Mies jätti minut viikko sitten whatsapp viestillä ja nyt kiukkuaa kun minusta ei kuulu
Olemme reilun vuoden seurustelleet. Molemmilla oma koti, ei lapsia. Ihan tiivisti nähty ja mielestäni ihan mukavaakin ollut mutta olin ilmeisesti väärässä. Sain tosiaankin viestin, missä luki jotakuinkin näin, että hänellä tunteet lopahtaneet ja kiinnostus myös laantunut ja haluaa pitää taukoa ja ottaa etäisyyttä ym.
No suuresti tavoistani poiketen en vastannut hänen viestiin. Mieli teki, voi ette uskokaan kuinka paljon mutta hammasta purren päätin, että selvä antaa sitten olla jos kerran toinen sitä haluaa. Mun ruikutukset ei enää hänen päätään kääntäisi.
Meni pari päivää niin laittoi viestin "huhuu", en vastannut. Sit tuli että "mikäs on ettet vastaa" ja sen jälkeen kiukuttelua ja monet hyvästit. Mihinkään en vastannut. Näki kyllä että olen viestit lukenut.
En aio jatkossakaan enää vastailla. Oliko tää joku kokeilu vai odottaako perään parkumista?
Kyllä, sydämeni on särkynyt ja ikävöin häntä.
Kommentit (468)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole mitään estoja joutunut kenellekään laittamaan. Kovin hanakasti näköjään jotkut niitä ehdottavat ja laittavat.
En ole edes katsonut miten sellainen laitetaan päälle kun ei ole ollut tarvetta.
Olisin itse vastannut, että asia selvä, hyvä kun ilmoitit. Jos suhde oli kuitenkin ollut muuten hyvä niin olisin toivottanut hyvää jatkoa.
Naamatusten tietenkin olisi parempi, mutta ajattelen kuitenkin, että parempi edes viestillä kun roikottaa mukana kakkosvaihtoehtona. Niinkin jotkut tekevät.
Sehän vasta epäreilua olisi. Nyt mies kuitenkin antaa vapauden eikä anna turhia toiveita.
Yhden viestin voi aina laittaa kun ei kuitenkaan mistään törkeilystä miehen viestissä ole kyse.
Jatkoviesteihin ei silloin ole tarvetta.Eikö sinua kiinnostaisi vuoden seurustelun jälkeen ollenkaan eron syyt? Kuulostat aika tunteettomalta.
Niin kuin sanoin, tietysti olisi ollut parempi naamatusten keskustella ja tietää syy. Mutta jos on oltu 1,5 vuotta yhdessä niin varmaan siinä lopussa oli jo jotain oireita, mistä voi päätellä jotain. Joko toinen nainen, kyllästyminen, liikaa riitoja, liian erilaiset ihmiset tms. En voi myöskään toista pakottaa kertomaan syitä.
Joka tapauksessa jos mies olisi kyseisen viestin laittanut niin olisin siihen yhden kerran vastannut. Tästähän nyt keskustellaan, oliko aloittaja oikeassa vai väärässä kun ei vastannut mitään.
Milläs ne syyt saa selvillekään jos ei edes yhtä kertaa pysty vastaamaan.
Toinen vaihtoehto ja tottakai parempi olisikin juuri se, että aloittaja laittaisi viestin, että haluaa keskustella ja selvittää miksi mies noin ajattelee. Mutta se keskustelu onnistuu vain silloin jos kumpikin on siihen valmis ja pystyy siihen.
Kaikista paras olisi ollut kun ennen viestin laittoa mies itse olisi ehdottanut keskustelua naamatusten.
Kun kerran tunsi miten tunsi.
Pari vuotta eron jälkeen eräs exä otti yllättäen yhteyttä ja todella tiiviisti sitten viestiteltiin jne. Olin sinkkuna ja innoissani siitä että olisiko meillä vielä mahdollisuuksia ja teinkin sen selväksi, koska mulla oli vielä tunteita jäljellä.
