"Stockmannilla on edessään tavaratalojen sulkeminen"
Ensin Anttilat ja nyt Stockamannit...
Kommentit (138)
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 15:06"]
Stockan kilpailuvaltti on ollut erinomainen asiakaspalvelu, myyjiä on koulutettu ahkerasti ja painotettu joka kohdassa, että asiakas on tärkein.
Nyt kun konsernilla menee huonosti, mistä tingitään ensimmäisenä? Ei todellakaan esim. osingoista, vaan henkilökunnasta. Aivan järjetöntä! Työntekijöiltä odotetaan koko ajan lisää tehokkuutta, ahkeruutta, joustavuutta ja mahtavaa asiakaspalveluasennetta samalla kun heitä lomautetaan, hiillostetaan, vahdataan ja etuja karsitaan.
[/quote]
Samaa mieltä. Ainakin Hgin keskustassa on kassapisteitä vähennetty. Ennen pääsi kassalle lähes jonottamatta, nyt pitää ensin löytää kassa, sitten jonottaa. Siinä ehtii miettimään haluaako sen tuotteen vaiko ei.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 21:33"]Ja Stockan leluosasto keskustassa on hävettävän surkea. Huomasin tämän joulun aikaan! Siellähän pitäisi olla kaikkea ja vielä enemmän, mutta Prismaan oli pakko mennä. Tästä seuraa se, että jatkossa en viitsi edes Stockalla käydä. Aika on rahaa.
[/quote]
Sama juttu Tampereem Stockalla nykyisin.
Stockan valikoima on huonontunut todella paljon. Vielä 10 v sitten päti sanonta, että mitä et Stockmannilta saa, sitä et tarvitse. Nyt sieltä ei löydä enää mitään, ihan sama, puhutaanko rautakauppapuolesta, sisustuksesta vai vaatteista, you name it. Kuvaavaa on, että kävin koko ikäni hakemassa tarvitsemani asiat Hkin keskustan Stockalta, asioin pari kertaa viikossa, mutta viimeiseen 5 vuoteen en ole saanut sieltä MITÄÄN mitä olen mennyt ostamaan.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 14:44"]
MAC kosmetiikka taitaa olla ainoa järkevä juttu pitkään aikaan mitä he ovat sinne hankkineet myyntiin.
Ostajia löytyisi kyllä mutta ongelma on juurikin siinä, että nämä ihmiset eivät taida seurata ollenkaan mitä ostajat haluavat. Myyvät esimerkiksi edelleenkin Guessin tuotteita vaikka sen aika meni jo. Tilalle Victoria's Secret ja voila! Alusvaateosasto on kuin 80-luvulta. Sinne kasapäin Wonderbra tuotteita ja hyvä kamppis niin voila! Stocka on niin jämähtänyt!
[/quote]
Olet ihan oikeassa, stokkan tarjonta on vähän jämähtänyttä. Sinne tuli Bobbi Brownin kosmetiikkaa hetki sitten, se oli minusta hyvä. Mutta etenkin laukkupuolella valikoima on tosiaan sitä Guess/DKNY ja Michael Kors tasoa... ei niitä enää osteta.
Tällä hetkellä keskustan alakerta kaipaisi vaikkapa seuraavia merkkituotteita:
Diptyque tuoksut ja kynttilät
NARS meikit
Laura Mercier
Philosophy
Voluspa
Victoria's Secret kosmetiikka
Sisustuspuolelle Zara Home tuotteita ja voila
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 18:53"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 22:20"]
Yksi asia Stockalla on mallillaan: palutusoikeus. Ei viitsi ostaa putiikeists, kun niihin on katumapäälle tultuaan niin vaikeaa saada tavaraa palautetuksi. Mutta Stockmannilla se ei ole mikään ongelma ja sitä kyllä arvostan. Myyjät saisivat olla vähän iloisempia!
[/quote]
Olepa siinä iloinen kun aamu"tsempissä" työntekijöitä uhkaillaan, pelotellaan ja syyllistetään. Itse irtisanouduin ja niin lähti moni muukin. Stokan maine on pelkkä kulissi. Helposti paskin työpaikka missä olen koskaan ollut. Pikkupomoa kyllä riittää, mutta ne ei tiedä siitä hommasta mitä myymälän puolella tapahtuu, yhtään mitään.
[/quote]
Olipas mielenkiintoista luettavaa. Sama huono henki heijastuu suoraan asiakaspalveluun.
Yksi asia Stockalla on mallillaan: palutusoikeus. Ei viitsi ostaa putiikeists, kun niihin on katumapäälle tultuaan niin vaikeaa saada tavaraa palautetuksi. Mutta Stockmannilla se ei ole mikään ongelma ja sitä kyllä arvostan. Myyjät saisivat olla vähän iloisempia!
[/quote]
Olepa siinä iloinen kun aamu"tsempissä" työntekijöitä uhkaillaan, pelotellaan ja syyllistetään. Itse irtisanouduin ja niin lähti moni muukin. Stokan maine on pelkkä kulissi. Helposti paskin työpaikka missä olen koskaan ollut. Pikkupomoa kyllä riittää, mutta ne ei tiedä siitä hommasta mitä myymälän puolella tapahtuu, yhtään mitään.
[/quote]
Olen kuullut samasta huonosta hengestä ystävältäni mutta hän ei työskennellyt asiakaspalvelussa ja hänen kokemuksensa olivat jo 90-luvulta. Samaa toimintamallia on siis talossa nähtävästi harrastettu pitempään ja laajastikin. Olin todella yllättynyt kun kuulin huonosta ilmapiiristä kun olin aina pitänyt Stokkaa niin arvostettuna paikkana. Ystäväni kertomustenkin jälkeen pidin sitä yksittäistapauksena mutta ei sitten nähtävästi olekaan sitä.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 17:54"]
Mulla on vakavaa asiaa Stockmannin johdolle. Stockan pitäisi olla eliittitavaratalo ja se näyttää ränsistyneeltä pikkusokokselta, varsinkin keskustan Stocka. Itiksenkin uusi tavaratalo on erittäin pliisu. Myyjät ovat mielestäni ystävällisiä, varsinkin Stockan Herkussa, mutta minä haluan ostoselämykseltäni myös ulkoista laadukkuutta. Menkääpä mihin tahansa laatutavarataloon ulkomailla, ne ovat myös ulkoisilta puitteiltaan ainutlaatuisia.
Itse en juurikaan tee ostoksia netissä, mutta enpä ole niitä viime aikoina tehnyt Stockmannillakaan.
[/quote]
Itselläni on aika tarkka silmä, mutta ei Stocka mun mielestä mitenkään nuhruinen ole.
Ahneus tuhosi Stockmannin. Ei voi samalla olla eliittikauppa ja vähentää myyjiä ja ottaa valikoimiin sekundaa. On mahdoton tarjota asiakkaille laadukasta asiakaspalvelua jos myyjiä ei ole riittävästi eikä heitä ole valittu asiakaspalvelukyvyn vuoksi vaan muista syistä.
Jos tuotteet ovat huonoja mikään ei pelasta.
Miksi Stockmann otti valikoimiinsa surkealaatuisen Lauren Ralph Laurenin mutta ei Ralph Laurenia? Aika moni on pettynyt Lauren Ralph Laurenin laatuun kun on ollut siinä luulossa että se on sitä OIKEAA Ralph Laurenia. Olisi ottanut samalla kummatkin mallistot myyntiin niin kuluttaja voisi tehdä valintaa priiman ja keskinkertaisen laadun välillä ja tajuaisi eron.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 18:57"]
Miksi Stockmann otti valikoimiinsa surkealaatuisen Lauren Ralph Laurenin mutta ei Ralph Laurenia? Aika moni on pettynyt Lauren Ralph Laurenin laatuun kun on ollut siinä luulossa että se on sitä OIKEAA Ralph Laurenia. Olisi ottanut samalla kummatkin mallistot myyntiin niin kuluttaja voisi tehdä valintaa priiman ja keskinkertaisen laadun välillä ja tajuaisi eron.
[/quote]
Tää on kyllä melkoinen epäkohta. Oon paljon funtsinut tätä.
Stockmannin leluosasto on surkea. Lasten sisävaatteita on paljon. Peli valikoima surkea ( ps, wee yms). Lemmikeille minusta on vaikka mitä, mutta lapsille ei leluja :D
Kävin just Tallinnassa ja piipahdin Stockalla, jossa oli ale. Kauppa kumisi tyhjyyttään, myyjät seisoskeli toimettomina ja vartiat vaani asiakkaita. Ei huvittanut kauaa kierrellä. Sitten siiryin Kaubamajaan, jossa oli myös ale. Se pursuili asiakkaita, tilat olivat miellyttävät ja kotoisat. Ostin useita vaatekappaleita ja viihdyin varmaan tunnin. Kun palasin kotiin, posti oli tuonut Stockan kanta-asiakastarjouslehden. Siinä ei ollut yhtään mun tyylistä vaatetta eikä yhtään 146cm-》 lastenvaatetta. Ei siis mitään ostettavaa.
En tosiaan ihmettele miksi Stockmannilla menee huonosti. Se ei seuraa aikaansa ja kohderyhmä on liian kapea. Verkkokauppakin on niillä ihan surkea.
Stokka ainoa kunnon tavaratalo Suomessa
Ihan kuollutta oli Turun Stockalla kun tänään kävin illalla 5-6 aikaan. Ketään asiakkaita oikein missään ja myyjät juttelivat keskenään tiskin takana.
Myyjänä voin kertoa että edelliset kaksi viikkoa ovat olleet superkiireisiä alennusmyynnin ja huonon sään takia. Kiva firmalle, mutta ei meille kun kädet eivät riitä.
Eipä tuolla Stockmannilla tule nykyisin kovin usein shoppailtua, tuntuu että itse tulee tilattua useammin netistä vaatteita ja pieniä kodin tarvikkeita. Stockmannin nettikauppa ei mielestäni vastaa oikein nykyajan haasteisiin, hyvä kuitenkin että edes yrittävät. Kerran tuolta olen tilannut ja löysin vielä alennuskoodinkin: http://www.alennuskoodi.fm/tarjoukset/stockmann/ . Menihän tuo tilaus ihan OK mutta jotenkin muut verkkokaupat ovat houkuttelevampia toimivuudeltaan.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 23:15"]
Mullakin on kokemus Stoccalta, varsinkin kosmetiikkaosastolta, että juoruilu kiinnostaa enemmän kuin asiakkaat. Ja tätä on tapahtunut useamman kerran, olen ollut vähän hämmentynyt, kun käytös ollut noin asiatonta ja laadutonta. Myyjät koulutukseen, pitäkää aprofiilia!
[/quote]Samaa kokemusta on, etenkin Macilla. Töykeintä myyjää ei tosin ole hetkeen näkynyt, liekkö tullut negatiivista palautetta tai pomo huomannut ja työsuhde loppunut.
Veikkaan että Stockalla kostautuu nepotismi. Ammattitaitoiset, kielitaitoiset myyjät ovat hakeutuneet muualle kun enemmän arvostetaan pomon kummityttöä.
[/quote]
[/quote]
Kiitos kun kerroit tämän! Pisteet laski Stockalta!