Lapsenhoitaja varattuna, vauva syntyy kesällä :)
Päätin ryhtyä itse helpottamaan omaa "raskausjännitystäni" ja järjestämään elämäni mahdollisimman helpoksi. Meille on tulossa kesällä vauva ja elämänmuutos on pelottanut mua tosi paljon. Taakka keveni kovasti, kun päätin, että ei tarvitse odottaa syntymään asti, että suunnittelee omaa elämäänsä. Perhetuttujen avulla löytyi ihana ihminen, joka tulee mielellään meidän avuksemme pikkuihmisen hoidossa. Hän lupautui myös olemaan öiseen aikaan käytettävissä, toki kohtuullisia aikoja. Miksi vanhemmuuden pitäisi olla tämän vaikeampaa, kun kerran toisinkin voi valita? Mä en ala marttyyriäidiksi.
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 22:01"]
Vauvat syövät alkuun tiheästi myös yöllä ja osa valvottaa muuten vainkin. Jaksatko valvoa yhtään vai ajattelitko käyttää yöhoitajaa säännöllisesti alusta alkaen?
[/quote]
Ei tietenkään säännöllisesti vaan tarpeen mukaan. Aion imettää vauvaa.
ap
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 22:21"]
Tietääkö Micke raskaudestasi ja onko hän kommentoinut sitä?
[/quote]
Tietää. Tavattiin sattumalta tilanteessa, jossa oli pakko olla vierekkäin. Hän kyseli kuulumisia ja mä kerroin vauvasta, tottakai. Hän onnitteli ja jatkoi tökerösti kysymällä, onnistuiko meillä ikinä natsaamaan. Paljon on paljastunut jälkikäteen...
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 21:39"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 21:37"]
Niin sun siskosta vaan hiukka fiksumpi.
Sä et myöskään ole niin läheinen äitisi kanssa koska hän ei hoitanut sua.
Pieni apu ei tarkoita yöllä olevaa hoitajaa vauvaperheessä.
[/quote]
No, enpä tiedä siitä siskosta...:) Mä olen läheisempi mun isäni kanssa. Ja yöapu ei ole jokaöistä vaan tarvittaessa olevaa.
ap
[/quote]
hmm...
Siis meinaatko hälyyttää sen ihmisparan iltaisin/öisin töihin?
Ja oikeasti.. Siinä ei ole mitään väärää, jos palkkaa sillointällöin apua. Mutta pienelle vauvalle on tärkeää että hoito tulee vanhemmilta, ei miltään random hoitajalta. Miksi teet lapsen miehen kanssa, joka ei tule sinua auttamaan? Tai ei se mitään apua ole, vaan vanhemmuutta. Vauvana luodaan kiintymyssuhde vanhempiin ja jos pääasiallinen hoitaja on joku muu kuin vanhemmat, ei sitä kiintymyssuhdetta tule. (Murun tapauksessa veikkaan että se hoitaja ei ole "sillointällöin", vaan aina paikalla.)
Aviomies sitten sanoi että hän haluaa lapsen, muttei hoida sitä? Ihan terve tyyppi. Not.
Ja anna kun arvaan: Synnytät sektiolla "ettei paikat mene pilalle" (ne paikat muuten muuttuu jo raskauden aikana) ja et imetä "ettei rinnoista tule tyhjät pussit".
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 19:49"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 19:34"]
Päätin ryhtyä itse helpottamaan omaa "raskausjännitystäni" ja järjestämään elämäni mahdollisimman helpoksi. Meille on tulossa kesällä vauva ja elämänmuutos on pelottanut mua tosi paljon. Taakka keveni kovasti, kun päätin, että ei tarvitse odottaa syntymään asti, että suunnittelee omaa elämäänsä. Perhetuttujen avulla löytyi ihana ihminen, joka tulee mielellään meidän avuksemme pikkuihmisen hoidossa. Hän lupautui myös olemaan öiseen aikaan käytettävissä, toki kohtuullisia aikoja. Miksi vanhemmuuden pitäisi olla tämän vaikeampaa, kun kerran toisinkin voi valita? Mä en ala marttyyriäidiksi.
[/quote]
Pyysikö maksua työstä?
