Onko sinulla kaapissa jotkin vaatteet jotka voidaan pukea päällesi jos olisit kuollut ja siis haudattaisiin. Jos ei ole niin tarjolla on hau
niin tarjolla on jonkinlainen hautauskaapu hautaustoimistosta. Tietääkö joku minkälainen sellainen hautaustoimiston hautauskaapu oikein on?
Kommentit (16)
Minut voisi pukea omiin vaatteisiini.
Se hautauskaapu on valkoinen pitkä paita, sairaalan avopaidan tapainen, selästä kokonaan avoin ja helppo pukea.
Hautaustoimistossa on esitteillä malleja niistä hautausvaatteista. Käy vaikka katsomassa jonkun hautaustoimiston sivuilla. Omille vanhemmilleni valitsin kauniit klassiset mallit.
Olen kirjoittanut hautajaistestamenttiini, että ihan omat vaatteet kelpaavat.
Mulla on pinkki muhkea tylliunelma tanssiaismekko jonka löysin kympillä vintedistä. Kotona oon joskus hääräillyt se päällä kun ei sitä oikein missään voi käyttää.
Jos mä sit haudassa saisin pitää sitä ja olla prinsessa!
Vierailija kirjoitti:
Hautaustoimistossa on esitteillä malleja niistä hautausvaatteista. Käy vaikka katsomassa jonkun hautaustoimiston sivuilla. Omille vanhemmilleni valitsin kauniit klassiset mallit.
Ai rumien modernien joukosta? Anteeksi, mutta eiköhän tuollaiset ole kaikki "klassisia" ja kauniita.
En mennyt pukemaan vanhempieni ruumiille mitään. Valitsin hautauskaavut.
Molemmat olivat valinneet tuhkauksen, miksi pukisin heille vaatteet poltettavaksi.
Kannattaa laittaa jotkut ihan ufo-kamppeet, niin tulevat arkeologit pitää sinua alienina.
Pussilakana, mihin leikataan pään mentävä reikä, se olis ihan nätti. Väliäkö sillä kun poltettavaksi menee pahvilaatikkoineen.
Vierailija kirjoitti:
Pussilakana, mihin leikataan pään mentävä reikä, se olis ihan nätti. Väliäkö sillä kun poltettavaksi menee pahvilaatikkoineen.
Voiko niitä pahviarkkuja polttaa?
Joskus luin, että kärähtävät liian nopeasti.
Noh heittää jossain kuormalavan päällä sitten sinne uuniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko niitä pahviarkkuja polttaa?
Joskus luin, että kärähtävät liian nopeasti.
Ei Suomessa ainakaan, pitää olla puuarkku.
Nyt on Lauantai ja kaunis päivä ulkona. Menkäähä kävelylle.
Miksi sillä vainajalla pitää olla vaatteita ylipäätään?
Isäni siunaustilaisuudessa arkun kansi oli kiinni koko ajan, mutta silti piti hankkia hautaustoimistosta uusi paita, koska leski niin halusi (hän ei siis ole äitimme, vaan oli avoliitossa isäni kanssa vanhemmalla iällä).
Talvella villapaitaa ja -sukkaa lämmikkeeksi. Kesällä voi olla vaikka alasti.
Oon sanonu, että mulle pitää laittaa huvihousut ja joku vanhoista työhuppareista 😎