin wc:ssä.
Ei ole todellista. Siis sitä lukemista ja puhelimen räpläämistäkö ei voi tehdä muussa huoneessa kuin vessassa? Että nainen taas kiltisti alistuu ja meikkaa ja laittaa hiukset jossain eteisessä, että mies saa lukea pöntöllä 5 h päivässä?
En olisi uskonut miten vähän itselle saan järjestettyä aikaa lapsiperheessä. Niin vannoin etukäteen että omia menojani en jätä. Nyt tajuan lihoneeni 15 kiloa, koska en "ehdi" salille, uimaan tai lenkille. Yhtään kirjaa en ole lukenut kahteen vuoteen. Kaverin kanssa kahvilla olen käynyt ehkä vuosi sitten. Teatterissa tai keikalla olen käynyt 3 vuotta sitten viimeksi. Miten tässä näin pääsi käymään, että minusta tuli se mamma jolla ei ole mitään muuta elämää kuin lapset, kotityöt ja työ?
Että joku valehtelee (yksiavioisesta) seurustelusta saadakseen seksiä mieleiseltä vakipanolta ja vielä jyystää muita vakituisia sekä treffailee samalla.
Hirveesti ongelmia teillä.... Mulle ainoa yllätys oli, että kun mies sanoi haluavansa 1-2 lasta ja minä 2-3 lasta niin kompromissi ratkaisu olikin vain 1 lapsi...
Etusivun luin ja totesin, ettei tämä olekaan parisuhde ketju vaan "hauku kumppaniasi" -ketju.
Yksi iso unohtui. Ex ei ymmärtänyt että parisuhteen eteen voisi tehdä töitä tai ylipäätään mitä se tarkoittaa. Asiat tapahtuvat luonnostaan tai sitten suhde on huono.