Mielestäni on täysin ok, että tekee elämänsä helpoksi. Kyllä se helpottaa varmasti jos mieskin on tukena, mutta kaikki miehet eivät ole kaikessa tukena erinäisistä syistä (työ, avioero..).
[/quote]
No eihän tuo nyt silti selittänyt sitä KUKA hän on? Siis mistä tullut, täällä kertonut aiemmin olevansa muru, vai te olette nimennyt hänet? Siis pelkästään vauvapalstalla puhuu vai on jostain muusta tunnettu?
Kun joka helvetin ketjussa näyttää olevan kommentti "Muru?".... huoh
Siis myöntääkö se, joka on muru (vai onko häntä edes olemassa...), olevansa muru kun kirjoittelee tänne?
Vai onko pelkkä vauvapalstan älytön tapa pohtia jokaisessa alotuksessa että muruko se täällä, kun ei mitään muuta osata vastata. Paitsi tietenkin provosta tai porvoosta jotakin.
Muru tuli ihan alussa, kaksi vuotta sitten nimitykseksi, kun eksänsä Micke puhui hänelle aina "muru"-nimellä.
Micke-nimenkin lipsautti "vahingossa" ketjuun.
Ja kyllä hän on myöntänyt useassa otteessa, jopa tässä ketjussa tuon olevan elämänsä, sama tyyppi on.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 21:28"]
No hei tuohan kuulostaa vain siltä, että lapsella on yksi läheinen, omistautunut aikuinen lisää. Ainahan te madamet kohkaatte, että pitää olla turvaverkkoa ja pyytäkää apua ja miten te nyt noin yksin olette jne.
Käsittääkseni tässä on vielä kyseessä tuttava, toki palkattu, muttei kuitenkaan mikä tahansa työkkärin pakottama vastahakoinen lastenvihaaja. Ja sekin vielä, että sitoutuu huolehtimishommaan jo ennen lapsen syntymää.
Olisinpa itsekin aikoinani tajunnut hankkia silloiselle rouvalleni jotain tämän kaltaista apua (kun itsestäni ei siihen ollut, häpeäkseni tunnustan), olisi ehkä jaksanut kanssani raskaiden vuosien yli.
HK
[/quote]
Kiitos sanoistasi ja järjen äänestä :) Mä kävin tänään katsomassa uutta kotia. Saapa nähdä, onko se meidän vai löytyykö parempi. Vai jäädäänkö tähän.
ap
Ai nyt te ootte muuttamassa?
Etkös aikaisemmin ollut sitä vastaan kun isäsi sitä hössäsi?
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 20:27"]
[/quote]
No siis en mä tiedä vielä. Jos ihastun johonkin asuntoon, niin sitten muutetaan.
ap
"Ainahan te madamet kohkaatte, että pitää olla turvaverkkoa ja pyytäkää apua ja miten te nyt noin yksin olette jne."
On se valkoinen alue ja musta alue, mutta välissä on myös sitä harmaata aluetta.
On se jotenkin huvittavaa, että kultalusikka suussa syntynyt muru ei edes kokeile vauva-aikaa ilman ylimääräistä käsiparia, ettei ressukka nyt joudu vähääkään rasittumaan.. Oman lapsensakaan takia.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 20:29"]
[/quote]
No siis en mä tiedä vielä. Jos ihastun johonkin asuntoon, niin sitten muutetaan.
ap
[/quote]
Kaupungin keskustassa olevaan kattolukaaliin, i assume.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 20:30"]
[/quote]
ap
[/quote]
Kaupungin keskustassa olevaan kattolukaaliin, i assume.
[/quote]
Ei lähiöihin ainakaan vielä. Ei kiinnosta sellainen elämä. Ja kävellen on kiva päästä joka paikkaan.
ap
"Ainahan te madamet kohkaatte, että pitää olla turvaverkkoa ja pyytäkää apua ja miten te nyt noin yksin olette jne."
On se valkoinen alue ja musta alue, mutta välissä on myös sitä harmaata aluetta.
On se jotenkin huvittavaa, että kultalusikka suussa syntynyt muru ei edes kokeile vauva-aikaa ilman ylimääräistä käsiparia, ettei ressukka nyt joudu vähääkään rasittumaan.. Oman lapsensakaan takia.
[/quote]
Miksi pitäisi kokeilla? Missä siitä palkitaan? Häiriintyykö mun lapseni, jos yksi ihminen enemmän korjailee sen suttuja ja hyssyttelee yöllä?
ap
"Yksi ihminen enemmän"
Korjaan.. Se yksi ihminen hyssyttelee sitä yöllä, kun teillä pitää olla sitä parisuhdeaikaa. :)
Ja haittaisko se kokeilu sua nyt todella? Voisit vaikka kasvaa aikuisemmaksi.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 20:37"]
"Yksi ihminen enemmän"
Korjaan.. Se yksi ihminen hyssyttelee sitä yöllä, kun teillä pitää olla sitä parisuhdeaikaa. :)
[/quote]
Kasvattaako se, mitä useamman vaipan vaihtaa tai mitä enemmän valvoo yöllä? Kasvoitko sinä?
ap
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 20:39"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 20:37"]
"Yksi ihminen enemmän"
[/quote]
Kasvattaako se, mitä useamman vaipan vaihtaa tai mitä enemmän valvoo yöllä? Kasvoitko sinä?
ap
[/quote]
Voi kuule. Mikä muu kasvattaisi elämässä kypsemmäksi kuin kokemukset. Ja se, että osaa myös pärjätä omillaan, se on aika tärkeä taito tässä maailmassa.
Ja kyllä, lapsen syntymä ja hoito kehitti minua ihmisenä.
Jouduin siis Micken kanssa samaan taksiin. Hän alkoi törkeästi lähennellä minua josta loukkaannuin verisesti. Päätin kuitenkin lepytykseksi vielä kerran ottaa häneltä suihin taksin takapenkillä. Yllättävän hankala taipua ison mahan kanssa toimitukseen joka tunnetusti on bravuurini.
ap
Micken jäätyä kyydistä pois taksikuski alkoi uhkailla ja kiristää minua joten olin pakotettu hoitelemaan hänetkin :( miksi vastoinkäymiset vainoavat minua?
ap
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 06:33"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 21:39"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 21:37"]
Niin sun siskosta vaan hiukka fiksumpi.
Sä et myöskään ole niin läheinen äitisi kanssa koska hän ei hoitanut sua.
Pieni apu ei tarkoita yöllä olevaa hoitajaa vauvaperheessä.
[/quote]
No, enpä tiedä siitä siskosta...:) Mä olen läheisempi mun isäni kanssa. Ja yöapu ei ole jokaöistä vaan tarvittaessa olevaa.
ap
[/quote]
hmm...
Siis meinaatko hälyyttää sen ihmisparan iltaisin/öisin töihin?
Ja oikeasti.. Siinä ei ole mitään väärää, jos palkkaa sillointällöin apua. Mutta pienelle vauvalle on tärkeää että hoito tulee vanhemmilta, ei miltään random hoitajalta. Miksi teet lapsen miehen kanssa, joka ei tule sinua auttamaan? Tai ei se mitään apua ole, vaan vanhemmuutta. Vauvana luodaan kiintymyssuhde vanhempiin ja jos pääasiallinen hoitaja on joku muu kuin vanhemmat, ei sitä kiintymyssuhdetta tule. (Murun tapauksessa veikkaan että se hoitaja ei ole "sillointällöin", vaan aina paikalla.)
Aviomies sitten sanoi että hän haluaa lapsen, muttei hoida sitä? Ihan terve tyyppi. Not.
Ja anna kun arvaan: Synnytät sektiolla "ettei paikat mene pilalle" (ne paikat muuten muuttuu jo raskauden aikana) ja et imetä "ettei rinnoista tule tyhjät pussit".
[/quote]
Hmm, öisin työskenteleviä ihmisparkoja on kyllä muitakin: lääkärit, sairaanhoitajat, palomiehet... Mun mieheni odottaa innolla vauvan syntymää, vaikka onkin tehnyt asiaa helpottavia etukäteissuunnitelmia. Suunnitelmallisuus kertoo sitoutumisesta. Mä taas aion kyllä imettää.
ap
Ehjä ydinperhe... ja isä paneskelee muita. Äiti ei tiedä/ei halua tietää.