Mies jätti minut viikko sitten whatsapp viestillä ja nyt kiukkuaa kun minusta ei kuulu
Olemme reilun vuoden seurustelleet. Molemmilla oma koti, ei lapsia. Ihan tiivisti nähty ja mielestäni ihan mukavaakin ollut mutta olin ilmeisesti väärässä. Sain tosiaankin viestin, missä luki jotakuinkin näin, että hänellä tunteet lopahtaneet ja kiinnostus myös laantunut ja haluaa pitää taukoa ja ottaa etäisyyttä ym.
No suuresti tavoistani poiketen en vastannut hänen viestiin. Mieli teki, voi ette uskokaan kuinka paljon mutta hammasta purren päätin, että selvä antaa sitten olla jos kerran toinen sitä haluaa. Mun ruikutukset ei enää hänen päätään kääntäisi.
Meni pari päivää niin laittoi viestin "huhuu", en vastannut. Sit tuli että "mikäs on ettet vastaa" ja sen jälkeen kiukuttelua ja monet hyvästit. Mihinkään en vastannut. Näki kyllä että olen viestit lukenut.
En aio jatkossakaan enää vastailla. Oliko tää joku kokeilu vai odottaako perään parkumista?
Kyllä, sydämeni on särkynyt ja ikävöin häntä.
Kommentit (468)
Kun kaikki naiset jättäisivät nämä tuuliviirimiehet heti ensimmäisten peliliikkeiden jälkeen, niin ehkä ne oppisivat olemaan - tai hakeutuisivat terapiaan käsittelemään tunneongelmiaan. Toivoisin, että olisin ymmärtänyt arvostaa itseäni enemmän nuorempana. Mutta niin vain itsekin ajauduin tuollaisen pelimiehen nöyryytettäväksi :(
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli vähän samantapainen kokemus. Olin eronnut yhdestä "elämäni rakkaudesta" enkä millään meinannut päästä surusta. Ei herännyt kiinnotus tai tunteita muita kohtaan. Lopulta päätin, että kokeilen olla suhteessa. Seuraava ehdokas osoittautuikin sitten tosi ärsyttäväksi, ilkeäksi ja itsekeskeiseksi. Luonnollisesti ei herännyt tunteita häntäkään kohtaan. Ainakaan mitään myönteistä. Hän oli sellanen ärsyttävä rähjääjä joka asiasta ja minä en ole koskaan tykännyt tai ollut rähjääjien kanssa. Tiesin, että ois pistettävä poikki, mutta en henkisesti oikein jaksanut. Hän sit joskus puolen vuoden päästä tuli luokseni ja pisti poikki. Aloin itkemään ilosta ja sanoin, että ihan ok, olisin itsekin niin halunnut. Koska oli niin itsekeskeinen, niin alkoi epäillä, että ei se voi olla mulle ok. Kyseli koko ajan, että ootko nyt tosi surullinen ym. Ja sit ihan suoraan, että kun nyt noin itket. Ei tykännyt eikä uskonut, kun sanoin, että se on vaan helpotuksen itkua. Nooo...sitten meni viikko, niin hän laittaa tekstaria, että haluaa nähdä. En vastannut. Joitain kuukausia soitteli, mutta en koskaan vastannut. Olen sata varma, että halusi nimenomaan, että itken hänen peräänsä ja haluan takaisin. Tosi outo keissi.
Kuulostaa eksältäni ja vastaavaa tarinaa kertoi omasta eksästään. Että erotessa itki ja aivan varmasti rakkaudesta, ei voinut hyväksyä sitä ajatusta, että se ei oikeasti välittänyt niin että palvoisi. Eksäni oli rähisijä, itsekeskeinen ja itseriittoinen ihminen. Hyvin narsistinen. Hän oli niin älykäs ja paras kaikessa, parhaimman näköinen ja omasta munastaankin oli niin ylpeä kun oli keskivertoa hieman suurempi. Kyvytön rakastamaan ketään muuta kuin omaa peilikuvaansa. Manipuloi, alistaa ja mitätöi. Ja aloitti minunkin kohdallani loppumattoman viestihäiriköinnin ja jatkoi sitä jopa puoli vuotta eron jälkeen. Lopetti vasta kun blokkasin kaikesta.
