Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies syö lapsen vanukkaat !!

Vierailija
16.02.2014 |

Jos jääkaapissa on Paula-vanukkaita tai Angry Birds-jogurtteja, niin mies syö ne!!! Lapsi on itse kaupasta valinnut ja minulle on päivänselvää, että ne on lapsen ja me vanhemmat voimme syödä jotain muuta. Mutta eei, yöllä mies on käynyt syömässä ainakin kolme purnukkaa, vaikka olen ajatellut että siinä on lapselle yli viikoksi jälkkäri/välipala tms..

Suututtaa. Vai onko teidän mielestä väärin jos rajoitan jääkaapin sisältöä tuon verran? Ärsyttää rajoittaa, mutta kun siinä ei pitäisi olla mitään epäselvää.

Ja eilenkin huomasin että maito on lopussa, mutta ajattelin että siinä nyt on sen verran että lapselle aamupuuron kanssa, jonka jälkeen lähden kaupasta hakemaan lisää.

Mutta eei, yöllä heräsin kun mies laittoi VIIMEISET MAIDOT KAAKAOON ja joi sen.

Voi vitun vittu!!! Miten voi olla noin itsekäs ja typerä!!

Kommentit (1212)

Vierailija
281/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka onkin vaivalloista, ota tavaksi käydä joka päivä kaupassa ostamassa sen päivän tarpeet. Osta vanukas ainoastaan saman päivän välipalaksi, jollloin niitä ei ole kaapissa odottamassa rohmuamista. Tuon luulisi onnistuvan, jos niitä syödään vain silloin tällöin. Jos ostat lihaa varalle, pakasta se ja ota vaikka aamulla ennen töihinlähtöä sulamaan. Pidä varalla kaapissa iskukuumennettua maitoa lapsen varalle. Tee ruokaa reilusti ja jätä jämät helposti saataville jääkaappiin yöksi? Mies tarvitsee ruokaa, eli leipää tai vastaavaa järkevää syömistä reilusti näkyviin.

Joka tapauksessa tilanne kuulostaa siltä, että miehesi ei kykene kontrolloimaan käytöstään vaikka itse ehkä haluaisi, jonkunlainen syömishäiriö siis kyseessä. Sellaisessa tapauksessa järkipuhe ei auta, vaan syyt ovat syvemmällä.

Vierailija
282/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 11:42"]

Näin niitä syömishäiriöisiä luodaan tekemällä ruuasta numero ja kontrolloinnin väline.

Osta tarpeeksi ruokaa niin ei tarvitse kitistä.

[/quote]

Vaikuttaa että miehellä on kyllä jo valmiiksi jonkinlainen syömishäiriö ja itsehillinnän puutetta, kontrollia nimenomaan kaipaisi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kerran kokonainen litra suklaakiisseliä. Seuraavana päivänä teet litran maitokiisseliä, ja varaat reilusti päälle hilloa. Seuraavana jälleen litra vaikkapa paahtokiisseliä. Ja jatka sitä edelleen niin pitkään että mies saa kerrankin napansa täyteen herkkuja. Eikä maksa paljon enempää kuin maitolitran hinnan, ja jos ei litra riitä niin tee sitten samalla vaivalla isommassa kattilassa.

Itse asiassa voit jakaa sen annoksen kahteen (tai kolmeen jos syöt itsekin) astiaan: lapselle 2 dl, ja kannelliseen rasiaan johon nimi "Maijalle", ja miehelle jätät suuren kulhollisen. Lisäksi ilmoita sille, että nyt et koske tuohon "Maijan" annokseen vaan saat syödä tuon toisen.

Jotenkin tämäkin tarina nyt vaikuttaa siltä, että aloittaja ei millään halua kokeilla mitään tähän mennessä ehdotettua, vaan haluaa kovasti olla se parempi puolisko.

Vierailija
284/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku luki kerran tuoteselosteen maitotuotteesta kotona ja se oli HUIJAUSTA!!!11!!!

Vierailija
285/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 13:50"]

Tee kerran kokonainen litra suklaakiisseliä. Seuraavana päivänä teet litran maitokiisseliä, ja varaat reilusti päälle hilloa. Seuraavana jälleen litra vaikkapa paahtokiisseliä. Ja jatka sitä edelleen niin pitkään että mies saa kerrankin napansa täyteen herkkuja. Eikä maksa paljon enempää kuin maitolitran hinnan, ja jos ei litra riitä niin tee sitten samalla vaivalla isommassa kattilassa.

Itse asiassa voit jakaa sen annoksen kahteen (tai kolmeen jos syöt itsekin) astiaan: lapselle 2 dl, ja kannelliseen rasiaan johon nimi "Maijalle", ja miehelle jätät suuren kulhollisen. Lisäksi ilmoita sille, että nyt et koske tuohon "Maijan" annokseen vaan saat syödä tuon toisen.

Jotenkin tämäkin tarina nyt vaikuttaa siltä, että aloittaja ei millään halua kokeilla mitään tähän mennessä ehdotettua, vaan haluaa kovasti olla se parempi puolisko.

[/quote]

Jos mies haluaa mussuttaa litroittain kiisseliä niin eikö se voi valmistaakin silloin sitä ihan itse? Käsittääkseni ap ei ole piikasuhteessa syömishäiriöiseen mieheensä.

Vierailija
286/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 10:03"]Jos jääkaapissa on Paula-vanukkaita tai Angry Birds-jogurtteja, niin mies syö ne!!! Lapsi on itse kaupasta valinnut ja minulle on päivänselvää, että ne on lapsen ja me vanhemmat voimme syödä jotain muuta. Mutta eei, yöllä mies on käynyt syömässä ainakin kolme purnukkaa, vaikka olen ajatellut että siinä on lapselle yli viikoksi jälkkäri/välipala tms..

Suututtaa. Vai onko teidän mielestä väärin jos rajoitan jääkaapin sisältöä tuon verran? Ärsyttää rajoittaa, mutta kun siinä ei pitäisi olla mitään epäselvää.

Ja eilenkin huomasin että maito on lopussa, mutta ajattelin että siinä nyt on sen verran että lapselle aamupuuron kanssa, jonka jälkeen lähden kaupasta hakemaan lisää.

Mutta eei, yöllä heräsin kun mies laittoi VIIMEISET MAIDOT KAAKAOON ja joi sen.

Voi vitun vittu!!! Miten voi olla noin itsekäs ja typerä!!

[/quote]ymmärrän raskaan mielesi. meilläkib käy joskus noin vanukkaiden kanssa muttei koskaan syö sentään viimeistä vanukasta. pitää laputtaa jääkaappiin iskän vanukkaat ja lapsen vanukkaat? :-)

Vierailija
287/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 10:42"]Ostakaa tarpeeksi ruokaa, jotta sitä riittää kaikille.

Vai olettkeko jotenkin kehitysvammaisia?

[/quote]

Oletko itse kehitysvammainen? Mies tyhjentää parin päivän aikana kaapista kaiken mitä löytää. Jos illalla on avaamaton litran jugurtti kaapissa, niin aamulla se on syötynä tiskipöydällä, ei vaivaudu laittamaan edes roskiin.

Mehut meillä menee heti ja jos en osta mehua, niin juo maidot.

Jos teen ruokaa kahdeksi päiväksi PALJON niin mies saattaa yön aikan vetää vuoallisen lasagnea esimerkiksi.

Ja nyt kun oikein vauhtiin pääsin niin esimerkkejä tulee mieleen vaikka kuinka paljon.

Eniten vain raivostuttaa tuo välipalojen ahmiminen mitkä olen ostanut tarkoituksella ainakin viikoksi tai mitkä lapsi on itse valinnut!!!!

T.ap

[/quote] Mahtuuko tuollainen ahmattiukko enää ovista kulkemaan? kuulostaa epäterveeltä syömiseltä ja kannattaisi hakeutua päätohtorille tai ravintoterapeutille puhuöaan miten paljon ja mihin vuorokaidenaikaan kannattaa syödä.

