Mies jätti minut viikko sitten whatsapp viestillä ja nyt kiukkuaa kun minusta ei kuulu
Olemme reilun vuoden seurustelleet. Molemmilla oma koti, ei lapsia. Ihan tiivisti nähty ja mielestäni ihan mukavaakin ollut mutta olin ilmeisesti väärässä. Sain tosiaankin viestin, missä luki jotakuinkin näin, että hänellä tunteet lopahtaneet ja kiinnostus myös laantunut ja haluaa pitää taukoa ja ottaa etäisyyttä ym.
No suuresti tavoistani poiketen en vastannut hänen viestiin. Mieli teki, voi ette uskokaan kuinka paljon mutta hammasta purren päätin, että selvä antaa sitten olla jos kerran toinen sitä haluaa. Mun ruikutukset ei enää hänen päätään kääntäisi.
Meni pari päivää niin laittoi viestin "huhuu", en vastannut. Sit tuli että "mikäs on ettet vastaa" ja sen jälkeen kiukuttelua ja monet hyvästit. Mihinkään en vastannut. Näki kyllä että olen viestit lukenut.
En aio jatkossakaan enää vastailla. Oliko tää joku kokeilu vai odottaako perään parkumista?
Kyllä, sydämeni on särkynyt ja ikävöin häntä.
Kommentit (468)
Niin ja mulle on käynyt vähän vastaava juttu ja vieläkin harmittaa etten itse hoitanut asiaa kunnolla itseäni kunnioittaen. Eli oltiin yhdessä yli 2v. Mies aloitti mykkäkoulun jossain välissä, kyselin ja ihmettelin mikä on, oltiin sovittu joku sukulaismeno ja jotta se toteutuisi otin yhteyttä ja sovin välit. Ei oikein selityksiä saanut, mutta itsekunnioitus oli tosi hukassa, oli kiusaamistaustaa ymss narsisteja elämässä ennen tätäkin narsistitapausta, kun sukujuhlat oli ohi taisi herra aloittaa uuden mykkäkoulun. Silloin mulle riitti, hain kamani mitään sanomatta luotaan, hän oli ihan passiivinen eikä reagoinut yhtään mitenkään, olin ihan hajalla koska 2v ajan olin sitoutunut häneen. Hänellä ei kai ollut yhtään mitään tunteita muttei ollut miestä jättää minua kunnolla. Minun piti itsekin sen ”eron” jälkeen tivata viestin kautta että mitäs helvettiä. Kuulemma ei kiinnostanut vaan enää.
Jos mä olisin vaan silloin ekalla kerralla tajunnut blokata ja jättää koko hyypiön olisi jäänyt niin paljon parempi mieli. Tätä koko keissiä kesti tosi kauan prosessoida, niin arvottomana hän minua piti ja voin todella pahoin kun tajusin koko homman. Siitä alkoi onneksi toipuminen ja toksisista ihmisistä eroonpääsy.
Ja paras mielihän mulle olisi lopulta jäänyt jos olisi ihan vaan pyytänyt tavata kasvotusten, kertonut kunnioittaen jo alussa ettei halua jatkaa. Tuhlaantui vuosia
Vierailija kirjoitti:
No tyhmää vallankäyttöä - itse miettisin että miksi ei vastaa mitään joka on melko outoa. En haluaisi että vuoden jälkeen joudun ajattelemaan että olet esim. pahasti romahtanut/verisesti loukkaantunut jne, vaikka en perään parkua kaipaisi. Miksi et voi vastata vaikka että ”Vastaan vasta nyt sillä mielestäni viestisi sisältö olisi ansainnut ihan naamatusten ajatuksenvaihdon. Itse sisältöön ei ole muuta sanottavaa että ok, en voi sinun tunteitasi muuttaa. Kaikkea hyvää jatkoon.”
Sitten numero poistoon ja etiäpäin.
Miksi ihmeessä ap:n pitäisi ajatella enää sekuntiakaan, mitä mies miettii? Jos hän olisi halunnut tietää miten ap reagoi, hän olisi jättänyt kasvokkain kuten aikuiset ihmiset tekevät.
Itse olisin vastannut "selvä" ja sen jälkeen ollut reagoimatta. Tuo "selvä" siksi, että mies tietää että olen viestin näkemisen lisäksi lukenut ja ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tero on just tollanen ihmis kakka.
Tunnetaankohan me sama Tero? :D
Missä kaupungissa?
Minä vastaisin, koska mies halusi tauon ja etäisyyttä, ei eroa. Vastaisin, että en usko taukoihin, joten kiitos yhteisestä ajasta ja hyvää jatkoa. Mies ei saisi haluamaansa reaktiota (surua, kiukkua, mököttämistä), mutta minä saisin päätöksen suhteelle. En halua muutenkaan jättää asioita kesken.
Vierailija kirjoitti:
Minä vastaisin, koska mies halusi tauon ja etäisyyttä, ei eroa. Vastaisin, että en usko taukoihin, joten kiitos yhteisestä ajasta ja hyvää jatkoa. Mies ei saisi haluamaansa reaktiota (surua, kiukkua, mököttämistä), mutta minä saisin päätöksen suhteelle. En halua muutenkaan jättää asioita kesken.
Mitä keskenjättämistä vastaamattomuus on? Minusta se on kyllä aika selkeä loppu asioille.
Ei kaikille se viimeinen oma sana ole joku päätös, ne keskusteluthan voivat venyä ja venyä kuukausien mittaisiksi viestittelyiksi. Monelle kelpaa vallan mainiosti se toisen viimeinen sana, eikä sitä tarvitse kuitata tai siihen vastata mitään. Se loppui siihen. Katsos kun ei se tyyppi sieltä siihen omaan elämään tule, kuin korkeintaan itseään ja omaa oloaan pönkittämään.
Parempi vaan ettei kaikkea sanota ääneen ja antaa asian olla ennen kuin se eskaloituu.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja mulle on käynyt vähän vastaava juttu ja vieläkin harmittaa etten itse hoitanut asiaa kunnolla itseäni kunnioittaen. Eli oltiin yhdessä yli 2v. Mies aloitti mykkäkoulun jossain välissä, kyselin ja ihmettelin mikä on, oltiin sovittu joku sukulaismeno ja jotta se toteutuisi otin yhteyttä ja sovin välit. Ei oikein selityksiä saanut, mutta itsekunnioitus oli tosi hukassa, oli kiusaamistaustaa ymss narsisteja elämässä ennen tätäkin narsistitapausta, kun sukujuhlat oli ohi taisi herra aloittaa uuden mykkäkoulun. Silloin mulle riitti, hain kamani mitään sanomatta luotaan, hän oli ihan passiivinen eikä reagoinut yhtään mitenkään, olin ihan hajalla koska 2v ajan olin sitoutunut häneen. Hänellä ei kai ollut yhtään mitään tunteita muttei ollut miestä jättää minua kunnolla. Minun piti itsekin sen ”eron” jälkeen tivata viestin kautta että mitäs helvettiä. Kuulemma ei kiinnostanut vaan enää.
Jos mä olisin vaan silloin ekalla kerralla tajunnut blokata ja jättää koko hyypiön olisi jäänyt niin paljon parempi mieli. Tätä koko keissiä kesti tosi kauan prosessoida, niin arvottomana hän minua piti ja voin todella pahoin kun tajusin koko homman. Siitä alkoi onneksi toipuminen ja toksisista ihmisistä eroonpääsy.
Tällainen vaikeneva mulkku osui minunkin kohdalleni. Suhde oli lyhyempi kuin teidän, mutta luulin kuitenkin, että hänelläkin oli jo tunteita mukana (ja hän suunnitteli kaikenlaista tulevaisuuteen jne.). Ei kyllä jää minkäänlaista kunnioitusta tuolla tavoin käyttäytyvää miestä kohtaan.
Jos noin olisi tehty kahden vuoden suhteen jälkeen, niin voi jessus... ei voi kuin sanoa, että pääsit eroon täydellisestä kusipäästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä keskenjättämistä vastaamattomuus on? Minusta se on kyllä aika selkeä loppu asioille.
Ei kaikille se viimeinen oma sana ole joku päätös, ne keskusteluthan voivat venyä ja venyä kuukausien mittaisiksi viestittelyiksi. Monelle kelpaa vallan mainiosti se toisen viimeinen sana, eikä sitä tarvitse kuitata tai siihen vastata mitään. Se loppui siihen. Katsos kun ei se tyyppi sieltä siihen omaan elämään tule, kuin korkeintaan itseään ja omaa oloaan pönkittämään.
Parempi vaan ettei kaikkea sanota ääneen ja antaa asian olla ennen kuin se eskaloituu.
Siis minä vastaisin, koska minusta tuntuisi siltä. Ei siitä tarvitse tuohtua. Joku muu voi tehdä toisella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä sä voisit vastata kerran, tyyliin asia ymmärretty, hyvää loppuelämää. Ja sen jälkeen olla vastaamatta mihinkään.
Lapsellista jättää viestillä, mutta tarviiko sitä taantua samalle tasolle.
Niin, jos kopioin sen hänen jättöviestin ja siihen kommentin vaikka OK? Ja jos vaikka sen jälkeen esto??
Parempi on ettei vastaa mitään ettei käyn niin et toinen alkaa elättelemään toiveita ja ei jätä ollenkaan rauhaan ajattelee et ole vihainen ja yrittää sitä kautta hallita. Jätä huomiota Mitäs meni tekemään niin miettiköön.
Ap
Epäasiallista ja epäkunnioittavaa käytöstä kohdatessaan yksi hyväksi havaittu konsti on se, että vastaa jäätävän kohteliaasti, mutta niin, ettei viesti jätä mitään epäselväksi.
Esim. AP:n tilanteessa voisi kopioida sen jättöviestin, ja vastata siihen: "Kiitos tiedosta. Kunnioitan ilomielin päätöstäsi, enkä enää pidä yhteyttä teihin."
Nunnu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä sä voisit vastata kerran, tyyliin asia ymmärretty, hyvää loppuelämää. Ja sen jälkeen olla vastaamatta mihinkään.
Lapsellista jättää viestillä, mutta tarviiko sitä taantua samalle tasolle.
Niin, jos kopioin sen hänen jättöviestin ja siihen kommentin vaikka OK? Ja jos vaikka sen jälkeen esto??
Parempi on ettei vastaa mitään ettei käyn niin et toinen alkaa elättelemään toiveita ja ei jätä ollenkaan rauhaan ajattelee et ole vihainen ja yrittää sitä kautta hallita. Jätä huomiota Mitäs meni tekemään niin miettiköön.
Siis tarvitsi kaks päivää etäisyyttä ja alkoi sitten itkeä pillun perään. No huhhuh mikä "mies".
No tottakai hän nyt odotti sulta jotain reaktiota jotta voi sanoa että pysytään ystävinä jonka varjolla sitten voi pitää yhteyttä jos uusi suhdeviritys ei lähdekään tulille.
Fiksusti kyllä teet, ei tuollaiseen tarvitse mitään vastailla.
En usko että olet ollut tuollaisen vauvan kanssa.
Mihin aikuinen mies tarvitsee kaksi päivää "etäisyyttä"?
Eli tapaili jotain toista naista ja huomasi ettei ollut yhtä hyvä.
Eikö yli vuoden seurustelun jälkeen ole mitään tavaroita miehen luona? Tuli vain mieleen, että joutuisi ehkä kohtaamaan.
Itse vastaisin, mutta en miehen takia vaan itseni takia. Tykkäisin sanoa tuossa tilanteessa mielipiteeni ja saada omasta puolestani viimeisen sanan. Vastaisin esim: "Kiitos viestistä. Jos suhteemme merkitsi sinulle näin vähän, asiasta ei liene enempää puhuttavaa."
Mutta mielestäni aloittaja voi tietenkin olla vastaamattakin, jos hänestä tuntuu paremmalta niin. Mielestäni miehen tunteita, "yläpuolelle asettumista" yms. ei tarvitse tuossa tilanteessa ajatella, vaan voi toimia sen mukaan, mikä auttaa itseä parhaiten käsittelemään eron.
Juupa juu. Naisen pitää aina olla kypsä ja parempi ihminen vaikka mies olisi mikä tyly mulkero. Jos minut jätettäisiin viestillä niin se olisi kyllä siinä. En olisi enää mitään "velkaa".