Mies syö lapsen vanukkaat !!
Jos jääkaapissa on Paula-vanukkaita tai Angry Birds-jogurtteja, niin mies syö ne!!! Lapsi on itse kaupasta valinnut ja minulle on päivänselvää, että ne on lapsen ja me vanhemmat voimme syödä jotain muuta. Mutta eei, yöllä mies on käynyt syömässä ainakin kolme purnukkaa, vaikka olen ajatellut että siinä on lapselle yli viikoksi jälkkäri/välipala tms..
Suututtaa. Vai onko teidän mielestä väärin jos rajoitan jääkaapin sisältöä tuon verran? Ärsyttää rajoittaa, mutta kun siinä ei pitäisi olla mitään epäselvää.
Ja eilenkin huomasin että maito on lopussa, mutta ajattelin että siinä nyt on sen verran että lapselle aamupuuron kanssa, jonka jälkeen lähden kaupasta hakemaan lisää.
Mutta eei, yöllä heräsin kun mies laittoi VIIMEISET MAIDOT KAAKAOON ja joi sen.
Voi vitun vittu!!! Miten voi olla noin itsekäs ja typerä!!
Kommentit (1209)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 10:03"]
Jos jääkaapissa on Paula-vanukkaita tai Angry Birds-jogurtteja, niin mies syö ne!!! Lapsi on itse kaupasta valinnut ja minulle on päivänselvää, että ne on lapsen ja me vanhemmat voimme syödä jotain muuta. Mutta eei, yöllä mies on käynyt syömässä ainakin kolme purnukkaa, vaikka olen ajatellut että siinä on lapselle yli viikoksi jälkkäri/välipala tms..
Suututtaa. Vai onko teidän mielestä väärin jos rajoitan jääkaapin sisältöä tuon verran? Ärsyttää rajoittaa, mutta kun siinä ei pitäisi olla mitään epäselvää.
Ja eilenkin huomasin että maito on lopussa, mutta ajattelin että siinä nyt on sen verran että lapselle aamupuuron kanssa, jonka jälkeen lähden kaupasta hakemaan lisää.
Mutta eei, yöllä heräsin kun mies laittoi VIIMEISET MAIDOT KAAKAOON ja joi sen.
Voi vitun vittu!!! Miten voi olla noin itsekäs ja typerä!!
[/quote]
Meillä mies myös imuroi naamaansa kaiken ruuan mitä löytää,harvemmin viitsii käydä itse kaupassa. Olen yrittänyt huomauttaa asiasta,mutta on kuin seinille puhuisi. Olen alkanut piilotella ruokaa,esim.raejuustopurkin porkkanapussin alle,tonnikalapurkkeja eri kaappiin kuin muut säilykkeet.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 18:42"]
Mies näyttää nyt ap:lle millaista ruokaa haluaisi syödä ja mikä vie nälän ja mitä kaikkea sieltä kaupasta kuuluisi ostaa (ei siis ostanut niitä vanukkaita) mutta ap omahyväisyydesään luulee että mies hyvittelee:DDD Miehillä on oma tapansa kertoa asioista...Jos ap olis mennyt kauppaan niin tuloksena olis ollut se paketti lihapiirakoita ja nakkeja ja tusina Angry Birds-vanukkaita;)
Mitä ap jos näyttäisit miehellesi mitä olet hänestä kirjoitellut tänne...
[/quote]
olisit nyt vielä esittänyt että tuo ap:n mies tekee palveluksen perheelleen kun syö epäterveelliset vanukasta, mehut ym. Koettaa tukea lapsen ja ap:n painonhallintaa ja terveyttä :)
Mä ostin edesmenneelle miehelleni aina erikseen omat herkut, että oli tyytyväinen. Kun kerran niitä halusi syödä. Ostin usein kaappiin esim paketin ryynimakkaraa, jota sit yönälkään paisteli. Ja ison pullapitkon. Sanoin, että ostin nuo sulle. Sit näytin erikseen vaikka jogurtteja, että nää ostin lapsille ja tän mehun. Muistaakseni ostin miehelle erikseen oman litran jogurttipönikänkin, että sai syödä. Ikinä ei riidelty ruuasta.
