Mies haluaa erota, eikä tiedä, että olen raskaana
Pää on niin sekaisin, että pahoittelen heti alkuun jos kirjoitan epäselvästi tai kirjoitusvirheitä vilisee.
Olemme seurustelleet mieheni kanssa muutaman vuoden ja asumme yhdessä. Naimisissa emme ole. Pari viikkoa sitten mies ilmoitti haluavansa erota ja muutama päivä sitten tein positiivisen raskaustestin. En ole kertonut miehelle olevani raskaana, mutta jätimme hiljattain ehkäisyn pois, joten mies luonnollisesti tietää, että saatan olla raskaana. Asunto on miehen, joten se olen minä, joka muuttaa muualle. Itse ero tuli ihan puskista, enkä ymmärrä syytä eroon.
Pari viikkoa sitten meillä oli miehen kanssa pientä erimielisyyttä. Olimme päiviä aiemmin sopineet eräästä yhteisestä menosta, kunnes mies lähtikin huitelemaan vanhempiensa luokse kylään juuri ennen tuota menoa. Soitin miehelle perään muistuttaakseni menostamme ja kyselläkseni milloin mies on tulossa takaisin. Mitään riitaa ei ehtinyt syntyä, kun mies jo ilmoitti, ettei enää halua olla kanssani, koska kokee olevansa vankini. Mies ei mielestään voi tehdä mitään (ei osannut kertoa mitä), koska suuttuisin. Kysyin olenko suuttunut jostain tai kieltänyt jotain, mutta siinä vaiheessa kyse olikin siitä, että mies ei voi kysyä, koska suuttuisin jo kysymisestä. Ihan varmaa on, etten mistään ole suuttunut, mutta mies nyt vaan on sitä mieltä, että suuttuisin kuitenkin. Luulen, että mies ei itse saa aikaiseksi lähdettyä esimerkiksi kaljalle duunikavereidensa kanssa (olen kannustanut lähtemään), saati sitten tiedä mitä haluaisi tehdä, ja nyt mies sitten haluaa löytää syyllisen muualta kuin itsestään.
Mies ei aio keskustella erosta tai mistään muustakaan. Mies on sitä mieltä, ettei mitään puhuttavaa ole, koska olemme jo eronneet. Eroamiseen taas riitti pelkkä miehen ilmoitus erosta. Mies on nyt nukkunut nämä pari viikkoa sohvalla, emmekä juuri ole keskustelleet edes säästä. Ensimmäiset pari päivää itkin, välillä raivosin, ja vaadin miestä puhumaan. Ennen tuota eroilmoitusta mies on vaikuttanut tyytyväiseltä, eikä ole millään tavoin tuonut ilmi halunneensa muutosta johonkin. Miehellä tuskin on ketään toista, vaikka mistä sitä ikinä voi olla varma.
Mies on pettänyt luottamukseni ja osoittanut käytöksellään, ettei kunnioita tunteitani. Mies ei myöskään ole kysellyt mahdollisesta raskaudestani. Nyt tuntuu siltä, että en halua kertoa miehelleni raskaudestani. Tällä hetkellä en haluaisi miestä tulevan lapsen elämään ollenkaan.Varmaan miehelle on pakko kertoa kuitenkin, mutten tiedä missä vaiheessa?
Mitä vittua nyt ihan oikeesti. Kuka eroaa tällä tavalla vain ilmoittamalla? Ei kai tässä auta kun löytää asunto jostain ja jotenkin saada pidettyä pää kasassa. Lapsi on kuitenkin haluttu ja asiaa sulateltuani olen todennut selviäväni yksinhuoltajanakin.
Kommentit (180)
Ei ole. Mies on sanonut, että voin asua luonaan, kunnes löydän asunnon. Asialla ei kuulemma ole mitään kiirettä.
ap
Edellinen viesti oli siis vastaus tälle: "No nythän hän on heittämässä"
Lainaus ei näköjään toiminutkaan.
ap
Taitavat ihmiset olla aika pahan- ja draamantahtoisia tällä palstalla. Vasta oli avaus aiheesta, jossa suhdetta oli kestänyt hyvin vähän aikaa ja mies oli muuttunut suorastaan vettumaiseksi. Nainen oli raskaana ja pohti eroa niin, ettei mies olisi lapseen missään yhteyksissä. Pointtina oli se, että miehen käytös oli epävakaata ja nainen ei halunnut vaikeuttaa lapsen eikä omaa elämäänsä sillä. Tällä kertaa palstalla naiselle vaan huudettiin, että hän vieraannuttaa lapsen isästään, toimii itsekkästi omista syistään, kostaa miehelle ja tiesmitä muuta shaibaa isän oikeuksista.
Nyt sitten kun kyseessä on pitkä ja onnellinen suhde, jossa mies sitten, ilmeisesti nuoruuttaan, saa jonkinlaisen paniikkireaktion. Täällä huudetaan, että jätä vaan se mies äläkä kerro lapsesta mitään.
Itse näen nämä kaksi tapausta ihan eri maaimoista olevina. Jälkimmäisessä naisen pitää ehdottomasti pitää miehestä kiinni. Ainakin kertoa raskaudesta ja antaa mahdollisuus isyyteen. Heillä on takanaan pitkä suhde ja lapsi on suunniteltu. Ensimmäisessä tapauksessa äidillä on oikeus evätä mieheltä isyys kokonaan, kerta suhde ei ole ollut vakaalla pohjalla eikä raskaus suunniteltu.
Tottakai lapsesta täytyy kertoa.
Tuntuu, että moni unohtaa sen faktan, että ihminen on lapsi vain pienenpienen murto-osan elämästään ja sen jälkeen ollaan aikuisia ihmisiä monta vuosikymmentä. Vaikkei lapsena osaisi kaivata isäänsä, niin koko pitkän aikuisuuden tulisi miettimään "mistä on tullut". Jos itse olisin siinä tilanteessa ettei mun isästä olisi koskaan kerrottu mitään, niin olisin siitä ikuisesti katkera mun äidille ja kaikille muille jotka sen ehkä tietäisi.
Siis eikö sulla oo oikeita kavereita joille avautua vai miks pitää tulla nettiin huomiohuoraamaan? Plus me kuullaan nyt tää sun versio teijän suhteesta ja ihmettelen miten täs kaikki haukkuu sitä miestä. Jos mies kokee olevansa tuon naisen vanki ni ehkäpä siinä on totuuden jyvänen ja nainen käyttäytymisellään tukahdutti henkisesti miestä. Fiksu mies kun tajus lähtee suhteesta.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 06:10"]
Mieheni on työssä jossa edes lounastauko ei ole mahdollinen.
ap
[/quote]
Hehheh, hyvä vitsi. Eihän se enää ole mikään minun mieheni, kun tässä kerran ollaan jo erottu.
Kyllä mies saa pitää ruokataukonsa, muttei poistua työpaikaltaan sen aikana. Miehen ammattia en kerro, koska se ei ole olennaista. Mahdollisten tuttujenkaan ei tarvitse saada lisävinkkejä meidän tunnistamiseen. Fakta nyt kuitenkin on, että mies on sellaisessa työssä, jonka aikana ei vain yksinkertaisesti ole mahdollista pettää. Toki mies on voinut pettää jossain muualla, mutta en jaksa uskoa pettämiseen, vaikka en sinisilmäinen olekaan. Mies on myös surkea valehtelija, joten sellaisesta valheesta hän olisi aika varmasti jäänyt jo kiinni.
Terveisin oikea ap
Tilannne on nyt se, että mies on itse päätellyt raskauteni, mutta minä en ole vielä varmistanut sitä miehelle. Asumme vielä saman katon alla, mutta muutan kuun lopussa muualle, jolloin kerron raskaudestani miehelle. Ennen kuin mies teki päätelmänsä, mies tiedotti kovaan ääneen toivovansa aborttia jos olen raskaana. Minä olen päättänyt pitää lapsen, joten miehen mielipiteen kuultuani päätin, etten halua kertoa miehelle ennen kuin olen päässyt muuttamaan. En halua kuulla painostusta ja puheita abortista, joten omaa oloani helpottaakseni tein tuon päätöksen.
Tietysti mies on halunnut vahvistuksen raskausepäilylleen, mutta minulla ei ole ollut motiiveja kertoa asiasta ennen kuin olen muuttanut. Miehellä on kuulemma kuitenkin asiaan jokin ratkaisu, muttei suostu kertomaan sitä ennen vahvistustani. Epäilen, että miehen "ratkaisu" on abortti tai sitten hänellä ei mitään ratkaisua ole, vaan kyseessä on yritys saada minut puhumaan.
Asiaan vaikuttaa myös miehen äiti. Aiemmin mies on ajattelemattomuuttaan kertonut henkilökohtaisia asioitani omalle äidilleen, joka ei ole ihmisenä ihan mukavimmasta päästä, ainakaan minua kohtaan. Miehen äiti on kiristänyt ja uhkaillut minua milloin milläkin, enkä tosiaan kaipaa pisteenä i:n päälle miehen äitiä työntämään nenäänsä tähänkin asiaan. Vaikka mies ei ole hyväksynyt äitinsä käytöstä, en halua ottaa sitä riskiä, että mies kertoo raskaudestani äidilleen, joka saattaa paukata tänne milloin vain ties mitä uhkaillen. Miehen äiti saa halutessaan osallistua tulevan lapsenlapsensa elämään, mutta minun ehdoillani. Kyseessä on niin äkkipikainen ja arvaamaton ihminen, että jos en ole hänen tavoittelemattomissaan sillä hetkellä kun hän kuulee raskaudesta, hän aiheuttaa todennäköisesti vain hallaa itselleen. Asiaa sulateltuaan hän varmaan osaa käyttäytyä rauhallisemmin, jolloin minun ei tarvitse pistää välejämme poikki jo ennen lapsen syntymää. Miehelle äitinsä on joka tapauksessa tärkeä, joten minun riitani miehen äidin kanssa todennäköisesti kiristäisi myös minun ja miehen välejä, enkä kaipaa tähän mitään draamaa.
Moni varmasti tuomitsee tämän viivyttelyn, mutta kerrankin haluan ajatella omaa oloani ja jaksamistani.
ap
Lain mukaan sinun ei ole pakko kertoa koskaan, ellet halua elatusmaksuja. Mutta jo lapsen takia olísi hyvä, että mies tietäisi alusta asti olevansa isä. Jos hän saa tietää vasta myöhemmin, hän tuntee itsensä kusetetuksi ja terveen suhteen luominen lapseen voi olla silloin vaikeaa.
En todellakaan ymmärrä miksi mies kysyisi oletko plussannut. Hänellä ei todennäköisesti ole mitään hajua kierrostasi joten hän joko kysyy päivittäin tai hakuammuntana. Todennäköisesti odottaa sinun kertovan näin isosta asiasta.
Kuinka yhdessä tämä ehkäisyn lopettamispäätös syntyi? Niitäkin on nähty, kun se on vain naisen ilmoitus. Ja pahimmissa tapauksissa vasta silloin kun on jo plussannut!
Tuo jättämisjuttu on kyllä melko outo. Haiskahtaa nuoren miehen onko elämäni jo ohi -paniikilta. Eli voi tulla järkiinsä, jos kuule vauvasta. Tai sitten juokseen kahta kovempaa heti tai vuoden päästä. Tosin niitäkin ihmisiä on, jotka eivät vain osaa omia mielipiteitään tuoda esiin. Sitten niitä murheita haudotaan ja haudotaan kunnes se pää poksahtaa. Hänestä voi tuntua, ettei hän ole saantu äntään kuuluviin. Jos sinä olet kova puhumaan ja vahva persoona hän voi tuntea, että olet jyrännyt hänet.
Sinuna miettisin suhteen selvittelyä ja lasta eri asioina. Minun mielestä lapsesta kerrot mahd. pian. Kunhan olet päättänyt miten suhtaudut hänen mahdolliseen paluuintoonsa.
Miten menee? Joko ultra on ollut?
Ajoissa pitäisi suhteissa keskustella asioista.
Raskauden salailu on törkeää ainakin!
Raskaudesta pitää kertoa jos lapsen aikoo pitää.
No mies on voinut vanhempiensa sijaan olla ihan jossain muualla. Ihmiset eivät aina ole siellä mihin sanovat menevänsä. Ja se että on ehdointahdoin lähtenyt kotoa juuri ennenkuin olisi ollut jotain yhteistä menoa niin kertoo siitä että ei halua mitään tekosyitä olla lähellä sinua. en usko että raskaus muuttaa mitään. Miehesi on korviaan myöten rakastunut johonkin toiseen ja silloin ei auta mitkään keitokset ja liemet siihen tilaan.
Lapsi taitaa olla jo 4 vuotias, koska ketju on vuodelta 2014
AP ei halua tehdä aborttia ja tulee parin vuoden kuluttua tänne palstalle valittamaan:
- mies ei ota vastuuta ja osallistu lapsen kasvatukseen ja kuluihin
- miksi hän ei YHna kelpaa enää kenellekään
Vierailija kirjoitti:
AP ei halua tehdä aborttia ja tulee parin vuoden kuluttua tänne palstalle valittamaan:
- mies ei ota vastuuta ja osallistu lapsen kasvatukseen ja kuluihin
- miksi hän ei YHna kelpaa enää kenellekään
Avaus on niin vanha, että AP on varmaan joku palstan vakimammoista.
Ap on plapla pla plaaa pla pla pla plaaaaa pla pla pla pla.....
Siinä syy että mies erosi.
Avoliiton etu juuri on tuo, että ero on vain ilmoitusasia. Jos asunto ei ole oma, voi vain pakata tavarat ja lähteä. Jos on oma, voi ilmoittaa toiselle, että tuossa on ovi, se on ohi.
Nuorena ei ole sen takia juuri mitään järkeä mennä naimisiin, että saa tämän asian hoidettua helposti