Mies käyttäytyi kuin suhteen alkuaikoina mutta yhteenpalaaminen ei kuulemma ollut hänen mielessään. Mutta koska käytös ja teot olivat niin ristiriidassa keskenään roikuin hänessä aikani, rikoin paljon itseäni siinä lämmin-kylmä-leikissä ja älysin lopulta jatkaa elämääni. Lopetin viestittelyn ja vastasin lyhyesti jos ex laittoi jotain. Löysin uuden kumppanin ja ex sitten useamman kuukauden molemminpuolisen hiljaiselon jälkeen aktivoitui laittamaan jonkun katkeran mustasukkaisuusviestin tästä uudesta. En vastannut siihen mitään.
Vaikea jotenkin vieläkään myöntää että mies olikin joku roikottaja-mulkero. Mikä noita vaivaa. Tämäkin ex tiesi että mulla oli tunteita, mutta keskittyi leikkimään niillä ja boostaamaan egoaan. Todella nöyryyttävää. Mun itsekunnioitus valahti jonnekin maan rakoon tuon miehen kanssa ja se siinä harmittaa eniten.
god_tier kirjoitti:
Sen verran muistutuksena AP:lle että täällä roikkuu paljon katkeroituneita ihmisiä, että niiden antamia neuvoja ei ihan kannata ottaa vastaan ainoana ratkaisuna.
Kun itellä menee huonosti niin ihmiset alkaa heti toivomaan että muillakin menisi huonosti.
Siitä saa vertaistukea you know what I mean
NORMAALI ihminen ei jatka katkerointiketjua eteenpäin vaan käsittelee asiat omassa mielessään ja pääsee asian yli. Mutta puhunkin nyt normaalista ihmisestä joka pystyy ajattelemaan ja käsittelemään omia tunteitaan , sairaat on erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni todella samanlainen kokemus ja ihailen sua, että jätit heti samantien vastaamatta. Mies jonka kanssa seurustelin yli vuoden samalla tavalla (livenä tosin) tiedotti, että haluaa olla tauolla, eikä ole varma haluaako enää edes tapailla. Silti jatkoi viestittelyä ja tyhmänä ja rakastuneena lähdin siihen mukaan. Silloin tällöin nähtiinkin. Tätä jatkui puoli vuotta ja oli elämäni raskainta aikaa. En oikein osannut rakastua muihin, vaikka muita tapailinkin, koska mies piti minua otteessaan ja antoi juuri sen verran ymmärtää, että ehkä olisi toivoa, että aina vain jatkoin yhteydenpitoa. Tiesin, ettei mies ikinä muutu ja pettymykset seurasivat toisiaan, mutta olin idiootti ja mies manipuloi taitavasti.
Been there done that. Juuri olen toipumassa tuollaisesta pomputtelusta, ikävä kyllä ehdin kiintyä ja rakastua mieheen. Toipuminen vie aikaa, on käsiteltävä se pettymys, joka tulee, kun huomaa ettei sitä mitä kuvitteli ollut olemassakaan.
Piristävää kuitenkin on ollut huomata, että mulla olisi vielä vientiä, vaikka jo nelikymppinen vanhus olenkin. Ehkäpä joskus tulee vastaan sellainen mies, jonka kanssa saan olla oma itseni ja mua arvostetaan, ja sama toiseen suuntaan.
Tuollainen pompottelu voi olla myös tietoista pelaamista. Opeteltu Pelimiehen käsikirjasta. Tarkoituksena on olla se Sinkkuelämän Carrien Boss, jota ei vaan voi unohtaa.
Jeps. Olen nykyään tuostakin tietoinen.
Jos henkilö pystyy harrastamaan tuollaista pomputtelua, vaikka tietää satuttavansa sillä toista, niin on aika selvää, ettei hän itse ole suhteessa tunteilla mukana. Kun toisesta oikeasti välittää, ei häntä halua tahallaan loukata. Tai ainakaan itse en halua. Siksi sinällään on aika sama, mistä syystä mies on tuota harrastanut, joka tapauksessa lopputulema on sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidä pintasi. Jos on jättänyt, niin on jättänyt ja sinun ei enää tarvitse alentua reagoimaan viesteihin.
Tuo on menneen talven lumia. Eteenpäin vain elämässä.T. Saman kokenut ja eteenpäin mennyt.
No onpas nyt lapsellista. Eikö ennemminkin aikuiset voi hyväksyä että näin kävi ja sanoa selvä, hyvää jatkoa. Mutta että pitää mielenosoituksellisesti ghostata kun suutuit kun et kestä narsistiseen tapaasi jättämistäsi. Lapsellista, eikä kerro ainakeen henkisestä kasusta. Noin toimii vain narsisti jonka ylenmyydenyuntoa on loukattu. Todella pikkumaista. jos vuosi oltu yhdessä, ansaitsee toinen edes tiedon että viesti on luettu ja ymmärretty.
