Olen kyllästynyt näkemään nälkää!
Pakko purkaa tää vitutus johonki. On todella kuluttavaa olla köyhä ja nähdä nälkää. Opiskelen, joten saamani tuki + laina on todella pieni. Miksi meidät opiskelijat laitetaan elämään köyhyydessä? Olen yrittänyt hakea töitä, mutta ei löydy. Mistään. Tosi kivaa elää makaroonilla ja perunalla. Dyykkauspaikatkin ovat kaukana kun asun kaupungin laidalla. Onneksi saa joskus näitä avustuspaketteja joissa on ruokaa. Puurolla eteenpäin! Vois lopettaa koulun ja mennä vaikka mäkkäriin kokoaikaiseksi. Vituttaa.
Kommentit (65)
No se vähän kuuluu opiskeluun se köyhyys. Muutenhan me kaikki vaan opiskeltais. Paljon sä saat kuussa rahaa? Opintoraha, asumistuki ja laina?
Paljon jää käteen? Eikö kouluissa ole suht edullisia opiskelijaruokaloita? Kävisit vaikka silloin tällöin.
Koita vähän rauhoittua ja sitten mieti, voisitko tienata esim. hoitamalla lapsia/vanhuksia tms. tekemällä kotisiivouksia tms.
Kuussa rahaa elämiseen jää 60 € pakollisten menojen jälkeen, joten ei paljoa lohduta. Vielä viis vuotta tätä, perkele.
Ymmärrän, minustakin on väärin että itse saan työttömyysetuuden tekemättä mitään mutta opiskelija-kaverini kituuttaa vuodesta toiseen. Törkeintä on ehkä se, miten sossun mukaan pitäisi ostaa maidot lainaksi, mutta samat juopot hakee sieltä rahansa vuosien ajan eikä kukaan sano että otapa lainaa!
No niillä juopoilla ei ole mitään muutosta tulossa elämään mutta opiskelija valmistuu ammattiin ja voi sitten (hyväpalkkaisen) työn saatuaan maksaa opintovelkansa.
Maailma ei ole täydellinen.
Muuta soluasuntoon, niin jää varmaan neljä kertaa enemmän rahaa ruokaan. Itsekin asuin solussa opiskeluajan.
Tuohan on elämän parasta aikaa, tule vielä huomaamaan. Ei tarvitse meittiä mitä ruuaksi, eikä liikakiloja. Parhaimpi hetkiä oli opiskelukavereiden kanssa pidetyt nyyttärit, x henkilö osti makaronin, x henkilö tonnikalat, x henkilö sen euron lenkkimakkaran, x henkilö ne perunat..
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 14:30"]
Muuta soluasuntoon, niin jää varmaan neljä kertaa enemmän rahaa ruokaan. Itsekin asuin solussa opiskeluajan.
[/quote]
Hauskoja aikoja, varsinkin ne yhteiset kokkaushetket. Milloin oli ketäkin tuonut vanhemmiltaan saatuja ruokakasseja ja ruokakulut jaettiin jne. Ja ne filosofian keskustelut perunan sielunelämästä yms. Oi noita aikoja.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 14:22"]Mene töihin tai ota opintolaina.
[/quote]
Aaargh ootko tyhmä vai etkö osaa lukea alotusviestiä? :| soluasuntoihin kauheet jonot . Yritän kyllä pärjätä, välillä vaan kärttyilee kun on nälkäinen ja köyhä.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 14:22"]Mene töihin tai ota opintolaina.
[/quote]
Aaargh ootko tyhmä vai etkö osaa lukea alotusviestiä? :| soluasuntoihin kauheet jonot . Yritän kyllä pärjätä, välillä vaan kärttyilee kun on nälkäinen ja köyhä.
Eikö vanhemmat voisi auttaa? Kyllä minuakin vielä "tuetaan" kotoa käsin nyt kun oon tosi tiukalla lomautuksen takia ja olen jo 34. Nolompaa se tämänikäisenä on käydä vanhempien lompakolla, kun sun ikäisenä. Sinun ikäisten tukeminen on mun mielestä itseasiassa vielä vanhempien VELVOLLISUUS. Toki perheiden rahavarat ei aina riitä siihen valitettavasti, mutta joku 200e summa kuussa ei ole yhtään kohtuuton mikäli vanhempasi ovat töissä.
Omalta osaltani vanhemmilleni on jo kasaantunut paljon omaa omaisuutta elämän aikana ja asumiskulut on ihan minimissä kun on maksetut ok-talot ja autot ja siksi kehtasin pyytää apua vaikka olen jo aikuinen ja pitäisi olla omillaan.
Mutta joo. Pyydä vanhuksiltasi apua! Oikeasti!
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 15:20"]
Eikö vanhemmat voisi auttaa? Kyllä minuakin vielä "tuetaan" kotoa käsin nyt kun oon tosi tiukalla lomautuksen takia ja olen jo 34. Nolompaa se tämänikäisenä on käydä vanhempien lompakolla, kun sun ikäisenä. Sinun ikäisten tukeminen on mun mielestä itseasiassa vielä vanhempien VELVOLLISUUS. Toki perheiden rahavarat ei aina riitä siihen valitettavasti, mutta joku 200e summa kuussa ei ole yhtään kohtuuton mikäli vanhempasi ovat töissä.
Omalta osaltani vanhemmilleni on jo kasaantunut paljon omaa omaisuutta elämän aikana ja asumiskulut on ihan minimissä kun on maksetut ok-talot ja autot ja siksi kehtasin pyytää apua vaikka olen jo aikuinen ja pitäisi olla omillaan.
Mutta joo. Pyydä vanhuksiltasi apua! Oikeasti!
[/quote]
Ja kaikillako on mielestäsi mahdollisuus elää vanhempien rahoilla? Missäs kuplassa sitä oikein elellään?
Joo on! Ellei vanhemmat ole niin vitun itsekkäitä ja idiootteja että ovat sosiaalituilla koko elämänsä rehvastelleet.
En tunne henkilökohtaisesti kuin yhden naisen, jonka vanhemmat eivät ole voineet antaa täystukea ja syynä on ollut se että hän oli puoliorpo
Missä kaupungissa asut? Soluihin jonot helmikuussa?
Sori, en huomannut, että olet hakenut töitä. Kutsuisin sut syömään, jos asuisit naapurissa. Oletko hakenut ruoka-apua?
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 15:41"]Sori, en huomannut, että olet hakenut töitä. Kutsuisin sut syömään, jos asuisit naapurissa. Oletko hakenut ruoka-apua?
[/quote]
Ah anteeksi ärähtelyni, on vaan nälkä. Oon hakenu silloin tällöin mutta sekään ei hirveesti auta. Puuroa paljon :p ja joo, soluihin on jonot, harvemmin sieltä kukaan lähtee kesken lukuvuoden :|
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 15:41"]Sori, en huomannut, että olet hakenut töitä. Kutsuisin sut syömään, jos asuisit naapurissa. Oletko hakenut ruoka-apua?
[/quote]
Ah anteeksi ärähtelyni, on vaan nälkä. Oon hakenu silloin tällöin mutta sekään ei hirveesti auta. Puuroa paljon :p ja joo, soluihin on jonot, harvemmin sieltä kukaan lähtee kesken lukuvuoden :|
Laita herneitä itämään. Syö versot. On hiihtoloma, joten käy kalassa.
Lohduttaudu edes sillä, että tuo on väliaikaista ja suuri osa meistä on käynyt saman tien läpi.