Se luulee olevansa lapsi ja lapsi saa syödä!
Mitä tuolla kaupoissa olen kyylännyt ihmisten ostoksia lähes päivittäin paraatipaikalta niin pakkaa noiden perheellsiten miesten ostokset olemaan järkevämpiä kuin äitien.
Äidit ostavat nykyään todella paljon herkkuja, aina on jotain makeaa ostoskorissa, sitten on eineksiä ja vanukkaita ja pisteeksi iin päälle joku ns.fitness/healt-tuote joka on naisille suunnattu.
Isät ostavat paljon kasviksia ja lihaa ja yleensä jugurttia litran tölkeissä. Eilen kuulin kun kassajonoon jollekin miehelle kauniimpi osapuoli soitti ja kävi selväksi että miehen olisi pitänyt ostaa jotakin herkkua muttei osannut sitä tásmentää ja mies kysyi että onko ok jos tuo pakastepullia niin joutui monta kertaa kysymään että niin tuonko, viimein ilmeisesti toisessa päässä oleva puoliso sai sanottua mitä hänellä oikeasti oli mielessä niin mies vastasi ettei ae niitä että saat itse hakea, ilmeisesti naikkonen sitten vastasi ettei hänellä ole rahaa niin mies vastasi ettei häneltäkään löydy rahaa siihen että nyt saa lapset tyytyä siihen mitä hän tuo. Heippa. Kassalla ollessa sitä oppii tuntemaan ihmiset ja näkee mikä on homman nimi ja tässä tapauksessa ilmeisesti mies ei halunnut ostaa niitä trendiherkkuja, niin että jos halvemmat pullat ei kelpaa niin antaa olla. Just oikein.
Hahaa, meillä oli joskus samanlainen vanukasongelma lapsuudessani tai siis isäni veteli lapsille tarkoitettuja herkkuja kaksin käsin kaapista. Meiltä oli yli 10 km kauppaan eikä silloin ollut vielä omaa autoa tai julkista liikennettä. Kerran äidiltäni meni hermo isäni vanukkaan syöntiin ja hän lähetti isäni kävellen ostamaan jacky makupaloja.
En tiedä oppiko isäni mitään, mutta avioliitto kyllä kariutui vuosi sen jälkeen...
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 16:39"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 16:07"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:08"]
Huvittavaa, että joku jaksaa hiiltyä tuollaisesta. Nopeat elävät. Se syö, jonka mieli tekee ja ensin ehtii. Ostetaan tarpeeksi kaikille. Näin meillä.
[/quote]
sehän onkin kätevää! vaimo laittaa ruokaa, mies tulee ensimmäisenä pöytään, omii kaiken itselleen. Vaimo ottaa nälkä iset lapset mukaansa, lähtee kauppaan. Laittaa uuden päivällisen, jonka mies taas nostaa Lautaselleen. Pohjaton ja ahne syöppö ahmii enemmän, kuin yksi jaksaa kaupasta kantaa.
[/quote]
No tätähän ei ole edes kokeiltu, joten tuskinpa se ihan noin menee. älkää nyt ihan hulluja uskoko.
Mulla palais kyllä hihat samantien, jos joku alkaisi omalle jääkaapilleni laittaa rajoituksia mitä sieltä saan ottaa ja mitä en. Ei aikuiselle ihmiselle voi asetella rajoja kuin pikkulapselle. Kaikki on yhteista ja syotavaksi tarkoitettu. Tosin meillä sitä täytetäänkin vuorotellen. Jos siellä on herkkuja, niin se syo joka ehtii ja jolle maistuu. Ei siihen kummankaan maailma kaadu, jos herkkut on joskus loppu.
[/quote]
Meillä samoin. Tänään lapset (2 kpl) söivät aamupalaksi 8 vanukasta ja kermavaahtoa päälle. Olin ajatellut vanukkaat kylään tuleville serkuille herkkuvälipalaksi (samalla tosin myös omalle väelle), mutta koska jääkaappi on yhteinen ja se syö, joka ekana ehtii, niin serkut saivat murokeksejä.
