Mies syö lapsen vanukkaat !!
Jos jääkaapissa on Paula-vanukkaita tai Angry Birds-jogurtteja, niin mies syö ne!!! Lapsi on itse kaupasta valinnut ja minulle on päivänselvää, että ne on lapsen ja me vanhemmat voimme syödä jotain muuta. Mutta eei, yöllä mies on käynyt syömässä ainakin kolme purnukkaa, vaikka olen ajatellut että siinä on lapselle yli viikoksi jälkkäri/välipala tms..
Suututtaa. Vai onko teidän mielestä väärin jos rajoitan jääkaapin sisältöä tuon verran? Ärsyttää rajoittaa, mutta kun siinä ei pitäisi olla mitään epäselvää.
Ja eilenkin huomasin että maito on lopussa, mutta ajattelin että siinä nyt on sen verran että lapselle aamupuuron kanssa, jonka jälkeen lähden kaupasta hakemaan lisää.
Mutta eei, yöllä heräsin kun mies laittoi VIIMEISET MAIDOT KAAKAOON ja joi sen.
Voi vitun vittu!!! Miten voi olla noin itsekäs ja typerä!!
Kommentit (1209)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:44"]
Mun mies kanssa napsii kaikki herkut, mitkä löytää ja ehtii. Joskus jopa syödessään mun lempikarkkeja närisee samalla, mite ei tykkää näistä karkeista. kun kysyn, miksi niitä pitää sitten lappaa, niin vastaus on, että söi jo omansa.
Aina ei voi ymmärtää...
[/quote]
Tästä tuli flashback monen vuoden takaiseen tapahtumaan: Joulun alla Cittariin oli tullut myyntiin jotain "merkittömiä" suklaakonvehteja. Olivat älyttömän halpoja ja ostin niitä yhden rasian. Ne osoittautuivat todella hyviksi, sisällä oli jotain kermaliköörin makuista mössöä. Mies ei niistä erityisemmin pitänyt. Sanoin, että nämä on sitten mun ja koitan saada ne riittämään mahdollisimman pitkään. Olisin heti käynyt ostamassa niitä lisää, mutta kauppa oli sen verran kaukana, että kävimme siellä vain n. kerran kuussa. No eikös mitä, eräänä päivänä huomasin, että ukko perkele oli vetänyt melkein koko rasian nassuunsa yöllä. Selitys oli, ettei ollut muutakaan herkkua, EIKÄ SE EDES TYKÄNNYT NIISTÄ!
Lepyin hiukan, kun se kirjoitti runomuotoisen anteeksipyynnön. :-)
[quote author="Miäs ja Seinäjoki" time="17.02.2014 klo 18:28"]
Ekkö voi sanua sille miähelles notta älä s*****a syä niitä vanukkaita ne on kersoolle!
[/quote]
Toki kunnon kurinhan se akkakin vaatii, herran nuhtees on hyvä elää, nottei rupia miästä komentamahan, ikävä olla taivasalla helemikuus sen sirukan kans mistä joku aiemmin puhui.
Laitaha lapselle oma jääkaappi ja semmonen soma munalukko siihen jonne on avain vain sinulla :)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 18:06"]
Miksei miehelle osteta omia?
En taas tajua näitä raivottaria tämmöisen asian takia.
Niin mä ostan aina vanukkaita tms kolme, niin kukin tietää, että jokaiselle on oma. Meillä ei päivittäin herkutella, etten osta edes varastoon moisia.
Mä juon paljon kaakaota, ajattele aikuinen nainen. Ainoa tapa, että tulee juotua maitoa.
Mehuakin saa kaupasta lisää, maitoakin. Jos on liru, niin puhuakin voi.. "maitoa on tosi vähän, riittääkö huomiseen vai hakisko lisää" oho, keskustelua. Silloin muutkin tietää, että jämille on suunnitelma.