Vierailija
288/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötä se äijäsi illalla niin ähkyyn, ettei tule yöllä nälkä. Varaa vesikannu yöpöydälle siltä varalta, että tulisi jano. Tosin se öinen suöminen ja juominenkin ovat pelkkia opittuja pahoja tapoja.

Sano silla vanukashaukalle myös, että mitä enemmän yöllä syö (ei juuri kulutusta!), sitä enemmän alkaa kertyä ihrarenkaita vyötärölle.

Voisit myös opettaa lapsesi syömään hedelmiä ja ,marjoja noiden sokeristen vanukkaiden ja mehujen asemesta. Pysyy hampaat ehjinä ja vartalo sutjakkana.

Vierailija
289/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 13:51"]

joku luki kerran tuoteselosteen maitotuotteesta kotona ja se oli HUIJAUSTA!!!11!!!

[/quote]

Mikäli makeaan jogurttiviestiin nyt sarkasmiallasi tarkoitit, niin otan osaa. Tämän vuoksi kansa lihoaa, kun ei osata lukea tuoteselosteita, vaan mätätään naamaan ihan mitä sattuu.

Otetaan vertailuun vaikka lasten suosima Danonino:

http://www.danone.fi/tuotteet/danonino/danonino-mansikkajogurtti/

"pastöroitu maito, sokeri, mansikka 6,2%, rasvaton maitojauhe, oligofruktoosi, muunnettu tärkkelys, kalsiumsitraatti, punajuurimehutiiviste, luontainen aromi, sakeuttamisaineet (guarkumi, johanneksenleipäpuujauhe, ksantaanikumi), jogurttihapate, D-vitamiini."

Kuulostaapa oikein helvetin terveelliselta, njam. Sokeria ja fruktoosia vaan nassuun.

Sitten on on vielä perusvalio, otetaan vaikka mustikkajogurtti:

http://www.valio.fi/tuotteet/jogurtit/valiojogurtti-mustikka/

Yksi pikari (200g) sisältää 160kcal, sisältönä

maito*, sokeri, mustikka (5 %), sakeuttamisaineet
(muunnettu maissitärkkelys, johanneksenleipäpuujauhe), aromit (mm. vanilliini), hapate ja D-vitamiini (jota siis yhdessä pikaeissa on huikeat 2 mikrogrammaa).

En kyllä noita ihan noin vaan vetelisi, melkeinpä sama syötkö vanukasta vai jogurttia.

Vierailija
290/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kaikkia, mutta ap:n miehen kaltainen on omani siinä asiassa, että kaupassa urputtaa, kun otan suklaata/limua/keksejä tms. herkkua. Sanon aina, että ota sinäkin mitä haluat, ettet syö sitten näitä, koska tässä on se määrä, jonka haluan itselleni esim. viikolle varastoon (käydään kerran viikossa isoilla ostoksilla). Mies ei koskaa ota, koska ei hän syö moisia.

Ja kuitenkin mies ne syö, usein niin, etten itse ehdi ottaa ainuttakaan niistä ostamistani. Ja kun urputan asiasta, niin saahan hän omassa kodissa ottaa kaapista mitä haluaa, saahan kaupasta lisää...

Nykyisin otankin tuplamäärän ko. herkkuja, mies valittaa, että olen lisännyt herkkujen syöntiä, eikä hän ainakaan mitään ota. No, tällä tavalla minäkin saan sitten kotona osan niistä herkuista. :)  Lapsukainen tuo mies jossain asiassa on, vaikka jo 35v onkin...

Vierailija
291/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta apteekista neuloja ja ruiskuja ja ruiskuta vanukkaisiin laksatiivia illalla.

Vierailija
292/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummastelen näitä ohjeita ostaa vaan lisää syötävää. Miehellä on ihan selvästi jonkinlainen syömishäiriö, ahmimishäiriö. Normaalisti syövä osaa tyydyttää nälkänsä, mutta ei ahmija. Teidän pitää saada apua jostakin päin terveydenhuoltoa. . 

Vierailija
293/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 14:05"]

Syötä se äijäsi illalla niin ähkyyn, ettei tule yöllä nälkä. Varaa vesikannu yöpöydälle siltä varalta, että tulisi jano. Tosin se öinen suöminen ja juominenkin ovat pelkkia opittuja pahoja tapoja.

Sano silla vanukashaukalle myös, että mitä enemmän yöllä syö (ei juuri kulutusta!), sitä enemmän alkaa kertyä ihrarenkaita vyötärölle.

Voisit myös opettaa lapsesi syömään hedelmiä ja ,marjoja noiden sokeristen vanukkaiden ja mehujen asemesta. Pysyy hampaat ehjinä ja vartalo sutjakkana.

[/quote]

Marjat ja hedelmät on muuten tasan yhtä huonoja hampaille kuin vanukkaat. Terveydelle toki parempia. Mutta sitkeässä tuntuu olevan se luulo, että vain sokeri on se joka hampaat hajottaa.

Vierailija
294/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysinpä vielä aloittajan mainitseman angry birds jogurtit;

http://www.jacky.fi/jugupalat/jacky-jugupala-mansikkajogurtti/

Yksi annos on 125g. Kalosreita tässä pikku purkissa on 125kcal. Sokereita 18,8 g.

Että on oikein helvetin terveellistä. En todellakaan syöttäisi tuollasita lapselle välipalana, pelkkiä makeita jälkiruokajogurtteja. Karkkia hapatetussa muodossa, ei muuta.

Vierailija
295/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 13:18"]

Meillä on ihan samaa. Mies on perhensä ainut lapsi, uskoisin että liittyy tähän, ei vaan osaa ottaa muita huomioon kun on aina saanut ottaa sen viimeisen ja tyhjentää jääkaapin oman mielensä mukaan. Äitinsä on just sellainen, että on varmaan aina tuputtanut kaiken tuolle miehelle ja ollut itse ilman. Eli siis mies surutta juo viimeiset maidot, syö viimeiset leivät. Kaivaa karkit kaapista. Minä taas ajattelen että lapsille pitää jäädä, aikuiset kestää hetken ilman.

[/quote]

Mutta todettakoon, että on mies jonkun verran vuosien varrella oppinut. Ja nyt kun lapset on isompia se ei enää esim. niiden vanukkaisiin koske. Lapset pillastuis ja antais isänsä kuulla kunniansa. Se on vissiin saanut miehen tajuamaan, että ne vanukkaat on todellakin lasten, ei hänen. Hänellä on tasan se yksi vanukas, kuten muillakin, eikä enempää. Mutta mun osuuteni se edelleenkin saattaa syödä, esim. juuri vanukkaan. Jos en sitä syö samaan aikaan kun muut, niin viimeistään seuraavana päivänä se on syöty. Mies vaan tuumaa, että luuli etten sitä halua ollenkaan kun en kerran syönyt. 

Vierailija
296/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 10:06"]

Ja lisään että noin on ollut aina. Viisi vuotta sitten kun lapsi oli vastasyntynyt, ostin neuvolan ohjeen mukaan jotain puolukkamehua kaupasta, kun vauvalla oli kielessä sitä jotain valkoista, mihin piti laittaa hapanta.

No oli yöllä mennyt koko purkki kun mies oli tehnyt vähän mehua, vittu kun ärsyttää saatana

[/quote]Siis kuka syö yöllä ja noin paljon makeaa? Taitaa aika pehmeä ukko olla?

Vierailija
297/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 14:26"]

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 13:18"]

Meillä on ihan samaa. Mies on perhensä ainut lapsi, uskoisin että liittyy tähän, ei vaan osaa ottaa muita huomioon kun on aina saanut ottaa sen viimeisen ja tyhjentää jääkaapin oman mielensä mukaan. Äitinsä on just sellainen, että on varmaan aina tuputtanut kaiken tuolle miehelle ja ollut itse ilman. Eli siis mies surutta juo viimeiset maidot, syö viimeiset leivät. Kaivaa karkit kaapista. Minä taas ajattelen että lapsille pitää jäädä, aikuiset kestää hetken ilman.

[/quote]

Mutta todettakoon, että on mies jonkun verran vuosien varrella oppinut. Ja nyt kun lapset on isompia se ei enää esim. niiden vanukkaisiin koske. Lapset pillastuis ja antais isänsä kuulla kunniansa. Se on vissiin saanut miehen tajuamaan, että ne vanukkaat on todellakin lasten, ei hänen. Hänellä on tasan se yksi vanukas, kuten muillakin, eikä enempää. Mutta mun osuuteni se edelleenkin saattaa syödä, esim. juuri vanukkaan. Jos en sitä syö samaan aikaan kun muut, niin viimeistään seuraavana päivänä se on syöty. Mies vaan tuumaa, että luuli etten sitä halua ollenkaan kun en kerran syönyt. 

[/quote]

Meillä juuri tuollaista. Jos en ole syönyt omaani "oikeaan aikaan", vaan säästänyt myöhempää herkkuhetkeä varten kun lapset on nukkumassa ja pääsen rauhassa sohvalle, niin mies on jo sen vetäissyt, jos olen selkeästi ilmaissut, että "älä syö tätä, haluan syödä sen illalla itse", niin jättää rauhaan. Mutta jos olen unohtanut ilmaista asian (itsestään selvyyden mielestäni), niin kyllä se mies on sen popsaissut.

Vierailija
298/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko miehellä on jokin syömishäiriö tai sitten käyttäytyy kuin olisi perheen lapsi.

Pakko kysyä ap;ltä että hoitaako mies osansa kotitöistä ? Muistaako ja hemmotteleeko ap:ta ?  Vai odottaako ennemmin että "äiti" hoitaa kotihommat ja ostaa hänelle lahjat ym eikä tajua ettei hän ole enää se perheen lapsi ?

Vierailija
299/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 10:23"]

Mun mies tekis tota samaa, mutta olen keksinyt piilottaa vanukkaat yms. jääkaapin vihanneslokeroon salaattipussien alle. Sieltä mies ei ikinä tajua etsiä, koska putkiaivona ajattelee, että jahas jotain vihreetä yök en syö. Samaan piiloon laitan myös uunimakkaraksi tarkoitetut HK.n siniset tai muuten mies vetää ne kylmänä sinapin kanssa. Oma pms -suklaajemmani on jääkaapin ovessa ylimmässä lokerossa. Siinä päällä on kaikenlaisia syömäkelvotonta, kuten lasten askartelumassat, koiran lääkkeet, kylmäpakkaus. Omat saunasiiderit olen piilottanut hapankaaliämpärin ja puolukkasurvospönikän taakse ylähyllylle, niihinkään mies ei koske.

Miehelle sallitut eväät on sitten siinä keskellä jääkaappia helposti otettavissa, ettei tule tarvetta kopeloida jääkaapin "kiellettyjä" osioita. Tämä systeemi on toiminut jo vuosia.

[/quote]

harrastan samanlaista piilottelua. pakko pitää jotain rotia, kun muuten olisi kerrasta syöty kaikki helposti napsittavat. nykyään ukko käy yölläkin useampaan kertaan vetämässä "pikkupalaa" ja silloin kuuluu, kun räpeltää ja räpeltää kaapilla. yösyöminen kuitenkin pikkasen on vaikeutunut, koska jääkaapista paloi lamppu, enkä ole ostanut uutta. :D ukko ei osaa/viitsi lamppua vaihtaa.

Vierailija
300/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän luojaa tästä palstasta, koska nämä tekstit opettavat minut arvostamaan omaa puolisoani yli kaiken! Hän menee nukkumaan silloin kun minäkin, syö normaalia kotiruokaa samaan aikaan muun perheen kanssa, ei pelaa eikä notku netissä. En voi kuvitella että hän koskisi johonkin vanukkaaseen. Kiitos, kiitos tästä! Sain taas voimia tehdä yhä enemmän töitä onnellisen parisuhteeni eteen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi