"Stockmannilla on edessään tavaratalojen sulkeminen"
Ensin Anttilat ja nyt Stockamannit...
Kommentit (138)
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 14:02"]
Joo. Pitäisi firman kuin firman tajuta palkata parhaita eikä vain sukulaisia. Mutta niin makaa kuin petaa.
[/quote]
Tämähän selittää sitten sen että miksi tavaratalon status on pudonnut +15 asteesta -15:een melko lyhyessä aikavälissä :-(((
Seppälän liikkeet ja mainoskampanjat tarvitsisvat freesausta, mutta tuotteet ovat yllättävän hyviä ja etenkin kynsilakat hyviä. Kosmetiikkaosastoon pitäisi panostaa, nythän Wetnwild lopetti eikä ihme kun kulttimerkkiä ei mitenkään osattu markkinoida missään... Samanlaista tumpelointia kuin Stockalla yleensäkin.
En tiedä onko Stockalla venäläishaaveissa unohdettu suomalaiskuluttaja kokonaan, kun enemmän löytyy ostettavaa Tallinnan Stockalta kuin Helsingistä.
Asiakaspalvelun tasoa en ole ihmetellyt sen jälkeen kun selvisi tuo jo mainittu sukulaisten suosiminen työhönotossa... Aika paljon tuntuvat palkattomia harjoittelijoita myös harrastavan.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 18:09"]
Mä sanoisin että Stockmannien kaltaisten eliittitavaratalojen aika on ohi, jos ei ole valmis muuttumaan. Nyt jos koska olisi aika iskeä kunnon modernisointi kehiin ja hankkia uusia asiakkaita.
Ensinnäkin nuoret muistaa kyllä sen että niitä on katseltu nenänvartta pitkin. Vaikka mulla on rahaa ihan reilusti nykyään, en silti käytä Stockmannia tai Instrumentariumia kuin poikkeustapauksissa. Syynä on se että ollessani nuori en kummastakaan puljusta saanut koskaan palvelua.
Huom, Stockmannin kohdalla palveluttomuus koski muita kuin ruokaosastoa. Stockmannia käytin silloin vain siksi, että se oli ainoa paikka joka myönsi opiskelijalle luotollisen tilin.
Nyt olisi aika alkaa panostaa nuorille suunnattuun markkinointiin ja imagon uudistukseen. Olisi aika tuoda nettikauppa osaksi Stockmannin strategiaa ja luoda uusi palveleva imago. Ruoassa on aika panostaa erityisesti reiluun ja luomuun. Samoin vaatteissa - tuokaa ihmeessä joku luomulinjasto!!! Herran tähden, sillä toisi hitonmoisen pitkän tilin kun vaan käyttäisi pikkuisen asiantuntijoita apuna ja valitsisi oikean tuotteen.
Mun on kyllä myös lisättävä että Hullut Päivät on tuhonneet Stockmannin imagoa rankasti. Ne tuotteet jota silloin tuodaan myyntiin on pääosin sekundaa ja mulle ainakin kuluttajana tulee sekundasta sellanne halpahalli- imago. En osaa yhdistää sitä eliittitavarataloon.
Valitan, mutta ilman rajuja muutoksia ette enää pärjää. Voi olla että muutoksetkaan ei enää auta.
[/quote]
Samaa mieltä.
Tiedän, että moni on täällä eri mieltä, mutta mielestäni on todella harmi että luonnonkosmetiikka on piilotettu Helsingin Stockalla kauas muusta kosmetiikasta. On ärsyttävää vaeltaa sekavaa tavarataloa ympäriinsä parin purkin takia. Ainoastaan Nuxe, Estelle, Dr.Hauschka ja Bare Minerals löytyy normikosmetiikan seasta. Voisin ostaa ekokosmetiikkaa myös netistä, mutta sitä Stockan verkkokauppa ei mahdollista. Tilaan sitten ulkomailta "trendikkäämpiä" luonnonkosmetiikkamerkkejä. Tätä ei Suomessa vielä ihan tajuta, mutta muualla Euroopassa nämä erikoislinjat eivät ole vain hippien juttu.
Ilmapalloiskäkö se siellä kihertää?
Mulla on vakavaa asiaa Stockmannin johdolle. Stockan pitäisi olla eliittitavaratalo ja se näyttää ränsistyneeltä pikkusokokselta, varsinkin keskustan Stocka. Itiksenkin uusi tavaratalo on erittäin pliisu. Myyjät ovat mielestäni ystävällisiä, varsinkin Stockan Herkussa, mutta minä haluan ostoselämykseltäni myös ulkoista laadukkuutta. Menkääpä mihin tahansa laatutavarataloon ulkomailla, ne ovat myös ulkoisilta puitteiltaan ainutlaatuisia.
Itse en juurikaan tee ostoksia netissä, mutta enpä ole niitä viime aikoina tehnyt Stockmannillakaan.
Mä sanoisin että Stockmannien kaltaisten eliittitavaratalojen aika on ohi, jos ei ole valmis muuttumaan. Nyt jos koska olisi aika iskeä kunnon modernisointi kehiin ja hankkia uusia asiakkaita.
Ensinnäkin nuoret muistaa kyllä sen että niitä on katseltu nenänvartta pitkin. Vaikka mulla on rahaa ihan reilusti nykyään, en silti käytä Stockmannia tai Instrumentariumia kuin poikkeustapauksissa. Syynä on se että ollessani nuori en kummastakaan puljusta saanut koskaan palvelua.
Huom, Stockmannin kohdalla palveluttomuus koski muita kuin ruokaosastoa. Stockmannia käytin silloin vain siksi, että se oli ainoa paikka joka myönsi opiskelijalle luotollisen tilin.
Nyt olisi aika alkaa panostaa nuorille suunnattuun markkinointiin ja imagon uudistukseen. Olisi aika tuoda nettikauppa osaksi Stockmannin strategiaa ja luoda uusi palveleva imago. Ruoassa on aika panostaa erityisesti reiluun ja luomuun. Samoin vaatteissa - tuokaa ihmeessä joku luomulinjasto!!! Herran tähden, sillä toisi hitonmoisen pitkän tilin kun vaan käyttäisi pikkuisen asiantuntijoita apuna ja valitsisi oikean tuotteen.
Mun on kyllä myös lisättävä että Hullut Päivät on tuhonneet Stockmannin imagoa rankasti. Ne tuotteet jota silloin tuodaan myyntiin on pääosin sekundaa ja mulle ainakin kuluttajana tulee sekundasta sellanne halpahalli- imago. En osaa yhdistää sitä eliittitavarataloon.
Valitan, mutta ilman rajuja muutoksia ette enää pärjää. Voi olla että muutoksetkaan ei enää auta.
Mulla on Itiksestä myös huonot kokemukset. Se kehän kiertäminen ja tasoilla liikkuminen on työlästä. Ennen kävimme lasten kanssa useamman kerran kuukaudessa syömässäkin Stockan ravintolassa. Nyt siellä on vain yksi kahvila ja ei siis kunnon ruokaa. Lelu- ja lastenvaateosastot ovat niin ahtaita, ettei vaunuilla voi liikkua ollenkaan. Ei siis oikeasti sovi lapsiperheille. WC:t ovat ahtaat ja niihin kulku vaunuilla myös mahdotonta.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 12:17"]
Suomi on matkalla kohti konkurssia, kiitos hallitus ja hallituspuolueita äänestäneet, katsokaa peiliin, vittuako täällä valitatte.
[/quote]Ja miten ne Persut olisivat talouden taantuman estäneet? Vai kommareihinko tässä viittasit?
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 12:36"]
Suomi on matkalla kohti konkurssia, kiitos hallitus ja hallituspuolueita äänestäneet, katsokaa peiliin, vittuako täällä valitatte.
[/quote]Ja miten ne Persut olisivat talouden taantuman estäneet? Vai kommareihinko tässä viittasit?
[/quote]
Suomen kilpailukyvyn tuhosi Euro ja maan/kansan velkaannutti EU, jonk seurauksena veroja on jouduttu nostamaan ja kulutus pienenee koko ajan. Tänään Ylen uutiset ilmoitti, että palvelusektorikin on nyt alkanut romahtamaan. Älä esitä tyhmää, ettet muka tietäisi mikä ja kuka tämän tilanteen on aiheuttanut, itse olet osasyyllinen.
