Mies syö lapsen vanukkaat !!
Jos jääkaapissa on Paula-vanukkaita tai Angry Birds-jogurtteja, niin mies syö ne!!! Lapsi on itse kaupasta valinnut ja minulle on päivänselvää, että ne on lapsen ja me vanhemmat voimme syödä jotain muuta. Mutta eei, yöllä mies on käynyt syömässä ainakin kolme purnukkaa, vaikka olen ajatellut että siinä on lapselle yli viikoksi jälkkäri/välipala tms..
Suututtaa. Vai onko teidän mielestä väärin jos rajoitan jääkaapin sisältöä tuon verran? Ärsyttää rajoittaa, mutta kun siinä ei pitäisi olla mitään epäselvää.
Ja eilenkin huomasin että maito on lopussa, mutta ajattelin että siinä nyt on sen verran että lapselle aamupuuron kanssa, jonka jälkeen lähden kaupasta hakemaan lisää.
Mutta eei, yöllä heräsin kun mies laittoi VIIMEISET MAIDOT KAAKAOON ja joi sen.
Voi vitun vittu!!! Miten voi olla noin itsekäs ja typerä!!
Kommentit (1212)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:29"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 14:51"]
Kai te muuten sitten tiesitte, että yösyöminen on erittäin haitallista terveydelle? Oletteko niistä koskaan puhuneet näillä massuttajille?
Toisekseen, en jaksaisi katsoa tuollaista. En voisi elää niin, että minun pitäisi piilotella omat ruoat omassa kodissani, jotta niitä ei syötäisi. Jäisi mies kyllä pian yksinään harrastamaan syöpöttelyjään.
[/quote]
Miten yösyöminen on erityisen haitallista? Käsittääkseni on ihan sama milloin syö, kyse on siitä mitä syö ja miten paljon. Jos syöt terveellisesti ja oikean määrän niin ei ole väliä milloin syöt, vaikka sitten yöllä. Toki ruokaa pitäis syödä tasaisesti, ei siis pelkästään yöllä.
Tämäkin lienee näitä vanhentuneita käsityksiä.
[/quote]
Kyse ei ole vain kaloreista. Yöllä kehon pitäisi päästä lepotilaan. Lepoa se ei saa, mikäli ruoansulatus pitää elimistöä valvetilassa. Ylipäätään myöhään illalla syöty tukeva illallinenkin on haitallista elimistölle.
[/quote]
Jaa, mahtaa ne sitten tuolla Euroopassa olla sairaalloisia, kun monessa maassa syövät sen tukevan illallisensa aika myöhään. Meillä samaan aikaan syödään iltapalaa, ne siellä vetää ihan tuhtia ruokaa.
Kuten sanoin, tää on yksi näistä vanhentuneista jutuista joita edelleen totuutena toitotetaan. Yöllä syöminen ei ole sen vaarallisempaa kuin päivällä syöminen. Kyse on siitä mitä syö, kuinka paljon ja kuinka tasaisesti.
Meillä mie syö kaikki hedelmät. Illassa menee pussi viinirypäleitä, banaani, mandariineja ainakin 5 ja päälle päärynä. Jos joku hedelmä on saanut pienen kolhun, siihen ei voi koskea ollenkaan, kenen se sitten ajattelee ne pikkasen kolhiintuneet syövän...kun ne kuitenkin jätetään eikä heitetä roskiin?
Sama kaikessa jossa vmpv lähellä, niihin ei koske, ottaa aina kaikkein tuoreimman?! Jääkaapista ei varmasti heitä pois jo vanhoja ruokia, ne tungetaan takaisin, vaikka selkeesti itse toteaa, ettei ainakaan itse syö. Siis kuka ne sitten muka syö?
Nyt alkaa oikeesti kuumottamaan, kun ajattelen...parempi lopettaa.
Mun mies kuvittelee syövänsä terveellisesti, kun syö kilon hedelmiä illalla, vihanneksiiin ei koske kuin tikulla.
Ihan turha sitä opettaa, suuttuu vaan ja sanoo, että hedelmät on terveellisiä, piste.
Pidin meitä tähän asti outoina ja hieman jäpesin sitä, että meillä on 2 jääkaappia: toinen miehelle, toinen minulle ja lapsille. Mies ei saa ottaa mitään minun ja lasten jääkaapista, minä taas en ole kiinnostunut hänen kaappinsa sisällöstä. Meidän kaappi on lukossa, jotta mies ei veisi sieltä vanukkaita, viimeistä maitotölkkiä, juustoa jne.
Aikanaan oli vain yksi jääkaappi, josta mies takuuvarmasti söi 150 g kalkkunaleikettä hetkessä, koska en huomannut sanoa, että laitan sitä seuraavana päivänä omien ja lasten voileipien väliin ja osan käytän salaatissa. Uunissa muhi samaan aikaan makaronilaatikko, joten ruokaa oli tulossa 10 min kuluttua, nälässä ei miestä pidetty. Samoin kävi mehuille - jos ostin kaupasta mitä tahansa, joi mies sen seuraavana yönä, mutta kotitekoiseen "lastenmehuun" hän ei koskenut. Hän ei kyennyt lämmittämään itselleen edellisenä päivänä tehtyä ruokaa, mutta saattoi syödä 200 g juustoa ja talon kaiken tuoreen leivän siksi, että "jääkaapissa ei ollut mitään syötävää". Ei, jääkaapissa odottava lohikiusaushan ei ole ruoka etenkään silloin, kun sen päällä oli lappu, että "Kalle, syö tämä päivällä".
Nyt on jääkaappeja kaksi ja mies vihainen, kun hänellä ei ole herkkuja. Olen ehdottanut, että ostaisi kaupasta, mutta kuulemma "miehet ei vanukkaita osta" - mutta syö kyllä, kun lasten silmä välttää.
Olen nähtävästi säästynyt paljolta, kun teimme sellaisen työnjaon, että mies ostaa ja maksaa kaikki ruuat. Käymme kaupassa kerran viikossa ja molemmat saavat mättää kärryyn mitä haluavat. Myönnän, että katson perään, että miehelle on riittävästi herkkuja - 10 vuodessa sen kyllä oppii, mitä ja miten paljon yksi mies pystyy syömään. Myös täydennusostokset hoitaa mies eli jos hän on syönyt lasten ruoat, hän myös joutuu ostamaan korvaavat tuotteet.
Tuo ap:n käsitys, että miehelle ei voi ostaa niin paljon herkkuja, että hän tulisi niistä täyteen tai ei haluaisi enää enempää, ei tietenkään voi pitää paikkaansa. Jos neljäkin viikkoa vetelisi litran vanukasta päivittäin niin eiköhän tuo jo haluaisi vaihteluksi vaikka riisipuuroa :D Jos ostovanukkaisiin ei ole varaa niin ratkaisu tietenkin ovat itse tehdyt, kuten ketjussa on jo ehdotettukin. Ap:lle vain ei kelpaa ratkaisut kun hän etsii jotakin muuta.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:04"]
Minäkin usein syön vanukkaita jääkaapista (ostan ne kyllä itse) jos ei muuta herkkua ole ja tekee mieli. Mutta ostan yleensä lasten vanukkaiden lisäksi "aikuisten vanukkaita" eli jotain tummia kaakaovanukkaita itselleni niin ei tarvitse lasten vanukkaita syödä.
Osta siis miehellesi omia vanukkaita jääkaappiin!!
[/quote]
Lukiko tämän kirjoittaja pätkääkään pitkää keskustelua ennenkuin kirjoitti tämän "neronleimauksensa".
Jos olisit lukenut niin tietäisit että jos ap ostaa vaikka kolme vanukasta lapselle ja kolme isälle niin seuraavana aamuna on jäljellä yksi vanukas lapselle. Eli mitä enemmän ap ostaa vanukkaita ym. herkkuja niin sen enemmän mies niitä syö. Vai meinasiko tämä vastaaja että ap:n tulisi päivittäin käydä kaupasta miehelle vaikka 5 vanukasta jne.
Ihan vaan vinkkinä. Lue ensin ketjua ennekuin vastaat.
t. yksi ketjun seuraaja
[/quote]
En lukenut, kuka jaksaa sivukaupalla lukea samankaltaisia vastauksia? Luin ap:n viestin ja vastasin siihen parhaani mukaan. Onko se sulle oikeasti joku isokin ongelma? ;)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:48"]
Meillä mie syö kaikki hedelmät. Illassa menee pussi viinirypäleitä, banaani, mandariineja ainakin 5 ja päälle päärynä. Jos joku hedelmä on saanut pienen kolhun, siihen ei voi koskea ollenkaan, kenen se sitten ajattelee ne pikkasen kolhiintuneet syövän...kun ne kuitenkin jätetään eikä heitetä roskiin?
Sama kaikessa jossa vmpv lähellä, niihin ei koske, ottaa aina kaikkein tuoreimman?! Jääkaapista ei varmasti heitä pois jo vanhoja ruokia, ne tungetaan takaisin, vaikka selkeesti itse toteaa, ettei ainakaan itse syö. Siis kuka ne sitten muka syö?
[/quote]
Meillä on toinen samanlainen mies! Olettaa, että kun ei itse voi syödä lattialle pudonnutta banaania (pari painaumaa), niin sen voi laittaa takaisin hedelmäkoriin odottamaan, että minä syön sen.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:29"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 14:51"]
Kai te muuten sitten tiesitte, että yösyöminen on erittäin haitallista terveydelle? Oletteko niistä koskaan puhuneet näillä massuttajille?
Toisekseen, en jaksaisi katsoa tuollaista. En voisi elää niin, että minun pitäisi piilotella omat ruoat omassa kodissani, jotta niitä ei syötäisi. Jäisi mies kyllä pian yksinään harrastamaan syöpöttelyjään.
[/quote]
Miten yösyöminen on erityisen haitallista? Käsittääkseni on ihan sama milloin syö, kyse on siitä mitä syö ja miten paljon. Jos syöt terveellisesti ja oikean määrän niin ei ole väliä milloin syöt, vaikka sitten yöllä. Toki ruokaa pitäis syödä tasaisesti, ei siis pelkästään yöllä.
Tämäkin lienee näitä vanhentuneita käsityksiä.
[/quote]
Kyse ei ole vain kaloreista. Yöllä kehon pitäisi päästä lepotilaan. Lepoa se ei saa, mikäli ruoansulatus pitää elimistöä valvetilassa. Ylipäätään myöhään illalla syöty tukeva illallinenkin on haitallista elimistölle.
[/quote]
Jaa, mahtaa ne sitten tuolla Euroopassa olla sairaalloisia, kun monessa maassa syövät sen tukevan illallisensa aika myöhään. Meillä samaan aikaan syödään iltapalaa, ne siellä vetää ihan tuhtia ruokaa.
Kuten sanoin, tää on yksi näistä vanhentuneista jutuista joita edelleen totuutena toitotetaan. Yöllä syöminen ei ole sen vaarallisempaa kuin päivällä syöminen. Kyse on siitä mitä syö, kuinka paljon ja kuinka tasaisesti.
[/quote]
Siis ihanko tosissaan olet noin ulalla ihmisen perustoiminnoista? Olen tosiaan kyllä sanaton, tämän pitäisi olla ihan perustietoa jokaiselle.
Jos mättäät suuhusi raskaan aterian ennen nukkumaanmenoa, elimistöllä on kova prosessi saada se kaikki ruoka hajotettua. Samaan aikaan pitäisi nukkua, mutta elimistöhän ei nuku jos olet sinne kipannut tuhtia ruokaa.
Unenlaatu heikkenee ja elimistö joutuu tekemään ektrakovaa työtä, että saa sen kaiken ruoan hajotettua lepotilassa.
Kannattaisi pitää itselleen pieni preppauskurssi ihmisen elimistön toiminnasta, ei ihan oikeasti aikuinen ihminen voi olla noin tietämätön.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:54"]
Olis kiva kuulla miesten mielipiteitä tähän vuodatukseen?!
[/quote]
Niin olishan se mielenkiintoista kuulla, että millä mies oikeuttaa sen että syö lapsensa vanukkaan. Että miksei hänelle riitä se oma vanukas, miksi pitää vetää muidenkin ja aiheuttaa muille mielipahaa. Miksei voi itse hakea kaupasta itselleen herkkuja jos niitä kerran on pakko vetää älyttömiä määriä.
Hitto mitä miehiä! :D
Kyllä menisi hermot tollasen kakaramaisen, itsekkään äijän kanssa. Suosittelen myös kahden jääkaapin systeemiä. Eiköhän se olisi paras ratkaisu.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:55"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:04"]
Minäkin usein syön vanukkaita jääkaapista (ostan ne kyllä itse) jos ei muuta herkkua ole ja tekee mieli. Mutta ostan yleensä lasten vanukkaiden lisäksi "aikuisten vanukkaita" eli jotain tummia kaakaovanukkaita itselleni niin ei tarvitse lasten vanukkaita syödä.
Osta siis miehellesi omia vanukkaita jääkaappiin!!
[/quote]
Lukiko tämän kirjoittaja pätkääkään pitkää keskustelua ennenkuin kirjoitti tämän "neronleimauksensa".
Jos olisit lukenut niin tietäisit että jos ap ostaa vaikka kolme vanukasta lapselle ja kolme isälle niin seuraavana aamuna on jäljellä yksi vanukas lapselle. Eli mitä enemmän ap ostaa vanukkaita ym. herkkuja niin sen enemmän mies niitä syö. Vai meinasiko tämä vastaaja että ap:n tulisi päivittäin käydä kaupasta miehelle vaikka 5 vanukasta jne.
Ihan vaan vinkkinä. Lue ensin ketjua ennekuin vastaat.
t. yksi ketjun seuraaja
[/quote]
En lukenut, kuka jaksaa sivukaupalla lukea samankaltaisia vastauksia? Luin ap:n viestin ja vastasin siihen parhaani mukaan. Onko se sulle oikeasti joku isokin ongelma? ;)
[/quote]
No siksi siitä tule sivutolkulla pitkä ja saman asian jankkaamista kun ihmiset kirjoittaa itsestään selviä viestejä mutta eivät viitsi edes lukea mitä muut ovat jo kirjoittaneet. Kuulostaa vaan tosi idioottimaiselta kun ketjussa kirjoitetaan kymmenettä kertaa sama asia vaikka siihen olisi löytynyt vastaus jo ensimmäiseltä tai toiselta sivulta kun olisi vain lukenut.
Ihan vinkkinä että todennäköisesti 5 sivun keskustelussa joku on jo keksinyt ehdottaa noin todennäköistä ratkaisua... Tuskin on kovin hyödyllistä vastata ap:lle yhden viestin perusteella kun asiaa on käsitelty jo sivukaupalla. Ja siksihän niitä samankaltaisia vastauksia kertyykin sivukaupalla kun vastataan vaan ei viitsitä lukea onko asiaa jo ehdotettu !!
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:56"]
[/quote]
Meillä on toinen samanlainen mies! Olettaa, että kun ei itse voi syödä lattialle pudonnutta banaania (pari painaumaa), niin sen voi laittaa takaisin hedelmäkoriin odottamaan, että minä syön sen.
[/quote]
Olen itse nyt koettanut laihduttaa, en syö esim. leipää...no mies sanoi, ettei kannata tuoda sitä hänellekkään...taitaa ajatella että se vanhenee :) No nyt sitten ihmettelee, että miksei meillä ole leipää aamupalalla? Menee ja syö lasten muroja, voi hyvä ihme sentään. Voisihan se pakastaa vaikka puolet leivästä, niin ei vanhene?
Huvittavaa, että joku jaksaa hiiltyä tuollaisesta. Nopeat elävät. Se syö, jonka mieli tekee ja ensin ehtii. Ostetaan tarpeeksi kaikille. Näin meillä.
[/quote]
sehän onkin kätevää! vaimo laittaa ruokaa, mies tulee ensimmäisenä pöytään, omii kaiken itselleen. Vaimo ottaa nälkä iset lapset mukaansa, lähtee kauppaan. Laittaa uuden päivällisen, jonka mies taas nostaa Lautaselleen. Pohjaton ja ahne syöppö ahmii enemmän, kuin yksi jaksaa kaupasta kantaa.
[/quote]
No tätähän ei ole edes kokeiltu, joten tuskinpa se ihan noin menee. älkää nyt ihan hulluja uskoko.
Mulla palais kyllä hihat samantien, jos joku alkaisi omalle jääkaapilleni laittaa rajoituksia mitä sieltä saan ottaa ja mitä en. Ei aikuiselle ihmiselle voi asetella rajoja kuin pikkulapselle. Kaikki on yhteista ja syotavaksi tarkoitettu. Tosin meillä sitä täytetäänkin vuorotellen. Jos siellä on herkkuja, niin se syo joka ehtii ja jolle maistuu. Ei siihen kummankaan maailma kaadu, jos herkkut on joskus loppu.
[/quote]
Siis ihanko tosissaan olet noin ulalla ihmisen perustoiminnoista? Olen tosiaan kyllä sanaton, tämän pitäisi olla ihan perustietoa jokaiselle.
Jos mättäät suuhusi raskaan aterian ennen nukkumaanmenoa, elimistöllä on kova prosessi saada se kaikki ruoka hajotettua. Samaan aikaan pitäisi nukkua, mutta elimistöhän ei nuku jos olet sinne kipannut tuhtia ruokaa.
Unenlaatu heikkenee ja elimistö joutuu tekemään ektrakovaa työtä, että saa sen kaiken ruoan hajotettua lepotilassa.
Kannattaisi pitää itselleen pieni preppauskurssi ihmisen elimistön toiminnasta, ei ihan oikeasti aikuinen ihminen voi olla noin tietämätön.
[/quote]
Jos taas yötä vasten ei syö mitään, on keho ilman ravintoa 8-9 tuntia ja katabolinen aineenvaihdunta kestää liian pitkään purkaen kehon omia kudoksia. Kohtuus kaikessa, mutta kun omatkin perustiedot ovat kateissa, tai niitä ei ainakaan viestissä tuoda julki, kannattaa pitää pienempää suuta.
Ketjun aloittajaa käskisin hankkimaan miehelle omat vanukkaat, samoja joita ostat lapsellesi. Kysy vielä erikseen montako haluaa ja kerro, että loput on varattu lapselle. Jos tämä menettely ei tehoa, vaan vanukkaat katoavat edelleen, tee pieni käytännön kepponen ja pistä osaan vanukkaista ulostuslääkettä. Seuraava päivä opettaa miehen koskemaan vain hänelle varattuihin ruokiin.
t.mies
Mun mies kanssa napsii kaikki herkut, mitkä löytää ja ehtii. Joskus jopa syödessään mun lempikarkkeja närisee samalla, mite ei tykkää näistä karkeista. kun kysyn, miksi niitä pitää sitten lappaa, niin vastaus on, että söi jo omansa.
Aina ei voi ymmärtää...