Moetas rauhottua, ne oli vaan vanukkaita. Entäs jos olis yöpalanaan vetänyt edullisesti hankitun paistin, eikä kauppoja auki.. Vieraita tulossa, ja gourmeet miehen masussa. ;)
[/quote]
Sä et selkeästi ymmärtänyt mikä tän keskustelun pointti oli ;)))))
JSVAP (= Jätä se vanukasmies/vanukki, ansaitset parempaa)
Meillä oli aluksi riitaa ruoasta. Sittemmin olen oppinut laittamaan enemmän ja ottamaan omat eväät ensin syrjään. Ärsyttää vaan kun itseä esim. hiilaripitoinen ruoka lihottaa, mutta mies voi vetää mitä vain. Nyt täytyy kuitenkin käyttää entistä enemmän niitä halvempia aineita, että saadaan tarpeeksi ruokaa ja vaikka mies syö enemmän ei tajua ostaa kaupasta kerralla kunnolla.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 18:51"]
Laitaha lapselle oma jääkaappi ja semmonen soma munalukko siihen jonne on avain vain sinulla :)
[/quote]
Ai tälleen.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 18:59"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 18:42"]
Mies näyttää nyt ap:lle millaista ruokaa haluaisi syödä ja mikä vie nälän ja mitä kaikkea sieltä kaupasta kuuluisi ostaa (ei siis ostanut niitä vanukkaita) mutta ap omahyväisyydesään luulee että mies hyvittelee:DDD Miehillä on oma tapansa kertoa asioista...Jos ap olis mennyt kauppaan niin tuloksena olis ollut se paketti lihapiirakoita ja nakkeja ja tusina Angry Birds-vanukkaita;)
Mitä ap jos näyttäisit miehellesi mitä olet hänestä kirjoitellut tänne...
[/quote]
olisit nyt vielä esittänyt että tuo ap:n mies tekee palveluksen perheelleen kun syö epäterveelliset vanukasta, mehut ym. Koettaa tukea lapsen ja ap:n painonhallintaa ja terveyttä :)
[/quote]
Mä näen ihan sieluni silmin tämän ap:n, pieni ja pyöreä höösäjä, viihtyy kotona, ei saa juuri mitään aikaan, nalkuttaa.
[/quote]
En ole pyöreä. Ja ai niin. Minä olen kyllä aina voinut syödä mitä vaan, mutten liho. Miehellä vatsaa on tullut viimeisen parin vuoden aikana yli 10 kg.
Ja huomasin muuten että oli tuonut kaupasta 2 l jogurttia. Eikä vielä ainakaan ole avannut niitä.
Ja en todellakaan ole normaalisti mikään kyttääjä, mutta aamulla paloi käämit kun kaikki oli taas mennyt.. toivotaan että huomenna ei heti tarvii olla ostamassa koko jääkaapin sisältöä uusiksi. T.ap
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 18:06"]
Miksei miehelle osteta omia?
En taas tajua näitä raivottaria tämmöisen asian takia.
Niin mä ostan aina vanukkaita tms kolme, niin kukin tietää, että jokaiselle on oma. Meillä ei päivittäin herkutella, etten osta edes varastoon moisia.
Mä juon paljon kaakaota, ajattele aikuinen nainen. Ainoa tapa, että tulee juotua maitoa.
Mehuakin saa kaupasta lisää, maitoakin. Jos on liru, niin puhuakin voi.. "maitoa on tosi vähän, riittääkö huomiseen vai hakisko lisää" oho, keskustelua. Silloin muutkin tietää, että jämille on suunnitelma.
Moetas rauhottua, ne oli vaan vanukkaita. Entäs jos olis yöpalanaan vetänyt edullisesti hankitun paistin, eikä kauppoja auki.. Vieraita tulossa, ja gourmeet miehen masussa. ;)
[/quote]
Sä et selkeästi ymmärtänyt mikä tän keskustelun pointti oli ;)))))
[/quote]
Juu ei tannut ymmärtää, :) olisi se paistikin meillä mennyt yön aikana :D -aloittaja
Oho. Olenkin miettinyt miten ihmeessä suomalaiset ovat niin stanan läskejä, siis miten on mahdollista syödä itsensä sellaiseen kuntoon kun itsekin syön aika reilusti enkä silti näytä samalta kuin 80% aikuisista.