[/quote]
tämän jälkimmäisen pitää olla trolli. Siis teillä se joka kerkiää saa vetää kaapin tyhjäksi?! Muista ei väliä?! Se joka tulee ekana kotiin niin saa vetää koko leivän huiviinsa kun tekee mieli ja vaikka muille perheenjäsenille ei jäisi mitään?!
Onko teidän nillittäjien jotenkin liian vaivalloista lukea ketjua, vai ettekö vain ymmärrä lukemaanne? Turha tulla inisemään jotain "kyllä meidän perheessä saa kuka vain syödä mitä vain, osta enemmän ruokaa, et taida ruokkia miestäsi tarpeeksi vali vali" -shaibaa, jos ette edes aloituksen pointtia sisäistä.
Luuletteko sitä paitsi, että ruoka on ilmaista tai edes halpaa? Kuka hullu rupeaa ostamaan kaikkea kaksinkertaiset määrät vain siksi, että joku idiootti lappaa napaansa kaiken, mikä irti lähtee? Kakskyt vanukaspurkkia tai jugurttia maksaa yli kymmenen euroa ja ap:n tapauksessa lapsi saisi niistä ehkä yhden. Kalliiksi tulee yksi välipala.
Voi hyvinkin pitää paikkansa, että perheelliset miehet ostavat terveellisempää tai ainakin "tavallisempaa" ruokaa kuin naiset. Näin ainakin meillä, eli tuo sen mitä tilataan tai mitä tietää puuttuvan eikä tee heräte-herkkuostoksia.
Aika kummallista, että jossakin perheessä joku saa mättää kaapista vaikka kaikki vierasvaraksikin varatut herkut yksinään. Ihan sama, onko se mättäjä lapsi, isä, äiti vai dementoinut mummi/vaari, joka ei edes muista että talossa asuu muitakin eikä sitä, että on jo syönyt 7 vanukaspurkkia kun 8. on menossa.
Meillä on ollut jokseenkin itsestään selvää, että se 1 purkki/ asukas, jos ei erikseen muuta sovita. Sitten on vielä se, että ehkä joku on ostanut jonkun herkun omilla rahoilla itselleen. Sitä ei sitten syö kukaan muu. Löysin juuri kaapista huolellisesti pussiin pakatun pilttipurkin, jonka joku on unohtanut sinne vuonna 2008.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 13:18"]
Meillä on ihan samaa. Mies on perhensä ainut lapsi, uskoisin että liittyy tähän, ei vaan osaa ottaa muita huomioon kun on aina saanut ottaa sen viimeisen ja tyhjentää jääkaapin oman mielensä mukaan. Äitinsä on just sellainen, että on varmaan aina tuputtanut kaiken tuolle miehelle ja ollut itse ilman. Eli siis mies surutta juo viimeiset maidot, syö viimeiset leivät. Kaivaa karkit kaapista. Minä taas ajattelen että lapsille pitää jäädä, aikuiset kestää hetken ilman.
[/quote]
Huhhuh. Itsekin olen ainoa lapsi, mutta en sentään tyhmä tai itsekäs. Äiti kyllä lelli minua joissain asioissa, esimerkiksi nimenomaan ruoasta ei ollut puutetta koskaan ja sain kaupasta usein valita mitä halusin. Silloinkin tiedostin, että joku raja sentään ruoan ja rahanmenon määrällä. Olen asunut opiskeluaikana soluasunnossa, jossa on yhteinen jääkaappi. Minä en sieltä kenenkään muiden ruokia vedellyt, mutta jotkut toiset kylläkin tekivät niin. Ei ollut muita ainoita lapsia siellä, olivat ihan muuten vaan itsekkäitä.
Ekkö voi sanua sille miähelles notta älä s*****a syä niitä vanukkaita ne on kersoolle!
On se nyt kumma ettei omassa kodissaan voi säilyttää jääkapissa ruokia siten, että ne säilyisivät edes lapselle seuraavaan päivään. Sitten pitäisi selkä vääränä raahata hullut määrät miehelle yömässyä ja piilottaa omia ja lapsen ruokia ympäri kämppää. Sen lisäksi pitäisi nähdä kauheasti vaivaa ja rampata kaupassa päivittäin hakemassa sen päivän ruoat, kun vapaa-aikansa voisi käyttää muuhunkin.
Kyllä on kuvottavan itsekäs paskakasa sulla miehenä, ap.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 10:35"]
Mieletöntä! Taas kerran hämmästyttää, että tällaisia ihmisiä kulkee tuolla ihan muiden joukossa, en olis ollenkaan tällaisista ongelmista tiennyt ilman av:ta.
Siis ihan järkyttävää jos mies syö jääkaapista sitä mitä itse haluaa, kyllä nyt jokaisen perheenäidin pitää osata laittaa teipit tarvikkeisiin niin mies tietää mitä saa syödä tai mitä ei. Ihan hullu ajatus olis tietysti sallia miehen herkutella vanukkailla, eihän aikuinen enää sellaisia saa syödä kun se on niin epäterveellistä! Siksi ei voi ajatella, että vanukkaita ostais niin, että kaikille halukkaille riittää. Puolukkamehusta puhumattakaan.
[/quote]
Kuka nyt rupiaa kauppareissun jäläkeen dymottamaan ostoksia jääkaappiin, voi h******i, naisten logiikka taas kukkii. Jos miehes ei ymmärrä puhetta, suunnatkaa lähimpään terveyskeskukseen koska miehelläsi saattaa olla afasia
Apua, vatsaan sattuu! Mutta ei ahmimisesta, vaan nauramisesta :D
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:08"]
Huvittavaa, että joku jaksaa hiiltyä tuollaisesta. Nopeat elävät. Se syö, jonka mieli tekee ja ensin ehtii. Ostetaan tarpeeksi kaikille. Näin meillä.
[/quote]
Teillä olis lapset kuolleet nälkään. Isä olis imuroinut kaiken, koska sen mieli tekee ja ehtii ensin kun yöllä koluaa kaappeja.
Akka märisöö tuas viäres, kun roikun täälä, sillon omat vanukkaat kaapis ja mulla salaatit, näin meirän perhees. Mitäs jos akka juaa mun kaljat niin milläs ne suajaa? Atrian käristeilläkö?
Kyllä se on totta että perheelliset miehet ostavat ravinnollisesti parempaa ruokaa kuin naiset. Ikävä kyllä se pitää paikkansa myös opiskelijoiden kohdalla. Pojat ostavat ihan oikeita ruokatarpeita ja kokkaavat porukassa kuin tytöillä se on usein tyyliin pari hedelmää, karkkia, suklaata ja jotakin einestä ja rahkaa ja maustettuja vesiä. Loppukuusta ei sitten ole enää ruokarahaa:)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 18:59"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 18:42"]
Mies näyttää nyt ap:lle millaista ruokaa haluaisi syödä ja mikä vie nälän ja mitä kaikkea sieltä kaupasta kuuluisi ostaa (ei siis ostanut niitä vanukkaita) mutta ap omahyväisyydesään luulee että mies hyvittelee:DDD Miehillä on oma tapansa kertoa asioista...Jos ap olis mennyt kauppaan niin tuloksena olis ollut se paketti lihapiirakoita ja nakkeja ja tusina Angry Birds-vanukkaita;)
Mitä ap jos näyttäisit miehellesi mitä olet hänestä kirjoitellut tänne...
[/quote]
olisit nyt vielä esittänyt että tuo ap:n mies tekee palveluksen perheelleen kun syö epäterveelliset vanukasta, mehut ym. Koettaa tukea lapsen ja ap:n painonhallintaa ja terveyttä :)
[/quote]
Mä näen ihan sieluni silmin tämän ap:n, pieni ja pyöreä höösäjä, viihtyy kotona, ei saa juuri mitään aikaan, nalkuttaa.
Suurinosa tämänkin ketjun vastaajista on ihan hakoteillä. Ei edes vastata aloitukseen vaan aletaan vääntämään asiaa ihan eriasiasta.
Oikeastiko noin monella on vaikeuksia ymmärtää lukemansa?
Sano sille suoraan,että niitä ei saa ottaa että ne on lapselle.