Whatappissa on toiminto joka kertoo, että viesti on luettu. Lisäksi eikö se että ap ei viesti normaaliin tapaan ole tieto siitä että viesti on ymmärretty? Jos ap ei olisi miehen viestiä ymmärtänyt niin hänhän olis jatkanut normaalia viestintää.
Eli kumpikin vaade on jo täytetty. Mies tietää ap:n lukeneen viestin ja ymmärtäneen sen. Ap on jättänyt miehen rauhaan kuten mies halusi. Lapsellista olis jatkaa viestintää, vaikka toista ei enää kiinnosta.
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä
Kopioin nyt hänen jättöviestinsä ja kommentoin siihen, että asia selvä. Ei pitäisi olla sen jälkeen mitään ihmettelemistä.
Ap
Jos mieheltä typerää käytöstä niin samaa on kyllä sinultakin.
Olisit heti vastannut vaikka noin miten nyt vasta teit.Teitä tunnevammasia näkyy alapeukuista päätellen olevan paljon täällä😄
Jos minä olisin Ap'een asemassa ollut eli joku nainen jonka kanssa vuoden seukkaillut ilmoitellut viestillä vastaavasti homman olevan ohi niin tietenkin olisin heti vastannut takaisin, tyyliin:
Minua paljon harmittaa päätöksesi mutta kun noin koet niin mene, lennä pois sillä kahlittu lintu ei ikinä häkissä tule pysymään vaikkakin kuinka nätit kalterit häkkiä somistaisivat. Päätöksesi jälkeen en tulevaisuudessa näe meillä mitään jatkoedellytyksiä. Korkeintaan moikata jos vastaan satut.
Jos minä saisin tuollaisen viestin, voisin kuolla. Voisin kuolla naurusta. Samalla saisin varmistuksen, että eropäätökseni oli sittenkin ihan oikea - mikäli nyt minkäänlaisia epäröintejä olisin yleensäkään tuntenut siinä kohtaa. Sitten vastaisin, että ei tarvitse edes moikata.
Myös minua hymyilyttäisi🙂 Siis tässähän on lähtöoletuksena että sinä olisit toiminut kuten tuo Ap'een mies. Minua hymyilyttäsi se että olisin päässyt sinusta erilleen🙂
Siis aika p@skaahan tuo Ap'een tilanne on ja ainoasataan Ap'eessä kritisoin sitä ettei heti pistänyt viestiä takaisin miehelle.
P@ska jäbä kun on seukatessa jo miettinyt että lähtee muita kukkasia haistelemaan ja mitenkään ennakkovarotusta tai muuta merkkiä ollut antanut. Viesti vaan että ohi on.
Siispä leveästi hymyilisin kun ei tarvisi sinun kanssa enää olla tekemisissä🙂
Sinähän sen lähtöoletuksen teit, että joku nainen jättäisi sinut tekstiviestillä. Minä vain jatkoin ajatusleikkiä.
Oikeassa elämässä en ehdottaisi taukoa vaan sanoisin, että haluan lopettaa tämän suhteen. Ja minä tosiaan tarkoitan, mitä sanon. Olen muutaman miehelle joutunut laittamaan eston, kun he eivät ymmärtäneet selvää suomen kieltä vaan rupesivat pommittamaan minua viesteillä.
Ajatusleikissäsi keksimäsi viesti oli tosiaan niin mauton, että sain melkoisen naurukohtauksen sitä lukiessani. Sitten rupesin miettimään, miten surullista on, kun jotkut eivät osaa ilmaista ajatuksiaan suoraan vaan turvautuvat kliseisiin. Viestisi sävy on myös syyllistävä. En ole koskaan pitänyt piiloaggressiivista käyttäytymisestä.
Sinun viestisi olisin muotoillut hieman toisin:
"Kiitos ilmoituksesta. Mielestäni meidän olisi parempi erota lopullisesti, sillä en pidä tauon pitämistä seurustelussa mitenkään hyvänä ajatuksena. On myös parempi, ettemme ole tekemisissä toistemme kanssa enempää."Siinä se kaikessa rehellisyydessään ja suoruudessaan ilman minkäänlaisia ihmissuhdeleikkejä.
