Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi v***u, naarmutin autoa!

Vierailija
18.02.2014 |

Argh, olin lähdössä aamulla kiireellä töihin ja lähtiessäni raapaisin autoa autokatoksen vieressä olevaan puuaitaan. Autoon, lähelle valoja, tuli naarmu ja lisäksi pinta meni noin sentin alueelta ryttyiseksi toisesta kohti. Voi prkeleen prkele. Käytin auton pesulassa jotta näin parhaiten mitä vaurioita tulee. Mies saa niin totaalihepulit että mietin kerronko heti asiasta vai vasta myöhemmin. Ei se asiaa oma-aloitteisesti huomaa kun käyttää autoa niin vähän.

Paljonkohan tuollainen naarmun korjaus maksaa??

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs se hepuleita vetää, onhan teillä toki vakuutus?

ts. omavastuun verran se maksaa, 100-500e varmaan.

Vierailija
2/50 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omavastuun verran ja vakuutusmaksut luonnollisesti vähän nousee, kun menettää bonuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vakuutukset vimpan päälle. En ole ennen naarmutellut enkä kolaroinut, joten en tiedä noista asioista. Siis vakuutusko yleensä korvaa myös omat omalle autolle käyneet mokat? Täyskasko tuossa on.

Vierailija
4/50 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei kerro onko heillä vapaaehtoinen kaskovakuutus. Helposti tuon korjauskustannus nousee tuhanteen euroon, mutta vakuutuksen kanssa pääsee omavastuulla ja -20% bonuksilla.

Vierailija
5/50 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/50 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika sentään, se on vain peltiä ja rahalla korjattavissa. Et sentään naarmuttanut ihmistä. Vakuutusta tuskin kannattaa käyttää, jos vauriot ovat pienet, ettei menetä bonuksia.

Millainen mies sulla on, jos hepulit tuollaisesta vetää :O?

Vierailija
7/50 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 13:16"]

On vakuutukset vimpan päälle. En ole ennen naarmutellut enkä kolaroinut, joten en tiedä noista asioista. Siis vakuutusko yleensä korvaa myös omat omalle autolle käyneet mokat? Täyskasko tuossa on.

[/quote]Ei kannata menee bonukset

Vierailija
8/50 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peltiähän se vain on. Aivan turha hepuloida. Tai jos tuollaisesta hepuloi, niin suosittelen vaihtamaan auton halvempaan ja maksamaan autolainan pois.

Vierailija
9/50 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen tonnikaupalla rahaa mene. Muutama satanen. Jos autossa on kasko, niin toki sitäkin voi käyttää, mutta minä en ainakaan käyttäisi, meillä on korkea omavastuu, ja sit muutenkin bonukset laskee, joten pieniä juttuja ei kannata ottaa vakuutuksesta. Mutta meillä jäisi joka tapauksessa omavastuun alle.

Jos mies kerran suuttuu, niin älä kerro, vaan vie auto itse korjattavaksi. Etsit korjausliikkeen, ajat pihaan ja pyydät pika-arvion hinnasta ja kuinka kauan siinä menee, varaat ajan. Sitten viet sen päivän aamuna auton korjattavaksi, sujautat siitä taksilla töihin tai pyydät työkaveria koukkaamaan sinut sieltä kyytiin. Iltapäivällä auto on toivon mukaan valmis ja homma on hoidettu ja voit unohtaa koko episodin.

Ja vielä: Ei tuollaista kannata kamalasti kiroilla. Niitä käy joskus "kaikille". Se on vain elämää, hoidetaan kuntoon, ja jatketaan.

Vierailija
10/50 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai auton naarmuttamisesta kerrotaan puolisolle, jos auto on yhteinen. Vapaaehtoisen kaskovakuutuksen bonusten menettäminen ei ole yhtä vakavaa kuin liikennevakuutuksen kohdalla. Kaskon bonukset saa takaisin yleensä kilpailuttamalla.

Vierailija
11/50 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee bonukset, mutta kannattaa silti maalauttaa laajemmin, jos on vähänkään uudempi auto.

En ymmärrä ajatusta, ettet kertoisi miehelle. Enemmän minua vaivaisi epärehellisyys kuin hänen hermostuminen. Tietenkin tuollainen häiritsee ja harmittaa, mutta siitä on otettava opiksi ja kyllä teidän suhteen kannalta sinun on kyettävä käsittelemään puolisosi kanssa hankalammatkin asiat sitä mukaa kun niitä tulee.

