Miksi keski-ikäisillä tai vanhemmilla naisilla on lyhyet hiukset?
Kommentit (91)
No minulla on sellaiset kasvonpiirteet, että noin 30-vuotiaana pitkät hiukset saivat minut näyttämään vanhemmalta, korosti suupieliä jne. Hyvin harvalle "vanhemmalle" naiselle sopii pitkät hiukset, mutta on niitäkin, joiden hiukset näyttävät ihan kruunulta heidän päässään, ihanan pitkät ja paksut. Sitten on yli 60-v työtoveri, jolla on yli puoleen selkään ulottuva permanentattu pitkä ja paksu tukka. Hän näyttää lähinnä koomiselta.
Lyhyitä tukkia on monenlaisia. Minun tukkani on tuuhea, hyväkuntoinen, kiiltävä, kehystää kasvoja kauniisti ja vihreät silmäni pääsevät mallissa hyvin esiin.
Täällä yksi nelikymppinen, jonka hiukset eivät enää kasva samaan tapaan kuin ennen! Ensinnäkin tukka on ohentunut ja kun se on kerrostettu polkkatukka, se näyttää paksummalta. Lisäksi tukka ei kasva enää samalla tavoin pituuttakaan. Just ja just sain kasvatettua sen vähän olkapäiden yli mut jo siinä vaiheessa (vaikka siis oli kampaajalla tasoiteltu koko ajan) tukka oli elähtäneen ja ohuen näköinen. Ihan hirveää! No, onneksi tää polkkis on tuuhea ja onneksi mulla on luonnontaipuisa tukka, että se näyttää paksulta ja ilmavalta, että kyllä tää menettelee. Ottaisin kyllä pitkät hiukset takaisin mutta en saa. Ja pidennystä en halua, se kun tuhoaa entisestään omaa hiusta.
Täällä yksi nelikymppinen, jonka hiukset eivät enää kasva samaan tapaan kuin ennen! Ensinnäkin tukka on ohentunut ja kun se on kerrostettu polkkatukka, se näyttää paksummalta. Lisäksi tukka ei kasva enää samalla tavoin pituuttakaan. Just ja just sain kasvatettua sen vähän olkapäiden yli mut jo siinä vaiheessa (vaikka siis oli kampaajalla tasoiteltu koko ajan) tukka oli elähtäneen ja ohuen näköinen. Ihan hirveää! No, onneksi tää polkkis on tuuhea ja onneksi mulla on luonnontaipuisa tukka, että se näyttää paksulta ja ilmavalta, että kyllä tää menettelee. Ottaisin kyllä pitkät hiukset takaisin mutta en saa. Ja pidennystä en halua, se kun tuhoaa entisestään omaa hiusta.
Iäkkäällä naisella pitkät vapaana lepattavat ohuet hiukset ovat ennen muuta säälittävän näköiset, korvat pistävät esiin hiusten välistä ja leikkaus on ties kuinka pitkän ajan takaa tai omaa designiä. Moni ei nimittäin nykyään osaa laittaa pitkiä hiuksia. Se että pikkutytöt ja nuoret tytöt kulkevat hiukset avoinna tai ponnarilla, on ihan kivan näköistä, mutta keski-ikäisellä pitäisi kyllä olla hiukset jo jollain muulla tavalla kiinni, vaikka sitten löyhällä nutturalla. Ennen kuin kiljutte, että olen vanhanaikainen ja ties mitä, niin myönnän olevani vanhanaikainen ylemmässä keski-iässä oleva lyhythiuksinen täti-ihminen.
Miks niillä on yleesä hiuksia ollenkaan???;D
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 13:55"]Ei tarvitse enää niin epätoivoisesti miellyttää miehiä, että pitää sitä kammottavaa epämääräisen väristä hiirenhäntää, joka on siis niinku niiiiiin naisellinen. Ja joka on aina ponnarilla.
Vanhemmiten tekee mitä lystää.
[/quote]
ja annetaan itsensä rupsahtaa kun ei koe että tarvitsee miellyttää. Ja sitten ihmetellään miksi miehet vaihtaa nuorempiin.
[/quote] no kylläpä tuntuu toisten pitkä tukka herättävän raivoa :-)
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 16:39"]Iäkkäällä naisella pitkät vapaana lepattavat ohuet hiukset ovat ennen muuta säälittävän näköiset, korvat pistävät esiin hiusten välistä ja leikkaus on ties kuinka pitkän ajan takaa tai omaa designiä. Moni ei nimittäin nykyään osaa laittaa pitkiä hiuksia. Se että pikkutytöt ja nuoret tytöt kulkevat hiukset avoinna tai ponnarilla, on ihan kivan näköistä, mutta keski-ikäisellä pitäisi kyllä olla hiukset jo jollain muulla tavalla kiinni, vaikka sitten löyhällä nutturalla. Ennen kuin kiljutte, että olen vanhanaikainen ja ties mitä, niin myönnän olevani vanhanaikainen ylemmässä keski-iässä oleva lyhythiuksinen täti-ihminen.
[/quote] onneksi en ole samanlainen. Elämä on helppoa, kun ei ole kaavoja, miten kukaisenkin täytyy elää. Suosittelen sinullekin. Kuka jaksaa kytätä toisten tyylejä
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 17:06"][quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 16:39"]Iäkkäällä naisella pitkät vapaana lepattavat ohuet hiukset ovat ennen muuta säälittävän näköiset, korvat pistävät esiin hiusten välistä ja leikkaus on ties kuinka pitkän ajan takaa tai omaa designiä. Moni ei nimittäin nykyään osaa laittaa pitkiä hiuksia. Se että pikkutytöt ja nuoret tytöt kulkevat hiukset avoinna tai ponnarilla, on ihan kivan näköistä, mutta keski-ikäisellä pitäisi kyllä olla hiukset jo jollain muulla tavalla kiinni, vaikka sitten löyhällä nutturalla. Ennen kuin kiljutte, että olen vanhanaikainen ja ties mitä, niin myönnän olevani vanhanaikainen ylemmässä keski-iässä oleva lyhythiuksinen täti-ihminen.
[/quote] onneksi en ole samanlainen. Elämä on helppoa, kun ei ole kaavoja, miten kukaisenkin täytyy elää. Suosittelen sinullekin. Kuka jaksaa kytätä toisten tyylejä
[/quote] niin ja minä olen jo vanha, mutta onneksi en ole ikinä oppinut elämään, niin kuin pitäisi ja varsinkaan odottamaansitä muilta
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 13:40"]
Onneksi ei kuitenkaan kaikilla. Pitkähiuksiset todella erottuvat edukseen tuossa ikäryhmässä.
[/quote]
Sama koskee miehiäkin. Harvalla keski-ikäisellä miehellä on pitkät, tuuheat ja hyväkuntoiset hiukset.
Mä olen kasn miettinyt vuosikymmenet samaa! Mutta nyt 37-vuotiaana ymmärrän -35-vuotiaana en vielä ymmärtänyt. Jos letitän hiukseni letti on yhtä paksu kuin pienen 2-luokkalaisen tyttäreni kahdesta letistä TOINEN. Hiusmäärä on siis viimeisen vuoden kuluessa vähentynyt todella paljon. Tiedän, että minun tulisi leikata hiukseni lyhyeksi koska käytännössä näytän naurettavalta tämän kuontaloni kanssa. Vielä en ole taipunut koska minäkin olen vannonut olematta leikkaamatta hiuksiani keski-ikäistyessäni.. kohta on kyllä pakko pyörtää sanat.
p.s. minä aina luulin että nainen rupsahtaa ensiksi tisseistä. Olin väärässä; hiusten rupsahtaminen tuli ensin ja se on paljon pahempi juttu kuin nuo pikkuisen lätsähtäneet tissini!
Kylla se muoti kohta onneksi muuttuu. Onhan tassa ainakin kymmenen vuotta katsottu naita pitkia hiuksia jotka on jaettu kolmeen osaan, yksi roikkuu takana ja kaksi rinnoilla. Rintahiuksia on kikerretty mutta se takatukka yleensa on aika surkean nakoinen.
Jos on hattu paassa tai kypara (ks. Olympialaiset) niin sitten sielta alta sojottaa kaksi noita-akan luutaa.
Onneksi oli eilen uutisissa (haha) etta Taylor Swift on leikannut pitkat hiuksensa niin eikohan se muoti tasta viela ala kohentua.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 18:10"]
Jos on hattu paassa tai kypara (ks. Olympialaiset) niin sitten sielta alta sojottaa kaksi noita-akan luutaa.
[/quote]
:D Osui ja upposi.
Minulla on puolipitkät hiukset, jotka aion tulevaisuudessa leikata lyhyeksi. Työni takia joudun pitämään ne kiinni ja suojattuna ja siksi ne ovat aina työpäivän jälkeen littanat. Kauppaan pitää mennä pipo päässä :D
En ole vielä viitsinyt leikata, koska mieheni tykkää hiuksistani ja hänen mielestään olen "italialaisen ladyn" näköinen tässä pitemmässä polkassa! :D
Mun mielestä pitkät hiukset on tosi kauniit vanhemmilla naisilla, ja niihin voi vaikka laittaa klipsit, jos haluaa olla laitetumpi vaikka juhlissa. Ja siisti nuttura näyttää hyvältä arjessa.
Tässä kuvassa oleva nainen on melkein 60v ja hyvältä näyttää-
Vanhenemiselle ei vaan voi mitään. Vaikka kuinka vannoisi näyttävänsä ikuisesti kakskymppiselle niin kukaan ei siinä silti onnistu.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 13:28"]
Mä tiedän monta jotka ovat leikkauttaneet lyhyemmiksi koska heidän mielestään se nuorentaa. Joidenkin kohdalla on toiminut, joidenkin ei.
Itse ei aio lyhentää hiuksiani.
[/quote]Parturi sen leikkaakin.
Mulla on puolipitkät, tosi paksut hiukset ja ikää on kohta 50.
Lyhyeksi mä en voi edes leikkauttaa, kun on niin paksut. Hiukset on mulla yleensä auki tai ponnarilla. Ihan hyvät näin.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 18:30"]
Mun mielestä pitkät hiukset on tosi kauniit vanhemmilla naisilla, ja niihin voi vaikka laittaa klipsit, jos haluaa olla laitetumpi vaikka juhlissa. Ja siisti nuttura näyttää hyvältä arjessa.
Tässä kuvassa oleva nainen on melkein 60v ja hyvältä näyttää-
[/quote]
Sattumoisin hän ei ihan tyypilliseltä kohta kuusikymppiseltä näytä :)
Hillary Clinton on kamalan näköinen pidemmässä hiusmallissa:
Napakampi malli kehystäisi vanhenevia kasvoja kauniimmin.
Minun nuoruudessani vain lestadiolaisilla oli pitkät roikko hiukset, ehkä siinä on syy etten koskaan ole erityisesti arvostanut pitkiä hiuksia.