Ollaankohan oltu saman tyypin kanssa 😄?
Ei olis enää kannattanu vastata mitään, nyt sieltä tulee vaan varmaan lisää pskaa niskaan, mies odottaa nyt joko sua takaisin tai vähintään että kerjäät sit ja kerrot miten romuna olet. Se että sanot sille kuinka paljon sua sattuu, ei valitettavasti merkkaa sille mitään, korkeintaan hivelee sen pskasta liian suurta egoa ja sulle tulee entistä pahempi mieli. Blokkaa, unohda. Olis pitänyt itse tajuta tehdä noin kuten sinä teit.
Nyt viimeistään blokkaa se heti, jos tuollaisen viestin laitoit. Nyt oikeasti hyvä kohta blokata, niin ei vaivaa enää sua ja asia on loppuunkäsitely niin että hänenkin sen pitäisi tajuta. Blokkaa heti tai mies tulee aiheuttamaan mielipahaa selityksillään, usko mua!
Vierailija kirjoitti:
Sulla jää vaivaamaan tuo asia, jos et vastaa mitään. Ihan selvästi vaivaa tosi paljon, kun tännekin siitä kirjoitat. Nopeammin saat miehen mielestä, kun vastaat jotain ja lopetat asian omalta osaltasi. Ihan varmasti muuten jää kummittelemaan päähäsi pitemmäksi aikaa.
Ei se vaivaa kuin hetken aikaa. Ja järkeily auttaa, ei viestittely auta narsististen pelaajien kanssa yhtään mitään. Tuollainen roikottaminen ja perään huhuilu on sairasta ja epävakaata käytöstä. Sairasta vallankäyttöä ja piittaamattomuutta toisen ihmisen tunteita kohtaan. Äärimmäistä itsekkyyttä ja huomion hakemista, vallankäyttöä ja manipulointia. Ei tuollaisille kuuppavikaisille kannata viestitellä mitään, koska viestittelystä ei tule loppua ennen kuin tilanne menee kuten he haluavat. Se on vain loputonta jankkaamista ja pelaamista, ei sellaista kukaan jaksa eikä tarvitsekaan. Normaali tasapainoinen ihminen ei toimi noin, mies paljasti oman sairautensa ja sairaat yksilöt kannattaa jättää tyystin ilman huomiota, sillä he elävät vain huomion kautta.
Vierailija kirjoitti:
Kun kaikki naiset jättäisivät nämä tuuliviirimiehet heti ensimmäisten peliliikkeiden jälkeen, niin ehkä ne oppisivat olemaan - tai hakeutuisivat terapiaan käsittelemään tunneongelmiaan. Toivoisin, että olisin ymmärtänyt arvostaa itseäni enemmän nuorempana. Mutta niin vain itsekin ajauduin tuollaisen pelimiehen nöyryytettäväksi :(
Näin on. Ja samalla tavalla pitäisi kohdella myös tuuliviirinaisia. Jos joku on kerran jättänyt tai antanut pakit, sen pitäisi olla sitten siinä. Maailma on ihmisiä täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä olisi ihan loistavaa! Alkaisi nuo miehet vähän miettiä ennenkun tekevät; kun naiset eivät palaakaan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ei olis enää kannattanu vastata mitään, nyt sieltä tulee vaan varmaan lisää pskaa niskaan, mies odottaa nyt joko sua takaisin tai vähintään että kerjäät sit ja kerrot miten romuna olet. Se että sanot sille kuinka paljon sua sattuu, ei valitettavasti merkkaa sille mitään, korkeintaan hivelee sen pskasta liian suurta egoa ja sulle tulee entistä pahempi mieli. Blokkaa, unohda. Olis pitänyt itse tajuta tehdä noin kuten sinä teit.
------
Hyvä kun laitoit sen OK-viestin, ei mitään selityksiä. Hän irtisanoi sopimuksen, ei siinä tarvitse mitään selitellä.
Blokkaa äijä, vältät mahdolliset jatko-paskaviestit.
Kiukutelkoon itsekseen. Menköön baariin lärväämään. Naukukoon seuraavalle muijalle kuinka exä oli niin kauhea.
Ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Tuo samahan kyllä toimii myöskin naisiin.