Eihän tuo ole mistään kotosin että jälkikäteen keksit tarinalle uuden alun😄
Kieltämättä tuo viestisi olisi aika naseva🙂 Tosin minusta se kyllä mahdollistaisi ihmissuhdeleikit toisin kuin omani.
Eräs ex kokoomuksen naiskansanedustaja tulee kyllä tuosta tekstistäsi mieleen. Hänkin kovin rationaalisesti ja empaattomasti ilmaisi itsensä.
Ensinnäkin empaaton ei ole mikään sana. Jos haluat ilmaista, että jollakulla ei ole empaatiaa, hän on epäempaattinen.
Toiseksi, miksi pitäisi olla empaattinen miehelle, joka itse jättää erittäin epäempaattisesti someviestillä vaivautumatta kertomaan sitä kasvotusten. Ei minkään vuoksi. Ymmärrän oikein hyvin ap:ta, joka päätti, että nyt riitti pompottelu, eikä vastannut.
Kolmanneksi, en ole keksinyt tarinalle uutta alkua. En ymmärrä, mistä sait päähäsi väittää näin eikä se oikeastaan kiinnostakaan minua. Alkuasetelma on sama kuin ap:lla: nainen on jätetty someviestillä ja viikon päästä entinen seurustelukumppani vinkuu linjoilla, miksi nainen ei vastaa. Jatkoin sinun omaa kuvitelmaasi ja kerroin, miten minä olisin muotoillut sinun viestisi toisin.
Tosin välillä kerroin omista ikävistä mieskokemuksistani, mutta se ei ole alkuasetelman muuttamista. Kerronpa vielä tämänkin: olen melko pitkämielinen, esimerkiksi suhtautun sallivasti miesystävääni, kuten hän itse ilmaisee asian säännöllisin väliajoin. Suhtauduin myös näihin ikäviin mieskokemuksiini entisessä nuoruudessani sallivasti, mutta sitten tuli mittani täyteen. Pitkään ja vakaasti harkittuani tulin siihen tulokseen, etten kynnysmatoksi enää ala ja ilmoitin - kasvotusten! - että tämä oli tässä, minulle riitti tätä lajia - sillä seurauksella, että saatuani kasan epäasiallisia viestejä, pistin kummankin exän estoon.
Päätän tämän keskustelunjuonteen osaltani tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nothanks kirjoitti:
Mun mielest tuollainen "hyvää loppuelämää" vasta dramaattista onkin, mitä pointtia siinä olisi? Sitäpaitsi ei kyllä sitä rehellisesti niin sydämellisesti toivoisi tuollaisen tempun jälkeen. Ei ole mitään syytä lähteä mielyttämään jotain ihmistä joka on kohdellut itseä huonosti. Se mieshän ei ole edes yrittänyt pyytää anteeks, vaan haluaa sen naisen selittävän miksi ei ole vastannut. Ihan kuin se nainen olisi tässä tehnyt väärin. :D
Siis mitä ihmeen väärää mies on muka tehnyt? Ei siinä ole mitään väärää jos joku haluaa lopettaa suhteen, ilman pettämistä vielä. Vai onko niin että " ja minuahan ei jätetä"!!?? Tuommonen asennehan juuri on narsistin asenne. Oon yhteen tommoseen pikkumaiseen narsistiin törmänny ja tyyli on just tota.
Et taida olla hyvä ihmistietäjä/tilanteiden lukija, että rauhoitu nyt niiden diagnoosien kanssa.
1. Jos on seurustellut vuoden toisen ihmisen kanssa, niin voi kyllä sitä toista kunnioittaa sen verran että edes tapaa kasvotusten.
2. Tässähän mies ei edes halua erota mutta haluaa pitää tauon. Omilla ehdoillaan, ei esimerkiksi kysynyt, olisiko ehkä parempi että pidetään tauko? Ei, naisen pitäisi tässä odottaa *ei mainittu aika että jos miestä sittenkijn kiinnostaisi.
