Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Me hoitajat - mitä olette vahingossa sanonut potilaalle/asiakkaalle...

Vierailija
20.02.2014 |

Eli, hoitaja hoi! Mitä olette vahingossa tokaisseet potilaalle/asiakkaalle ja tajunut vasta sanottuasi? Ja ketjun on tarjoikoitus olla HAUSKA! :D Itse ainakin nauroin vedet silmissä vanhemmalle tämän tyyppiselle keskustelulle. Onneksi elämä ei ole niin vakavaa - ja ilman huumoria olisi töissä olo ikävää!

ps. tämän ketjun tarkoituksena ei ole ilkeillä potilaista/asiakkaista tai kertoa mitään kenestäkään pilkkaavaa. ja tottakai kukaan ei kerro mitään sellaista, mikä rikkoo salassapitovelvollisuutta.

No, sitten omaan mokaani. Muutamia vuosia sitten, kun työskentelin sairaanhoitajaksi opiskellessani sairaankuljetuksessa. Etenimme potilas kyydissämme kohti sairaalaa ja syrjäkylältä ajellessamme oli tie muhkurainen. Tokasin fiksuna, että "onneksi ei tämmöistä tietä ihan joka päivä kuljeta, hulluksihan sitä jo tulisi!" kunnes ajattelin tarkemmin sanomisiani (kyydissä mt-potilas).

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 02:50"]

Tämä ketju on hyvä osoitus lähihoitajien, sairaanhoitajien ym. ammattikoulutettujen ammattitaidottomuudesta aidoissa hoitotilanteissa.

[/quote]

Kaikki ei välttämättä ole aitoja tilanteita. Joku saattaa olla ihan lämpimikseen kirjoitettukin, joten älä ota näitä turhan vakavasti.

Vierailija
62/115 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 02:50"]Tämä ketju on hyvä osoitus lähihoitajien, sairaanhoitajien ym. ammattikoulutettujen ammattitaidottomuudesta aidoissa hoitotilanteissa.

[/quote] Hoitajat tekevät työtä sydämellään. On osattava nauraa itselleen. Huumori on osa työtä, muuten työ olisi melko paljon raskaampaa. Ja huumorilla en tarkoita että nauraisimme potilaille, vaan nimenomaan inhimillisille erehdyksille. Jokaisessa työssä tulee mokia, niin poliiseille kuin kauoan kassallekin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 14:41"]

Kotikäynnin päätteeksi tokaisin sokealle että "nähdään ensi viikolla". Ei oo montaa kertaa niin paljon hävettänyt...

[/quote]

Näinhän voi sanoa. Sokea näkee muilla aisteillaan. Mulle on ainakin opetettu, että näkövammaisen kanssa käytetään sanoja nähdä ja katsoa ihan niinkuin näkevien. 

Vierailija
64/115 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan lisää näitä juttuja! :D

Vierailija
65/115 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, nää on hyviä! :D

Vierailija
66/115 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mies on kans kerran sanonut sokealle potilaalle töistä lähtiessään että "nähdään huomenna"  :)

Vierailija
67/115 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo ammattikämmääjä näkövammaisten kanssa. Mietin jo etukäteen miten muotoilen lauseeni ja aina möläytän jotain tyhmää kuten: "nähdään taas", "oletteko jo nähneet uuden lääkärimme?", "katsotaanko yhdessä tämä lääkelista läpi?" Ei prkle voi olla niin vaikeaa, mutta kun on vaan.

Vierailija
68/115 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä menee samaan kastiin noiden näkövammaisten kanssa. Olin juuri valmistunut ja töissä palvelutalolla. Pakkasin yhdelle mummolle saunakassia seuraavalle päivälle. Kyselin mitkä housut hän tahtoo, entä paita jne. Ja lopuksi, entäs mitkä sukat? Häneltä oli amputoitu molemmat jalat. Nolotti ihan kamalasti, osasin sentään pyytää anteeksi.

Vierailija
69/115 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
70/115 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 19:03"]

minun mies on kans kerran sanonut sokealle potilaalle töistä lähtiessään että "nähdään huomenna"  :)

[/quote]

On ihan normaalia puhua sokeille noin. Eikö teillä hoitoalalla oteta sitä koulutuksessa esille? :O

t. Syntymäsokean ystävä

Vierailija
71/115 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 20:29"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 19:03"]

[/quote]

On ihan normaalia puhua sokeille noin. Eikö teillä hoitoalalla oteta sitä koulutuksessa esille? :O

t. Syntymäsokean ystävä

[/quote]

Eipä juuri... Ja joskus on kyllä tullut sokealta kuittia, kun selitin jotain:"Katsos kun asia menee sillä tavalla että...." Niin sokea tiuskaisee:"Kuule kun minä en näe!" Niinno, en mä tässäkään tarkoittanu että jotain pitää KATSOA. Vaan katsos kun...

Vierailija
72/115 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 02:50"]Tämä ketju on hyvä osoitus lähihoitajien, sairaanhoitajien ym. ammattikoulutettujen ammattitaidottomuudesta aidoissa hoitotilanteissa.

[/quote]

Paljon kun tekee niin paljon ehtii myös tapahtua.... joskus myös niitä mokiakin.

Vierailija
73/115 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkuu!!

Vierailija
74/115 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 22:01"]

- Annas kun äiti katsoo (vanhalle mummolle)

- Mene istumaan päiväkirjahuoneeseen (tarkoitin päiväsaliin, taisi olla BB-aika)

[/quote] Tulin hoitovapaalta töihin ja itsekin monesti huomasin illalla varsinkin lapsipotilaita peitellessäni sanovan, että äiti sinut tässä peittelee vielä tai jotain sellaista. Se tuli niin automaattisesti, ettei edes tajunnut. Toinen oli, että lapsia tuli huomaamatta kutsuttua samoilla hellittelynimillä, kuin omia. Mutta ehkä se ei kovin paha moka ollut. Kovin oli monesti töistä lähtiessä paha mieli, kun mietin, että sinne jäi jonkun lapsi ikävöimään omaa äitiään.

Vierailija
75/115 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kollega oli kirjoittanut vanhemmille jatkohoidon ohjeistuksen, vain pieni kirjoitusvirhe teki tekstistä kovin mielenkiintoisen: Panon seuranta neuvolassa. (Piti siis olla painon...)

Vierailija
76/115 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
77/115 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp!

Vierailija
78/115 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vain,nää on hauskoja! :D

Vierailija
79/115 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

we want more !

Vierailija
80/115 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräälle pyörätuolipotilaan kanssa tapahtui kun hän oli tarkkana siitä että ehtii katsomaan yhteiseen olohuoneeseen yhtä telkkariohjelmaa ja pyysi minua muistuttamaan koska se alkaa, no sitten minä menin kiireessä hänen huoneeseensa ja sanoin hänelle että "no niin ohjelma alkaa, vipinää töppöseen.."