Samaten jos ghoustaa niin se pitäs kyllä sanoa aina ensimmäisenä jos tutustuu uuteen ihmiseen. Vaikka näin: Jos tulee mutkia matkaan niin minä ghoustaan sinut!
Sairasta tämä nykymeno kun normaaliksi muutetaan töykeä käytös. Ghoustaushan on aina osoitus ettei pidä toista ihmistä minkään arvoisena.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Vierailija kirjoitti:
Mä olen niin hölmö, että en pystyisi laittamaan estoja tuo ap:n tämän aamuisen vastauksen jälkeen. Olisin vaan niin utelias, että mitä tämä "herrasmies" vielä vastaa. Toki helpompaa olisi, jos vain pystyisi laittaman estot ja unohtamaan koko tyypin. Tsemppiä sinulle ap, löydät taatusti jonkun paremman miehen.
Minä tein sen virheen, että uteliaana jatkoin viestittelyä tuollaisen miehen kanssa. Ajattelin että ne viestit kuolettavat tunteeni ja pääsen eteenpäin, samalla mies paljastaa todellisen itsensä. Viestittelystä ei tullut loppu, vaikka en lopulta vastannut enää mitään, viestit olivat suorastaan maanisia ja painostavia, ahdistavia ja mies teki selväksi, ettei jätä minua rauhaan ellen tee miten hän haluaa. Vasta siinä vaiheessa blokkasin, mutta pelkäsin ulkona liikkumista ja sain paniikkikohtauksen, kun näin miehen noin kuukausi blokkauksen jälkeen. Pelkäsin ihan tosissani mitä se hullu vielä keksii.
Joten en suosittele uteliasta pallottelua, sillä se voi mennä sairaaksi ja voi aiheuttaa lisää harmia, jos joutuu pelkäämään miestä sen kaiken jälkeen. Ei kannata alkaa pelleillä, lopettaa vaan kaiken viestittelyn saman tien kun huomaa, että toinen ei toimi sosiaalisten pelisääntöjen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollosta että joku muu (esim. Joku ihastunut kaveri tai ex) olis laittanut hänen puhelimellaan viestin?
Siinähän voi poistaa näkyvistä joko itseltään tai kaikilta viestin. Jos on poistanut hänen puhelimestaan viestin, se voi näkyä sulla muttei hänellä..
Eiköhän tämä nyt ole aika epätodennäköistä.
No on se mahdollista kuitenkin, jos toinen huhuilee tietämättömän oloisena että mimne sinä hävisit.
Jopa teini-ikäiset osaa tehdä tuon toisilleen. Ei se nyt mitään harvinaistakaan ole että joku pelleilee toisen puhelimella.
Itsekin eilen laitoin viestiä kun kaverin (Sanotaan vaikka Minnan) mies yhtäkkiä tekstas mulle. Laitoin sitten kaverille viestiä siitä mitä mies oli mulle tekstannu niin yhtäkkiä mies vastasi "Minna on muuten vessassa".
Mulla ainakin näkyy whatsappissa (jos lähettäjä on poistanut mulle lähetetyn viestin) tekstillä "tämä viesti on poistettu", joten olisi näkynyt ap:lläkin. Vai onko tämäkin asetuksista kiinni.
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä
Kopioin nyt hänen jättöviestinsä ja kommentoin siihen, että asia selvä. Ei pitäisi olla sen jälkeen mitään ihmettelemistä.
Ap
Jos mieheltä typerää käytöstä niin samaa on kyllä sinultakin.
Olisit heti vastannut vaikka noin miten nyt vasta teit.
Teitä tunnevammasia näkyy alapeukuista päätellen olevan paljon täällä😄
Jos minä olisin Ap'een asemassa ollut eli joku nainen jonka kanssa vuoden seukkaillut ilmoitellut viestillä vastaavasti homman olevan ohi niin tietenkin olisin heti vastannut takaisin, tyyliin:
Minua paljon harmittaa päätöksesi mutta kun noin koet niin mene, lennä pois sillä kahlittu lintu ei ikinä häkissä tule pysymään vaikkakin kuinka nätit kalterit häkkiä somistaisivat. Päätöksesi jälkeen en tulevaisuudessa näe meillä mitään jatkoedellytyksiä. Korkeintaan moikata jos vastaan satut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja mulle on käynyt vähän vastaava juttu ja vieläkin harmittaa etten itse hoitanut asiaa kunnolla itseäni kunnioittaen. Eli oltiin yhdessä yli 2v. Mies aloitti mykkäkoulun jossain välissä, kyselin ja ihmettelin mikä on, oltiin sovittu joku sukulaismeno ja jotta se toteutuisi otin yhteyttä ja sovin välit. Ei oikein selityksiä saanut, mutta itsekunnioitus oli tosi hukassa, oli kiusaamistaustaa ymss narsisteja elämässä ennen tätäkin narsistitapausta, kun sukujuhlat oli ohi taisi herra aloittaa uuden mykkäkoulun. Silloin mulle riitti, hain kamani mitään sanomatta luotaan, hän oli ihan passiivinen eikä reagoinut yhtään mitenkään, olin ihan hajalla koska 2v ajan olin sitoutunut häneen. Hänellä ei kai ollut yhtään mitään tunteita muttei ollut miestä jättää minua kunnolla. Minun piti itsekin sen ”eron” jälkeen tivata viestin kautta että mitäs helvettiä. Kuulemma ei kiinnostanut vaan enää.
Jos mä olisin vaan silloin ekalla kerralla tajunnut blokata ja jättää koko hyypiön olisi jäänyt niin paljon parempi mieli. Tätä koko keissiä kesti tosi kauan prosessoida, niin arvottomana hän minua piti ja voin todella pahoin kun tajusin koko homman. Siitä alkoi onneksi toipuminen ja toksisista ihmisistä eroonpääsy.
Tällainen vaikeneva mulkku osui minunkin kohdalleni. Suhde oli lyhyempi kuin teidän, mutta luulin kuitenkin, että hänelläkin oli jo tunteita mukana (ja hän suunnitteli kaikenlaista tulevaisuuteen jne.). Ei kyllä jää minkäänlaista kunnioitusta tuolla tavoin käyttäytyvää miestä kohtaan.
Jos noin olisi tehty kahden vuoden suhteen jälkeen, niin voi jessus... ei voi kuin sanoa, että pääsit eroon täydellisestä kusipäästä.
Jep. Ja tää kusipää vielä ajatteli tuolloin että on valaistunut ja tosi henkinen ihminen. Siinä määrin jo buddha ettei mikään liikuta.
Mä olen niin sanaton jotenkin. Häneltä puuttui empatiakyky mitä ”normaalilla” ihmisellä on, ja aito henkistynyt ihminen on mun mielestä empaattinen harjoittaessaan uskomuksiaan. Eli ei niin ettei kiinny mihinkään tai välitä mistään ja katsoo vaan vierestä kun asiat tapahtuu. Vaan kohtelee muita kunnioittaen ja empaattisesti, arvostaa toista ja sanoo heti jos tuntuukin vaikka ettei tämä suhde ole minua varten. Hän oli jotenkin täysin tunnekylmä ja se oli jotenkin sairasta että silti hän koki ylemmyydentuntoa minua ja muita kohtaan kuvitellen olevansa jotenkin tosi hyvä tyyppi! Jos häntä esim.ahdisti sitoutuminen se pitäisi sanoa.
Jahas. Näitä upeita zen buddhismin harrastajia lienee sitten useampikin ;) En nyt laita nimeä tai mitään, mutta kuulostaa tutulta (Helsinki). Täys tahvohan tuo mies on, en usko että hän ymmärtää edes itse itseään. Luulen että loppupeleissä kannattaa ennemmin tuntea sääliä häntä kohtaan.
Epäilen että olen tapaillut samaa tyyppiä, nimi alkaa H:lla?
Hopeakettu kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä
Kopioin nyt hänen jättöviestinsä ja kommentoin siihen, että asia selvä. Ei pitäisi olla sen jälkeen mitään ihmettelemistä.