3. Miksi ihmeessä nainen ei saisi jatkaa oma elämäänsä jos se mies ei nyt kerran välitä siitä naisesta enää?
Tässä mies haluaa että nainen vaan odottaisi että jos miehen tunteet eron avulla sittenkin lämpiväisivät? Ei tee kyllä naisesta narsistia jos on sen verran itsekunnioitusta että jättää tuollaiset tyypit omaan arvoonsa. Tämä mies on saannut aivan nimenomaan sitä mitä on tilannut. Yksipuolista ja huonoa kommunikaatiota, jossa vaan varjellaan omia tunteita.
Eniten kiinnostaisi tietää mikä ihme on tauko parisuhteesta? Mun mielestä parisuhteessa joko ollaan, tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä
Kopioin nyt hänen jättöviestinsä ja kommentoin siihen, että asia selvä. Ei pitäisi olla sen jälkeen mitään ihmettelemistä.
Ap
Olisit heti vastannut vaikka noin miten nyt vasta teit.Teitä tunnevammasia näkyy alapeukuista päätellen olevan paljon täällä😄
Jos minä olisin Ap'een asemassa ollut eli joku nainen jonka kanssa vuoden seukkaillut ilmoitellut viestillä vastaavasti homman olevan ohi niin tietenkin olisin heti vastannut takaisin, tyyliin:
Minua paljon harmittaa päätöksesi mutta kun noin koet niin mene, lennä pois sillä kahlittu lintu ei ikinä häkissä tule pysymään vaikkakin kuinka nätit kalterit häkkiä somistaisivat. Päätöksesi jälkeen en tulevaisuudessa näe meillä mitään jatkoedellytyksiä. Korkeintaan moikata jos vastaan satut.
Jos minä saisin tuollaisen viestin, voisin kuolla. Voisin kuolla naurusta. Samalla saisin varmistuksen, että eropäätökseni oli sittenkin ihan oikea - mikäli nyt minkäänlaisia epäröintejä olisin yleensäkään tuntenut siinä kohtaa. Sitten vastaisin, että ei tarvitse edes moikata.
Myös minua hymyilyttäisi🙂 Siis tässähän on lähtöoletuksena että sinä olisit toiminut kuten tuo Ap'een mies. Minua hymyilyttäsi se että olisin päässyt sinusta erilleen🙂
Siis aika p@skaahan tuo Ap'een tilanne on ja ainoasataan Ap'eessä kritisoin sitä ettei heti pistänyt viestiä takaisin miehelle.
P@ska jäbä kun on seukatessa jo miettinyt että lähtee muita kukkasia haistelemaan ja mitenkään ennakkovarotusta tai muuta merkkiä ollut antanut. Viesti vaan että ohi on.
Sinähän sen lähtöoletuksen teit, että joku nainen jättäisi sinut tekstiviestillä. Minä vain jatkoin ajatusleikkiä.
Oikeassa elämässä en ehdottaisi taukoa vaan sanoisin, että haluan lopettaa tämän suhteen. Ja minä tosiaan tarkoitan, mitä sanon. Olen muutaman miehelle joutunut laittamaan eston, kun he eivät ymmärtäneet selvää suomen kieltä vaan rupesivat pommittamaan minua viesteillä.
Ajatusleikissäsi keksimäsi viesti oli tosiaan niin mauton, että sain melkoisen naurukohtauksen sitä lukiessani. Sitten rupesin miettimään, miten surullista on, kun jotkut eivät osaa ilmaista ajatuksiaan suoraan vaan turvautuvat kliseisiin. Viestisi sävy on myös syyllistävä. En ole koskaan pitänyt piiloaggressiivista käyttäytymisestä.
"Kiitos ilmoituksesta. Mielestäni meidän olisi parempi erota lopullisesti, sillä en pidä tauon pitämistä seurustelussa mitenkään hyvänä ajatuksena. On myös parempi, ettemme ole tekemisissä toistemme kanssa enempää."Siinä se kaikessa rehellisyydessään ja suoruudessaan ilman minkäänlaisia ihmissuhdeleikkejä.
Kieltämättä tuo viestisi olisi aika naseva🙂 Tosin minusta se kyllä mahdollistaisi ihmissuhdeleikit toisin kuin omani.
Eräs ex kokoomuksen naiskansanedustaja tulee kyllä tuosta tekstistäsi mieleen. Hänkin kovin rationaalisesti ja empaattomasti ilmaisi itsensä.
