Adoptioon antama lapsi sanoi tulevansa käymään kylässä.
Täytti 18v ja on tulossa käymään. En halua. En ole kertonut pienemmälle lapselle mitään hänestä.
Kommentit (80)
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 08:40"]
Ap!
Toi ei ole totta! Olisit keksinyt paremman tai kirjottanu mielenkiintosemmin!
[/quote]
Voi kuule kun on valitettavasti totta.
Onko se nuoren vika että sut raiskattiin? EI!
Miten muuten.. Jos ap tapa biologisen lapsensa, onko lapsi myöhemmin oikeutettu perimään ap:n?
Se ei ole nuorten vika kun sinut on raiskattu!!!! Tollo-se on sun lapsesi ja aivan viaton asiasta-et voi kostaa lapselle isän tekosista???? Se on varmaan suloinen rakkautta kaipava nuori.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 08:51"]
Miten muuten.. Jos ap tapa biologisen lapsensa, onko lapsi myöhemmin oikeutettu perimään ap:n?
[/quote]
No ei ole adoptioon annettu lapsi perii adoptiovanhempansa. Mut perii ainoastaan tämä nuorempi lapsi.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 08:52"]
Se ei ole nuorten vika kun sinut on raiskattu!!!! Tollo-se on sun lapsesi ja aivan viaton asiasta-et voi kostaa lapselle isän tekosista???? Se on varmaan suloinen rakkautta kaipava nuori.
[/quote]
Eiköhön hän saa rakkautta adoptiovanhemmiltaan.
Lapsella on kuitenkin lain mukaan oikeus omiin vanhempiinsa, halusit sitä tai et, mutta sinun oikeutesi lapseen päättävät viime kädessä viranomaiset.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 09:02"]
Lapsella on kuitenkin lain mukaan oikeus omiin vanhempiinsa, halusit sitä tai et, mutta sinun oikeutesi lapseen päättävät viime kädessä viranomaiset.
[/quote]
Niin adoptiovanhemmat ovat ihan virallisia vanhempia tälle vanhemmalle lapselle siitä on ihan oikeuden paperit.
Sinulla on hyvä elämä, mutta onko lapsella? Ei ole lapsen syy, että hänen elämänsä alkoi tuollaisessa olosuhteissa. Ettet nyt kostaisi ex-miehesi tekoa lapsen kautta, joka on täysin syytön ja laitat hänen kärsimään.
"Mulla on ihan hyvä elämä nyt mutta miksi mun pitäisi tavata lapsi jota kohtaan en tunne mitään joka sai alkunsa kun ex-mieheni hakkasi ja raiskasi minut"
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 08:32"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 08:18"]
Ap on ihan sekaisin surkean elämänsä kanssa. Näistä on jo monta aloitusta, kuinka hän ei halua olla yhteydessä adoptiolapseensa ja kuinka kauheaa häneb elämänsä nyt on (vaikka aina sitten yrittää selittää että nyt on asiat hyvin vaikka kaiki näkee ettei ole).
Olet surkimus ap. Älä enää tule selittämään typeriä juttujasi kun et ikinä kuitenkaan kuuntele mitä sulle sanotaan.
[/quote]
Mulla on ihan hyvä elämä nyt mutta miksi mun pitäisi tavata lapsi jota kohtaan en tunne mitään joka sai alkunsa kun ex-mieheni hakkasi ja raiskasi minut?
[/quote]
Miksi ihmeessä sä sitten jatkuvasti ruikutat täällä jos sulla kerran on niin hyvä elämä?
Mulla on hyvä elämä nykyään mutta on kurjaa että oli tuollainen menneisyys ja olisi pitänyt nuorempana olla viisaampi kenet otti miehekseen. Täällä ei näköjään tajuta adoptioasioista mitään kun sitä ei ole itse koettu.
Ei välttämättä.ehkä saannut rakkautta adoptiovanhemmilta? Ei me tiedetään ja jos suljet sinunkiin ovi niin autat lastasi huumeiden pariin jos hylkäät uudetaan ei voi tietää hän tilannetta...ei biologiset vanhemmat aina hyviä..ei hän muuten niin kiirehtisi sinun luoksesi..ehkä olet lapsesi viemeinen tilaisuus..hei älä syylistä itsensä!!!! Ota vastuu elämästä äläkä hylkää enää ketään. Sinulla vain taitaa jäi käymättä raiskauden liittyvä surutyö,lapsi ei ole missä nimessä syylinen isän tekoseista,ota sitä nuorta vastaan ystävänä.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 09:14"]
Ei välttämättä.ehkä saannut rakkautta adoptiovanhemmilta? Ei me tiedetään ja jos suljet sinunkiin ovi niin autat lastasi huumeiden pariin jos hylkäät uudetaan ei voi tietää hän tilannetta...ei biologiset vanhemmat aina hyviä..ei hän muuten niin kiirehtisi sinun luoksesi..ehkä olet lapsesi viemeinen tilaisuus..hei älä syylistä itsensä!!!! Ota vastuu elämästä äläkä hylkää enää ketään. Sinulla vain taitaa jäi käymättä raiskauden liittyvä surutyö,lapsi ei ole missä nimessä syylinen isän tekoseista,ota sitä nuorta vastaan ystävänä.
[/quote]
No olihan nämä adoptiovanhemmat pitkään kärsineet lapsettomuudesta että luulen että on rakkautta heiltä saanut. Ja adoptioäidin kanssa on juteltu ja tämä adoptioon antama ei halua alkaa velipuoleksi nuoremmalle ei halua tavata häntä niin vaikea tässä on tavallaan perhettä yhdistää.
On luonnolllista, että tunnet epätoivoa, kun lapsi sai alkunsa tuollaisessa olosuhteessa ja kaikki tapahtumat tulevat nyt mieleesi.
Äitinä tiedät, ettei lapsi kuitenkaan ole syy tapahtumiin. Vaikka et tuntisikaan mitään lasta kohtaan, niin lapselle on varmaan tärkeää tavata sinut, koska vain sinä olet hänen ainoa biologinen äitinsä. Jos pystyt rakastamaan nuorinta lastasi ja miestäsi olet jo pitkällä ja uskon sinun pystyvän tapaamaan vanhemman lapsesi ja antamaan jotakin arvokasta tuolle lapelle, vaikka et tuntisikaan rakkautta tuota lasta kohtaan.
Entä jos sinua menneisyytesi vaivaa, niin kuin voi rivien välistä lukea?
Eikö olisi hyvä, että viimmein saisit rauhan ja olisit sinut itsesi kanssa, etkä syyttäisi itseäsi. Ja saattaa olla, että siihen lapsen esiintulo on paras mahdolllinen ratkaisu, niin lapsen kuin sinunkin kannalta.
"Mulla on hyvä elämä nykyään mutta on kurjaa että oli tuollainen menneisyys ja olisi pitänyt nuorempana olla viisaampi kenet otti miehekseen. Täällä ei näköjään tajuta adoptioasioista mitään kun sitä ei ole itse koettu"
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 09:28"]
Entä jos sinua menneisyytesi vaivaa, niin kuin voi rivien välistä lukea?
Eikö olisi hyvä, että viimmein saisit rauhan ja olisit sinut itsesi kanssa, etkä syyttäisi itseäsi. Ja saattaa olla, että siihen lapsen esiintulo on paras mahdolllinen ratkaisu, niin lapsen kuin sinunkin kannalta.
"Mulla on hyvä elämä nykyään mutta on kurjaa että oli tuollainen menneisyys ja olisi pitänyt nuorempana olla viisaampi kenet otti miehekseen. Täällä ei näköjään tajuta adoptioasioista mitään kun sitä ei ole itse koettu"
[/quote]
Ei mua menneisyys sillä lailla vaivaa,kurjahan se oli ja olisi voinut toisella tapaa elää mutta olen mennyt elämässä eteenpäin. Aina vaan tulee joku juttu vastaan joka menneisyydestä muistuttaa vaikka en sitä haluaisi muistella.
Ei halua tavata velipuolia..no sittenhan te olette kaikki niiin sukurakkaita !!!! Eihan se tietenkään halua..koska se on katkera sille nuoremmalle vaan..muista ap olet heidän molempien äiti. Jos avat sylisi vanhemmalle lapselle niin pian huomaat kuinka kiva teillä on ehdessä. Niin kun itse sanoit ettei adoptiovanhemmaat saannet omia lapsia..vaikka..se ei takaa SUURTA RKKKAUTTA adoptio lastasi kohtaan,voi olla itse ovat täys mahdottomia ja surkeitä. Olisit iloinen se ensimmäinen lapsi ei oo ihan vielä aikuinen vaikka onkiin täysiikäinen,mulla itellä on sen ikäinen tyttö-lapsia he ovat vielä ja ovat tosi herkkiä ja kaipaa tosi.poljon isältä ja multa rakkautta ja hyväksyntä!!! Rohkeasti vaan hyvin se menee!!!!!
En ymmärrä sinua. Sinä olet aikuinen, sinulla on sanojesi mukaan hyvä elämä. Miksi et voi laittaa omia tarpeitasi ja tunteitasi hetkeksi sivuun ja tavata tyttäresi edes kerran vaikka kaupungilla? Joskus elämässä on vain mentävä oman mukavuusalueensa ulkopuolelle ja tehtävä "oikein". Ota tapaamiseen joku täyspäinen ja henkisesti kypsä aikuinen ystäväsi tai sukulaisesi mukaan.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 09:34"]
En ymmärrä sinua. Sinä olet aikuinen, sinulla on sanojesi mukaan hyvä elämä. Miksi et voi laittaa omia tarpeitasi ja tunteitasi hetkeksi sivuun ja tavata tyttäresi edes kerran vaikka kaupungilla? Joskus elämässä on vain mentävä oman mukavuusalueensa ulkopuolelle ja tehtävä "oikein". Ota tapaamiseen joku täyspäinen ja henkisesti kypsä aikuinen ystäväsi tai sukulaisesi mukaan.
[/quote]
Lapsi on kylläkin poika ja doptiovanhemmat tulisi varmasti tapaamiseen mukaan. Niin et tajua minua kun sinulla ei ole omaa kokemusta asiasta mutta jos olisi niin tajuaisit että olen jo kauan sitten mennyt elämässä eteenpäin enkä halua vanhoja haavoja repiä auki.
Ap!
Toi ei ole totta! Olisit keksinyt paremman tai kirjottanu mielenkiintosemmin!