Mutta joo, jos mässyttää päivät ja lisäksi roikkuu jääkaapilla yöt niin varmaan on mahdollista.
Jestas. Meidän perheessä ei IKINÄ kukaan ole syönyt yöllä (sen jälkeen kun itse kukin on tissistä vieroittunut).
Hitto mikä ketju! Nauraa käkätin täällä vedet silmissä! Ihan sairasta syödä tollasia määriä!
Btw, meillä lapsena vanukkaat oli harvinaista herkkua, saatiin yhdet vanukkaat ehkä muutaman kerran kuussa. Vanukkaat menivät, ja menee edelleen mun silmissä samaan kategoriaan karkin kanssa. Ei tee hampaillekaan hyvää. Välipaloiksi syötiin mm hedelmiä, mysliä, viiliä, ruisleipää (jonka päällä juustoa, kurkkua tms)
Joko mies kuorsaa vieressä masu pullollaan?
Ei tuossa mistään nälästä ole kyse. Eikä siihen auta vaikka söisi kuinka tukevasti illalla.
Mä olen tällainen yöahmija myös. Valvon yöllä klo 5 tai 7 asti ja syön koko yön. Mitä makeampaa sitä parempi. Aina kun olen yrittänyt lopettaa ja ollut ostamatta ruokaa, mä vaellan koko yön kaapilta kaapille etsimässä epätoivoisesti jotain, ja loppujen lopuksi syön vaikka toukkien valtaamia riisikakkuja. Siinä touhussa ei ihan oikeasti ole mitään kontrollia, eikä siinä tule mietittyä kenen vanukkaita syö. Nykyään olen pyrkinyt olemaan ostamatta niitä kaikkia herkkuja, ja popsimaan omenoita yöllä. Mulla menee kaksi 1,5kg pirkka-omenapussia yössä, eli kolme kiloa. Tämän lisäksi syön siis kaikkea muuta mitä kaapista löytyy.
Päivisin pysyn ihan helposti ruodussa, ei ole ongelmaa syödä säännöllisesti terveelliset ateriat, mutta yöllä Se kontrolli katoaa. Yleensä ihan oksettaa kun on syönyt tukevan iltapalan ja ahminut älyttömän määrän paskaa sisäänsä eikä silti vaan lopeta. On niin huono olo ettei meinaa sisällä pysyä. Ei siis todellakaan ole nälästä kysymys.
Mulla tämä liittyy varmaan siihen ongelmaan, että kärsin nukahtamisongelmista ja ahdistuksesta, ja yöllä ahdistus kasvaa kun yksin miettii asioita ja stressaa nukahtamista. Sitten yrittää keksiä puuhaa ja muuta ajateltavaa, istuu koneella ja syö.
Itse en ole ikinä edes tullut ajatelleeksi syömishäiriötä, mutta nyt kun ketjua lueskelin tajusin että eihän tämä kyllä normaalia ole .
Joo ja painoa on 94kg ja pituutta 174cm. Painosta 12kg tullut viimeisen puolen vuoden aikana.
Onko ap:n syömärimies lapsen isä? Ei taida olla, tuskin isä tekisi tuollaista omalle lapselleen. Mieti vähän ap minkälaisen miehen annat olla lapsesi lähellä.
Olipa kerran vanukas jota uhkasi tulla syödyksi, hänellä oli kavereita. Mansikka, kinuski, suklaa ja lakritsi, paula kaupungista , eräänä päivänä jacky kaupungista tuli kyläilemään jacky makupala, ehrmann makupala ja fanny fanny sitä ei voi ohittaa valion kaupungista. Makupalat ajatteli että paula vanukasta ei vähäjärkinen perheen isä syö, kun ei usko että vanukkaat on lapsille, hmmmm hmmm hmmm. Talossa asui myös kiukkuinen vaihdevuosia lähestyvä akka, akka vaaan mäkätti ja mäkätti ja mies ei ymmärtänyt että vanukkaita ei saa syödä,, vanukkaita vanukkaita VAAAAANUKKAITA se huusi vanukkaita PAULA vanukkaita suupielet vaahdossa. sitten kiukkuakka vihdoin älysi millä piilotan vanukkaat laitan ympärille retiisiä porkkanaraastetta ja lantturaastetta , miehethän on allergisia kaikelle terveelliselle, ryökaleet hän ajatteli, toiseksi houkuttelen olutpullolla hänet television ääreen ja se aina sammuusiihen kun alkaa sinkkuelämää sarja avalta klo 23:20, voi kun olisin carrie ja olisin sinkku enkä mikään pinkku, olihan ennenkin aids timppa ja hiv tomppa. sen pituinen se siitä vanukkaista, vatkaa itte akka ittelles vanukkaat ja laita piiloon piironginlaatikkoon ja kasa akkojen lehtiä päälle kuten me naiset ja muu hömppä pömppä lukemisto.
Söin juuri vanukkaan ja avasin sattumalta tämän ketjun sen perään ensimmäistä kertaa.
Siis ihanko oikeasti täällä on naiset jääkaappipoliisina vahtimassa mitä niiden miehet syö jääkaapista??? En ikinä kehtaisi aikuiselle miehelle mätkättää siitä, mitä on omasta jääkaapistaan syönyt. Vaikka söisi 10 vanukasta, niin omahan on asiansa omassa kodissaan. Toki luulisi, että jos syö lapsen valitseman vanukkaan, niin voi ostaa sitten seuraavana päivänä uuden tilalle ja vaikka itselleen 10 uutta. Mutta se, että mies niitä vanukkaita syö ja vaikka nyt söisi hetkellisesti sen lapsenkin vanukkaan, niin ei se nyt voi olla noin kamalaa!!!!!!
Osta miehellesi muutama Susette ja tee hieno lappu, jonka illalla asetat Susettejen viereen " Ota Susette kohta kusette"
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 16:39"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 16:07"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:08"]
Huvittavaa, että joku jaksaa hiiltyä tuollaisesta. Nopeat elävät. Se syö, jonka mieli tekee ja ensin ehtii. Ostetaan tarpeeksi kaikille. Näin meillä.
[/quote]
sehän onkin kätevää! vaimo laittaa ruokaa, mies tulee ensimmäisenä pöytään, omii kaiken itselleen. Vaimo ottaa nälkä iset lapset mukaansa, lähtee kauppaan. Laittaa uuden päivällisen, jonka mies taas nostaa Lautaselleen. Pohjaton ja ahne syöppö ahmii enemmän, kuin yksi jaksaa kaupasta kantaa.
[/quote]
No tätähän ei ole edes kokeiltu, joten tuskinpa se ihan noin menee. älkää nyt ihan hulluja uskoko.
Mulla palais kyllä hihat samantien, jos joku alkaisi omalle jääkaapilleni laittaa rajoituksia mitä sieltä saan ottaa ja mitä en. Ei aikuiselle ihmiselle voi asetella rajoja kuin pikkulapselle. Kaikki on yhteista ja syotavaksi tarkoitettu. Tosin meillä sitä täytetäänkin vuorotellen. Jos siellä on herkkuja, niin se syo joka ehtii ja jolle maistuu. Ei siihen kummankaan maailma kaadu, jos herkkut on joskus loppu.
[/quote]
Meillä samoin. Tänään lapset (2 kpl) söivät aamupalaksi 8 vanukasta ja kermavaahtoa päälle. Olin ajatellut vanukkaat kylään tuleville serkuille herkkuvälipalaksi (samalla tosin myös omalle väelle), mutta koska jääkaappi on yhteinen ja se syö, joka ekana ehtii, niin serkut saivat murokeksejä.
[/quote]
Ihana opettaa lapselle tuollasia tapoja. Saavat varmaan paljon kavereita aikuisena, kun ovat tottuneet toimimaan täysin itsekkäästi. Ja miten hienoja vieraita he ovatkaan, kun lappaavat oman lautasensa täyteen - muista vieraista viis. Täällähän saa joskus lukea miten noloa on, kun kumppani kaapii vadilta kaiken lihan itselleen eikä illallisella jää muille pääruokaa. Mut hei, nopeet syö hitaat.