Ensinnäkin empaaton ei ole mikään sana. Jos haluat ilmaista, että jollakulla ei ole empaatiaa, hän on epäempaattinen.
Toiseksi, miksi pitäisi olla empaattinen miehelle, joka itse jättää erittäin epäempaattisesti someviestillä vaivautumatta kertomaan sitä kasvotusten. Ei minkään vuoksi. Ymmärrän oikein hyvin ap:ta, joka päätti, että nyt riitti pompottelu, eikä vastannut.
Kolmanneksi, en ole keksinyt tarinalle uutta alkua. En ymmärrä, mistä sait päähäsi väittää näin eikä se oikeastaan kiinnostakaan minua. Alkuasetelma on sama kuin ap:lla: nainen on jätetty someviestillä ja viikon päästä entinen seurustelukumppani vinkuu linjoilla, miksi nainen ei vastaa. Jatkoin sinun omaa kuvitelmaasi ja kerroin, miten minä olisin muotoillut sinun viestisi toisin.
Tosin välillä kerroin omista ikävistä mieskokemuksistani, mutta se ei ole alkuasetelman muuttamista. Kerronpa vielä tämänkin: olen melko pitkämielinen, esimerkiksi suhtautun sallivasti miesystävääni, kuten hän itse ilmaisee asian säännöllisin väliajoin. Suhtauduin myös näihin ikäviin mieskokemuksiini entisessä nuoruudessani sallivasti, mutta sitten tuli mittani täyteen. Pitkään ja vakaasti harkittuani tulin siihen tulokseen, etten kynnysmatoksi enää ala ja ilmoitin - kasvotusten! - että tämä oli tässä, minulle riitti tätä lajia - sillä seurauksella, että saatuani kasan epäasiallisia viestejä, pistin kummankin exän estoon.
Yritä itse töissä näpytellä surkeaa kännyä. Voisit olla sen verran empaattinen että ymmärtäisit hankaluuteni muodostaa ymmärrettäviä lauseita😄
No sinähän taas muutit tarinan alkua. Minun tarinassa oli vain naisen minulle lähettämä viesti ja minun vastaukseni🙂
Sinä nyt toit siihen uuden elementin eli Ap'een ja miehen jatkovinkumiset. Niihinhän en suoranaisesti ole vielä edes kantaa ottanut. Tosin aika helppoa vastata jatkovinkumisiin. Ilmoittaa vaan että kun lähdit niin pysy poissa eläkä ota enää yhyeyttä. Niin son helppoa. Jos ei uso niin estot päälle🙂
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Se on kännissä laittanu sen viestin, poistanu sen ja unohtanu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja mulle on käynyt vähän vastaava juttu ja vieläkin harmittaa etten itse hoitanut asiaa kunnolla itseäni kunnioittaen. Eli oltiin yhdessä yli 2v. Mies aloitti mykkäkoulun jossain välissä, kyselin ja ihmettelin mikä on, oltiin sovittu joku sukulaismeno ja jotta se toteutuisi otin yhteyttä ja sovin välit. Ei oikein selityksiä saanut, mutta itsekunnioitus oli tosi hukassa, oli kiusaamistaustaa ymss narsisteja elämässä ennen tätäkin narsistitapausta, kun sukujuhlat oli ohi taisi herra aloittaa uuden mykkäkoulun. Silloin mulle riitti, hain kamani mitään sanomatta luotaan, hän oli ihan passiivinen eikä reagoinut yhtään mitenkään, olin ihan hajalla koska 2v ajan olin sitoutunut häneen. Hänellä ei kai ollut yhtään mitään tunteita muttei ollut miestä jättää minua kunnolla. Minun piti itsekin sen ”eron” jälkeen tivata viestin kautta että mitäs helvettiä. Kuulemma ei kiinnostanut vaan enää.
Jos mä olisin vaan silloin ekalla kerralla tajunnut blokata ja jättää koko hyypiön olisi jäänyt niin paljon parempi mieli. Tätä koko keissiä kesti tosi kauan prosessoida, niin arvottomana hän minua piti ja voin todella pahoin kun tajusin koko homman. Siitä alkoi onneksi toipuminen ja toksisista ihmisistä eroonpääsy.
Hieman OT mutta minulla oli samantyylinen tapaus. Mies tuli kylään, oltiin oltu yhdessä 1,5 vuotta. Nukkumaan mennessä käänsi kylkensä ja huokaisi hirveän dramaattisesti. Arvasin heti, että jokin on vialla ja kysyin, että oliko tämä suhde nyt tässä. Ei mitään selityksiä, samanlainen dramaattinen huokaus vain.
En koskaan saanut selitystä muuta kuin sen, että oli jo 6kk miettinyt, että eroaa. Kummasti vain kelpasi seura ja seksi tuona aikana. Mies oli yön yli luonani ja lähti seuraavana aamuna muina miehinä matkoihinsa. Selvisi sitten syykin myöhemmin; toinen nainen ja välittömästi tämän kainaloon.
Tämän jälkeen soitteli vielä pitkään ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut, pyysi kylään itsensä ja tämän toisen naisen luo, halusi tavata kun "kavereitahan tässä vielä ollaan" (hänen yksipuolisella päätöksellään).
Tajusin vasta joskus 10 vuotta myöhemmin, osaltaan tämän palstan avustuksella, että mieshän oli täysi mulkku ja ihan kaheli muutenkin.
Mulla kävi näin:
Ei seurusteltu, mutta tapailtiin sillointällöin, ei mitään vakavaa. Yleensä mies varmaan pikkuhuppelissa kaipasi juttluseuraa, ja jutskailtiinkin viestitse usein. Kun ravintolassa nähtiin, mentiin samaan sänkyyn yöksi.
Yhtäkkiä hänestä ei kuulunut mitään, ja kautta rantain sain kuulla että hän on yhdessä erään minullekin tutun naisen kanssa. vähän ajan päästä oli lehtijuttu heidän uusperheestään paikallislehdessä, nainen maha pystyssä. Ei tässä mitään, selvä se, mutta alle vuosi lapsen syntymästä tuli kyselyä että mihis me jäätiinkään? Vastasin tietysti että ei me mihinkään jääty. Tämän jälkeen tuli parin viikon välein pitkiä yksinpuheluviestejä joissa selvitti asioitaan, ja elämäänsä, ja halusi minulta vinkkejä. Kehui miten olen niin hieno kuuntelija ja hyvä ihminen, että ei hän tässä mitään pildeä vonkaa, ettei halua minulta ollenkaan sellaista, mutta että kuuntelija olisi nyt tarpeen. Vastailin noihin viesteihin lyhyesti vain että en ole hyvä tällaisissa jutuissa, että ehkä löytyisi joku muu jolle voisi jutella(ehkäpä joku niistä kenen kanssa oli kaveria sen reilun vuoden ajan jona hänestä ei kuulunut mitään :p)
Vierailija kirjoitti:
Mies osaa kyllä soittaa tai tulla tapaamaan sinua kasvokkain, jos hänellä on oikeasti jotain asiaa. Jos on niin munaton mies, että jättää viestillä, radiohiljaisuus on ainoa asia, mitä hän ansaitsee.
Parantele sydämesi, ole hyvä itsellesi ja kun aika on, toivota uusi mies tervetulleeksi elämääsi.
Nimenomaan. Tuollainen lurjus ei todella ansaitse yhtään mitään.
You teach others how to treat you.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni todella samanlainen kokemus ja ihailen sua, että jätit heti samantien vastaamatta. Mies jonka kanssa seurustelin yli vuoden samalla tavalla (livenä tosin) tiedotti, että haluaa olla tauolla, eikä ole varma haluaako enää edes tapailla. Silti jatkoi viestittelyä ja tyhmänä ja rakastuneena lähdin siihen mukaan. Silloin tällöin nähtiinkin. Tätä jatkui puoli vuotta ja oli elämäni raskainta aikaa. En oikein osannut rakastua muihin, vaikka muita tapailinkin, koska mies piti minua otteessaan ja antoi juuri sen verran ymmärtää, että ehkä olisi toivoa, että aina vain jatkoin yhteydenpitoa. Tiesin, ettei mies ikinä muutu ja pettymykset seurasivat toisiaan, mutta olin idiootti ja mies manipuloi taitavasti.