Minä pidän Stockmannista ja asioisin siellä useammin, jos taloudellinen tilanteeni sallisi. Mutta kun ei salli, ei.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 17:54"]
Mulla on vakavaa asiaa Stockmannin johdolle. Stockan pitäisi olla eliittitavaratalo ja se näyttää ränsistyneeltä pikkusokokselta, varsinkin keskustan Stocka. Itiksenkin uusi tavaratalo on erittäin pliisu. Myyjät ovat mielestäni ystävällisiä, varsinkin Stockan Herkussa, mutta minä haluan ostoselämykseltäni myös ulkoista laadukkuutta. Menkääpä mihin tahansa laatutavarataloon ulkomailla, ne ovat myös ulkoisilta puitteiltaan ainutlaatuisia.
Itse en juurikaan tee ostoksia netissä, mutta enpä ole niitä viime aikoina tehnyt Stockmannillakaan.
[/quote]Linkki
Mä oon saanut Stockalla aina hyvää plavelua, oli ikä tai ulkonäkö mikä tahansa. Oon käynyt esim. Hgin keskustan Stockalla 19-vuotiaana maastovaatteissa ja rapaisissa kumisaappaissa, ihan hyvin silloinkin ovat palvelleet.
Tää ei sitten tarkoita etteikö muut olisi voinut saada huonoa palvelua, mutta mun kohdalla näin.
-ohis
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 12:45"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 12:36"]
[/quote]
Suomen kilpailukyvyn tuhosi Euro ja maan/kansan velkaannutti EU, jonk seurauksena veroja on jouduttu nostamaan ja kulutus pienenee koko ajan. Tänään Ylen uutiset ilmoitti, että palvelusektorikin on nyt alkanut romahtamaan. Älä esitä tyhmää, ettet muka tietäisi mikä ja kuka tämän tilanteen on aiheuttanut, itse olet osasyyllinen.
[/quote]
Selittäisitkö vielä miten EU velkaannutti Suomen? En ihan ymmärrä. Kyllä suomalaiset ovat ihan itse velkansa ottaneet. Se, että kansa äänestää näitä vastuuntunnottomia lyhytnäköisiä rahanjakajia on oma ongelmansa, mutta turha siitä on EU:ta syyttää. Reipas katse peiliin - sieltä se ongelma löytyy.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 23:03"]
Miten niin Stockmannin nettikauppaa ei voi käyttää ipadilla? Minä olen käyttänyt viimeksi tänään. Toimii aivan normaalisti.
[/quote]
Toimi padeilla tai ei, silti surkeimmin toimiva nettikauppa ikinä! En voi käsittää, että saavat noin hitaan nettikaupan edes tehtyä!
Stockmannin nettikauppa on ainakin huono. Vastikään tilasin erään tuotteen, maksoin verkkopankilla ja jäin odottelemaan... Kahteen viikkoon tilaukselle ei tapahtunut mitään, ei edes mitään päivitystä että hei tämä on nyt loppu varastolta tms. Laitoin palautetta ja parin päivän päästä tilaus oli pakattavana. Saman tuotteen olisin tilannut ulkomailta paljon nopeammin.
Aikaisemminkin on tapahtunut samanlaisia kämmäyksiä, tuote loppunut ja rahat viety eikä asiasta ole informoitu ollenkaan.
Itse tavarataloissa oon saanut ihan hyvää palvelua. Valikoiman huonontumisen oon kyllä huomannut, läheskään aina ei löydy sitä mitä on hakemassa. Erityisesti aikaisemmin mainittu leluosasto keskustan tavaratalossa hämmästytti kun olin ostamassa joululahjaa kummilapselle, jouduin menemään Prismaan jotta löysin haluamani.
Asiantuntijat pauhaavat ;). Tiedättekö että Suomi on haastavassa taloustilanteessa? Vähittäiskaupalla ei mene tällä hetkellä hyvin, se ei ole pelkästään Stockmannin ongelma. Itse asiassa taloutta seuratessani olen ymmärtänyt että Stockmann on ottanut itselleen markkinaosuutta, eli monella kilpailijalla menee vieläkin huonommin.
Stockmannilla on isot investoinnit Venäjällä ja tällä hetkellä rupla sukeltaa. Tämä vaikuttaa suoraan tulokseen.
