Mies syö lapsen vanukkaat !!
Jos jääkaapissa on Paula-vanukkaita tai Angry Birds-jogurtteja, niin mies syö ne!!! Lapsi on itse kaupasta valinnut ja minulle on päivänselvää, että ne on lapsen ja me vanhemmat voimme syödä jotain muuta. Mutta eei, yöllä mies on käynyt syömässä ainakin kolme purnukkaa, vaikka olen ajatellut että siinä on lapselle yli viikoksi jälkkäri/välipala tms..
Suututtaa. Vai onko teidän mielestä väärin jos rajoitan jääkaapin sisältöä tuon verran? Ärsyttää rajoittaa, mutta kun siinä ei pitäisi olla mitään epäselvää.
Ja eilenkin huomasin että maito on lopussa, mutta ajattelin että siinä nyt on sen verran että lapselle aamupuuron kanssa, jonka jälkeen lähden kaupasta hakemaan lisää.
Mutta eei, yöllä heräsin kun mies laittoi VIIMEISET MAIDOT KAAKAOON ja joi sen.
Voi vitun vittu!!! Miten voi olla noin itsekäs ja typerä!!
Kommentit (1212)
Minäkin usein syön vanukkaita jääkaapista (ostan ne kyllä itse) jos ei muuta herkkua ole ja tekee mieli. Mutta ostan yleensä lasten vanukkaiden lisäksi "aikuisten vanukkaita" eli jotain tummia kaakaovanukkaita itselleni niin ei tarvitse lasten vanukkaita syödä.
Osta siis miehellesi omia vanukkaita jääkaappiin!!
Nyt on "jääkaappi" ulkona joten parvekkeelle jemma jossa maitoa, vanukkaita yms.
Käy useampi reissu kaupassa ja kasvata jemmaa. Et kerro jemmasta miehelle mitään. Kylmälaukku parvekkeelle.
Sellaiset mitkä ei tarvitse kylmäsäilytystä muovikassiin ja vaatekaappiin.
Lisäksi mies tekemään ruokaostoksia, jos syö kuin hevonen kantakoon itse sapuskansa kaupasta. Kiinnostaa onko aloittajan mies paljonkin yli 100 kg.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:04"]
Minäkin usein syön vanukkaita jääkaapista (ostan ne kyllä itse) jos ei muuta herkkua ole ja tekee mieli. Mutta ostan yleensä lasten vanukkaiden lisäksi "aikuisten vanukkaita" eli jotain tummia kaakaovanukkaita itselleni niin ei tarvitse lasten vanukkaita syödä.
Osta siis miehellesi omia vanukkaita jääkaappiin!!
[/quote]
Lukiko tämän kirjoittaja pätkääkään pitkää keskustelua ennenkuin kirjoitti tämän "neronleimauksensa".
Jos olisit lukenut niin tietäisit että jos ap ostaa vaikka kolme vanukasta lapselle ja kolme isälle niin seuraavana aamuna on jäljellä yksi vanukas lapselle. Eli mitä enemmän ap ostaa vanukkaita ym. herkkuja niin sen enemmän mies niitä syö. Vai meinasiko tämä vastaaja että ap:n tulisi päivittäin käydä kaupasta miehelle vaikka 5 vanukasta jne.
Ihan vaan vinkkinä. Lue ensin ketjua ennekuin vastaat.
t. yksi ketjun seuraaja
Huvittavaa, että joku jaksaa hiiltyä tuollaisesta. Nopeat elävät. Se syö, jonka mieli tekee ja ensin ehtii. Ostetaan tarpeeksi kaikille. Näin meillä.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 14:46"]Kiitän luojaa tästä palstasta, koska nämä tekstit opettavat minut arvostamaan omaa puolisoani yli kaiken! Hän menee nukkumaan silloin kun minäkin, syö normaalia kotiruokaa samaan aikaan muun perheen kanssa, ei pelaa eikä notku netissä. En voi kuvitella että hän koskisi johonkin vanukkaaseen. Kiitos, kiitos tästä! Sain taas voimia tehdä yhä enemmän töitä onnellisen parisuhteeni eteen!
[/quote]
Sama täällä, olen niin onnellinen fiksusta ja hyvin käyttäytyvästä miehestäni (joka on kaiken lisäksi pienikokoinen ja -ruokainen)!
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:08"]Huvittavaa, että joku jaksaa hiiltyä tuollaisesta. Nopeat elävät. Se syö, jonka mieli tekee ja ensin ehtii. Ostetaan tarpeeksi kaikille. Näin meillä.
[/quote]
Aargh, kun MIKÄÄN määrä ei ilmeisesti ole tarpeeksi ap:n miehelle! Lukekaa ketjua ennen kuin kommentoitte...
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:08"]
Huvittavaa, että joku jaksaa hiiltyä tuollaisesta. Nopeat elävät. Se syö, jonka mieli tekee ja ensin ehtii. Ostetaan tarpeeksi kaikille. Näin meillä.
[/quote]
sehän onkin kätevää! vaimo laittaa ruokaa, mies tulee ensimmäisenä pöytään, omii kaiken itselleen. Vaimo ottaa nälkä iset lapset mukaansa, lähtee kauppaan. Laittaa uuden päivällisen, jonka mies taas nostaa Lautaselleen. Pohjaton ja ahne syöppö ahmii enemmän, kuin yksi jaksaa kaupasta kantaa.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 14:51"]
Kai te muuten sitten tiesitte, että yösyöminen on erittäin haitallista terveydelle? Oletteko niistä koskaan puhuneet näillä massuttajille?
Toisekseen, en jaksaisi katsoa tuollaista. En voisi elää niin, että minun pitäisi piilotella omat ruoat omassa kodissani, jotta niitä ei syötäisi. Jäisi mies kyllä pian yksinään harrastamaan syöpöttelyjään.
[/quote]
Miten yösyöminen on erityisen haitallista? Käsittääkseni on ihan sama milloin syö, kyse on siitä mitä syö ja miten paljon. Jos syöt terveellisesti ja oikean määrän niin ei ole väliä milloin syöt, vaikka sitten yöllä. Toki ruokaa pitäis syödä tasaisesti, ei siis pelkästään yöllä.
Tämäkin lienee näitä vanhentuneita käsityksiä.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 13:57"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 13:50"]
Tee kerran kokonainen litra suklaakiisseliä. Seuraavana päivänä teet litran maitokiisseliä, ja varaat reilusti päälle hilloa. Seuraavana jälleen litra vaikkapa paahtokiisseliä. Ja jatka sitä edelleen niin pitkään että mies saa kerrankin napansa täyteen herkkuja. Eikä maksa paljon enempää kuin maitolitran hinnan, ja jos ei litra riitä niin tee sitten samalla vaivalla isommassa kattilassa.
Itse asiassa voit jakaa sen annoksen kahteen (tai kolmeen jos syöt itsekin) astiaan: lapselle 2 dl, ja kannelliseen rasiaan johon nimi "Maijalle", ja miehelle jätät suuren kulhollisen. Lisäksi ilmoita sille, että nyt et koske tuohon "Maijan" annokseen vaan saat syödä tuon toisen.
Jotenkin tämäkin tarina nyt vaikuttaa siltä, että aloittaja ei millään halua kokeilla mitään tähän mennessä ehdotettua, vaan haluaa kovasti olla se parempi puolisko.
[/quote]
Jos mies haluaa mussuttaa litroittain kiisseliä niin eikö se voi valmistaakin silloin sitä ihan itse? Käsittääkseni ap ei ole piikasuhteessa syömishäiriöiseen mieheensä.
[/quote]
Tosiaan, miksi se mies ei koskaan osta lapselle vanukkaita?
Aika julmaa, että miehelle on varattu vain yksi vanukas. Kai annat miehen ottaa ylimääräisen naminamin, jos hän sitä katsoo kaihoisasti ja pyytää lupaa kyynelsilmin?
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 10:12"]Risiiniöljyä tai muuta ummetuslääkettä mehuun :)
[/quote] Toimii !
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:18"]
Aika julmaa, että miehelle on varattu vain yksi vanukas. Kai annat miehen ottaa ylimääräisen naminamin, jos hän sitä katsoo kaihoisasti ja pyytää lupaa kyynelsilmin?
[/quote]
Ihan reilua, jos muillekin on vaan se yksi. Miksi miehelle pitäis olla useampi ja muille vaan yksi? Kenen naminamin se mies sitten saa? Kuka saa jäädä ilman?
[/quote]
Oletko itse tosiaan niin lapsen tasolla, että puolison pitää huolehtia, että kotona on sinulle herkkuja? Mitäs, jos opettelisit itse ostamaan kaikki omat ylimääräiset herkkusi?
Vaimo on vaimo, hän ei ole sinun äitisi.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:22"]
[/quote]Ihan reilua, jos muillekin on vaan se yksi. Miksi miehelle pitäis olla useampi ja muille vaan yksi? Kenen naminamin se mies sitten saa? Kuka saa jäädä ilman?[/quote] Julmaapas! Ei kai aikuinen mies yhdellä naminamilla pärjää! Kyllä lapsi ymmärtää, jos isä sanoo, että hänen täytyy syödä jaksaakseen elättää perheen.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 14:51"]
Kai te muuten sitten tiesitte, että yösyöminen on erittäin haitallista terveydelle? Oletteko niistä koskaan puhuneet näillä massuttajille?
Toisekseen, en jaksaisi katsoa tuollaista. En voisi elää niin, että minun pitäisi piilotella omat ruoat omassa kodissani, jotta niitä ei syötäisi. Jäisi mies kyllä pian yksinään harrastamaan syöpöttelyjään.
[/quote]
Miten yösyöminen on erityisen haitallista? Käsittääkseni on ihan sama milloin syö, kyse on siitä mitä syö ja miten paljon. Jos syöt terveellisesti ja oikean määrän niin ei ole väliä milloin syöt, vaikka sitten yöllä. Toki ruokaa pitäis syödä tasaisesti, ei siis pelkästään yöllä.
Tämäkin lienee näitä vanhentuneita käsityksiä.
[/quote]
Kyse ei ole vain kaloreista. Yöllä kehon pitäisi päästä lepotilaan. Lepoa se ei saa, mikäli ruoansulatus pitää elimistöä valvetilassa. Ylipäätään myöhään illalla syöty tukeva illallinenkin on haitallista elimistölle.
Meillä mies ihan varmasti ottaa sen viimeisen korvapuustin tai paksumman kakkupalan ja syö täytekakkua ahmimalla niin kauan kuin kerkee ja juo loput maidot, lupaa mennä kauppaan, vaan sitten tuhisee jos pyydän menemään.
Itse olen ajatellut, että kun on ainoa lapsi, tuon se on oppinut, mutta ei kai kakki miehet voi olla ainoita lapsia.
Tuota nopeaa ahmimista en tajua, mikä nautinto se on mättää karmea annos kakkua mahaansa alta 30 sek. Jos maistelee joka suupalan ja nauttii, se on ihan eri asia, mutta se ahmiminen???
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 14:46"]
Kiitän luojaa tästä palstasta, koska nämä tekstit opettavat minut arvostamaan omaa puolisoani yli kaiken! Hän menee nukkumaan silloin kun minäkin, syö normaalia kotiruokaa samaan aikaan muun perheen kanssa, ei pelaa eikä notku netissä. En voi kuvitella että hän koskisi johonkin vanukkaaseen. Kiitos, kiitos tästä! Sain taas voimia tehdä yhä enemmän töitä onnellisen parisuhteeni eteen!
[/quote]
Olet onnekas, huolehdi suhteestanne... olen oikeasti kade!
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:08"]
[/quote]
Meillä on kyllä tarjolla vaikka mitä, ihan riittävästi, mutta silti saa vahtia mitä mies ahmii.
Kun joskus on tosiaan lapsi valinnut jotain herkkua itselleen kaupasta, se on lapsen. Ei mies itse kaupassa käydessä osta niitä itselleen!
Sitten kun vaikka on jotain herkkua kaapissa, odottaa vaikka jälkiruokana, kas kummaa, mies menee ja syö sen "jonkunhan on tää syötävä pois" siis "uhrautuu" syömään, kun muille ei kelpaa??!!