Noh, onneksi tapasin sitten nykyisen mieheni ja rakastuin päätä pahkaa. Samalla silmäni avautuivat ja yhtenä päivänä vain kerralla lopetin viesteihin vastailun ja poistin kaikki kuvat, viestit ja muistot miehestä. Siinä vaiheessa tajusin yhtäkkiä kirkkaasti, millainen manipuloiva kusipää hän oli todellisuudessa. Muistan vieläkin tuon vapauden tunteen. Mies yritti soitella ja viestitellä perään, lopulta estin hänet. Yritti jopa yhdessä paikassa, missä tiesi minun käyvän paljon "vahingossa" törmätä minuun, mutta onneksi tajusin ajoissa hänet ja onnistuin välttämään kohtaamisen. Lopulta 2 kk jälkeen laitoin hänelle viestin, että olen onnellisesti parisuhteessa, voitko lopettaa. Silti vieläkin silloin tällöin yrittää viestittää. Luulen, että oli jonkinlainen narsisti, joka halusi pitää minua otteessaan. Jos tunnistat itsesi, niin hae apua.
Eipä mitään. Mulle viestittelee epäsäännöllisen säännöllisesti mies 10 v takaa. JA tämä mies oli minulle vain kaveri, ja minä hänelle. Tosin hän oli väittänyt pitkin kyliä meidän seurutelevan. Kun sain tietää tästä sanoin että kaveruus päättää tähän. Edelleen hän kyselee minusta yhteisiltä tutuilta, ja harmittelee heille kun loukkasi minua niin pahasti etten enää halua hänen kanssaan olla tekemisissä ollenkaan. Että harmi kun olen edelleen niin vihainen meidän erosta. Tekisi mieli oikeasti mennä poliisille tämän asian kanssa, koska tuo hänen käytöksensä on todella loukkaavaa, ja leimaavaa minua kohtaan, kun en ole ikinä hänen kanssaan seurustellut, ja hän edelleen kylillä puhuu sellaisia.
Mustakin aika lapsellista jättää kokonaan vastaamatta. Ihan kuin olisit(te) jotain 15-vuotiaita. Itse olisin vastannut että kurjaa että hoidit tämän viestillä, mutta asia selvä.
En ymmärrä miksi ei voisi vastata. Ei se ole ruikuttamista tai heikkoutta.
Vierailija kirjoitti:
Mustakin aika lapsellista jättää kokonaan vastaamatta. Ihan kuin olisit(te) jotain 15-vuotiaita. Itse olisin vastannut että kurjaa että hoidit tämän viestillä, mutta asia selvä.
Kun toinen haluaa tauon, niin tauon hän myös saa. Kuten sanottu, wapissa näkee kyllä, että viesti on vastaanotettu ja luettu.
Vierailija kirjoitti:
Jep, samalla tavalla olisin tehnyt. Sanonut, että mieluummin olisin tällaiset asiat kuullut kasvoten, mutta tosiaan asia selvä nyt tämän suhteen loppumiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun toinen haluaa tauon, niin tauon hän myös saa. Kuten sanottu, wapissa näkee kyllä, että viesti on vastaanotettu ja luettu.
Riippuu asetuksista. Mulla ei ole lukukuittaukset käytössä vaan näkee pelkästää onko viesti mennyt perille, mutta ei onko viesti luettu.
Oma kokemus mitä olen nähnyt muiden suhteiden menevän, niin jos suhteen laittaa tauolle niin se on vaan ollut pidempi ja mutkallinen matka siihen itse lopulliseen eroon jossa vaan väärinkäsitykset ja loukkaantumiset ovat lisääntyneet. Just siinä eron aikana voi häiritä ne parisuhden ongelmat mutta niitä ei kuitenkaan käsitellä. Ei ne ongelmat mihinkään katoa sillä että laittaa sen suhteen tauolle. Että se on kun ei oikeen viitsisi tehdä sitä lopullista eropäätöstä vaan suhde jää tuollaiseen epämääräiseen tilaan joka vie loppujen yleensä molemmilta osapuolilta energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä
Ap
Jostain syystä "empaaton" alkoi naurattaa ihan hirveästi. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä
Ap
Päätän tämän keskustelunjuonteen osaltani tähän.Jostain syystä "empaaton" alkoi naurattaa ihan hirveästi. :D
Hampaattoman sielullinen vastinpari?
Tuollainen pompottelu voi olla myös tietoista pelaamista. Opeteltu Pelimiehen käsikirjasta. Tarkoituksena on olla se Sinkkuelämän Carrien Boss, jota ei vaan voi unohtaa.