Ap
Olisit heti vastannut vaikka noin miten nyt vasta teit.Teitä tunnevammasia näkyy alapeukuista päätellen olevan paljon täällä😄
Jos minä olisin Ap'een asemassa ollut eli joku nainen jonka kanssa vuoden seukkaillut ilmoitellut viestillä vastaavasti homman olevan ohi niin tietenkin olisin heti vastannut takaisin, tyyliin:
Minua paljon harmittaa päätöksesi mutta kun noin koet niin mene, lennä pois sillä kahlittu lintu ei ikinä häkissä tule pysymään vaikkakin kuinka nätit kalterit häkkiä somistaisivat. Päätöksesi jälkeen en tulevaisuudessa näe meillä mitään jatkoedellytyksiä. Korkeintaan moikata jos vastaan satut.
Tuo sinun esimerkkisi on typerää ja lapsellista sekä säälittävää pelaamista. Ja tuollainen manipulointi ja pelaaminen jos mikä on tunnevammaista. Ei kukaan normaali toimi noin. Ei ole tunnevammaista jättää vastaamatta viestiin, joka on ilmoitusluontoinen jättöviesti. Tunnevammaista on lähteä pelaamaan tuollaisen ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla jää vaivaamaan tuo asia, jos et vastaa mitään. Ihan selvästi vaivaa tosi paljon, kun tännekin siitä kirjoitat. Nopeammin saat miehen mielestä, kun vastaat jotain ja lopetat asian omalta osaltasi. Ihan varmasti muuten jää kummittelemaan päähäsi pitemmäksi aikaa.
Ei se vaivaa kuin hetken aikaa. Ja järkeily auttaa, ei viestittely auta narsististen pelaajien kanssa yhtään mitään. Tuollainen roikottaminen ja perään huhuilu on sairasta ja epävakaata käytöstä. Sairasta vallankäyttöä ja piittaamattomuutta toisen ihmisen tunteita kohtaan. Äärimmäistä itsekkyyttä ja huomion hakemista, vallankäyttöä ja manipulointia. Ei tuollaisille kuuppavikaisille kannata viestitellä mitään, koska viestittelystä ei tule loppua ennen kuin tilanne menee kuten he haluavat. Se on vain loputonta jankkaamista ja pelaamista, ei sellaista kukaan jaksa eikä tarvitsekaan. Normaali tasapainoinen ihminen ei toimi noin, mies paljasti oman sairautensa ja sairaat yksilöt kannattaa jättää tyystin ilman huomiota, sillä he elävät vain huomion kautta.
Asiaa. Tämä jokaisen huoneentauluksi niin päästään kuuppavikaisista erilleen.
Sehän on jo bonus, että mies on jaksanut ilmoittaa erosta/tauosta. Kun minä olen seurustellut yli puoli vuotta, on mies yleensä yksipuolisesti lopettanut seurustelun mutta ei ole kokenut tarpeelliseksi ilmoittaa asiasta minulle.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä.
Tänään aamulla tuli jälleen viesti missä mies kiukkuemojin kera laittoi että olisit nyt jotain voinut kommentoida. Laitanko nyt vaan että ok vai pidänkö pääni enkä vastaa mitään? Vai laitanko vaan estot?
Ap
Nyt kun alkoi kiukkuamaan niin voi laittaa eston erittäin hyvin. Ei tarvitse vastata. Tai itse vastaisin jotain että viestisi tulivat perille ja toimin toivomuksen mukaan, enkä kyllä ymmärrä yhtään miksi sinä otat koko ajan yhteyttä. Nyt toivotan sulle hyvät talven ja loppuelämän jatkot, tähän viestiin en toivo sinulta vastausta. Ja esto, koska sitten alkaa todennäköisesti maanittelu, uhkailu, lisää kiukkua jne. Ettet vaan lankea millekään väittelylinjalle tai jopa palaamaan takaisin.
Hopeakettu kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä
Ap
Olisit heti vastannut vaikka noin miten nyt vasta teit.Teitä tunnevammasia näkyy alapeukuista päätellen olevan paljon täällä😄
Jos minä saisin tuollaisen viestin, voisin kuolla. Voisin kuolla naurusta. Samalla saisin varmistuksen, että eropäätökseni oli sittenkin ihan oikea - mikäli nyt minkäänlaisia epäröintejä olisin yleensäkään tuntenut siinä kohtaa. Sitten vastaisin, että ei tarvitse edes moikata.
Olisit heti vastannut vaikka noin miten nyt vasta teit.