Ihmetyttää tuo uutinen, ei Stockmann kuitenkaan tappiollinen ole ja mietin onkohan edes mikään stockan talo tappiollinen. Eli mitä taloja Handelsbanken ennustaisi suljettavan? Noh, mene ja tiedä.
minä ihmettelen teidän valitustanne laadusta. Itse ostan suurimman osan vaatteistani Stockmannilta ja aina olen löytänyt hyvälaatuisia täysvillaisia neuleita ja kestäviä ja istuvia farkkuja. Nyt talvella ostin ihanan 100% cashmere neuleen joka oli vielä eettisesti tuotettu. Stockan herkusta löytyy erikoisuuksia sekä luomua kattavasti.
Oletteko ihan oikeasti asioineet viime aikoina helsingin keskustan Stockalla? itse en keksi mitään valittamista, paitsi että viime aikoina tuntuu että myyjät hieman vähissä.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 22:24"]
Reklamoinnin vastaanotto on Stockmannilla onnetonta. Olen aiemminkin purnannut, miten ostin noin satasen kengät. Molemmat hajosivat kuukauden kuluttua, joten kävin valittamassa niistä myyjälle ihan asialliseen sävyyn. Syy oli kuulemma minun ja minun pitäisi korjauttaa ne omalla kustannuksellani suutarilla. En ymmärrä, miten satasen kengät voivat hajota kuukaudessa ihan normaalissa käytössä, kun en niillä edes missään vesilätäköissä hypellyt.
Olen muutaman muunkin kerran käynyt valittamassa viallisista tuotteista ja vastaanotto on aina yhtä syyttävä. Asioin nykyään mieluiten muualla juuri tuosta syystä. Luulisi kuitenkin, että jos ostamani tuotteet ovat olleet toisinaan ihan hinnakkaitakin, niin asiakkaasta kannattaisi pitää kiinni.
[/quote]
No jo on ihme touhua. Hiukan vastaava tilanne hoidettiin Cittarissa näin: Lapselle ostetut saappaat (alessa 35 €) hajosivat kuukaudessa - parissa. Laitoin palautetta sähköpostilla. Minulle vastattiin heti seuraavana päivänä, että tuo takaisin, saat vastaavan tuotteen tai rahat takaisin. Kauppa palautti popoista 50 € eli niiden normaalihinnan. Ja kyseessä oli siis lasten saappaat, joilla tosiaan oli hypitty lätäkössä (mutta siihen ne oli tarkoitettukin).
[/quote]
Mulla on kyllä ihan erilaisia kokemuksia Stokkan palvelusta. Erityisesti vientipalvelu saa täydet pisteet.
Tavaroiden vaihtamisesta/palauttamisesta: meillä on Aasiassa ostettu Wii-peli. asumme nykyään Ruotsissa. Ostimme Hgin Stokkalla siihen pelikapulan, joka ei kuitenkaan sitten toiminut Asiassa ostetun konsolin kanssa. Suomi-reissulla muutaman kuukauden kuluttua ostosta menimme kapulan kanssa Stokkalle, kuittiakaan ei enää ollut. Saimme palauttaa sen ja rahat saimme takaisin ilman sen kummempaa "riitelyä"
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 18:57"]
Miksi Stockmann otti valikoimiinsa surkealaatuisen Lauren Ralph Laurenin mutta ei Ralph Laurenia? Aika moni on pettynyt Lauren Ralph Laurenin laatuun kun on ollut siinä luulossa että se on sitä OIKEAA Ralph Laurenia. Olisi ottanut samalla kummatkin mallistot myyntiin niin kuluttaja voisi tehdä valintaa priiman ja keskinkertaisen laadun välillä ja tajuaisi eron.
[/quote]
Monissa ulkomaisissa tavarataloissa nämä on setään OSATTU erotella selkeästi oman näköisille osastoille, eli se perus- Lauren sekä Denim&Supply on nuorekkaampien trendivaatteiden seassa omissa rekeissään, Polo Ralph Laurenin rekit urheilullisempien vaatteiden joukossa ja sitten se Ralph Laurenin paras mallisto osastolla jossa myydään luksusmerkkejä ja jossa ne monen tonnin laukut ja muut asusteet laitettu hienosti esille.
[/quote]
Suomessa vielä se ero ja huono puoli että täällä saat Ralph Laurenin paremman malliston vaatteen hinnalla ostettua vain ja ainoastaan sen Lauren-malliston vaatteen....