Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsenhoitaja varattuna, vauva syntyy kesällä :)

Vierailija
09.02.2014 |

Päätin ryhtyä itse helpottamaan omaa "raskausjännitystäni" ja järjestämään elämäni mahdollisimman helpoksi. Meille on tulossa kesällä vauva ja elämänmuutos on pelottanut mua tosi paljon. Taakka keveni kovasti, kun päätin, että ei tarvitse odottaa syntymään asti, että suunnittelee omaa elämäänsä. Perhetuttujen avulla löytyi ihana ihminen, joka tulee mielellään meidän avuksemme pikkuihmisen hoidossa. Hän lupautui myös olemaan öiseen aikaan käytettävissä, toki kohtuullisia aikoja. Miksi vanhemmuuden pitäisi olla tämän vaikeampaa, kun kerran toisinkin voi valita? Mä en ala marttyyriäidiksi. 

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 20:00"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 19:59"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 19:34"]

Päätin ryhtyä itse helpottamaan omaa "raskausjännitystäni" ja järjestämään elämäni mahdollisimman helpoksi. Meille on tulossa kesällä vauva ja elämänmuutos on pelottanut mua tosi paljon. Taakka keveni kovasti, kun päätin, että ei tarvitse odottaa syntymään asti, että suunnittelee omaa elämäänsä. Perhetuttujen avulla löytyi ihana ihminen, joka tulee mielellään meidän avuksemme pikkuihmisen hoidossa. Hän lupautui myös olemaan öiseen aikaan käytettävissä, toki kohtuullisia aikoja. Miksi vanhemmuuden pitäisi olla tämän vaikeampaa, kun kerran toisinkin voi valita? Mä en ala marttyyriäidiksi. 

[/quote]

Hieno päätös! Älä kuitenkaan unohda, että lapsenhoitajan lisäksi sä tarviit myös taloudenhoitajan, joka pitää kodin kunnossa. Olethan SÄ just synnyttämässä lapsen, etkä voi revetä ihan joka paikkaan. Niin, ja oisithan sä oikeesti tarvinnu ehkä sijaissynnyttäjänkin, mutta se ei taida enää tässä vaiheessa onnistua, joten näillä mennään nyt. Ja kyllä vastasynnyttäneellä äidillä olis hyvä olla kokkikin, joka valmistaa maukasta ja terveellistä ruokaa teille. Tsemppiä sulle, kyllä sä pärjäät!!!

[/quote]

Meillä on kyllä aina käynyt siivooja ja ruoka me tehdään ihan itse :)

ap

[/quote]

Ei, ei! Missään nimessä et saa rasittaa itseäsi liikaa, sinähän näännyt tuota menoa! Mol:in sivuille vaan ilmoitusta, että pätevä kokki saa paikan. Sinun täytyy ajatella itseäsi, ruoanlaitto on aivan liian rasittavaa puuhaa raskaana olevalle naiselle, puhumattakaan siitä, kun lapsi on jo syntynyt.

Vierailija
22/64 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tavallaan ja tarpeidensa mukaan. Jos te olette niin jaksavia ja uhrautuvia, teidän pitääkin hoitaa yksin lapsenne ja saada siitä palkkionne. Mä tunnen itseni. Mä teen asiat omalla tavallani. Kaikki tavat ovat yhtä hyviä, erilaisia vain.

Se tässä äitiydessä vain on ikävää, että se lokeroi ihmiset. Mun kaverini ovat kaikessa hiljaisuudessa järjestäneet matkaa kertomatta mulle. Mä kun olen silloin pitkälle raskaana. Olisivat he voineet kohteliaasti kysyä, vaikka olisinkin kieltäytynyt :(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole uhrautumista tai jaksamista että tekee sen minkä jokainen äiti on tehnyt iät ja ajat..

Taas muilla hoidettavat on surullisia tapauksia, mutta kyllä sä sen myöhemmin näet kun lapsi ei olekaan kiintynyt niinkuin kuuluisi.

Vierailija
24/64 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 21:31"]

Ei se ole uhrautumista tai jaksamista että tekee sen minkä jokainen äiti on tehnyt iät ja ajat..

Taas muilla hoidettavat on surullisia tapauksia, mutta kyllä sä sen myöhemmin näet kun lapsi ei olekaan kiintynyt niinkuin kuuluisi.

[/quote]

Pieni apu ei tarkoita lapsen hylkäämistä. Mulla on ehjä ydinperhe ja meillä oli aina lastenhoitaja perheessä, enemmän mun kanssani kuin sisarukseni. Ihmisiä meistä tuli molemmista.

ap

Vierailija
25/64 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sun siskosta vaan hiukka fiksumpi.

Sä et myöskään ole niin läheinen äitisi kanssa koska hän ei hoitanut sua.

Pieni apu ei tarkoita yöllä olevaa hoitajaa vauvaperheessä.

Vierailija
26/64 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 21:37"]

Niin sun siskosta vaan hiukka fiksumpi.

Sä et myöskään ole niin läheinen äitisi kanssa koska hän ei hoitanut sua.

Pieni apu ei tarkoita yöllä olevaa hoitajaa vauvaperheessä.

[/quote]

No, enpä tiedä siitä siskosta...:) Mä olen läheisempi mun isäni kanssa. Ja yöapu ei ole jokaöistä vaan tarvittaessa olevaa.

ap

Vierailija
27/64 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoit että sisko on tehnyt elämässään oikeat valinnat eikä hänelle ole tarvinnut valittaa..

Ihmekös se että isäsi on läheinen kaiken lahjonnan jälkeen. Pysyy virkeänä kun viihdyttää naisia omalla paatillaan.

Vierailija
28/64 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 21:41"]

Itse sanoit että sisko on tehnyt elämässään oikeat valinnat eikä hänelle ole tarvinnut valittaa..

Ihmekös se että isäsi on läheinen kaiken lahjonnan jälkeen. Pysyy virkeänä kun viihdyttää naisia omalla paatillaan.

[/quote]

No kun ei ole ollut mitään lahjontaa! Sisko taas on värittömämpi ja epäsosiaalisempi tapaus. Rakas hän on tottakai, mutta en häntä varauksetta ihaile. Jos ei tee mitään, ei tee virheitäkään.

ap

Vierailija
29/64 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, se olikin oman huonon omatunnon parantamista eikä lahjontaa,,

Mikähän sulle on edes epäsosiaalinen..

Vierailija
30/64 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luuletko että pääset kavereiden kanssa reissuun sitten kun on vauva maailmassa, tuosta vaan.. :D mitä sun kaverit on raskaudesta mieltä?

Vierailija
31/64 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 21:47"]

Ai niin, se olikin oman huonon omatunnon parantamista eikä lahjontaa,,

Mikähän sulle on edes epäsosiaalinen..

[/quote]

Kyllä, juuri sitä. Sellaisia ne isät ovat. Epäsosiaalisella tarkoitan tässä sitä, että hän viihtyy paljon yksinään ja seurassakin tarkkailee. Ihmiset eivät hakeudu hänen seuraansa. Mutta en halua siskoani arvostella.

ap

Vierailija
32/64 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista konkreettista apua arvelet tarvitsevasi vauvan kanssa? Minkälaisia tilanteita et koe jaksavasi itse/puolisosi kanssa hoitaa?

Vierailija
33/64 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 21:50"]

Voi luuletko että pääset kavereiden kanssa reissuun sitten kun on vauva maailmassa, tuosta vaan.. :D mitä sun kaverit on raskaudesta mieltä?

[/quote]

En ehkä tuosta vaan, mutta tottakai pääsen, järjestelemällä. Mun kaverini ovat innoissaan ja ostelisivat jo pikkuvaatteitakin, jos mä antaisin :)

ap

Vierailija
34/64 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ympäriinsä flirttailuko on parempi?

Ja ei, ei isät petä normaalisti monien naisien kanssa ja sitten osta tuskissaan lapselle matkoja

Vierailija
35/64 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 21:50"]

[/quote]

En ehkä tuosta vaan, mutta tottakai pääsen, järjestelemällä. Mun kaverini ovat innoissaan ja ostelisivat jo pikkuvaatteitakin, jos mä antaisin :)

ap

[/quote]

Niin. Kaikki ennen vauvaa. Järjestelemällä onnistuu. Sehän se tämän ketjun Provo onkin

Vierailija
36/64 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 21:53"]

Minkälaista konkreettista apua arvelet tarvitsevasi vauvan kanssa? Minkälaisia tilanteita et koe jaksavasi itse/puolisosi kanssa hoitaa?

[/quote]

Liikoja valvomisia ja sitä, että vauvasta tulee koko ajan kaikenlaista oheistouhua. Välillä pitää myös elää itselleenkin ja päästä lähtemään kotoa, ilman vauvaa. Mökillä ja veneessä hoitaja on ihan verraton, muistan kyllä. 

ap

Vierailija
37/64 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 21:54"]

Sun ympäriinsä flirttailuko on parempi?

Ja ei, ei isät petä normaalisti monien naisien kanssa ja sitten osta tuskissaan lapselle matkoja

[/quote]

No eivät varmasti, mutta mulle hän on aina ollut ihana isä.

ap

Vierailija
38/64 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 21:53"]

[/quote]

Liikoja valvomisia ja sitä, että vauvasta tulee koko ajan kaikenlaista oheistouhua. Välillä pitää myös elää itselleenkin ja päästä lähtemään kotoa, ilman vauvaa. Mökillä ja veneessä hoitaja on ihan verraton, muistan kyllä. 

ap

[/quote]

Hyi helkatti .

Miksi teette lapsen ?

Vierailija
39/64 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat syövät alkuun tiheästi myös yöllä ja osa valvottaa muuten vainkin. Jaksatko valvoa yhtään vai ajattelitko käyttää yöhoitajaa säännöllisesti alusta alkaen?

Vierailija
40/64 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö Micke raskaudestasi ja onko hän kommentoinut sitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan