Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi keski-ikäisillä tai vanhemmilla naisilla on lyhyet hiukset?

Vierailija
13.02.2014 |

Minä en ainakaan aio leikata hiuksiani.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa nuoruudessani 60- ja 70-luvuilla ei juuri kellään tytöllä ollut pitkiä hiuksia, siis sillä tavalla pitkiä kuin nyt on kaikilla. Luokkakuvista voi tarkistaa. Omalla noin 30 hengen luokallani oli kahdella. Yleisimpiä "kampauksia" olivat hartiamittainen polkka ja lyhyt, permanentattu (ylikasvanut) kihara. Olen nyt yli 50-vuotias eikä minulla ole koskaan ollut pitkää tukkaa. Ehkä tämäkin vaikuttaa: emme siis ole tottuneet siihen samoin kuin te nuoremmat.

Vierailija
62/91 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 18:30"]

Mun mielestä pitkät hiukset on tosi kauniit vanhemmilla naisilla, ja niihin voi vaikka laittaa klipsit, jos haluaa olla laitetumpi vaikka juhlissa. Ja siisti nuttura näyttää hyvältä arjessa.

Tässä kuvassa oleva nainen on melkein 60v ja hyvältä näyttää-

http://www2.pictures.stylebistro.com/gi/Christie%2BBrinkley%2BLong%2BHairstyles%2BLong%2BCurls%2BwDQUvQr_MW5l.jpg

[/quote] Laita tahan verrattavaksi kuva suomalaisesta kuusikymppisesta naisesta joka nayttaa samalta. Eika Christie Brinkley ole standardi missaan maassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

52 kävi oikein katsomassa niitä luokkakuvia ja toden totta: etenkään suostuilla tytöillä ei ikinä, missään tapauksessa ollut pitkää tukkaa. Heillä oli pöyheä, kerrostettu, isoilla rullilla tehty kampaus tai sitten sellainen lyheyhkö koviskampaus, jonka kerrostetut latvat oli käännetty edestä taaksepäin. Pitkät hiukset olivat totaalisen OUT.

Vierailija
64/91 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin kyllästyin näyttämään yli-ikäiseltä wanna-be-prinsessalta pitkine hiuksineni ja pätkäisin ne aika lyhyeen polkkaan. toinen puoli on lyhyempi, eli taitaa olla vanha kunnon av-mamman kananpersetukka! :D Toimii! Silmät ja kaunis pään muoto (kampaajan sanojen mukaan) tulee nyt nätisti esiin. Menin uudella tukalla työhaastatteluun ja kas, heti tärppäsi yli vuoden työttömyyden jälkeen!

T.nainen 35+

Vierailija
65/91 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummat on paremmat lyhyet vai pitkät, riippuu niin monesta asiasta.

Paksut, kiiltävät hyväkuntoiset pitkät hiukset voivat olla hyvät nuorille tai vanhoille naisille.

Ohuet huonokuntoiset pitkät hiukset taas, ovat rumat kenellä tahansa. Ihmettelen miksi niin monilla nuorillakin näkee tälläisiä rumia luiruhiuksia! Lieneekö syynä kaverin matkiminen tai poikaystävän mielipide.

Aika monelle suomalaisellekin sopivat paremmin pariisilaisnaisten suosimat lyhyet hiukset. Valitettavasti kaikki kampaajat eivät vain osaa leikata lyhyitä malleja, joten valitse tarkkaan kampaajasi! Jos kasvosi ovat sievät tai muuten persoonalliset, lyhyet hiukset korostavat kasvojasi ja saat huomiota osaksesi, olit sitten nuori tai vanha. Kaikille eivät lyhyet hiukset kuintenkaan sovi ja jos olet esim. vähemmän sieväkasvoinen, voi pitkillä hiuksilla hämätä jonkin verran ulkonäön puutteita. Äitihakuiset miehet suosivat aina pitkiä hiuksia, oli kyseessä sitten minkäikäinen mies tahansa. Tämä juontanee Raamatun ajoilta ja antiikin Kreikasta, jolloin naisilla oli aina pitkät hiukset. Kaikkein tärkeintä hiuksissa on hiusten kunto ja hyvä leikkaus, olivatpa hiukset sitten lyhyet tai pitkät! Leikkauta sellaiset hiukset, missä viihdyt parhaiten, mutta uskalla olla myös luova ja kokeilla jotain uutta!

Vierailija
66/91 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten oma identiteetti on vielä hakusessa, eikä silloin uskalleta poiketa vielä kavereista.

Kun katsoo yläasteikäisiä tyttöjä, on hyvin harvinaista, että joku poikkeaisi valtavirrasta vaatetuksen tai hiusten suhteen.

Vierailija
67/91 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 13:52"]

Miten pitää hiukset hyväkuntoisena, etteivät ala ohentua tai "rupsahtaa" iän myötä? Mitä vitamiineja, ym.?

1 kananmuna päivässä.

Ei siinä proteiini auta, jos on huonot geenit.

Vierailija
68/91 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten heleä vaaleus himmeni vuosien myötä ja tukka on nyt harmaa. Se on kauniimpi lyhyenä.

Vierailija
69/91 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on melkein aina ollut pitkät hiukset (keski-ikäisenä pisimmät) mutta nyt olen niitä vähän lyhentänyt

Vierailija
70/91 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuisko ihan siitä syystä, että 1920-80-luvulla pitkät hiukset oli lähinnä uskovaisilla ja niillä, joilla hiukset oikeasti olivat paksut ja nopeasti kasvavat.

Muoti, siinä syy, vanhemmiten sitä paskat nakkaa onko tukkamalli viimeistähuutoa vai se tuttu ja turvallinen.

Vierailija
71/91 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paineet kyniä poikatukka, ennen toitotettiin että pidempi hius vanhentaa, vaikka asia on toistepäin.

Vierailija
72/91 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole. Nykyään on vain lapaluihin, lyhyempi kuin myös keski-ikäisellä miehellä.

Mulla ei ole mitään tunnesidettä karvoihini, kunhan ovat puhtaat. Leikkasin laiskuuttani kasvatetun ultrapitkän poikki kyllästyttyäni siihen. Nuoruuden kuljin kananperseessä, enää en viitsisi laittaa tukkaani joka aamu. Saa harmaantuakin rauhassa kun aika koittaa.

Vierailija
73/91 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 13:52"]

Miten pitää hiukset hyväkuntoisena, etteivät ala ohentua tai "rupsahtaa" iän myötä? Mitä vitamiineja, ym.?

Eiköhän se ole lähinnä hormoneista kiinni.

Geeneistä.

Vierailija
74/91 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tylsää on hiusmuoti. Suoraa, kasvoilla roikkuvaa tai iänikuinen ponnari. No , onhan se vaivatonta.

Vierailija
75/91 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paineet kyniä poikatukka, ennen toitotettiin että pidempi hius vanhentaa, vaikka asia on toistepäin.

Ryppyiset ja valahtaneet vanhat kasvot eivät sovi pariksi pitkille hiuksille.

Vanha nainen pitkillä vapailla hiuksilla näyttää tosi epäsiistiltä.

Eri asia jo hiukset ovat nutturalla, se sopii iäkkäimmillekin.

Lyheyet hiukset ovat helppohoitoiset,  myös kaikissa harrastuksissa, uimisessa ja saunomisessa.

Ei tarvitse selvitellä ja kuivailla pitkiä ohuita hiuksia ja hoitaa niitä, ja jotkut jopa vielä värjäilevät niitä.

Ja puhun omasta kokemuksesani, omien aikuisten ja perheellisten lasteni mielipiteistä, omista hiuksistani.

Vierailija
76/91 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiustenleikkuulla ilmoittavat, että eivät ole kiinnostuneita miehistä/lisääntymiskykyisiä.

Vierailija
77/91 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryppyiset ja valahtaneet vanhat kasvot eivät sovi pariksi pitkille hiuksille.

Vanha nainen pitkillä vapailla hiuksilla näyttää tosi epäsiistiltä.

Eri asia jo hiukset ovat nutturalla, se sopii iäkkäimmillekin.

Lyheyet hiukset ovat helppohoitoiset,  myös kaikissa harrastuksissa, uimisessa ja saunomisessa.

Ei tarvitse selvitellä ja kuivailla pitkiä ohuita hiuksia ja hoitaa niitä, ja jotkut jopa vielä värjäilevät niitä.

Ja puhun omasta kokemuksesani, omien aikuisten ja perheellisten lasteni mielipiteistä, omista hiuksistani.

Tästä olen samaa mieltä.   Pitkät hiukset saavat ryppyisen, vanheneva ja meikkaavan naisen näyttämään jotenkin  elähtäneeltä.

Se kontarasti pitkille hiuksille ja jo vanhentuneille kasvoille on tosi voimakas.

Lyhyet hiukset saavat kasvot näyttämään raikkailta ja iloisemmilta.

Pitkät hiuksethan valuvat alaspäin, silloin kasvot näyttävät kuin valuisivat ryppyineen lisää alaspäin.

Vierailija
78/91 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa heidän mielestään tämä helppohoitoinen hiustyyli sopii heidän persoonallisuuteensa?

Vierailija
79/91 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52-vuotias ja minulla on pitkät (yli lapalu iden) luonnonkiharat hiukset. Miksi ne pitäisi leikata?

Vierailija
80/91 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kuvittelevat näyttävänsä nuorilta leikkauttamalla lyhyet hiukset ja pukeutumalla kittanatoppiin, josta jenkkakahvat pursuu. Yök.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän