Lapsenhoitaja varattuna, vauva syntyy kesällä :)
Päätin ryhtyä itse helpottamaan omaa "raskausjännitystäni" ja järjestämään elämäni mahdollisimman helpoksi. Meille on tulossa kesällä vauva ja elämänmuutos on pelottanut mua tosi paljon. Taakka keveni kovasti, kun päätin, että ei tarvitse odottaa syntymään asti, että suunnittelee omaa elämäänsä. Perhetuttujen avulla löytyi ihana ihminen, joka tulee mielellään meidän avuksemme pikkuihmisen hoidossa. Hän lupautui myös olemaan öiseen aikaan käytettävissä, toki kohtuullisia aikoja. Miksi vanhemmuuden pitäisi olla tämän vaikeampaa, kun kerran toisinkin voi valita? Mä en ala marttyyriäidiksi.
Kommentit (64)
No niin. Se typerä matkija on taas kuvioissa. Kai hän jotain tuostakin saa.
ap
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 18:48"]
Mitä suunnitelmia miehesi on tehnyt?
[/quote]
Näitä selviytymissuunnitelmia :)
ap
No hei tuohan kuulostaa vain siltä, että lapsella on yksi läheinen, omistautunut aikuinen lisää. Ainahan te madamet kohkaatte, että pitää olla turvaverkkoa ja pyytäkää apua ja miten te nyt noin yksin olette jne.
Käsittääkseni tässä on vielä kyseessä tuttava, toki palkattu, muttei kuitenkaan mikä tahansa työkkärin pakottama vastahakoinen lastenvihaaja. Ja sekin vielä, että sitoutuu huolehtimishommaan jo ennen lapsen syntymää.
Olisinpa itsekin aikoinani tajunnut hankkia silloiselle rouvalleni jotain tämän kaltaista apua (kun itsestäni ei siihen ollut, häpeäkseni tunnustan), olisi ehkä jaksanut kanssani raskaiden vuosien yli.
HK
Mitä suunnitelmia miehesi on tehnyt?