Mies jätti minut viikko sitten whatsapp viestillä ja nyt kiukkuaa kun minusta ei kuulu
Olemme reilun vuoden seurustelleet. Molemmilla oma koti, ei lapsia. Ihan tiivisti nähty ja mielestäni ihan mukavaakin ollut mutta olin ilmeisesti väärässä. Sain tosiaankin viestin, missä luki jotakuinkin näin, että hänellä tunteet lopahtaneet ja kiinnostus myös laantunut ja haluaa pitää taukoa ja ottaa etäisyyttä ym.
No suuresti tavoistani poiketen en vastannut hänen viestiin. Mieli teki, voi ette uskokaan kuinka paljon mutta hammasta purren päätin, että selvä antaa sitten olla jos kerran toinen sitä haluaa. Mun ruikutukset ei enää hänen päätään kääntäisi.
Meni pari päivää niin laittoi viestin "huhuu", en vastannut. Sit tuli että "mikäs on ettet vastaa" ja sen jälkeen kiukuttelua ja monet hyvästit. Mihinkään en vastannut. Näki kyllä että olen viestit lukenut.
En aio jatkossakaan enää vastailla. Oliko tää joku kokeilu vai odottaako perään parkumista?
Kyllä, sydämeni on särkynyt ja ikävöin häntä.
Kommentit (468)
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi kyllä reilu kuitata tapailun päättymiseen, että viesti tuli perille ja hyvää loppuelämää tms. Riippumatta siitä miten törppöä on jättää viestillä.
Tsemppiä ap.
Täysin samaa mieltä. On outoa olla vastaamatta, koska lyhytkin vastaus ilmaisee, ett viesti on mennyt perille.
Itse olisin vastannut: "ok". Ei tarvetta muuhun viestintään, kun/jos siltä tuntuu. Minusta outo valitus ja vieläpä tuot sen tänne. Eikö ihmiset osaa enää perus-käytöstapoja? Viestin lähettäjä haluaa tietää onko viesti mennyt perille ja miten reagoit. "Ok" ilmoittaa välinpitämättömyydestä, jokin muu kertoo mahdollisista ongelmista, myös reagoimattomuus.
Minä pyrkisin selvittämään asian, vaikka en ottaisi tyyppiä takaisin. Teidän kummankin olisi helpompi jatkaa eteenpäin. Kostosi osuu nyt myös omaan nilkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Missä tää mies asuu?
Tuli kylmät väreet, kun itse sain samanlaisen viestin. Onko susta mahdollista että olisi mies pyörittänyt useita naisia samalla? Vai miten tiiviisti olitte yhdessä?
AP vastaa please!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä sä voisit vastata kerran, tyyliin asia ymmärretty, hyvää loppuelämää. Ja sen jälkeen olla vastaamatta mihinkään.
Lapsellista jättää viestillä, mutta tarviiko sitä taantua samalle tasolle.
Niin, jos kopioin sen hänen jättöviestin ja siihen kommentin vaikka OK? Ja jos vaikka sen jälkeen esto??
Ap
Älä vastaa mitään. Eiköhän kaikki tarpeellinen ole jo sanottu? Jos hän halusi keskustelun, hän olisi keskustellut. Nyt hän vaan ilmoitti ja sinun kuittaamisesi on jo hänelle näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tää mies asuu?
Tuli kylmät väreet, kun itse sain samanlaisen viestin. Onko susta mahdollista että olisi mies pyörittänyt useita naisia samalla? Vai miten tiiviisti olitte yhdessä?
AP vastaa please!
Kuule mitä sillä on merkitystä? miehen tunnistaa käytöksestä. Sisimmässäsi tiedät kyllä, kun mies ei ole oikeasti rakastunut, vaan pomputtelee eri vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä sä voisit vastata kerran, tyyliin asia ymmärretty, hyvää loppuelämää. Ja sen jälkeen olla vastaamatta mihinkään.
Lapsellista jättää viestillä, mutta tarviiko sitä taantua samalle tasolle.
Niin, jos kopioin sen hänen jättöviestin ja siihen kommentin vaikka OK? Ja jos vaikka sen jälkeen esto??
Ap
Jos haluat jotain vastata niin vastaa kuten itse laitoit. Älä lisää mitään "kaikkea hyvää" eikä "hyvää loppuelämää". Paskat siitä tyypistä.
Jos he ovat olleet vuoden yhdessä, on ihan normaalia toivotella hyvää jatkoa. Ei ole pakko jollei halua, mutta halutessaan voi jättää pahan kostamatta ja nousta vihan ja koston "yläpuolelle".
Minä en käsitä näitä, että väärin kohdellun pitäisi aina olla jotenkin moraalisesti puhtaampi ja mennä jonkin "yläpuolelle" (minkä yläpuolelle?) Jos sinua ei kunnioiteta, ei ole velvollisuus mihinkään vastakunnioitukseen minkään moraalin nimissä, etenkin kun ei tilanteessa aiheuta mitään oikeaa vahinkoa.
Huomiona väärin kohdelluille ja muille kanssasurkimuksille: Sinulla EI ole mitään velvollisuutta olla tässä nyt se parempi ihminen, jos se ei tunnu itsestäsi hyvältä ja oikealta. Sinun EI tarvitse silitellä toista, joka ei sitä sinulle ole tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi kyllä reilu kuitata tapailun päättymiseen, että viesti tuli perille ja hyvää loppuelämää tms. Riippumatta siitä miten törppöä on jättää viestillä.
Tsemppiä ap.
Täysin samaa mieltä. On outoa olla vastaamatta, koska lyhytkin vastaus ilmaisee, ett viesti on mennyt perille.
Itse olisin vastannut: "ok". Ei tarvetta muuhun viestintään, kun/jos siltä tuntuu. Minusta outo valitus ja vieläpä tuot sen tänne. Eikö ihmiset osaa enää perus-käytöstapoja? Viestin lähettäjä haluaa tietää onko viesti mennyt perille ja miten reagoit. "Ok" ilmoittaa välinpitämättömyydestä, jokin muu kertoo mahdollisista ongelmista, myös reagoimattomuus.
Whatsappin kautta näkee kyllä, jos viesti on luettu.
Minä olisin laittanut viestin, että hyvät jatkot sitten. Tuollainen vastaamattomuus jäisi varmaan vaivamaan pitemmän päälle. Parempi lopettaa omaltakin osalta.
Vierailija kirjoitti:
Minä pyrkisin selvittämään asian, vaikka en ottaisi tyyppiä takaisin. Teidän kummankin olisi helpompi jatkaa eteenpäin. Kostosi osuu nyt myös omaan nilkkaan.
Ei osu omaan nilkkaan. Mitä siinä on selvittämistä, jos kerran erotaan? Jos yritettäisiin jatkaa suhdetta, niin silloin pitää selvittää erimielisyydet. Teillä ei ole yhteistä asuntoa eikä varmaan paljon muutakaan yhteistä materiaa, ei edes sen takia tarvitse enää tavata. Lapsista nyt puhumattakaan.
Mitä AP hyötyy, jos saa tietää, että ex-miehellä oli joku ihastus, välipano tms?
Mitä AP hyötyy, jos saa tietää että mies ei esim halua mennä naimisiin tai muuttaa yhteen?
Jos Ex olisi halunnut selvittää jotain ajatuksiaan, hän olisi voinut tehdä sen aikaisemmin.
"hänellä tunteet lopahtaneet ja kiinnostus myös laantunut ja haluaa pitää taukoa ja ottaa etäisyyttä ym."
Jos ei osaa selittää miksi tunteet ja kiinnostus ovat lopahtaneet niin ei sitten.
Ap käsittelee oman surunsa ja pettymyksensä ja jatkaa elämäänsä.
Vastaa eksälle lyhyesti jotain tyyliin Asia selvä, älä ota enää yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä ap.
Ei näe, jollei sitä ole asetuksissa hyväksynyt.
Jos tämä mies olisi halunnut reaktion tai vatvoa asiaa, hän olisi vähintään varmaankin soittanut. AP:n käyttämä viestipalvelu, kuitenkin näyttää että viesti on luettu ja näin ollen samalla asia kuitattu. Miehen viesti oli kuitenkin selkeä ero-viesti, vaikka ei edes sitä osannut suoraan sanoa/kirjoittaa.
Jos AP:n kuitenkin miettii vastaamista, niin se on hyvä hoitaa pois päiväjärjestyksestä.... ettei tuhlaa lisää ajatuksia kyseiseen tyyppiin. Varmaan on hyvä esittää toive, ettei mies enää lähetä viestejä ja tämän jälkeen blokkaa. Jos mies oikeasti haluaisi keskustella, niin se kuitenkin todennäköisesti tietää missää AP asuu ja ilmestyy paikalle.
AP:lle tsemppiä ja toivottavasti seuraava mies kohtelee sua paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä ap.
Minusta wa-viestillä vuoden suhteen jälkeen jätetty ei ole kyllä jättäjälle mitään velkaa. Ei tällaisessa tilanteessa voi minusta vedota käytöstapoihin. Käytöstavat on sitä, miten kohdellaan normaalioloissa ihmisiä joilta on itse saanut hyvää tai neutraalia kohtelua. Ei käytöstavat velvoita pokkuroimaan ihmiselle, joka on itse käyttäytynyt tökerösti ensin.
Laita viesti, että "mikä nyt on hätänä? Etkös sä juuri pyytänyt etäisyyttä ja rauhaa? Kyllä se mulle sopii. "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä ap.
Tällaisista syyllistämisistä tulee mieleen, että jotku haluavat yksipuolisen oikeuden käyttäytyä huonosti. Siitä huolimatta heille pitäisi olla kohteliaita ja kivoja vaikka itse käyttäytyvät miten huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä kosto , ap käyttäytyy ihan aikuisen tavoin eikä kosta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tää mies asuu?
AP vastaa please!
Satakunnassa asutaan
Ap
Ukko38 kirjoitti:
"pitää taukoa ja ottaa etäisyyttä"
Eli
On löytänyt jonkun toisen, mutta haluais käydä vielä suakin panemassa, jos uusi suhde ei ota tuulta alleen.
Se on muuten justiinsa näin. Todennäköisesti hänellä oli joku toinen siinä välissä, kun ap:lle laittoi että haluaa pitää taukoa. Ja ilmeisesti tämä toinen viritelmä meni puihin, niin yrittää lämmitellä ap:tä uudelleen. Ajatus on, että jos jää kiinni siitä toisesta naisesta, niin voi sanoa että "mehän oltiin tauolla". Ap:n parempi jatkaa elämäänsä ilman moista säätäjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä ap.
Ei näe, jollei sitä ole asetuksissa hyväksynyt.
Siitä huolimatta ap:lla ei ole mitään velvollisuutta vastata. Tyyppi itse laittoi whatsapilla poikki, en minäkään vastaisi mitään. Siinäpä ihmettelee kun lähtee toisen tunteilla leikkimään.
Minulla on puhelimessa toiminto "viesti odottaa" ja "viesti vastaanotettu" , uskoakseni muillakin on. Kun tuollaisen viestin kuin ap saa voi vastata ok tai olla vastaamatta. On tainnut ukon uusi säätö mennä pieleen ja nyt ap.n pitäisi kuunnella ja lohduttaa. Laita ap viesti "sori , on kiire kun menen Jannen kanssa elokuviin ja sitten tanssimaan , heipat sulle ja ihanaa elämää!".
Ite laittaisin varmaan "No selvä sitten! Turha enää viestitellä tännepäin."