Vierailija
12/50 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä mies mulla on, mutta se on vähän herkkä tuon auton suhteen, hoitaa sitä kuin lasta vaikka harvoin ajaakin (hänellä työsuhdeauto myös). Siis mietin juuri sitä, että paljonkohan rahaa menisi jos korjauttaisi ilman vakuuusta. Toki sitä ei kukaan näkemättä osaa sanoa, pieniähän nuo jäljet on, mutta maalaus on käsittääkseni aika kallista kuitenkin.

Kiitos teille.

Vierailija
13/50 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto on 3 vuotta vanha ja suht kallis. Mies on hoitanut vakuutukset joten en tiedä niistä maksuista ja omavastuista mitään.

ap

Vierailija
14/50 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko uusi auto? Siinä tapauksessa itseänikin ehkä vähän harmittaisi, mutta mun auto on jo 8 vuotta vanha joten naarmuja ei enää lasketa. Mieskin vaan nauraa mun törmäilyille. Auto on saanut naarmuja kotipihassakin, kerran törmäsin siihen kottikärryillä ja lapsetkin on tainneet putsata lumia sen pältä ihan lapion kanssa. Käyttötavaraa se vaan on...

Vierailija
15/50 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, vähän lisää vauhtia liikkumiseen tarkkuuden ja asiallisen lähdön kanssa. Tapa vaikka joku tai vammauta eliniäkseen!! Paina lisää kaasua äläkä vaan katso mitä teet ratin takana. :(

Mää en osaa sääliä tuollaisia kuskeja, ja KUN jotain tapahtuu niin "enhän mä voinut enää sille mitään".

Vierailija
16/50 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos autolla on vähänkin arvoa ei sitä paikkamaalata vaan esim. koko konepelti. Puhutaa useista tonneista.

Vierailija
17/50 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinkoja sattuu. Ja yleensä kaikki naarmut, varsinkin jo on ryttyäkin, maksaa sen verran, että kannattaa jo maksaa omavastuu ja menettää bonukset. Tämä on ihan laskettavissa oleva asia.

Mutta näitä sattuu, ei voi mitään. Harmittaa toki.

Vierailija
18/50 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro16: juu, no olen ajanut autoa yli 20 vuotta ja tämä on ENSIMMÄINEN kerta kun olen töpeksinyt auton kanssa. Sakkojakaan en ole saanut koskaan. Ja vauhtia tosiaan oli sen verran, että peruutin hitaasti. Epähuomiossa ja kiireessä käänsin rattia vähän turhan voimakkaasti ja osui aidan kulmaan. Eli pidän itseäni tästä huolimatta hyvänä kuskina.

ap

Vierailija
19/50 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 13:18"]

Ei siihen tonnikaupalla rahaa mene. Muutama satanen. Jos autossa on kasko, niin toki sitäkin voi käyttää, mutta minä en ainakaan käyttäisi, meillä on korkea omavastuu, ja sit muutenkin bonukset laskee, joten pieniä juttuja ei kannata ottaa vakuutuksesta. Mutta meillä jäisi joka tapauksessa omavastuun alle.

Jos mies kerran suuttuu, niin älä kerro, vaan vie auto itse korjattavaksi. Etsit korjausliikkeen, ajat pihaan ja pyydät pika-arvion hinnasta ja kuinka kauan siinä menee, varaat ajan. Sitten viet sen päivän aamuna auton korjattavaksi, sujautat siitä taksilla töihin tai pyydät työkaveria koukkaamaan sinut sieltä kyytiin. Iltapäivällä auto on toivon mukaan valmis ja homma on hoidettu ja voit unohtaa koko episodin.

Ja vielä: Ei tuollaista kannata kamalasti kiroilla. Niitä käy joskus "kaikille". Se on vain elämää, hoidetaan kuntoon, ja jatketaan.

[/quote]

Miten rytty korjataan puolessa päivässä?! Kumivasaralla vai huulipunalla?!

Vierailija
20/50 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 13:22"]

Ihan hyvä mies mulla on, mutta se on vähän herkkä tuon auton suhteen, hoitaa sitä kuin lasta vaikka harvoin ajaakin (hänellä työsuhdeauto myös). Siis mietin juuri sitä, että paljonkohan rahaa menisi jos korjauttaisi ilman vakuuusta. Toki sitä ei kukaan näkemättä osaa sanoa, pieniähän nuo jäljet on, mutta maalaus on käsittääkseni aika kallista kuitenkin.

Kiitos teille.

[/quote]

No tietenkin kerrot miehelle. Sinun on osattava käsitellä miehesi kanssa asioita, jotka ovat vaikeita. Ei tuo varmasti ole vaikein asia elämänne varrella. Nostat vain kissan pöydälle, kyllä se siitä lähtee etenemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi